پارس ناز پورتال

اصول تولید محتوای سایت چگونه است؟

اصول تولید محتوای سایت چگونه است؟

وقتی یک سایت اینترنتی راه‌اندازی می‌کنید، پل ارتباطی میان شما و کاربران محتوایی است که در سایت قرار می‌دهید. در واقع اگر محتوایی وجود نداشته باشد سایت، پیج، وبلاگ و در کل اینترنت معنایی نخواهد داشت. 

 

سفارش برای تولید محتوا سایت انواع مختلفی دارد. هر یک از انواع محتوا دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است و استانداردهای ویژه‌ای دارد.

اصول تولید محتوای سایت چگونه است؟

انواع تولید محتوا برای سایت‌ها

در حالت کلی سفارش محتوا به 4 بخش تقسیم می شود که شامل محتوای متنی، محتوای تصویری، محتوای ویدئویی و محتوای صوتی است. هر یک از این مدل‌های تولید محتوا می‌تواند زیر شاخه‌های فرعی نیز داشته باشد.

 

محتوای متنی

محتوای متنی در واقع یک مقاله یا مطلب مفید و جامع است که بر اساس موضوع فعالیت سایت نگارش می‌شود. یک محتوای متنی می‌تواند محتوای تالیفی، ترجمه یا بازنویسی شده باشد.

 

محتوای تصویری

منظور از محتوای تصویری عکس و تصاویر است. بسیاری از سایت‌های اینترنتی مثلا سایت‌های فروشگاهی از محتوای تصویری استفاده می‌کنند. یک محتوای تصویری باید با کیفیت و رزولوشن بالا بوده و تصاویر واضح و روشنی را در اختیار کاربر قرار دهد.

 

محتوای ویدئویی

همانطور که از نامش پیدا است این نوع محتوا شامل تصاویر و فیلم های ضبظ شده است. معمولا سایت‌های آموزشی یا فروشگاهی از محتواهای ویدئویی برای برقراری ارتباط با مخاطب استفاده می‌کنند.

 

محتوای صوتی

پادکست، کتاب‌های صوتی و … محتوای صوتی را تشکیل می‌دهند. برای تولید این نوع محتوا به میکروفون و تجهیزات ضبط صدا نیاز است.

 

اصول محتوانویسی برای سایت

هنگامی که قرار است برای یک سایت محتوایی تولید شود، این محتوا باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشد و از اصول محتوا نویسی برای سایت در نگارش آن پیروی شده باشد.  اصول محتوا نویسی به این شرح است:

 

* محتوای یونیک و منحصر به‌فرد: مهمترین اصل تولید محتوا این است که محتوای تولید شده نباید کپی شده از سایت ها یا  منابع دیگر باشد. بلکه یک محتوای منحصربه‌فرد و حاصل خلاقیت ذهن تولید کننده محتوا مد نظر است.

 

* رعایت اصول سئو: نکته مهم بعدی این است که محتوای تولید شده باید طبق قوانین سئو محتوا تولید شده باشد. بنابراین تولید کننده محتوا در مورد سئو، انواع آن و سئوی محتوایی که در حال تولید است به خوبی آگاهی داشته باشد.

 

* قالب بندی محتوا: یک محتوای تولیدی با کیفیت باید واضح، روشن، دقیق، گویا و کاربردی باشد، به طوری که مخاطب یا کاربر در مراجعه به محتوای تولیدی به پاسخ سوالات خود یا هدفی که از جستجوی محتوا داشته است برسد.

 

ویژگی‌های یک محتوا برای وبسایت

همانطور که گفتیم محتوای تولید شده برای سایت باید کاملا سئو شده، یونیک و کاربردی باشد. تنها در این صورت است که می توان گفت یک محتوا ارزشمند است و می تواند رضایت کاربران را جلب کند.

 

از جمله ویژگی‌های یک محتوا برای سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

* با شناخت کامل از نیاز کاربر تهیه شده است.

* با کیفیت و کاربردی است.

* یک محتوای طبقه بندی شده است.

* سئو شده و کامل است.

مزایای تولید محتوای سایت

محتوا تنها راه ارتباط سایت با کاربر است. ضمن این که شما با رعایت اصول نگارش یا تولید محتوای سایت می‌توانید کاربران هدف را که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند، به واسطه موتورهای جستجو به سایت هدایت کنید.

