پارس ناز پورتال

اخذ ویزای قرقیزستان برای ایرانیان

اخذ ویزای قرقیزستان برای ایرانیان

قرقیزستان یکی از کشورهای آسیای مرکزی است که در میان کشورهای قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و چین واقع شده است. قرقیزها قومی از مسلمانان ترک هستند که تقریبا سه چهارم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

 

پیشینه تشکیل جمهوری قرقیزستان کنونی به قرن هفدهم بازمی‌گردد که قبلا بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود و استقلال خودش را در سال 1991 اعلام کرد.این کشور به واسطه مناظر خیره کننده کوهستانی، دره‌ها، دریاچه‌ها و چشمه‌هایش، مکانی عالی برای گشت‌وگذار، کمپینگ و اسب‌سواری در دل طبیعت زنده و زیبایش است.

 

کشوری کوهستانی و سرسبز با مناظری زیبا که امروزه به یکی از مقاصد گردشگری هموطنان عزیزمان نیز مبدل شده است.اما برای سفر به این کشور چه باید کرد؟ چطور باید ویزای قرقیزستان را اخذ کرد؟ آیا ویزای اقامتی این کشور هم وجود دارد؟

 

در ادامه این مطلب قصد داریم به پاسخ این سوالات بپردازیم و نکاتی در خصوص اخذ ویزای قرقیزستان با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع ویزای کشور قرقیزستان

برای سفر به قرقیزستان از کشورمان ایران، نیاز به اخذ ویزای این کشور است و تنها شهروندان کشورهایی مثل آذربایجان، بلاروس، کوبا، گرجستان، روسیه و تمامی کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به اخذ ویزا می‌توانند به این کشور سفر کنند.

 

شهروندان برخی از کشورها مثل مغولستان، صربستان و اوکراین نیز با مدت زمان کوتاهتری به قرقیزستان بدون ویزا وارد می‌شوند. اما برای سفر شهروندان ایرانی به این کشور، اخذ ویزای گردشگری قرقیزستان الزامی است.بنابراین در ابتدا، به شرح برخی از انواع ویزای این کشور خواهیم پرداخت.

 

ویزای قرقیزستان کوتاه مدت نوع C

برای سفر به کشور قرقیزستان به مدت کمتر از 90 روز در یک دوره 180 روزه باید ویزای کوتاه‌مدت این کشور را اخذ کنید. برخی از انواع ویزای نوع C این کشور عبارتنداز:

 

ویزای توریستی قرقیزستان

اگر تنها خودتان، یا به همراه خانواده و دوستان قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور را دارید، باید ویزای گردشگری را از طریق کنسول‌گری، سیسم ویزای آنلاین، آژانس‌های مسافرتی و یا یکی از شرکت‌های مجاز صدور ویزا اخذ نمایید.

 

ویزای نمایشگاهی یا تجاری قرقیزستان

این نوع ویزا برای شرکت در همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و حضور در جلسات تجاری و کاری با کسب‌وکارهای این کشور ارایه می‌شود. شرط اول اخد این نوع از ویزای قرقیزستان، داشتن مدارک دعوت‌نامه از سوی طرف شما در قرقیزستان و یا رسید و سند حضور در رویداد است.

 

ویزای بازدید از دوستان و یا اعضای خانواده در قرقیزستان

برای دیدار دوستان، آشنایان یا بستگانتان در این کشور، اخذ این نوع از ویزا، متناسب شرایط شما خواهد بود و باید در این مورد نیز مدارک و دعوتنامه به مسئولان صدور ویزا ارایه کنید.

 

ویزای بازدید فرهنگی، علمی، ورزشی و یا حضور در کنفرانس

اگر رویداد پیش روی شما در قرقیزستان برگزار می‌َشود، برای شرکت در آن با ارایه مدارک دعوتنامه، نسبت به اخذ این نوع از ویزای تایپ C اقدام کنید.

 

ویزای تحصیلی یا کارآموزی در قرقیزستان

این نوع از ویزا نیز برای محصلان و دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند صادر می‌شود. مدارک لازم برای اخذ این ویزا نیز، مدارک تمکن مالی، تایید محل اقامت و نامه پذیرش از موسسه تحصیلی هستند.

