پارس ناز پورتال

چه روش‌هایی برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو وجود دارد؟

چه روش‌هایی برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو وجود دارد؟

در این مقاله، همراه کارت قصد دارد تمامی روش‌های موجود برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو را به شما معرفی کند تا بتوانید از بین آن‌ها بهترین و بهینه‌ترین روش را انتخاب کنید.

 

وب‌سایت پلیس راهور ناجا

یکی از روش‌های اینترنتی استعلام و پرداخت خودرو مراجعه به وب‌سایت پلیس راهور ناجا به آدرس https://rahvar120.ir/ است. به‌علاوه، از طریق این سایت می‌توانید از نمره منفی گواهینامه نیز مطلع شده و از سابقه تصادفات یک خودرو هم استعلام بگیرید.

 

 پرداخت خلافی خودرو مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، برای پرداخت و چاپ خلافی خودرو می‌توانید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید که باید کارت، سند یا بیمه‌نامه خودرو موردنظر را به‌همراه داشته باشید.توجه داشته باشید که تنها در صورتی می‌توانید از این روش استفاده کنید که مجموع خلافی خودروی شما کمتر از یک میلیون تومان باشد.

 

پس حتما قبل از مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ به کمک یکی از روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، خلافی خودرو خود را استعلام بگیرید و اگر مبلغ آن کمتر از یک میلیون تومان بود به این دفاتر مراجعه کنید. در صورتی که مبلغ خلافی شما یک میلیون تومان یا بیشتر بود، بایستی به اداره راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید.

 

اپلیکیشن‌های پرداخت مانند همراه کارت

در اکثر اپلیکیشن‌های پرداخت مانند همراه کارت هم می‌توانید اقدام به استعلام و پرداخت جریمه خودرو کنید. امروزه به دلیل امنیت، سرعت بالا و چند منظوره بودن، این اپلیکیشن‌ها محبوبیت بسیاری در بین مردم پیدا کرده‌اند. علاوه بر استعلام و پرداخت خلافی خودرو، امکان استعلام و پرداخت جریمه طرح ترافیک و عوارض آزادراهی نیز در همراه کارت وجود دارد.

 

این اپلیکیشن، امکان استعلام ریز خلافی خودرو را برای شما فراهم می‌آورد که علاوه بر مبلغ جریمه، اطلاعاتی مانند نوع خلافی و محل وقوع را هم به شما نمایش می‌دهد. پس از مشاهده گزارش خلافی، در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را پرداخت کنید.

چه روش‌هایی برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو وجود دارد؟

همچنین، در همراه کارت می‌توانید کارت به کارت  از مبدا 32 بانک کشور، استعلام و پرداخت قبض موبایل، آب، برق و گاز را انجام دهید.

 

استعلام خلافی با تلفن

در این روش، کافی است با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید و طبق راهنمایی‌های تلفن گویا عمل کرده تا به اپراتور وصل شوید. سپس برای استعلام خلافی باید شماره پلاک ماشین موردنظر را برای اپراتور بخوانید تا از میزان جریمه خودرو آگاه شوید.

 

استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک

در این روش، کافی است کد ۱۷ رقمی VIN که روی سند و کارت خودرو درج شده است را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. سپس، مبلغ کل خلافی خودرو مورنظر شما، شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال می‌شود که پس از دریافت این پیامک می‌توانید با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز یا سایر روش‌های ذکر شده در بالا، جریمه رانندگی خود را پرداخت کنید.

 

کد دستوری

روش دیگری که برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد، استفاده از کد دستوری USSD است. در این روش، کافی است کد #۱۱۰* را شماره گیری کنید که دو گزینه به شما نمایش داده می‌شود که شامل موارد زیر می‌شود:

 

خدمات قابل ارائه

خدمات در دست اقدام

 

برای دریافت خلافی خودرو بایستی عدد ۱ را ارسال کنید. در مرحله بعد، گزینه استعلام خلافی خودرو به شما نشان داده خواهد شد که طبیعتا باید آن را انتخاب کنید. در گام بعدی، کد VIN خودرو موردنظر خود را که با IR شروع می‌شود وارد کنید تا از مبلغ جریمه خودرو مربوطه مطلع شوید.

 

در آخر باید بگوییم که از دیگر مزایای استفاده از اپلیکیشن همراه کارت، امکان خرید شارژ و بسته اینترنت، خرید بیمه شخص ثالث، اعتبارسنجی بانکی و …  است. برای دانلود نسخه اندروید و  iosاین اپلیکیشن می‌توانید به وبسایت ‌ همراه کارت به آدرس https://hamrahcard.ir مراجعه کنید.