پارس ناز پورتال

اتفاقات تاریخی که همزمان باهم رخ داده اند

اتفاقات تاریخی که همزمان باهم رخ داده اند

اتفاقات تاریخی که همزمان باهم رخ داده اند 

شمار زیادی از اتفاقات تاریخی که هم زمان رخ داده اند که برای شما می‌تواند دیدنی باشد را در قالب یک آلبوم خواندنی حاضر نموده ایم. این که ملکه الیزابت دوم و مرلین مونرو در یک سال به جهان آمده باشند کمی عجیب به نظر میرسد، اما واقعیت دارد. با این تفاوت که مریلین مونروی دوست داشتنی در سن ۳۶ سالگی در بحبوحه محبوبیت درگذشت و ملکه انگلستان هم چنان زنده میباشند.

 

اگر کنجکاو هستید تا با موارد دیگری از انطباق هاي تاریخی آشنا شوید، توصیه میکنیم تا در ادامه مقاله در کنار ما بمانید.

 

۱۸۸۹: «شب پر ستاره ون گوک» و برج ایفل

اتفاقات تاریخی که همزمان باهم رخ داده اند

در سنجش با دیگر جاذبه هاي گردشگری تاریخی در جهان، برج ایفل بسیار جوان هست و به قبل هاي خیلی دور تعلق ندارد. اما با این حال، یکی از پر بازدیدترین سازه هاي توریستی جهان به شمار میرود که سالانه میلیون ها نفر را از سراسر جهان به سمت شهر پاریس می کشاند.

 

ابتدا برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه در سال ۱۸۸۹ ساخته شود اما بعنوان سمبل این شهر هنوز هم پابرجاست و محبوبیت جهانی نیز دارد.دیدنی هست بدانید در همان سال که گوستاو ایفل مراحل تولید این سازه را تکمیل کرد، وینست ون گوگ نیز نقاشی مشهور «شب پرستاره» خود را به پایان رساند.

 

۱۹۸۸: نوآوری تاچ پد و کره زمین بعنوان شخص برتر سال مجله تایم برگزیده شد

اتفاقات تاریخی که همزمان باهم رخ داده اند

در سال ۱۹۸۸، اولین نسخه از تاچ پد در جهان نوآوری شد. این فناوری که توسط جرج گرفاید نوآوری شد، خیلی زود توانست از ترک‌بال و جوی استیک پیشی گرفته و به یکی از متعارف ترین و پرطرفدار ترین سیستم هاي بازرسی نشانگر برای لپتاپ ها تبدیل شود

 

در همان سال، مجله تایم نیز «زمین» را بعنوان شخص برتر سال معرفی و تصویر آن را روی جلد مجله خود منتشر کرد. دلیلش هم خطرات ناشی از جنگ هسته اي در جهان اعلام شد که زمین را تهدید می‌کرد.

 

۱۹۱۲: غرق شدن تایتانیک و کشف ویتامین ها

اتفاقات تاریخی که همزمان باهم رخ داده اند

تا پیش از سال ۱۹۱۲ میلادی هیچ ایده اي در مورد ویتامین ها وجود نداشت. طرح آغاز این کشف اولین بار توسط یک زیست-شیمیدان لهستانی موسوم به «کاسیمیر فونک» ارائه شد. گرچه باید اشاره کنیم که تا پیش از آن، مردم و به خصوص مصری هاي باستان این را میدانستند که برای مبارزه با برخی از مریضی ها،

 

لازم هست برخی از غذاها را مصرف کنند. اما علم ویتامین ها در اوایل قرن بیستم معرفی و شناخته شد.در همان سال، کشتی تفریحی مشهور تاریخ، یعنی تایتانیک برای اولین و آخرین بار روی آب ها شناور شده و غرق شد.

 

انگلستان ۱۸۶۳ – ایالات امریکا ۱۸۶۵: افتتاح قطار زیرزمینی شهر لندن و لغو سیستم برده داری در کشور ایالات امریکا

اتفاقات تاریخی که همزمان باهم رخ داده اند

اولین ایده هاي مطرح شده برای فرآوری سیستم قطار زیرزمینی در شهر لندن به دهه ۱۸۳۰ میلادی باز میگردد. در سال ۱۸۵۵، مراحل تولید ساختمانی آغاز شد که بعدها به «راه آهن کلان شهری» شهرت یافت. اولین خط متروی پایتخت انگلستان در دهم ژانویه سال ۱۸۶۳ میلادی گشایش یافت. در آن زمان هنوز جنگ داخلی در سراسر ایالت متحده ایالات امریکا برپا بود.

