پارس ناز پورتال

اشتباهات رایج خانم ها در استفاده از رنگ موها

مجموعه : نکات سلامت مو
اشتباهات رایج خانم ها در استفاده از رنگ موها

اشتباهات رایج خانم ها در استفاده از رنگ موها 

اگر می‌خواهید برترین رنگ مو سازگار با مو هاي خودرا انتخاب کنید تا هم مو هاي سلامت داشته باشید و هم زیبا و جذاب شوید این مطلب را دنبال نمایید. دراین گزارش 6 اشتباهی که خانمها هنگام رنگ کردن مو در داخل منزل مرتکب میشوند رابا هم مرور می‌کنیم.

 

رنگ کردن مو در منزل از کارهایی ست که خیلی ها آنرا انجام می‌دهند, اینکار صرفه جویی در هزینه و دوران بحساب می‌آید. انتظار می‌رود, رنگی که در کاتالوگ ها میبینیم به سهولت خود ما در منزل روی موها در آوریم. این تا حدودی امکانپذیر است, به شرط آن که قوانین و تکنیک هاي درست اینکار را بدانیم.

 

رنگ تیره تر را انتخاب می‌کنید

شما در فروشگاه ایستاده اید در حالی‌که دو رنگ در دستتان دارید, رنگ روشن تر و رنگ تیره تر, هیچ ایده اي ندارید کدامیک را انتخاب کنید. این سناریو برای همه ی ما رخداد افتاده است. بزرگ ترین اشتباهی که انجام میدهیم انتخاب رنگ تیره تر است. اگر بین انتخاب دو رنگ مردد هستید همیشه رنگی که یک درجه روشن تر است را انتخاب کنید.

 

رنگ روشن را آسان تر می‌توانید عیب یابی کنید و اگر ایرادی داشت آنرا برطرف کنید اما عیب یابی رنگ تیره مشکل است. رنگ زدن روی رنگ تیره هم همیشه مشکلات خودش را دارد.

 

از رنگ دودی میترسید

تعداد زیادی از ما تصورمان از رنگ دودی رنگی ست که به خاکستری می‌زند, بنابر این هنگام انتخاب رنگ از رنگ هاي دسته بندی دودی خیلی سریع می گذریم. اما بد نیست بدانید گاهی استفاده از رنگ دودی در ترکیب رنگ میتواند جذابیت بیشتری به رنگ نهایی بدهد. این رنگ میتواند گرمای بیشتری به رنگ موها بدهد و همیشه قرار نیست موهایتان را خاکستری را روشن کند.

 

سعی میکنید تغییر عمده در رنگ موهایتان بدهید

این که میتوانید به سهولت با یک رنگ قهوه اي به رنگ کردن مو در منزل بپردازید بدین معنا نیست که می‌توانید مو هاي تیره را روشن یا پلاتینی کنید. بهتر است زمانیکه میخواهید رنگ کردن مو در منزل را انجام دهید, همیشه رنگی انتخاب کنید که حداکثر یک یا دو درجه از رنگ طبیعی موی خودتان روشن تر باشد.

 

موهایتان رابه خوبی دسته بندی نمی‌کنید

برای رنگ کردن مو در منزل, بسیار مهم است که آنرا درست, دسته بندی کنید تا رنگ به همه ی نقاط برسد و یکدست شود. اگر به درستی موهایتان را قسمت بندی نکنید در انتها با رنگ مویی روبه‌رو میشوید که در قسمتی روشن ودر قسمت دیگر تیره است.

 

دستورکار نوشته شده در محصول خریداری شده را مطالعه نمی‌کنید

هربار که رنگ مویی خریداری میکنید بهتر است به نکاتی که در دستور العمل استفاده انها آمده است توجه کنید و طبق این دستور العمل و پله پله رفتار کنید.

 

رنگ را بیش از حد روی موهایتان میگذارید

این مهم است که رنگ مو به مدت لازم روی سر باقی بماند و سر وقت آنرا بشویید. همانگونه که در مضمون قبل گفته شد بهتر است قبل از استفاده, راهنمای داخل جعبه را بخوانید تا بدانید رنگ مورد نظرتان باید چه مدت روی سرتان بماند.