پارس ناز پورتال

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکس

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکس

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا 

بسیار از بازیگران و ستاره ها هستند که اعضای بدنشان را بیمه کرده اند ، آن در در ازای قیمت هاي بسیار بالا و البته تعجب برانگیز. وقتی زندگی و حرفه افراد مشهور به یکی از اعضای بدنشان وابسته باشد، آنرا بیمه میکنند تا از دارایی خود محافظت کنند.

 

تار‌های صوتی ماریا کری «Mariah Carey»

ماریا کری، خواننده مشهور آمریکایی صدایش را ۳۵ میلیون دلار بیمه کرده که در مجموع با بیمه پاهایش ۷۰ میلیون دلار شده است.

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکس

پا‌های هایدی کلوم «Heidi Klum»

هایدی کلوم، بازیگر و مدل آلمانی درسال ۲۰۰۴ پاهایش را دو میلیون دلار بیمه کرد. البته قیمت بیمه هردو پای او یکسان نبود، یکی از پاهایش مجروح بود که باعث شد قیمتش کمتر از دیگری باشد.

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکس

دندان‌های آمریکای فررا «America Ferrara»

وقتی شرکت خمیردندان آکوافرش «Aquafresh» با آمریکای فررا، بازیگر آمریکایی قرارداد بست، لبخند وی را ۱۰ میلیون دلار بیمه کرد.

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکس

مو‌های تروی پولامالو «Troy Polamalu»

درسال ۲۰۱۰ تروی پولامالو، بازیکن فوتبال آمریکایی تیم پترزبورگ که ده سال بود موهایش را کوتاه نکرده بود، برای حفاظت از مو‌هاي فرش، آن‌ها را یک میلیون دلار بیمه کرد.

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکس

انگشتان جف بک «Jeff Beck»

ستاره راک، جف بک بعد از این‌که انگشت خودرا هنگام خرد کردن هویج شکست و عمل جراحی کرد، فهمید چقدر زندگیش به انگشتانش وابسته است؛ بنابر این هر کدام را یک میلیون دلار بیمه کرد.

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکس

زبان تست کننده قهوه کاستا

فردی که طعم قهوه‌هاي کاستا را امتحان میکند، زبانش را ۱.۴ میلیون دلار بیمه کرد. تا زمانی که جوانه‌هاي چشایی او بتوانند تفاوت بین فنجان‌هاي قهوه را تشخیص دهند، مشتریان میتوانند از کیفیت قهوه لذت ببرند.

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکسدست‌های یک مدل دست

مدل لندنی، جما هاوارت «Gemma Howorth» دست هایش را ۶.۹ میلیون دلار بیمه کرد. شکستن هر یک از انگشتانش می تواند مدتی وی را از کار بیکار کند.

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکس

باسن جنیفر لوپز

درسال 1999 نشریات امریکایی و انگلیسی خبر جالبی مبنی بر بیمه کردن اعضای مخلف جنیفر لوپز خواننده و بازیگر مشهور را منتشر کردند دراین گزارش آمده بود که جنیفر لوپز اعضای بدنش رابه مبلغ یک میلیون دلار بیمه کرده است این نشریات مبلغ بیمه ي پاها و باسن جنیفر لوپز را 300 میلیون دلار و موهایش را 50 میلون دلار اعلام کردند.

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکس

ماجرای بیمه برای ستاره های ایرانی

بعد از سالار عقیلی خواننده خوب کشورمان حنجره حامد همایون خواننده جوان پاپ هم بیمه شد . جرقه بیمه شدن حنجره خواننده هاي کشور برای اولین بار دریک همایش زده شد. در اولین همایش ملی ایران جوان با تجلیل از کارآفرینان جوان و گمنام و تجلیل ویژه از سالار عقیلی بعنوان خواننده جوان اثر ماندگار ایران جوان

 

که در مرکز همایش هاي بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد ، دبیر همایش ملی ایران جوان به بیمه گذاران کشور پیشنهاد کرد که حنجره سالار عقیلی را بعنوان خواننده جوان اثر ماندگار ایران جوان بیمه کنند تا در آینده شاهد رواج یافتن این موضوع مخصوص سایر مفاخر هنری کشور باشیم.حامد همایون

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکس

آبان 1395 و هم زمان با هشتادویکمین سال روز تأسیس بیمه ایران برای اولین بار در تاریخ صنعت بیمه، حنجره سالار عقیلی از سوی شرکت سهامی بیمه ایران تحت پوشش بیمه اي قرار گرفت.اکنون بعد از سالار عقیلی این اتفاق پسندیده درباره حامد همایون خواننده موسیقی پاپ کشورمان نیز رخ داده است.