 

ویزای قرقیزستان بلند مدت نوع D

اما برای حضور بیش از 3 ماه در قرقیزستان، باید ویزای بلند مدت این کشور را بگیرید و برای اهدافی که نیاز به اقامت بلند مدت در این کشور دارد، مناسب هستند. برای مثال:

 

  • دانشجویانی که قصد تحصیل در یک مقطع یا دوره بلند‌مدت مثل لیسانس دارند.

  • کارمندانی که برای همکاری در یک موسسه یا شرکت به قرقیزستان دعوت می‌شوند.

  • محققانی که برای انجام تحقیقات به قرقیزستان سفر می‌کنند.

  • افرادی که قصد دیدار اقوامشان برای مدتی طولانی در این کشور دارند.

  • بیمارانی که برای درمان به بیمارستان‌های این کشور مراجعه می‌کنند.

 

ویزای ترانزیت قرقیزستان

اگر قصد عبور از خاک قرقیزستان از طریق مرزهای زمینی را دارید، باید ویزای ترانزیت این کشور را دریافت نمایید. در این ویزا اجازه یک بار گذر و ورود به خاک قرقیزستان و مدت 5 روز اقامت در این کشور داده می‌شود.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای قرقیزستان

 

ویزای قرقیزستان معمولا در 7 روز کاری صادر می‌شود و مدت زمان ارسال مدارک از طریق پست و طی نمودن روال اداری نیز به این مدت زمان اضافه می‌شود. در همین حین ممکن است به دلیل نقص مدارک، کافی نبودن میزان تمکن مالی، یا عدم ارایه بخشی ار مدارک، درخواست ویزای قرقیزستان شما رد شود.

 

البته جای نگرانی نیست و مجدد باید درخواست دیگری برای صدور ویزا ارسال کنید. همچنین برای تمدید ویزا نیز 10 روز قبل از اتمام اعتبار ویزا برای تمدید اقدام کنید. مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای قرقیزستان به شرح زیر هستند:

 

  • تکمیل فرم درخواست هر نوع از ویزا

  • یک قطعه عکس درخواست کننده

  • پاسپورت با حداقل 90 روز اعتبار و 1 صفحه خالی

  • مدارک سفر اعم از بلیط، رسید رزرو محل اقامت و مدارک مربوط به هر نوع رویداد

  • اثبات تمکن مالی

انواع روش اخذ ویزای قرقیزستان

انواع روش اخذ ویزای قرقیزستان

برای اخذ ویزای قرقیزستان 4 رویکرد پیش روی شماست. البته در نظر داشته باشید بواسطه شرایط خاص و تحریم‌هایی که علیه کشورمان وضع شده، ممکن است همه روش‌ها ایمن نباشند و باید حتما از قبل در خصوص عملی بودن آن اطلاع کسب کنید.

 

  • صدور و اخذ ویزا در بدو ورود به این کشور و در فرودگاه بین‌المللی ماناس

  • صدور آنلاین ویزای قرقیزستان از طریق وبسایت رسمی دولت

  • صدور ویزا از طریق سفارتخانه و کنسولگری قرقیزستان

  • صدور و اخذ ویزای قرقیزستان در بدو ورود به مرز زمینی

 

اخذ ویزای فوری قرقیزستان در فلای‌تودی

 

ویزای گردشگری قرقیزستان برای ایرانیان به مدت حداکثر 30 روز و با اعتبار 45 روزه صادر می‌شود. پس اگر قصد سفر و گردش در خاک این کشور در تعطیلات پیش رو را دارید، هرچه سریعتر نسبت به تکمیل مدارک و اخذ ویزای قرقیزستان اقدام نمایید.

 

اگر قصد دریافت ویزای قرقیزستان با بهترین قیمت را دارید، می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی مراجعه کنید و ضمن صدور ویزا، برای دریافت خدماتی مانند رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، رزرو تور، تهیه بیمه مسافرتی و تهیه بلیط قطار نیز اقدام کنید و سفری دلچسب و راحت را تجربه کنید.