پارس ناز پورتال

اشتباهات مرسوم ایرانی‌ها در اتاق فرار!

اشتباهات مرسوم ایرانی‌ها در اتاق فرار!

دوست دارید یک تیم بی‌نقص برای بازی اتاق فرار داشته باشید؟ وقتی به بازی کردن تیم‌های ایرانی اسکیپ روم نگاه می‌کنیم، با 6 اشتباه متداول روبه‌رو می‌شویم که به تجربۀ بازی آسیب زیادی می‌رسانند. تیم شما با دوری کردن از این اشتباهات، می‌تواند سطح موفقیت و لذت بازی را به حداکثر برساند!

 

اشتباه 1: ارتباط برقرار نمی‌کنم، پس هستم!

شاید بتوان گفت این بزرگ‌ترین اشتباهی است که در اتاق‌های ایرانی دیده می‌شود. زمانی که برخی اعضای تیم به علت غرور یا جدی نگرفتن توانایی‌های بقیه، خودشان سعی در حل معماها دارند.مسلماً مهم‌ترین بخش از تلاش برای فرار، کار گروهی است.

 

توانایی شما در برقراری ارتباط مؤثر، تأثیر قابل‌توجهی بر پیشرفت شما به‌عنوان یک تیم دارد. با اطمینان از اینکه همه در حال کمک به حل معما و گذشتن از چالش‌ها هستند، می‌توانید زمان زیادی را برای خود ذخیره کنید.

 

از لحظۀ ورود به بازی تا انتهای آن، سعی کنید از مهارت‌های ارتباطی برای واگذاری وظایف و همفکری استفاده کنید. این استراتژی باعث می‌شود همه بدانند باید چه‌کار کنند و بتوانند اطلاعاتشان را بین اعضای تیم به اشتراک بگذارند.

 

صحبت‌کردن با یکدیگر می‌تواند از برخی اشتباهات مهم و صدالبته اتلاف وقت جلوگیری کند. چراکه تجربه نشان داده است در غیر این صورت، افرادی سعی می‌کنند معماهایی که قبلاً حل شده‌اند را حل کنند. یا برخی اعضای تیم احساس کنند از چرخۀ بازی کنار گذاشته شدند و دیگر باید تماشاگر باشند.

 

اشتباه 2: نیازی به هینت و راهنمایی ندارم!

این طرز فکر اشتباه، به‌احتمال زیاد باعث می‌شود نتوانید مسیر بازی را به طور کامل طی کنید. یعنی وقتی می‌توانستید با درخواست یک یا دو سرنخ از اتاق فرار کنید، تصمیم می‌گیرید از درخواست کمک امتناع کنید و به مدتی طولانی پشت یک چالش گیر کنید.

 

این نگرش، اشتباهی است که بسیاری از تیم‌های ایرانی فارغ از شهر و استان در بازی اتاق فرار با آن روبرو می‌شوند. به این توجه کنید که در هر لحظه از بازی، بازیکنان نمی‌دانند چند پازل باقی‌مانده است تا مسیر بازی به پایان برسد.

 

همچنین نمی‌دانند آیا اتاق دیگری پشت آن قفسۀ بزرگ هست یا نه. اگر مدت زیادی است که در حال حل کردن یک معما یا پیداکردن الگویی هستید، همیشه بهتر است هینت یا راهنمایی بخواهید.یا مثلاً دیده می‌شود که خیلی از تیم‌ها حتی در مورد اینکه آیا باید هینت بخواهند یا خیر هم بحث و جدل می‌کنند!

 

به‌عنوان یک تیم حرفه‌ای، قبل از بازی توافق کنید که هنگام گیرافتادن، حتماً هینت بخواهید تا زمان قابل‌توجهی را پشت یک معما صرف نکنید. این را فراموش نکنید که اسکیپ روم بازی پرماجرایی است و همیشه اتفاقات جالبی در ادامۀ بازی منتظر شما هستند.

