پارس ناز پورتال

قبل از استعمال سیگار یک لیوان شیر بنوشید

قبل از استعمال سیگار یک لیوان شیر بنوشید

قبل از استعمال سیگار یک لیوان شیر بنوشید 

شیر بعنوان تصفیه کننده بدن می‌توان جلوی امراض بسیار زیان آور سیگار را نیز بگیرد پس بهتر هست گذشته از سیگار شیر بنوشید. یکی از بحران هاي پیش روی کسانی که به استعمال سیگار یا مواد مخدر اعتیاد داشته اند و در حال ترک مصرف این دخانیات میباشند, این هست که چگونه میتوانند با برنامه ریزی خوراکی مناسب,

 

روزهای بی دردسرتری را پشت سر بگذارند و با تغذیه تندرست, دوران ترک سیگار یا سایر مخدرها را ساده تر سپری کنند. به همین منظور در این مقاله به معرفی برترین مواد خوراکی برای کسانی که دوران ترک سیگار یا مخدرها را پیش رو دارند, میپردازیم.

 

گذشته از سیگار, شیر بنوشید

1. جینسنگ: تحقیقات علمی نشان داده اند مصرف جینسنگ, از ترشح انتقال دهنده هاي عصبی دوپامین در زمان سیگار کشیدن یا بهره گیری از مواد مخدر جلوگیري می‌کند. همین انتقال دهنده هاي عصبی میباشند که احساس لذت را به وجود می آورند. بنابراین, مصرف جینسنگ طی چند هفته متوالی میتواند میزان لذت ناشی از سیگار کشیدن و مواد مخدر را کاهش بدهد.

 

2. شیر: محققان دانشگاه دوک می‌گویند سیگاری هایي که یک لیوان شیر گذشته از سیگار کشیدن می‌نوشند, مزه خیلی بدی را هنگام سیگار کشیدن در دهان خودشان احساس میکنند و این مزه ناخوشایند حتی بعد از آخر سیگار هم باقی می‌ماند. پس هر زمان که هوس سیگار کردید, اندکی شیر بنوشید. حتی میتوانید سیگار را به شیر آغشته کنید و بگذارید تا گذشته از روشن کردن خشک شود. این کارها خیلی زود شما را از سیگار متنفر میکند.

 

3. مغزهای خام: مصرف اندکی از انواع مغزهای خام می‌تواند انرژی, پروتیین و شمار زیادی از مواد مغذی را برای بدن فراهم کند. خوردن مغزهای خام در موقعیت هایي که قصد دارید سراغ سیگار یا مواد مخدر بروید, شما را به خودش مشغول نگه می دارد و رفته رفته هوس بهره گیری از انها را کم می‌کند.

 

4. انواع مرکبات: پرتقال, لیمو و انار سرشار از ویتامین C میباشند که ذخایرش در بدن همراه با سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر تخلیه می‌شود و نیکوتین جای آن را میگیرد. نوشیدن آب پرتقال طبیعی و مصرف انواع مواد خوراکی غنی از ویتامین C میتواند اضافه بر فراهم سازی نیاز بدن,

 

هوس بهره گیری از این محصولات زیان آور را کاهش بدهد. سیستم ایمنی بدن هم با مصرف این میوه ها تقویت می‌شود و وابستگی شما را به سیگار کمتر میکند. تحقیقات علمی نشان داده اند میوه هایي مثل سیب, موز و هلو هم میل به دریافت نیکوتین را کاهش می‌دهند.

 

5. خوراکی هاي شور: بهره گیری از خوراکی هاي شور می‌تواند هوس سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر را در بعضی از افراد کاهش بدهد. چیپس, چوب شور یا حتی کمی نمک برای این افراد کارساز میباشند. این خوراکی ها هم دهان افراد و هم دست هاي آن ها را در حال فعالیت نگه می دارند و درواقع عمل سیگار کشیدن را برای مغز شبیه سازی میکنند.

 

6. اسموتی: شمار زیادی از کسانی که سیگار یا مواد مخدر را ترک می‌کنند, با هوس بهره گیری از خوراکی هاي شیرین مواجه میشوند. این افراد برای رویارویی با ولع شیرینی باید سراغ میوه ها بروند. اسموتی هایي «نوشیدنی هاي نسبتا غلیظی که در مخلوط کن تهیه می‌شوند» که با بهره گیری از انواع میوه ها و سبزیجات تهیه میشوند, برترین گزینه برای این افراد میباشند.