 

روز گذشته دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 و هم زمان با سال روز ولادت حضرت ابوالفضل علیه درود، حنجره ي حامد همایون بیمه شد. بیمه نامه ي حنجره ي این خواننده از سوی شرکت سهامی بیمه ایران به او اهدا شد.حامد همایون خواننده پاپ ایرانی زادهٔ بابل است که قبلا با اسم اصلی اش حامد محمودزاده فعالیت می‌کرد.

 

همایون اولین کنسرت خود رابه نفع کودکان سرطانی در موسسه محک برگزار کرد. او که آثارش درسال 1395 با استقبال مخاطبان مواجه شده موزیک برنامه صبحگاهی شبکه اول به نام فرمول 1 را اجرا کرده است. همایون در آغاز توسط پروژه استعدادهای موسیقی ایران مؤسسه ترانه شرقی معرفی شد.

 

به گزارش پارس ناز، اولین حضور همایون در تلویزیون در ویژه برنامهٔ شب یلدای سال 1395 بود که او بطور زنده از برج میلاد برای ویژه برنامهٔ شبکه پنج برنامه اجرا کرد. اولین آلبوم حامد همایون، «دوباره عشق» نام دارد که در دی 1395 منتشر شد.

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکس

«خبر با نمک بود. یک شرکت بیمه در اقدامی نمادین حنجره سالار عقیلی را بیمه کرد. این خبر بلافاصله به تیتر خبرگزاری‌ها تبدیل شد و بازخوردهای گوناگونی رابه همراه داشت. عده‌اي اعتقاد داشتند در شرایطی که تعداد زیادی از موزیسین‌ها و حتی خواننده‌ها بیمه درمانی ندارند، چنین حرکتی یک‌ جور دهن‌کجی به جامعه موسیقی است.

 

عده‌اي هم به اعطای این بیمه به سالار عقیلی نقد داشتند و تعدادی هم به بیانی طنز‌آمیز این بیمه رابا بیمه آن خواننده مشهور خارجی قیاس کرده بودند.»گفت‌وگویی با این خواننده در زیر می‌خوانیم از چند و چون ماجرای بیمه یک میلیاردی حنجره‌‌اش:

 

داستان بیمه شدن حنجره‌‌تان چیست؟

من بزودی اطلاعات کامل درباره این موضوع را در صفحه اینستاگرامم منعکس خواهم کرد اما بطور اجمالی باید بگویم که بیمه ایران برای اولین‌بار حنجره من را بعنوان اولین خواننده در ایران بیمه کرد. در واقع طی مراسمی این بیمه رابه من اعطا کردند

 

این بیمه مربوط به زمانی است که برای حنجره من مشکلی پیش بیاید ودر آن صورت نتوانم فعالیت حرفه‌اي هنری‌ام را ادامه بدهم. البته نکات و موارد زیادی دراین بیمه‌نامه وجوددارد. زمانی که عکس این بیمه‌نامه را در صفحه اینستاگرامم گذاشتم، می توانید از موارد ریز این موضوع مطلع شوید.

 

حنجره‌‌تان دقیقاً چقدر بیمه شده؟

حنجره من برای امسال مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بیمه شده و این مبلغ درسال آینده به یک میلیارد تومان خواهد رسید.

 

اساسا حنجره خوانندگان به ویژه خوانندگان سبک سنتی تا چه اندازه با خطر بیماری روبرو است؟

 

به‌ طور کلی این خطر، خوانندگان موسیقی را تهدید می کند چون انواع سرماخوردگی‌ها، گرد و غبار، آلودگی‌هاي هوا، زیاد صحبت کردن و … میتواند فشارهای زیادی به حنجره بیاورد. گاهی عده اي از خوانندگان به حنجره خودشان فشارهای بیش از اندازه می‌آورند که در اصطلاح سینگل نوت نام دارد.

 

این بیماری مربوط به خوانندگان است و من بدلیل این‌که خودم هم تدریس می کنم سالها روی آن تحقیق کرده‌ام.این بیماری در حقیقت مربوط به دانه‌هاي قرمز رنگی است که روی حنجره ایجاد میشود و البته با جراحی قابل درمان است اما بعد از جراحی خواننده صدای قبل رابه دست نخواهد آورد.

