پارس ناز پورتال

اصلی ترین مواردی که در انتخاب یک پوتین باید به آنها توجه کرد

اصلی ترین مواردی که در انتخاب یک پوتین باید به آنها توجه کرد

همانطور که می‌دانید پای انسان قلب دوم اوست. نقاط خاصی از کف پا نمایانگر وضعیت سلامت در بخش‌هایی از بدن است و نیاز به مراقبت زیادی دارد تا در همه حال، انسان آرامش لازم را داشته ‌باشد. برای انتخاب یک پوتین مناسب چندین معیار اصلی را باید در نظر گرفت که با توجه به فرم و پهنای پا بایستی انتخاب و خریده شوند.

 

از آنجا که فرم پاهای افراد با یکدیگر متفاوت است لذا باید قالب پوتین هر فردی متناسب با پای او انتخاب گردد و صرفا در نظر گرفتن سایز طولی پا کار درستی نیست ضمن اینکه برخلاف ادعایی که بسیاری از فروشندگان دارند، پوتین جا باز نمی‌کند.

 

با توجه به اندازه انگشتان پا نوع قالبی که برای پای هر کسی معین می‌شود متفاوت است اما در کنار این مساله توجه به عرض پا نیز مهم می‌باشد. علاوه بر این‌ها برای انتخاب مناسب یک پوتین باید راحتی و سلامت پا را حتما در نظر گرفت. با ما همراه باشید تا با موارد مهمی‌که در انتخاب یک پوتین باید مورد توجه قرار گیرد، آشنا شوید.

 

انتخاب پوتین متناسب با سایز پا

برای خرید یک پوتین مناسب، مطمئن شوید که سایز پایتان تغییر نکرده باشد زیرا با گذر زمان یکی از پاها بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از پای دیگر می‌شود. توجه داشته باشید که بیشتر از اینکه به سایز پوتین، توضیحات نوشته شده روی جعبه و یا توضیحات فروشنده گوش دهید به راحتی پای خودتان توجه داشته باشید.

 

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که سایز پوتین‌های تولیدی‌ها و برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. بهترین قاضی پاهایتان هستند که باید راحتی پوتین را امتحان و تائید کنند، بنابراین به گفته‌های دیگران توجه نکنید و فقط راحتی پاهای خود را ملاک قرار دهید.

 

بررسی ناحیه داخلی پوتین

حتما قسمت داخلی پوتین را بررسی کنید که برچسب، زائده و یا برآمدگی خاصی نداشته باشد که موجب آزار و اذیتتان گردد. گاهی این گونه موارد می‌توانند پاها را اذیت کرده و حتی باعث بروز تاول در پاهای شما گردند. جهت خرید اینترنتی جدیدترین مدل‌ ها از نیم بوت زنانه شیک و پاشنه دار با کیفیت بالا از برندهای معتبر به فروشگاه‌های اینترنتی سری بزنید و حتما به توضیحات مربوط به بخش مشخصات محصول دقت نمایید.

 

توجه به کفه‌ی پوتین‌ها

برای انتخاب پوتین مناسب حتما باید کفه پوتین‌هایتان را با دقت بیشتری بررسی نمایید. مثلا اگر هدف شما استفاده از پوتین جهت پیاده‌روی می‌باشد، پوتینی را انتخاب نمایید که کفه آن نازک نباشد زیرا هنگام پیاده‌روی فشار زیادی به پاشنه‌ی پای شما وارد کرده و اگر کفی پوتین نازک باشد مچ پا نیز درد خواهد گرفت.

 

زیره‌ی مناسب یک پوتین باید حداقل یک سانت ضخامت داشته باشد. هنگام پیاده‌روی، حرکت و تماس پا با زمین از پاشنه به سمت پنجه است، پوتینی که کفه‌ی آن انعطاف پذیری زیادی دارد، انتخاب مناسبی خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با انواع کفی کفش اینجا کلیک کنید.

 

بهترین زمان خرید پوتین

اصلی ترین مواردی که در انتخاب یک پوتین باید به آنها توجه کرد

بهترین زمان مناسب برای خرید پوتین عصر و پایان روز است. بنابراین بعدازظهر‌ها به خرید پوتین بروید. چرا که پاها در طول روز کمی ‌بزرگتر می‌شوند و ممکن است در هوای گرم با مقداری ورم نیز مواجه شوید. پس در نظر داشته باشید که بهتر است بعد از ظهرها را برای خرید پوتین اقدام کند زیرا در طول روز به دلیل فعالیت و ایستادن قسمت تحتانی بدن بزرگتر می‌شود و برای انتخابی آگاهانه و شناسایی سایز دقیق و مناسب، وقت مناسب‌تری است.

