پارس ناز پورتال

احتمال بارداری و حاملگی با استفاده از کاندوم چقدر است؟

احتمال بارداری و حاملگی با استفاده از کاندوم چقدر است؟

اگر از کاندوم به صورت صحیح استفاده شود، احتمال بارداری تا 98 درصد کاهش پیدا می‌کند؛ این بدان معناست که احتمال بارداری با کاندوم تنها 2 درصد است. این در حالی است که در صورت عدم استفاده صحیح، احتمال بارداری افزایش پیدا می‌کند. کاندوم‌های مردانه نسبت به کاندوم‌های زنانه تاثیر بیشتری در جلوگیری از بارداری دارند. علاوه بر کاندوم، برای پیشگیری از بارداری می‌توان از روش‌های دیگری ازجمله قرص‌های ضدبارداری،iud و ایمپلنت بارداری نیز استفاده کرد.

 

چه عواملی احتمال بارداری با کاندوم را افزایش می‌دهند

همانطور که در بالا اشاره شد، تنها حدود 2 درصد احتمال بارداری با کاندوم وجود دارد. در ادامه برخی از عواملی را که روی احتمال بارداری با استفاده از کاندوم تاثیر می‌گذارند ذکر می‌کنیم.

 

نگهداری در شرایط نادرست

اگرچه می‌توان کاندوم را در محفظه‌های کیف پول نگهداری کرد، اما برای طولانی مدت ایده خوبی نیست. گرمای بدن و اصطکاک ناشی از تماس دست با کیف، مواردی هستند که می‌توانند به آن آسیب برسانند. بهترین مکان برای نگهداری کاندوم جاهای خشکی مانند دراور یا کمد است.

 

تمام شدن تاریخ انقضای کاندوم

کاندوم‌ها نیز همانند سایر محصولات بهداشتی تاریخ انقضا دارند و در صورتی که تاریخ مصرف آن‌ها تمام شود، شکننده می‌شوند و احتمال پارگی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 

پاره شدن کاندوم حین رابطه جنسی

هنگام استفاده از کاندوم دقت کنید که سوراخ نباشد یا در اثر تماس با ناخن سوراخ نشود. کاندوم‌ها یکبار مصرف هستند و پس از هر بار استفاده باید آن‌ها را دور بیندازید. اگر کاندوم حین مقاربت پاره شود، باید مقاربت را بلافاصله متوقف کنید و کاندوم جدیدی را جایگزین کنید.

 

استفاده نکردن از ژل‌های روان کننده همراه با کاندوم

استفاده کردن از ژل‌های روان کننده در کنار کاندوم‌ها می‌توانند احتمال پاره شدن کاندوم را تا حدود خیلی زیادی کاهش دهند. بهترین روان کننده‌ها، روان کننده‌های بر پایه آب و بدترین آن‌ها، روان کننده‌های بر پایه روغن هستند.

 

قرار ندادن فضایی بر سر آلت تناسلی برای خارج شدن منی

زمانی که آلت تناسلی در حال نعوظ است، کاندوم باید به گونه‌ای روی آن کشیده شود که فضای خالی کوچکی در انتهای آن قرار بگیرد تا هنگام انزال مایع منی آنجا جمع شود. علاوه بر این، کاندوم باید تمام طول آلت مردانه را تا ته بپوشاند. کاندوم را باید بلافاصله بعد از انزال، در حالتی که آلت هنوز در حال نعوظ است درآورید. برای خارج کردن باید لبه کاندوم را بگیرید تا از سر خوردن کاندوم و نشت منی جلوگیری شود؛ در غیر این صورت احتمال بارداری با کاندوم افزایش پیدا می‌کند.

احتمال بارداری و حاملگی با استفاده از کاندوم چقدر است؟

احتمال بارداری با کاندوم پاره چقدر است

مسلما احتمال بارداری با کاندوم پاره خیلی زیاد است. اگر شخص بعد از متوجه شدن پارگی کاندوم، همچنان رابطه را ادامه دهد ممکن است منی به داخل رحم وارد شود. کاندوم ممکن است به دلایل مختلفی همچون سایش و اصطکاک حین رابطه پاره شود. اگر کاندوم پاره شود و از روش پیشگیری دیگری استفاده نشده باشد، احتمال بارداری با کاندوم پاره وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود علاوه بر کاندوم از روش پیشگیری از بارداری دیگری نیز استفاده شود.

 

از طرف دیگر احتمال بارداری با کاندوم پاره به سیکل ماهانه زنانه نیز بستگی دارد. روزهای یازدهم تا پانزدهم سیکل ماهانه زمان تخمک گذاری است و در این روزها احتمال باردار شدن بیشتر است. برای کاهش این احتمال بعد از پاره شدن کاندوم، می‌توان تا 72 ساعت بعد از قرص‌های اورژانسی استفاده کرد.

 

نحوه خارج کردن کاندوم از بسته

هنگام باز کردن بسته کاندوم بسیار دقت کنید. برای پاره کردن بسته به هیچ عنوان از دندان‌هایتان کمک نگیرید؛ زیرا ممکن است خود کاندوم نیز آسیب ببیند.

 

نحوه قرار دادن کاندوم روی آلت تناسلی

کاندوم باید بعد از قرار گرفتن روی آلت تناسلی شکل لوبیایی داشته باشد نه اینکه شبیه به کلاهک دوش حمام باشد. اگر نتوانستید روکش کاندوم را به راحتی روی آلت تناسلی بکشید، معلوم می‌شود اشتباه عمل کرده‌اید. اگر کاندوم را برعکس روی آلت قرار دادید، باید آن را دور بیندازید و از کاندوم جدید استفاده کنید.

 

نحوه قرار دادن صحیح کاندوم روی آلت تناسلی به این صورت است که ابتدا باید حدود یک سانتی‌متر کاندوم را باز کنید و بعد آن را روی سر آلت تناسلی قرار دهید. سپس قسمت شبیه به پستانک کاندوم را کمی فشار دهید و با دست دیگرتان، کاندوم را روی آلت تناسلی بچرخانید و آن را تا انتهای آلت بکشید. دقت داشته باشید که نباید هیچ گونه هوایی داخل کاندوم قرار داشته باشد.

 

چرا خرید کاندوم از موتن رو؟

اگر قصد استفاده از کاندوم برای مراقبت بیشتر را دارید، در فروشگاه اینترنتی مو تن رو شما به راحتی می‌توانید به صدها مدل کاندوم مختلف دسترسی داشته و بدون دغدغه و استرس گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. انواع کاندوم تاخیری، نازک، ضخیم، تاخیری، حاوی مواد روان کننده بیشتر، عروسکی، فانتزی و تحریک کننده بیشتر در این فروشگاه اینترنتی عرضه می‌شود که برای بهبود روابط خود و پیشگیری از بارداری ناخواسته می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.