 

این بیماری بین خوانندگان شایع است؟

راستش را بخواهید اولین گروهی که در دسترس این خطر قراردارند، معلمان هستند چون باید برای شاگردان‌شان صحبت کنند.کسانی که سیگار میکشند هم در دسترس این بیماری قراردارند و البته برای خوانندگانی که ندانسته به صدای خودشان فشار می‌آورند، این بیماری میتواند اتفاق بیفتد. این مشکل بیشتر خوانندگانی را تهدید میکند که نمی دانند چگونه باید صدا را از حنجره خارج کنند.

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکس

همان‌ طور که گفتید بیمه صدای خوانندگان برای اولین‌ بار روی حنجره شما انجام شد. با این توضیح که قبلاً این نوع بیمه‌ها شامل خیلی از خوانندگان خارجی در سراسر دنیا شده. این انتظار وجود داشت که اولین نفری که در ایران تحت این نوع بیمه قرار میگیرد یک خواننده پاپ باشد…

 

بله. همان‌ طور که میدانید این بیمه در حضور تمام کارگزاران بیمه ایران به من اعطاء شد. مراسم خاصی برای این اتفاق درنظر گرفته بودند. من دراین آیین آرزو کردم چنین اتفاقی برای همه ی هنرمندان ایران نه فقط خوانندگان بلکه برای خطاطان، نقاشان، مجسمه‌سازان و… «و ‌البته برای دیگر اعضای بدن» اعمال شود. بنظر من دستان خطاطان و نقاشان، پاهای بازیکنان فوتبال و برای دیگر هنرمندان دیگر اعضایی که با انها بکار هنری یا ورزشی مشغول هستند،

 

باید تحت پوشش چنین بیمه‌هایي قرار بگیرد. این ماجرا رخداد بزرگی بود، بنابر این امیدواریم برای دیگران هم اتفاق بیفتد. البته همان‌‌ گونه که میدانید هنرمندان قشر زحمت‌کشی هستند و دست‌شان به هیچ جایی بند نیست.

 

با این توضیح اگر خدایی نکرده یک هنرمند بخشی که با آن هنرش را اجرا می کند، از دست بدهد ممکن است دچار مشکل شود. بنظر من بدترین اتفاق برای یک هنرمند این است که هنر یک هنرمند قبل از خودش بمیرد. امیدوارم با این تدبیر که از سوی بیمه ایران اندیشیده شده، این اتفاق برای دیگر هنرمندان هم بیافتد.

اعضای بدنی که بیمه شدند از باسن تا ساق پا +عکس

به نظرتان در شرایطی که خیلی از موزیسین‌هاي ما یک بیمه درمانی ساده هم ندارند، این حرکت صرفا تبلیغاتی بنظر نمیرسد؟ اصلاً سالار عقیلی مگر نیاز مالی دارد که حنجره‌‌اش بیمه شود.

 

بعد مالی این اتفاق خیلی مهم نیست. شکل این اتفاق زیباست. فکر نمی کنم کسی دراین میان به دنبال بعد مالی قصه باشد. چون وقتی هنر یک هنرمند را از او بگیرند دیگر اگر میلیاردها پول هم داشته باشد، برای او ارزشی ندارد. این اتفاق احساس امنیت هنرمند را بالا می برد و از سوی دیگر کار زیبایی است که در تمام ممالک دنیاوجود دارد.

 

برای مثال صدای آقای پاواروتی در ایتالیا بیمه بود. تعداد زیادی از دیگر هنرمندان در بيرون از کشور مشمول این بیمه‌ها هستند.پاواروتی هم آدمی نبود که نیاز مادی داشته باشد. این اتفاق در حقیقت یعنی احترام به هنرمند. درست مثل این‌که وزارت ارشاد بیاید و بگوید آقای سالار عقیلی یا آقای همایون شجریان هر‌ گاه خواستید کنسرتی برگزار کنید، ما سالن تالار وحدت رابه طور رایگان در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

این اتفاق به منزله این نیست که ما نیاز مالی داریم یا بدلیل فقر نمی توانیم هزینه سالن را پرداخت کنیم بلکه احترام به هنرمندان این سرزمین است. وقتی بیمه ایران چنین حرکتی را انجام داده، کاری ارزشمند انجام داده. البته این اتفاق ان‌شا‌ءالله بزودی برای دیگر هنرمندان هم خواهد افتاد. من آنجا هم اعلام کردم که خوشحال خواهم شد اگر این اتفاق برای دیگر هنرمندان هم بیفتد.

 

برخی در پیام‌هاي‌شان درباره انتخاب شما سخن گفته و پرسیده بودند چرا سالار عقیلی برای بیمه حنجره انتخاب شده است؟

 

درباره چرایی این ماجرا مردم باید تصمیم بگیرند.