 

توجه به عرض و پهنای جلوی پوتین

به منظور انتخاب یک پوتین مناسب و راحت، به عرض و پهنای جلوی پوتین توجه نمایید و هم اندازه با عرض و پهنای پایتان پوتین مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

 

قبل از خرید پوتین حتما جوراب بپوشید

برای خرید پوتین حتما جوراب بپوشید بهتر است، حتی الامکان همان نوع جورابی را بپوشید که می‌خواهید پوتین جدیدتان را با آن بپوشید. جهت صرفه‌جویی در وقت خود به خرید آنلاین نیم بوت و پوتین مردانه با مدل های متنوع از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نمایندگی‌ برندهای معتبر بپردازید.

 

خرید از برندهای معتبر و باکیفیت

اصلی ترین مواردی که در انتخاب یک پوتین باید به آنها توجه کرد

از برندهای معتبر که پوتین خوب و استاندارد تولید می‌کنند، خرید نمایید تا از کیفیت، راحتی و طول عمر آن مطمئن باشید. برندهای زیادی در بازار موجود است که بر اساس استانداردهای خاصی ساخته می‌شوند و از کیفیت و راحتی بالا و وزن پایینی برخوردارند.

 

پوشیدن هر دو لنگه پوتین با هم

هر دو جفت پوتین را با هم بپوشید و امتحان کنید. اگر یکی از پاهایتان بزرگتر یا پهن‌تر از پای دیگر است حتما در هنگام خرید موضوع را با فروشنده در میان بگذارید و از ایشان راهنمایی بخواهید، تا در صورت لزوم با استفاده از کفی‌های طبی مناسب آن‌ها را متناسب با پاهایتان تنظیم نماید. بعد از پوشیدن پوتین بایستید. مطمئن شوید که بین بلندترین انگشت شما و نوک پوتین یک تا دو سانتی‌متر فضای خالی وجود داشته باشد.

 

راه رفتن با پوتین قبل از خرید آن

با پوتین راه بروید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی در پوتین احساس راحتی می‌کنید و پاشنه آن شل یا تنگ نباشد. به عبارت‌هایی مانند “پوتین به مرور جا باز می‌کند” یا “پوتین به مرور نرمتر خواهد شد.” گوش ندهید. پوتینی را انتخاب کنید که از همان لحظه اول راحت و نرم باشد.

 

انتخاب پوتین با سایز پاشنه متناسب

دقت نمایید که اندازه‌ی پاشنه پوتین نباید خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد، پوتین با پاشنه‌ی نسبتا بلند موجب ناراحتی‌های مفصلی می‌گردد و فشار و وزن بدن را بر کف پا و کمر متمرکز می‌کند، همچنین موجب می‌گردد هنگامی‌که با سرعت پیاده‌روی می‌کنید مچ پایتان پیچ بخورد. متقابلا پوتین‌های کف صاف و بدون هیچگونه پاشنه نیز می‌توانند عوارض جانبی دیگری داشته باشند.

 

انتخاب پوتین متناسب با موارد استفاده

برای هر موقعیت یک پوتین مناسب با همان موقعیت را انتخاب نمایید، مثلا برای پیاده روی طولانی از پوتین سبک و راحت استفاده کنید و از پوشیدن پوتین‌های سنگین خودداری نمایید. همچنین مدل پوتینی که برای کوهنوردی یا استفاده در شرایط بارانی یا برفی استفاده می‌گردد، متفاوت از هم می‌باشد. بنابراین مهم است که در نظر گرفته شود که در چه محیط و شرایطی می‌خواهید از آن پوتین استفاده کنید.

 

نکات مهمی‌که باید در خرید و انتخاب پوتین مناسب در نظر دشاته باشید

 

پوتین مناسب پوتینی است که هنگام استفاده‌ی طولانی ‌مدت، پا را اذیت نکرده و تحت فشار قرار ندهد.

 

یک پوتین مناسب قبل از هر چیزی باید کف، رویه و پاشنه مناسبی داشته باشد.

 

پوتینی را که انتخاب کنید که از هر لحاظ مانع آسیب دیدن پای شما در برابر گرما، سرما و ناهمواری‌های زمین گردد.

 

در نظر داشته‌ باشید که پوتین انتخابی شما انگشتان پایتان را دچار تغییر حالت نکند و یا کناره‌های پایتان تحت فشار ناشی از پوتین قرار نگیرند.

 

درصورتیکه از کمردرد رنج می‌برید،‌حتما با توجه بیشتری پوتین‌های خود را انتخاب کنید و سعی کنید پوتین‌هایی با کفی طبی به پا کنید.

 

افراد ممکن است پهنا و فرم پای متفاوتی داشته باشند، بنابراین ممکن است پوتینی برای یک شخص مناسب بوده و برای فرد دیگر نامناسب باشد.

 

یک پوتین خوب باید تهویه‌ی مناسبی داشته باشد زیرا در غیر اینصورت سبب رشد میکروب‌ها و میکروارگانیسم‌های مختلف در پا و ایجاد بوی بد و زخم و تاول در پا می‌شود.

 

اگر علت کمردرد شما مربوط به مشکلات پا است نزد ارتوپد بروید تا برای شما پوتین مناسبی را از برندهای مورد تایید تجویز کند و اگر این پوتین در بازار وجود نداشت پوتین مخصوصی برای شما تهیه کنند.