 

از دیگر مزایای تولید محتوای مناسب برای سایت کاهش هزینه‌های تبلیغات است. در واقع محتوا نویسی نوعی بازاریابی  دیجیتال است که در صورت پیاده‌سازی به روش‌های درست می تواند بهترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد.

اصول تولید محتوای سایت چگونه است؟

وضعیت تولید محتوا در سایت‌های ایرانی

اگرچه تولید محتوا یک مقوله کاملا حرفه‌ای و تخصصی است، با این حال هنوز عده ای به قدرت آن ایمان نداشته و وضعیت تولید محتوا در سایت‌های ایرانی آنطور که باید حرفه‌ای نیست. البته که این امر نه تنها در سایت‌ها بلکه برای تولید محتوای اینستاگرام هم شایان ذکر است.

 

یک محتوای تولید شده بر اساس نیاز کاربر و با رعایت اصول محتوا نویسی نقش بسیار مهمی در ارتقاء رتبه سایت، افزایش ترافیک سایت، هدایت کاربران به سایت و … خواهد داشت. بنابراین اگر قصد دارید که از رقبای خود پیشی بگیرید بهتر است بیشترین هزینه را برای تولید محتوای اصولی در سایت خود در نظر داشته باشید.

 

تاثیر تولید محتوا روی فروش سایت

سایت‌هایی که دارای رتبه الکسای بالا هستند سایت‌های با ارزشی محسوب می‌شوند. یکی از راه‌های ارتقاء رتبه سایت  افزایش ترافیک، افزایش ورودی کاربران از موتورهای جستجو و همچنین افزایش ساعات حضور کاربر در صفحات سایت (Time On site) است. البته موارد بسیار دیگری نیز در این رتبه بندی نقش دارند که مهمترین و مرتبط ترین آنها با تولید محتوا مواردی است که به آن اشاره کردیم.

 

تهیه محتوای اصولی جذاب و کاربرپسند برای سایت

محتوای وب‌سایت در کنار حرفه‌ای و اصولی بودن باید بسیار جذاب و کاربرپسند باشد. بنابراین محتوا باید هدفمند بوده و  موضوع آن بر اساس نیاز کاربر تعیین شده باشد.

 

در کنار ایده پردازی‌ها و عناوین جذاب یک محتوای جامع و اصولی مطمئنا رضایت کاربر را به همراه دارد و می‌تواند در تاثیرگذاری محتوا و مدت زمان حضور کاربر در سایت نقش اساسی داشته و در نهایت به ارتقاء سایت کمک کند.

 

برنامه‌ریزی برای تولید محتوای وبسایت

بهتر است که کار تولید محتوا برای سایت، کاملا هدفمند و با برنامه‌ریزی باشد. یکی از مهمترین مباحث در تولید محتوا برنامه‌ریزی محتوا است. به این معنا که باید زمان انجام محتوا و بارگذاری آن روی سایت بر اساس سیاست‌های مدیریتی و اجرایی انتخاب شود.

 

به طور مثال در یک سایت خبری، کار کردن محتوای خبری در زمان مناسب و مناسبت‌ها نقش مهمی در ارزشمندی محتوا دارد. همچنین در مورد سایر محتواها نیز چنین برنامه ریزی هایی می تواند یک محتوای اثرگذار و پربازدید را برای شما به همراه داشته باشد.

اصول تولید محتوای سایت چگونه است؟

کار تولید محتوا را به چه سایتی بسپاریم

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید کار تولید محتوا یک کار کاملا تخصصی و مهارتی است و از نویسندگی یا ترکیب کردن محتواهای مختلف فراتر است و بهتر است به دست متخصصان امر نگاشته و تولید شود تا نتایج بهتری به همراه داشته و ارزشمند باشد.

 

الو محتوا یکی از معتبرترین گروه‌های تولید محتوا است که با کمک کارشناسان محتوای حرفه‌ای و با تجربه و ارائه نمونه کارهای قوی و مستند می‌تواند بهترین انتخاب برای انجام امور تولید محتوای سایت باشد. برای دریافت مشاوره در زمینه انجام تولید محتوا فقط کافی است با ما تماس بگیرید.