 

رزرو اتاق‌ فرار در تهران

برای رزرو اتاق فرار تهران می‌توانید وارد سایت اسکیپ زوم شوید و باتوجه‌به ایده‌آل‌های خود، گزینۀ مناسب را انتخاب کنید. علاوه بر ژانر، سطح دشواری و سناریو، بهتر است حتماً به دسترسی مکانی به اتاق توجه کنید. معیارهایی مانند دسترسی به خطوط حمل‌ونقل عمومی یا داشتن پارکینگ برای اغلب بازیکن‌ها اهمیت بالایی دارد.

اشتباهات مرسوم ایرانی‌ها در اتاق فرار!

اشتباه 3: نیازی به جست‌وجوی کامل اتاق نیست!

یکی دیگر از اشتباهات رایج که برخی تیم‌های ایرانی مرتکب می‌شوند، این است که اتاق‌ها را به طور کامل جستجو نمی‌کنند. به این معنی که با یک چشم دواندن ساده به این گوشه و آن گوشه، فکر می‌کنند کارشان با اتاق تمام شده و دیگر همه‌جا را به‌دقت جستجو کرده‌اند.

 

شما همیشه آزادید که به غیر از مکان‌های ممنوعه، اتاق را به خوبی بگردید و به دنبال سرنخ باشید. بنابراین می‌توانید کشوهای میز گوشۀ اتاق را باز کنید، سطح دیوارها را برای یافتن الگوهای برجسته بررسی کنید، زیر فرش‌ها را نگاه کنید و… خلاصه سهل‌انگاری نکنید. اگر یک دید جامع و دقیق نسبت به اتاق پیدا کنید، کنار هم گذاشتن تکه‌های پازل برای یافتن راه‌حل آسان‌تر خواهد شد.

 

اشتباه 4: به سناریو و دستورالعمل‌های بازی دقت نمی‌کنم!

برخی از بازیکنان آن‌قدر مشتاق شروع بازی هستند که وقتی راهنمای بازی قوانین را توضیح می‌دهد یا وقتی سناریو را بیان می‌کند، توجهی نمی‌کنند. آن‌ها ممکن است در این حین در توهمات خود غرق باشند، یا با هیجان با هم‌تیمی‌های خود صحبت کنند. یا حتی ممکن است گمان کنند شنیدن این توضیحات بیهوده است و با شروع بازی همه چیز را خواهند فهمید.

 

بارها اتفاق افتاده که توجه نکردن به دستورالعمل‌ها و قوانین بازی باعث اتفاقات جبران‌ناپذیری در اتاق‌ها شده است. از آسیب رسیدن به دکور بازی گرفته تا زخمی شدن اعضای تیم. بنابراین حتماً قوانین را جدی بگیرید و طی بازی نیز مدام آن‌ها را در گوشۀ ذهن خود مرور کنید.

 

شنیدن سناریوی بازی، اتمسفر همه‌جانبه‌ای برای ذهن شما ایجاد می‌کند که تجربۀ بازی را تا حدود زیادی لذت‌بخش‌تر می‌کند. حتی در خیلی از مقاطع حساس بازی می‌تواند برای حل معماها به کمکتان بیاید. هیچ‌چیز مثل به‌خاطرنیاوردن هدف و مأموریت نهایی نمی‌تواند به بازی شما آسیب بزند. پس سعی کنید به‌خوبی سناریو و داستان بازی را گوش کنید.

 

در مقایسه با دیگر بازی‌های گروهی که در کشور ما در دسترس هستند، نقطۀ قوت اصلی بازی اسکیپ روم این است که با موضوعات و ژانرهای مختلف، پاسخگوی تمام سلیقه‌هاست. فقط کافی‌ست وارد سایت اسکیپ زوم شوید و لیست اتاق‌ها را بالا پایین کنید. خواهید دید که از مقابله با زامبی‌ها در آخرالزمان و عمارت‌های جن‌زده گرفته تا سرقت از بانک و فرار از زندان، برای انتخاب شما ژانر و موضوع وجود دارد.

