پارس ناز پورتال

ادیت عکس ها در اینستاگرام | چگونه عکس ها را واضح تر کنیم؟

ادیت عکس ها در اینستاگرام | چگونه عکس ها را واضح تر کنیم؟

آموزش ادیت عکس ها در اینستاگرام 

در این مطلب، آموزش ادیت عکس ها در اینستاگرام برای واضح تر کردن و شارپ تر کردن آنها را مرور می کنیم. حتماً متوجه شده اید که عکس هایی که در رایانه یا تلفن شما واضح به نظر می رسند هنگام آپلود در اینستاگرام بسیار تار می شوند. عکس های تار و محو اینستاگرام زیبایی پروفایل، پست ها و استوری های تان را خراب می کند. اما چگونه این مشکل را حل کنیم؟ در ادامه نکات کاربردی را بیان کرده ایم.

 

تار شدن عکس در اینستاگرام به این دلیل اتفاق می افتد که اینستاگرام عکس هایی را که قرار است آپلود شوند فشرده می کند تا در فضایی ذخیره سازی شوند. در حالی که این یک حرکت معقول از منظر تجاری است، اما عکس های اینستاگرام را بسیار زشت نشان می دهد. خبر خوب این است که راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید عکس‌های اینستاگرام خود را واضح ‌تر کنید و زیبایی صفحه اینستاگرام خود را افزایش دهید.

 

1. اندازه عکس های خود را تغییر دهید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اینکه عکس‌های اینستاگرام خود را واضح نشان دهید، تغییر اندازه آن‌ها بر اساس نیاز پلتفرم است. در اینجا چند فرمت وجود دارد که قبل از آپلود باید در نظر داشته باشید. برنامه های رایگان زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای تغییر اندازه تصاویر استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر برنامه رایگان را برای تغییر اندازه تصویر دانلود کنید.

ادیت عکس ها در اینستاگرام | چگونه عکس ها را واضح تر کنیم؟

استوری اینستاگرام: 16:9

ارسال در فید: 4:5

پست های مربعی در فید یا آپلود عکس نمایه: 1:1

 

به عنوان مثال، عکس‌هایی که با استفاده از دوربین DSLR گرفته می‌شوند، به طور قطع کیفیت بالاتری نسبت به آنچه در اینستاگرام مجاز است خواهند داشت. بنابراین باید قبل از پست کردن، اندازه آنها را در یک ویرایشگر تصویر ادیت کنید. حداکثر وضوحی که عکس های صادر شده شما می توانند داشته باشند توسط گزینه ای در برنامه ای به نام Lightroom کنترل می شود.

 

مثلا:

عکس های پرتره هنگامی که با استفاده از گزینه “تغییر اندازه به تناسب” به 1080 پیکسل تغییر اندازه می دهند، بهترین به نظر می رسند.

 

2. ایجاد تغییرات در عکس ها با استفاده از لایت روم

کار شما هنوز تمام نشده است، پس از تغییر اندازه تصویر هنوز چند مرحله وجود دارد که باید طی کنید تا مطمئن شوید که فشرده سازی را محدود کرده اید. اگر از برنامه‌های ویرایشی مانند Adobe Lightroom استفاده می‌کنید، می‌توانید تنظیمات عکس خود را تغییر دهید تا تغییراتی را که هنگام آپلود تصویر در اینستاگرام رخ می‌دهد، جبران کنید.

 

نکته:

همیشه مطمئن شوید که تصاویر شما با فرمت JPEG هستند و حداکثر کیفیت موجود را دارند. اگر می خواهید تمام جزئیات تصویر قابل مشاهده باشد، این مرحله بسیار مهم است. همچنین می توانید ابعاد تصویر را تغییر دهید تا شارپ تر به نظر برسد.

 

3. تنظیمات روشنایی و کنتراست عکس ها

یک تصویر ممکن است بیش از حد پرنور یا کم نور باشد. چندین چیز، مانند تنظیمات دوربین و روشنایی محیط، می تواند در این امر نقش داشته باشد. بنابراین روشنایی و کنتراست تصویر باید برای مقابله با آن تنظیم شود.

ادیت عکس ها در اینستاگرام | چگونه عکس ها را واضح تر کنیم؟

روشنایی

برایتنس اسلایدر، به شما اجازه می دهد تا روشنایی نور و تاریکی را در تصویر تغییر دهید. با این وجود، اگر تصویر خیلی تاریک و سیاه باشد، افزایش روشنایی می تواند منجر به ایجاد نویز زیادی در عکس شود.