 

در دسامبر ۱۸۶۵، اصلاحیه سیزدهم قانون اساسی ایالات متحده تصویب شد که به موجب آن نظام برده داری به طور کلی از این کشور برچیده شد.

 

۱۸۶۹: جدول تناوبی ساخته شد و نشان تجاری هاینز نیز شکل گرفت

اتفاقات تاریخی که همزمان باهم رخ داده اند

تاریخ کوتاه شکل گیری جدول تناوبی علم شیمی بسیار طولانی و پیچیده هست اما شکل نهایی و قطعی آن در سال ۱۸۶۹ میلادی تصویب شد؛ زمانی که دیمتری مندلیوف اثبات کرد که خاصیت عناصر به وزن اتمی آنها بستگی دارد.

 

در همان تاریخ، در گوشه دیگر از جهان، کارآفرینی به اسم هاینز تصمیم گرفت تا ترب کوهی رنده شده اي راکه بر زمینه دستورپخت مادر خود درست کرده بود را به عموم بفروشد. بد نیست اشاره کنیم که کچاپ مشهور هاینز ۷ سال پس از این ماجراها وارد چرخه تولید و عرضه شد.

 

۱۹۲۶: مرلین مونرو و ملکه الیزابت

اتفاقات تاریخی که همزمان باهم رخ داده اند

سمبل زیبایی دهه ۱۹۵۰ میلادی و ملکه انگلستان هر دو در یک سال متولد شده اند. گرچه آنها تنها افراد مشهور نیستند که در ۱۹۲۶ چشم به جهان گشوده اند. فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا نیز در همین سال متولد شد.

 

۱۸۶۱: سربازی در روسیه لغو شد و اولین تصویر رنگی جهان در انگلستان به ثبت رسید

اتفاقات تاریخی که همزمان باهم رخ داده اند

در سال ۱۸۶۱ امپراتوری روسیه خدمت اجباری سربازی را در بزرگترین ایالت اروپای شرقی لغو کرد. مصادف با آن سال، «جیمز کلرک مکسوِل»، فیزیکدان بریتانیایی اولین تصویر رنگی جهان که به «روبان تارتان» مشهور هست را به ثبت رساند.

 

۲۰۰۷: عرضه اولین آیفون / انتشار هفتمین جلد از آلبوم کتاب هاي هری پاتر

اتفاقات تاریخی که همزمان باهم رخ داده اند

 به گزارش پارس ناز کتاب «هری پاتر و یادگاران مرگ» در تابستان سال ۲۰۰۷ و هم زمان با عرضه اولین آیفون منتشر شد. گفتنی هست که نسخه دزدی کتاب منتشر شده و بی درنگ به زبان هاي گوناگون جهان ترجمه شد. بطوری که ۵ روز پیش از فروش رسمی، افراد بسیاری آن را مطالعه کرده بودند. گرچه این مانع از فروش میلیونی این کتاب نشد

 

بطوری که فصل پایان ماجراجوئی هاي جادوگران جوان، ۸٫۳ میلیون کپی از آن در اولین روز فروخت.آیفون نیز در اولین عرضه خود بعنوان گجتی که قابلیت حمایت از ۳G و MMS را ندارد با انتقادهای فراوانی روبه رو شد.

 

۱۸۰۹ تا ۱۸۸۲ و ۱۸۳۰ تا ۲۰۰۶: لاک پشت هریت و چارلز داروین

اتفاقات تاریخی که همزمان باهم رخ داده اند

سرشناس ترین لاک پشت جزایر گالاپوس در اقیانوس آرام در سال ۱۸۳۰ میلادی متولد شده بود. هنگامی که دانشمندان این جاندار را با خود به انگلستان بردند، اندازه یک بشقاب غذاخوری بود. در طول سال ها، این لاک پشت در مکان هاي گوناگونی زندگی کرد. در سال ۱۹۸۷ استیو آروین مسئولیت نگه داری آن را تا زمان مرگش در سال ۲۰۰۶ میلادی، بر عهده گرفت. این لاک پشت موجودی هست که چارلز داروین را دیده هست. داروین واضع نظریه تکامل بود.

 

۱۹۸۱: بهره گیری از گیوتین در فرانسه لغو شد و ایندیانا جونز در کشور آمریکا شهرت یافت

اتفاقات تاریخی که همزمان باهم رخ داده اند

قطع سر با گیوتین یکی از روشهای متعارف اعدام در فرانسه به شمار می رفت تا این که در سال ۱۹۸۱ بهره گیری از آن برچیده شد.در همان سال، استیون اسپیلبرگ با مشارکت جورج لوکاس، آلبوم سینمایی ماجراجویانه ایندیانا جونز را روی پرده بردند.