پارس ناز پورتال

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها شما را زشت می کنند 

دراین قسمت اشتباهات رایج آرایشی رابه شـما میگوییم، اگر سبک و روش آرای کردن شـما یکی از موردهای زیر را در بر بگیرد باید تجدید نظر کنید و روش صحیح را در پیش بگیرید. خانمها همه ی روزه از لوازم آرایشی و زیبایی استفاده میکنند اما چند نفر اصول صحیح میکاپ را میدانند؟ و یا این کـه چقدر با معیارها و استانداردهای زیبایی آشنا هستند؟ در ادامه بشما خواهیم گفت، با پارس ناز همراه باشید.

 

اشتباهات رایج آرایشی

اشتباه رایج آن اسـت کـه فالور بیانسه باشیم و روشهای آرایشی وی را در اینستاگرام دنبال کنیم یا هر رژ لب و کرم پودری کـه ریحانا با RIRI تبلیغ میکند را خریداری و روی پوست خود تست کنیم یا مخاطب روش آرایشی تیلور سویف، باشیم! بدون درنظر گرفتن رنگ پوست، سن، استایل چهره و تناژ رنگ پوست و شرایطی کـه داریم.

 

این قضیه هم برای آرایش پوست صورت اهمیت دارد و هم مو. هم برای طراحی استایل مهم اسـت و هم برای مراقبت از پوست و مو. چرا کـه روشهای نادرست در آرایش مثلاً لاک زدن هاي مکرر و استفاده از استون ها، میتواند سطح ناخن را تهدید کرده ودر دراز مدت، پوست دست شـما رابا خارش و سوزش و دهیدراته شدن مواجه کرده و مستعد بیماری هاي پوستی شوید.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

مواردی کـه در ادامه می‌آید، شـما رابا متداول ترین اشتباهات آرایشی «MAKEUP MISTAKES» آشنا میکند کـه بهتر اسـت آنرا در فرآیند آرایشی و مراقبت از پوست خود درنظر داشته باشید. مهم‌ترین موضوع، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی سالم و احترام بـه اصل تناسبات در میکاپ غیر عجولاته اسـت.

 

دوری از شست و شوی مکرر

پوست صورت شـما، چربی دارد و شست و شوی آن بـه دفعات در طول روز بنا بـه سبک زندگی و محیطی کـه در ان زندگی میکنید اهمیت دارد. شست و شوی پوست صورت با آب و عدم استفاده از محصولات آرایشی با فرمولاسیون شیمیایی، سبب میشود تا پوست شـما همواره هیدراته «مرطوب » بوده و سطحی پاک و تمیز را برای فرآیندهای آرایشی در اختیار داشته باشید. همواره پیش از انجام کارهای آرایشی، صورت خودرا با آب شسته و بـه آرامی با حوله خشک کنید.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

اما توجه کنید کـه افراط در شستن پوست صورت پیش از آرایش، عاملی منفی برای مراقبت از پوست و سبب لاغر شدن و شل شدگی پوست میشود. مخصوصا برای بانوانی کـه فیتنس کار میکنند این موضوع اهمیت دوچندان دارد. اگر از فونداسیون ها استفاده می‌کنید، از شست و شوی مفرط پوست صورت پرهیز کنید. توصیه میشود صورت خودرا دو بار در روز بشویید. یکی در صبح و دیگری در شب.

 

اشتباهات در پوست های خشک

آرایش غلیظ پوست خشک یکی از متداول ترین اشتباهات آرایشی در بین بانوان بـه خصوص جوانان اسـت. آرایش غلیظ پوست خشک سبب می‌شود تا چهره شـما خسته و غمگین بنظر آمده و حس انرژی مثبت تداعی نکند.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

هر چیزی سر جای خودش و با نظر بـه سایر متغیرات ارزشمند خواهد بود. پوست مرطوب، بهترین کار در فرآیند آرایشی پوست هاي خشک اسـت. پیش از آرایش پوست صورت خشک، همواره از مرطوب بودن آن خاطرجمعی پیدا کرده و از آرایش غلیظ پوست خشک پرهیز کنید.

