پارس ناز پورتال

اخذ پسوورد فیسبوک مسافران هنگام ورود به آمریکا

اخذ پسوورد فیسبوک مسافران هنگام ورود به آمریکا

اخذ پسوورد فیسبوک مسافران هنگام ورود به آمریکا 

اقدام امنیتی عجیب و جنجالی در کشور آمریکا به تصویب رسیده است که مسافران را مجبور می کند برای ورود به خاک امریکا پسوورد اکانت فیسبوک خود را به نیروهای امنیتی بدهند. از این پس، به منظور افزایش امنیت مرزهای ایالات متحده، مهاجرانی که قصد ورود به خاک آمریکا را دارند، ابتدا می‌بایست پسورد اکانت های شبکه های اجتماعی خود را در اختیار مامورین مرزی قرار دهند!

 

به بیانی دیگر، در صورت قطعی شدن این قانون، علاوه بر مدارک استاندارد مهاجرت، ارائه پسورد فیسبوک نیز یکی از ضرورت‌ها خواهد بود.به گزارش NBC، دبیر سازمان امنیت ملی آمریکا، جان کلی (John Kelly) می‌گوید:ما می‌خواهیم که با استفاده از پسوردهایشان، به شبکه‌های اجتماعی آن‌ها دسترسی پیدا کنیم. چه کار می‌کنند؟ چه چیزی می‌گویند؟ اگر آن‌ها نمی‌خواهند که همکاری کنند، پس اجازه‌ی ورود به کشور را نیز نخواهند داشت.

 

همانطور که از پیام‌های پرزیدنت ترامپ نیز مشخص است، توییتر، فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی می‌توانند اطلاعات زیادی را درباره‌ی یک فرد ارائه کنند. با این حال، درخواست ارائه پسورد فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی از مهاجران، یک قدم فراتر از بررسی‌های عادی است چراکه علاوه بر پست‌های منتشر شده، ماموران می‌توانند مخاطبان، پست‌های خصوصی و پیام‌های شخصی را نیز مشاهده کنند.

 

ارائه پسورد فیسبوک و شبکه های اجتماعی دیگر، برای ورود به خاک آمریکا الزامی خواهد بود!کلی می‌گوید که درخواست ارائه‌ی پسوردها، ایده‌ای است که دپارتمان امنیت ملی در حال بررسی آن است. گزینه‌ی دیگر، بررسی سوابق مالی مهاجران است.

 

البته در حال حاضر، برخی ماموران مرزی در حال بررسی پروفایل‌های فیسبوک هستند. یکی از وکیل‌های مهاجرتی در مصاحبه با Independent در ماه گذشته گفت که ماموران مرزی، اکانت فیسبوک کسانی که توسط دستور منع ورود ترامپ به حالت تعلیق درآمده‌اند را مورد بررسی قرار داده‌اند.

 

در هفته‌ی گذشته، یکی از قاضیان فدرال، حکم تعلیق دستور منع مهاجرت ترامپ را صادر کرد که تمامی پناهندگان و مقیمان هفت کشور مسلمان را شامل می‌شد و همچنین باعث اعتراض بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی شده بود. در حال حاضر، سرنوشت دستور اجرایی منع ورود مهاجران در دست قاضی‌های فدرال است اما در روز چهارشنبه، ترامپ سیستم قضایی ایالات متحده را مورد سرزنش قرار داد و از دستور خود حمایت کرد.

 

حال باید دید که آیا قانون ارائه پسورد فیسبوک نیز اجرایی خواهد شد یا خیر، اما به طور حتم ترامپ از این موضوع حمایت خواهد کرد.