 

7. آدامس هاي بدون قند: یکی از برترین راه ها برای ترک سیگار, مشغول کردن دهان به کارهایی غیر از سیگار کشیدن هست. بهره گیری از آدامس هاي بدون قند می‌تواند ترفند مناسبی برای شما باشد و تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

8. خوشبوکننده نعنایی بدون قند: به جای مصرف آبنبات هاي شیرین یا آبنبات هاي بدون قندی که مزه بدی دارند, بهتر هست از خوشبوکننده نعنایی بدون قند بهره گیری کنید. اینکار دهان شما را مشغول نگه می دارد و مانع از رفتن به طرف سیگار می‌شود.

 

9. سبزیجات: سبزی هایي مثل هویج, کرفس و خیار نیز مزه سیگار و مواد مخدر را به حالت ناخوشایند و بدی تبدیل میکنند. اضافه بر این, اگر به اندازه کافی تلاش کنید میتوانید از سبزی هاي سفتی مثل هویج و خیار به جای سیگار بهره گیری کنید و مغزتان را فریب بدهید.

 

10. ماست: ماست هایي که به طور طبیعی شیرین میباشند و ماست هاي غیرشیرین, بهره گیری از سیگار یا مواد مخدر را به تجربه ناخوشایندی تبدیل میکنند. درواقع, همۀ محصولات لبنی باعث میشوند که سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر با مزه بسیار بدی همراه شود و در نتیجه افراد را از این محصولات زیان آور متنفر می‌کنند. درضمن, پنیر و ماست هاي غیرچرب محصولات لبنی خاصی میباشند که میتوانند احتمال ترک سیگار و مواد مخدر را افزایش دهند.

 

11. جو دوسر: افزودن اندکی جو دوسر به رژیم مواد خوراکی هرروز, هوس بهره گیری از سیگار یا مواد مخدر را کاهش می‌دهد و از شدت آن می کاهد. گرچه مخاطبان نباید جو دوسر را با جو حاضر در غلات صبحانه اشتباه بگیرند. شما باید اندکی جو دوسر را در آب جوش بپزید و بگذارید

 

تمام شب داخل آب باقی بماند. بعد وقتی که در روز بعد با ولع بهره گیری از سیگار یا مواد مخدر مواجه شدید, اندکی از این ترکیب را بخورید. گرچه برای گرفتن برترین نتیجه نباید این ترکیب را بعد از ساعت 8 شب مصرف کنید.

 

12. میوه هاي خشک: میوه هاي خشک مثل خرما و برگه زردآلو میتوانند هوس سیگار کشیدن را کاهش بدهند چون هم بافت بی نظیر مناسبی دارند و هم عطر خوبی. شما می‌توانید اندکی از این خوراکی ها را همۀ وقت} همراه داشته باشید و در موقعیت هاي گوناگون از آن ها بهره گیری کنید

 

13. آب: نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز, یکی از برترین ترفندها برای ترک سیگار و مواد مخدر هست. آب, احساس سیری و پری ایجاد می‌کند و در نتیجه میل به سیگار کشیدن را کاهش می‌دهد. اضافه بر این, افراد سیگاری معمولاً از کم آبی بدن رنج میبرند و نوشیدن آب چندان در طول روز ابتدایی ترین راه برای رویارویی با این دشوار و پیامدهای ناشی از آن مثل خشکی پوست هست.

 

14. چربی هاي تندرست: تحقیقات متعددی نشان داده اند که ترک کردن سیگار و مواد مخدر با مصرف مواد خوراکی حاوی اسیدهای چرب امگا-3 آسان تر می‌شود. محصولاتی مثل لوبیا سویا, بذر کتان و ماهی سرشار از امگا- 3 میباشند و می‌توانند رژیم خوراکی شما را برای ترک آسان تر سیگار در اوضاع مطلوبی قرار بدهند.

 

یوهان کرایف, سیگار و آبنبات

یوهان کرایف, یکی از معروف ترین فوتبالیست هاي هلندی که اکثر فوتبال رفقا وی را بعنوان یک بارسلونایی دوآتشه می شناسند, در سن 68 سالگی و در اثر ابتلا به سرطان ریه درگذشت. کرایف در یکی از معروفترین اظهارات سال هاي پایانی عمر خود گفته بود که «فوتبال همه ي چیز به من داد و سیگار, همه ي چیز را از من گرفت».

 

ابتلای به سرطان ریه باعث شد مسوولان وقت بارسلونا قوانینی مربوط به منع استعمال سیگار روی نیمکت بارسلون برای آقای سرمربی وضع کنند تا او مجبور شود به جای سیگار کشیدن, به آبنبات و آدامس برای رفع استرس خود متوسل شود.