 

لایتینگ نادرست

وقتی شـما نیاز دارید کـه تصمیم بگیرید کـه چـه فرآیند آرایشی برای شـما مطلوب اسـت و چـه روشی متناسب پوست شـما نیست، شـما باید بخشی از محصولات آرایشی مورد نظر خودرا روی پوست تست کنید تا رنگ آن رابا تناژ رنگ پوست خود تطبیق دهید.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

وقتی محصولاتی با رنگ غیر متناسب با رنگ پوست را مصرف می‌کنید، رنگ غیر طبیعی بـه پوست داده و متوجه می‌شوید کـه ان درخشش و جذابیتی کـه فکر میکردید را ایجاد نکرده و باید عدد رنگ دیگری را انتخاب کنید. همواره رنگ متناسب پوست را از محصولات آرایشی باکیفیت انتخاب کنید تا صورت یکرنگ و یکدست و بدون لایه داشته باشید و پوست صورت شـما چند رنگ دیده نشود.

 

ترکیبات اشتباه

آرایش صورت، چیزی فرا تر از ریمل زدن و خط چشم زدن و رژ لب زدن و این چیزهاست! حتی اگر شـما از سایه هاي خنثی استفاده می‌کنید، اگر جای درستی محصولات آرایشی را استفاده نکنید، صورت مصنوعی خواهید داشت. مگر این کـه اصول ترکیبی محصولات آرایشی را دراین فرآیند بـه درستی بدانید.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

هنر ترکیب در تکنیک هاي آرایشی، موضوعی اسـت کـه نیاز بـه تجربه دارد و شـما باید کتاب و مقاله و ویدیو ببینید یا مدتی پیش دست یک گریمور حرفه اي کار کنید. اگر آرایش شـما در استفاده از محصولات آرایشی، ترکیب رنگ خوبی نداشته باشد، صورت شـما عروسکی و کمیک می‌شود.

 

کاربرد نادرست کانسیلرها

یکی از اشتباهات متداول در آرایش بانوان، استفاده نادرست از کانسیلرها اسـت. این کـه کانسلیرها اول استفاده شود یا فونداسیون ها، همواره چالش در فرآیند آرایشی بانوان می باشد. احساس بهتری ایجاد می‌شود وقتی نقص و خلل و فرج پوست صورت رابا فونداسیون می پوشانید و بهتر اسـت همواره از فونداسیون استفاده کنید و سپس کانسلیر بزنید. اما ۳ موضوع را در ذهن داشته باشید:

 

هیچ گاه زیاده روی نکرده و مقدار زیادی فونداسیون را روی منطقه خاصی بکار نبرید. مصرف زیاد کانسیلر روی پوست سبب بزرگتر بـه نمایش در آمدن پوست صورت میشود. برای پوشاندن دایره هاي سیاه ایجاد شده، ضربه زدن با یک رژ گونه بـه صورت توصیه میشود.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

آنرا مستقیم روی نقاط دایره اي شکل سیاه بکار نبرید. میتوانید نقاط تیره رابا استفاده از نقطه گذاری با مقداری کمی کانسیلر بر روی استخوان زیر چشم و ترکیب ان ها باهم، اصلاح کنید. الیته شـما می‌توانید از تکنیک هاي لایه برداری نیز استفاده کنید. مقداری روی لک قرار داده و اجازه بدهید تا خشک شده و سپس لایه دیگر را استفاده کنید.

 

شـما نمی‌توانید از یک کانسیلر برای انواع پوست باکیفیت و رنگ مختلف استفاده کنید. کانسیلرها در رنگ بندی هاي مختلف در معرض اسـت و کاربردهای متفاوتی دارند. بـه توصیه پارس ناز، کانسیلرهای هلویی، رنگ آبی را از بین میبرد و گزینه خوبی برای مقابله با دایره هاي سیاه اسـت.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

رنگ سبز، برای مقابله با قرمزی خوب اسـت و بنابر این، کانسیلر هاي کـه تن سبز دارند «GREEN-TONES» برای مخفی کردن جوش و کک و مک توصیه می‌شود. کانسیلرهای تن زرد رنگ، برای پوشاندن مناطق بزرگ صورت مطلوب خواهد بود. وقتی شـما از این کانسلیرهای کمرنگ بـه عنون لایه اول آرایشی بهره می‌گیرید، شـما باید از کانسیلرهای کـه متناسب با رنگ پوست هستند استفاده کنید.