 

رزرو اتاق فرار در اصفهان

برای رزرو اتاق فرار اصفهان و تجربۀ اوقاتی پر از هیجان و سرگرمی، هم‌وطنان اصفهانی و یا افرادی که برای مسافرت به این شهر رفته‌اند، می‌توانند به گزینه‌هایی که در سایت اسکیپ زوم لیست شده‌اند مراجعه کنند. سپس با مطالعۀ توضیحات هر اتاق، بازی موردعلاقۀ خود را انتخاب کنند. همیشه قبل از رزرو اتاق فرار، قسمت نظرات و بررسی اتاق را هم در سایت و هم در صفحۀ اجتماعی بازی بررسی کنید تا با فیدبک‌ها و بازخوردهای مردم آشنا شوید.

اشتباهات مرسوم ایرانی‌ها در اتاق فرار!

اشتباه 5: با دعوا و مشاجره می‌توان به نتیجه رسید!

اگر مدام با اعضای تیم خود بحث و مشاجره کنید، آن‌قدر ذهن خود را پریشان می‌کنید که نمی‌توانید به چالش‌ها فکر کنید. این را به یاد داشته باشید که هر دقیقه در اتاق فرار بسیار مهم است و هدردادن حتی یک دقیقه با مشاجره می‌تواند شما را از فرار به‌موقع باز دارد.

 

البته دلیل دیگری که نباید در اتاق با هم دعوا کنید، این است که می‌تواند لذت شما را از این تجربه خراب کند. اتاق‌های فرار برای سرگرمی ساخته شده‌اند و شما نیز برای سرگرمی و گذراندن اوقاتی خوش به اینجا آمده‌اید. پس با بحث‌ها و مخالفت‌های مداوم، روحیۀ خود را تخریب خواهید کرد.

 

پیشنهاد ما این است که حتی وقتی اختلاف‌نظر دارید، با آرامش صحبت کنید و حتی اگر ممکن است همۀ ایده‌ها را امتحان کنید. برای پیروزی در این بازی، باید با همفکری و کمک هم‌تیمی‌های خود، تمام انرژی و تلاش خود را برای پیداکردن کدهای عددی و حرفی، الگوهای مختلف و بازکردن قفل‌ها به کار بگیرید. نه اینکه مدام بخواهید ثابت کنید رئیس بازی هستید و برای برتری حرف خود بجنگید!

 

اشتباه 6: تمام گروه باید مثل هم فکر کنند!

زیبایی بازی اتاق فرار به‌عنوان یک فعالیت گروهی، این است که افراد مختلف می‌توانند از دیدگاه‌های مختلف به مسئله نگاه کنند. بنابراین اگر با یک چالش مواجه شدید و تمرکز همه را بر روی یک راه‌حل و یک طرز فکر متمرکز کردید، دارید زمان را هدر می‌دهید.

 

تجربه نشان داده که اگر یک معمای منحصربه‌فرد پیشرفت گروه را متوقف کند، تفکر خارج از چارچوب و دیدن مسئله از جنبه‌های دیگر، تا حدود زیادی می‌تواند به شما کمک کند. وقتی یکی از بازیکنان به چگونگی انجام یک چالش بسیار دشوار پی می‌برد، بازخورد بقیۀ اعضای تیم به او کمک می‌کند احساس ارزشمند بودن کند و این یکی از مزایای اصلی بازی اتاق فرار است.

 

رزرو اتاق فرار در شیراز

برای ساکنین عزیز شهر شیراز و به طور کل عزیزانی که قصد رزرو اتاق فرار شیراز را دارند، سایت اسکیپ زوم مجموعۀ کاملی از پیشنهادات را گردآوری کرده است. در هنگام رزرو اسکیپ روم، بهتر است اتاقی را انتخاب کنید که با توانایی و تجربۀ گروه شما مطابقت داشته باشد.