پارس ناز پورتال

اسفناج و معجزه برای آب مروارید چشم

اسفناج و معجزه برای آب مروارید چشم

اسفناج و معجزه برای آب مروارید چشم

 خوردن اسفناج بجز تامین آهن بدن و التیام جریان خون برای آب مروارید چشم هم می‌تواند معجزه کند و بسیار مفید و موثر باشد. یکی از فواید اسفناج، نقش آن در نظارت آب مروارید می‌باشد.اسفناج هم چنین در خونسازی و تشکیل استخوان هم موثر اسـت.مصرف اسفناج برای سلامت قلب هم توصیه مناسبی استمطالعات نشان داده‌اند كه مصرف منظم اسفناج خطر ابتلا بـه آب مروارید را كاهش می دهد.

 

این خاصیت مربوط بـه وجود فیتونوترینتهایی بـه نامهای لوتئین1 و زئاتانكسین 2 در اسفناج اسـت.خواص آنتی‌اكسیدانی این فیتونوترینت‌ها نیز بـه محافظت از پروتئین‌هاي عدسی چشم کمک می کنند و از تخریب آن پیشگیري می‌كنند.

 

اسفناج و بیماری قلبی
برگهای سالادی خصوصا شاهی، اندیو، اسفناج و كاهو منابع خوب فولات هستند.مصرف منظم غذا هاي غنی از فولات بـه كاهش بروز بیماری قلبی در افراد مستعد كمك می‌كند.

 

اسفناج و استخوان سازی
برگهای سالادی خصوصا اسفناج، شاهی و اندیو دارای مقادیری كلسیم هستند كه برای تشکیل استخوانهای محکم ضروری اسـت.اگرچه، جذب كلسیم نیز مانند آهن توسط فیتاتها كاهش مییابد، اما این برگها همان‌ گونه از منابع خوب كلسیم محسوب می شوند.

 

اسفناج، منبع آهن
اسفناج نیز دارای مقادیری آهن اسـت ولی بعلت وجود فیتات‌ها كه از جمله تركیبات بلوكه كننده جذب آهن هستند، زیست دسترسی آهن اسفناج پایین اسـت.اندیو منبع خوب آهن اسـت کـه برای ساخته شدن هموگلوبین ضروری اسـت.