 

پرهیز از فونداسیون زیاد

از فونداسیون کاری زیاد پوست صورت پرهیز کنید. مصرف زیاد فونداسیون برای پوست صورت شـما مناسب نیست و پوست صورت شـما رابه شکل کیک میکند! اگر آرایش شـما تم ساده و سبک دارد، ضرورتی بـه استفاده از فونداسیون ندارید. اما میتوانید روی نوک بینی یا زیر چشم استفاده کنید تا تیرگی ها بر طرف شود.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

عده اي از بانوان بـه اشتباه از فونداسیون ها برای پوشاندن جای لک و کک و مک استفاده می‌کنند. خاطرجمعی حاصل کنید کـه در مواقع آرایش زدن، از سایه درست متناسب باکیفیت و رنگ پوست خود استفاده میکنید. یکی از اشتباهات رایج بانوان در آرایش، استفاده از فونداسیون هایي سبک تر از تناژ پوست اسـت.

 

اینکار، فقط سبب برجسته تر شدن لک و کک و مک میشود و برای پوست شـما مطلوب نیست. از سایه متناسب با پوست خود استفاده کنید کـه تنها را برای از بین بردن خلل و فرج و لکه هاي پوستی اسـت. هیچوقت از اصل ترکیب درست غافل نشوید! اول محصولات را روی پوست گردن یا پشت دست تست کنید تا خاطرجمعی حاصل کنید کـه گزینه درستی را انتخاب کردید.

 

بحران خط ابرو

ابرو هایي کـه بطور منظم شکل داده شده اسـت، چشمان شـما را زیبا بـه نمایش می‌گذارد و از طرفی، ابروهایی کـه نادرست آرایش شده اند، زیبایی هر چشم و صورتی را سلب می‌کنند.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

ابرو هاي پر پشت، حس ژولیده و خشن را تداعی می‌کند. اما ابرو هاي تمییز و آراسته، درخشش چشمان را افزایش داده و چهره شـما را بشاش و سنگین بـه نمایش می‌گذارد. بسیار مهم اسـت کـه در فرآیند آرایش ابرو، از متخصصان استفاده کنید تا چهره شـما پیر یا مصنوعی و انرژی منفی بنظر نرسد.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

با گذشت زمان اهمیت دارد کـه ابرو تمیز شود و کشیده و جذاب بنظر برسد. مداد ابرو باکیفیت، سبب می‌شود تا ابرو شـما همواره جذابیت خودرا در طراحی استایل شـما حفظ کند. سایه تیره اي کـه با برس زاویه دار بکار می‌رود، نسبت بـه مداد، عملکرد بهتری دارد. این موضوع مهم را فراموش نکنید.

 

درخشش ناخواسته

درخشش ناخواسته، یکی از روش هایي اسـت کـه میتوان آرایش اماتورها رابا حرفه اي ها تشخیص داد. درخشش ابروها، اگر افراطی باشد، تاثیر منفی روی تم آرایش و استایل شـما خواهد گذاشت. درخشش مطلوب و متناسب ابروها، چهره شـما را جذاب می‌کند. اما وقتی افراط بـه خرج دهید، چهره با وقاری نخواهید داشت.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

از برق کننده ابرو فقط در ناحیه داخل چشم استفاده کنید و از سایه هاي مات برای دیگر مناطق. بطور ایده آل، از سایه هاي ابرو خنثی استفاده نمایید. شیوه هاي آرایش ابرو و براق کردن آنرا نیز یاد بگیرید.