 

کنتراست

اصلاح کنتراست یک تصویر به معنای تأکید بر تفاوت بین مناطق روشن و تاریک آن است. به بیان دیگر، شما بر تضاد بین مناطق تاریک و روشن تأکید می کنید.

 

4. اصلاح رنگ عکس های اینستاگرام

هنگام ویرایش یک تصویر، می توانید از ابزارهای مختلفی برای بازی با رنگ ها و اشباع آنها استفاده کنید. تنظیم (vibrance) عکس، به شما امکان می‌دهد به طور انتخابی اشباع را در مناطق با کنتراست پایین تصویر بدون تغییر اشباع مناطق روشن‌تر افزایش دهید. این به جلوگیری از ظاهر مصنوعی رنگ ها در تصاویر کمک می کند. با تنظیم نوار “دما”، می توانید گرم یا سرد بودن رنگ های تصویر را تغییر دهید.

 

دماهای گرمتر بیشتر قرمز یا نارنجی به نظر می رسند، در حالی که دمای سردتر بیشتر آبی به نظر می رسند. برنامه‌های متعددی مانند اینستاگرام شامل ترکیب‌های از پیش تعریف‌شده‌ای از تغییرات رنگ هستند که می‌توانند به سرعت برای ایجاد جلوه‌های جذاب اعمال شوند. چنین فیلترهایی می توانند ظاهر یک دوربین قدیمی را در تصاویر شما شبیه سازی کنند.

 

5. مراحل انتقال عکس را به حداقل برسانید

اکنون که اندازه تصویر را کاهش داده اید و تنظیمات لایت روم را تغییر داده اید، اکنون کاری که باید انجام دهید این است که مراحل انتقال عکس را به حداقل برسانید. با هر انتقال عکس، خطر فشرده شدن بیشتر آن وجود دارد. بنابراین باید تعداد دفعات انتقال عکس ها از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر را کاهش دهید.

 

از ارسال عکس از طریق برنامه های پیام رسانی مانند دایرکت، خودداری کنید زیرا کیفیت تصویر را کاهش می دهد. آپلود عکس از گوگل درایو نیز بر کیفیت تصویر تاثیر می گذارد. هنگامی که عکس به این برنامه ها منتقل می شود، کیفیت آن به شدت به خطر می افتد. با این حال، می‌توانید از برنامه‌هایی مانند اشتراک‌گذاری Nearby برای انتقال عکس‌ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر استفاده کنید

 

6. ابزارهای تنظیم یا (Adjustment Tools)

بسیاری از برنامه‌ها دارای یک ابزار تنظیم خودکار هستند که اگر نمی‌دانید چه نوع تغییراتی ایجاد کنید یا فقط می‌خواهید راهی سریع برای بهتر جلوه دادن عکس‌های خود داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید. این ویژگی به تصویر نگاه می کند و تغییراتی را برای بهتر جلوه دادن آن ایجاد می کند. در ابزارهایی مانند Pixlr X، روی Adjust و سپس دکمه Auto Fix را کلیک کنید تا این ویژگی را پیدا کنید.

ادیت عکس ها در اینستاگرام | چگونه عکس ها را واضح تر کنیم؟

بیشتر اوقات، این ابزارها یک تصویر را در حالت کلی بهتر نشان می دهند. اما همیشه می توانید پس از استفاده از یک تصویر به صورت دستی هم تنظیمات آن را تغییر دهید. می توانید با استفاده از یک ابزار تنظیم خودکار شروع کنید و سپس تغییرات کوچکتری ایجاد کنید تا زمانی که تصویر دقیقاً همانطور که می خواهید به نظر برسد. البته، بسته به نوع تصویری که در حال ویرایش آن هستید، ممکن است لازم باشد تنظیمات بیشتری انجام دهید.

 

کلام آخر

چه یک عکاس حرفه ای باشید یا فقط بخواهید لحظات به یاد ماندنی زندگی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، اینستاگرام یکی از بهترین مکان ها برای انجام این کار است. با به حداقل رساندن اثرات فشرده سازی، تغییر روشنایی و دنبال کردن مراحلی که در بالا ذکر شد، تصاویر با کیفیت بالاتر را به اشتراک بگذارید. برای مطالعه مطالب بیشتر در این زمینه، می توانید به لینک های پیشنهادی زیر مراجعه کنید.