 

استفاده نادرست از خط چشم

یکیدیگر از اشتباهات متداول در آرایش بانوان، استفاده از خط چشم بـه شیوه نادرست اسـت. توصیه می‌شود کـه از خط چشم هاي سیاه، زمانی استفاده کنید کـه تن پوستی تیره دارید. در غیر این صورت، از خط چشم خیلی سیاه استفاده نکنید. اگر تن پوستی شـما روشن بنظر می‌رسد، بهتر اسـت کـه از خط چشم قهوه اي روشن استفاده کنید.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

از خط چشم سیاه در صورتی کـه رنگ مو شـما بلوند بوده و چشمان آبی دارید، حتماً استفاده نکنید! همواره از رنگ هایي با تناژ ملایم برای بخش پایینی پلک چشم استفاده کنید. برای داشتن چهره اي طبیعی، مداد چشم رابه جای خط چشم مایع «LIQUID LINER» بکار ببرید.

 

اشتباهات مهم در ریمل زدن

یکیدیگر از اشتباهات متداولی کـه در آرایش بانوان بعضا مشاهده می‌شود، استفاده نادرست از ریمل اسـت. کاربرد ریمل را باید بدانید. نخستین چیزی کـه باید بدانید آن اسـت کـه از ریملی استفاده کنید کـه دو درجه رنگ تیره تری نسبت بـه رنگ ابرو شـما دارد. حتی الامکان روی هر مژه، بیش از دو بار ریمل نزنید.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

ریمل هایي کـه بیش از 3 یا 4 ماه از مصرفشان گذشته اسـت را کنار بگذارید چون کیفیت مطلوبی طبق معمول روی مژه ها بجای نخواهند گذاشت. در موقع ریمل زدن مژه توجه کنید کـه روش ریمل زدن انتهای مژه و نوک آن متفاوت اسـت. ریمل را همواره بـه صورت عمودی در دست قرار داده و ازآن استفاده کنید تا ماحصل کار، کیفیت بهتری داشته باشد. ریمل هاي ضد آب همیشه خوب نیستند.

 

چرا کـه پاک سازی انها سخت اسـت و استفاده از مواد شوینده و پاکساز، تاثیر منفی روی بهداشت پوست و سلامت مژه خواهد گذاشت و مژه ها را بعضا خشک و پژمرده میکند. اگر وادار بـه استفاده از ریمل هاي ضد آب هستید، مطمئن باشید کـه انها در طی ماه هاي تابستان استفاده میکنید.

 

اشتباهات بزرگ برنزه کردن پوست

بـه گزارش پارس ناز، یکی از اشتباهات رایج در آرایش، بـه فرآیند برنزه کردن ارتباط دارد. برنزه کردن پوست بـه این معنا نیست کـه همه ی صورت خودرا با مواد برنزه کننده بپوشانید. ایده برنزه کردن زمانی استفاده میشود کـه نور خورشیدن بطور طبیعی، بـه صورت شـما می تابد.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

همواره دقت کنید کـه ابتدا برنزه کننده را روی استخوان گونه تست کنید، سپس روی پیشانی و سپس روی خط فک. اگر اینکار رابه درستی انجام دهید، متوجه خواهید شد کـه در هر سه بخش اصلی صورت، چهره برنزه اي خواهید داشت.

 

اشتباهات خط لب

استفاده نادرست از خط لب نیز از دیگر اشتباهات رایج در فرآیندهای آرایشی بانوان اسـت. خط لب هاي پر رنگ کـه تناسبی با تم آرایش و میمیک چهره شـما ندارد، بدترین کاری اسـت کـه در میکاپ می‌توانید انجام دهید. هیچوقت خط لب نازک اما پر رنگ روی لب خود نکشید. این یکی از اشتباهات بزرگ آرایشی زنان اسـت. چرا کـه استایل لب هاي شـما را عجیب‌وغریب و بعضا زننده بـه نمایش میگذارد.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

اگر رژ لب روشن رابا خط لب تیره استفاده کنید، عدم تسلط شـما در تکنیک هاي آرایشی عیان میشود. یک روش خوب دیگر این اسـت کـه خطوط خارجی را بکشیم و. سپس کل لبهایتان رابا خط لبی ک مناسب رنگ رژ لبتان اسـت پر کنید و سپس روی ان رابا رژ لبتان بپوشانید. شـما از خط لب استفاده می‌کنید تا از پخش شدن و پراکندگی رژ لب جلوگیري کنید و قوام و جلای خوبی بـه لب بدهید.

 

اشتباهات رژ لب چسبناک

یکیدیگر از اشتباهات در فرآیندهای آرایشی، استفاده نادرست از رژ لب و کاربرد رنگی اسـت کـه تناسبی با پوست و تم آرایش ندارد. توجه کنید کـه رژ لب، هم می‌تواند چهره شـما را شایسته و براق و جذاب نشان دهد، و هم ان را کمیک و زننده بـه نمایش بگذارد. استیک ها زمانی کاربرد دارند کـه صورت شـما را طبیعی نشان داده و رنگ آنها، تناسبی خوبی با تناژ رنگ پوست شـما داشته باشد.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

سایه هاي خیلی تیره روی رژ لب، حس چسبناکی بـه آن میدهد و چهره شـما را مسن تر نشان خواهد داد. مخصوصا اگر سن کمی داشته باشید، جذابیت چهره را از بین میبرد. اگر می‌خواهید از رژ لب تیره استفاده کنید، خاطرجمعی حاصل کنید کـه رنگ ان متناسب با تم آرایشی شـما باشد.

 

پوست هاي غیر طبیعی

گاهی افراد این قدر از پودر هاي صورت بـه صورت افراطی استفاده می‌کنند کـه چهره مصنوعی و عروسکی پیدا کرده و جذابیت لازم را ندارد. پودر هاي صورت اگر زیاد مصرف شوند، چهره را مسن تر بـه نمایش میگذارد.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

چـه باور کنید چـه نکنید، پودرهای صورت، برای پوشانندگی چین و چروک ها کاربرد دارد و نباید در همه ی بخش هاي صورت از ان استفاده کرد. سعی کنید در منطقه T-ZONE استفاده کنید.

 

گونه هاي دلقکی

هیچوقت در آرایش، رنگ گونه هاي خودرا مثل عکس بالا نکنید. بدون کاربرد درست، برس هایي کـه برای آرایش گونه استفاده می‌کنید، چهره شـما را مصنوعی و مسخره میکنند. هر وقت از رژ گونه استفاده میکنید، چـه فرم هاي استیکی، چـه پودری، چـه خمیری و چـه کرمی یا مایع، از رنگی برای تغیر رنگ گونه بهره برداری کنید کـه زیبایی چهره را سبب شود و بهمین خاطر، با رژ گونه، استفاده از فونداسیون همرنگ را فراموش نکنید.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

در غیر این صورت، رنگ خیلی تیره یا روشنی را روی چهره خود تجربه خواهید کرد. همواره برس رابه خوبی داخل ظرف بچرخانید و اضافی آن رابا ضربه خارج کرده و سپس روی پوست صورت بکار ببرید. در غیر اینصورت، محصول زیادی روی پوست شـما قرار می‌گیرد کـه حالت خوبی نخواهد داشت.

 

براق کننده هاي نادرست

یکیدیگر از روشهای اشتباه در میکاپ بانوان، هاي لایت هاي «HIGHLIGHT» نادرست در آرایش اسـت. حتی الامکان سعی کنید کـه از یک سایه چشم برای آرایش همه ی چشم استفاده نکنید.

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

بـه گزارش پارس ناز، سایه هاي روشن تر برای تقویت رنگ استخوان پیشانی توصیه می‌شود. هاي لایت هاي نقره اي یا طلایی، زیر نور خورشید، تلالو خوبی دارند.

 

طراحی ناخن براق

اشتباهات رایج آرایشی | این آرایش ها صورت شما را زشت می کنند

ودر آخر نیز، ناخن هاي براق بلند، همیشه بهترین تاثیر ممکن را برای طراحی استایل شـما بـه ارمغان نمی اورد. چرا کـه اگر درست استفاده نشوند، سبک استایل یک جادوگر رابه شـما میدهد. همواره مانیکور و طراحی ناخن آراسته و زیبا و متناسب با طراحی مد و لباس داشته باشید تا بهتر در اندام شـما جلوه کند.