 

چرا این قدر پشت‌ سرتان حرف می زنند؟

همیشه به قطار در حال حرکت سنگ پرتاب می کنند. من هیچ‌گاه از کار دست نکشیده‌ام. همیشه در تکاپو بوده‌ام و کار موسیقی‌ام را بدون وقفه دنبال کرده‌ام. همواره در کار خودم در حال تولید و تحقیق بوده‌ام. شاید خیلیها از این روند خوش‌شان نیاید.

 

من کار خودم را انجام خواهم داد و افتخار می کنم که پشت‌ سر کسی حرف نمی زنم. چه در کنج قفس باشم چه در پرواز می خوانم/ قناری فطرتم تا زنده‌ام آواز می خوانم. میخواهم بگویم دوست نداشتم حتی در کلاس‌هاي آوازم که حدود ۲۰ سال قبل برگزار می ‌شد، درباره هنرمندی بدگویی شود.

 

حتی به شاگردانم که گاهی ممکن بود پشت‌ سر دیگران بدگویی کنند، میگفتم لطفاً اینکار را انجام ندهید. این را شاگردان من می دانند که هیچ‌گاه دوست نداشته‌ام پشت‌ سر کسی حرف بزنم. من همه ی را دوست دارم و البته کار خودم را انجام می دهم. به دنبال حاشیه نیستم. همیشه سعی کرده‌ام برای مردم عزیزم بخوانم و تولیدات جدیدم رابه دست‌شان برسانم.

 

هم اکنون مشغول چه کاری هستید؟

اکنون درکنار استاد مسعود شعاری مشغول ضبط چند آلبوم موسیقایی هستیم ودر آن مشغول بازسازی چند کار قدیمی درموسیقی ایرانی هستیم. یک کار با استاد جلیل عندلیبی دارم که ضبطش به اتمام رسیده و بزودی به دست مردم عزیز خواهد رسید. در حال ضبط سه کار دیگر هم هستم.

 

چرا شما در مقایسه با دیگر خوانندگان تا این اندازه پر کار هستید؟

کار ما موسیقی است و کار دیگری نداریم. این صحبت درست مثل این است که شما به یک وکیل دادگستری بگویید چرا مدام به دفترت می روی و مشغول کار هستی.

 

کلا فعالیت خوانندگان سنتی ما بیشتر از خوانندگان دیگر سبک‌هاست. برای مثال یک خواننده سنتی در ایران ممکن است در ۱۰ سال ۳۰ آلبوم به بازار بفرستد و یک خواننده پاپ در زمان مشابه ۱۰ آلبوم تولید میکند.

 

من این آمار را قبول ندارم. شاید برخی خواننده‌ها در موسیقی پاپ مثل حمید حامی که دوست عزیز من هم هست هر پنج سال یک‌ بار دو نوار روانه بازار کنند. این شماره نمی تواند بعنوان متر و معیار برای کم‌کاری یا پرکاری دو گونه مختلف موسیقی مورد نظر قرار بگیرد. عده‌اي از خوانندگان موسیقی پاپ هم هستند که ممکن است سالانه شش آلبوم روانه بازار کنند. این آمار نمیتواند ملاک قرار بگیرد.

 

درست است ولی وقتی به ویکیپدیای خوانندگان سنتی مراجعه می کنیم تعداد آلبوم‌هاي‌شان به شدت زیاد است. در صورتی که در باقی سبک‌هاي موسیقی این‌طور نیست.همان‌ طور که گفتم فرمول خاصی برای اندازه‌‌گیری وجود ندارد. مثلا استاد محمدرضا شجریان هر چهار یا پنج سال یک‌ بار یک آلبوم روانه بازار موسیقی میکردند.

 

این موضوع بیشتر یک مسأله شخصی است. همان‌‌گونه که یک وکیل دادگستری میتواند سالی چهار پرونده قبول کند در حالیکه ممکن است یک وکیل هفته‌اي یک پرونده داشته باشد. یا یک جراح قلب که نمی تواند بیش از روزانه یک عمل جراحی را انجام دهد در حالی‌که جراحی دیگر روزانه هشت عمل را انجام می دهد. بنظر من هر شخصی باید به توانایی خودش نگاه کند و اگر از دستش برمی‌آید، تا توان دارد کار کند.

 

شما خودتان دریک سال اخیر چند آلبوم داشته‌اید؟

از پارسال تا امسال سه آلبوم منتشر کرده‌ام.

 

خب به نظرتان سه آلبوم دریک سال تعداد بالایی نیست؟

بستگی دارد. یک وقت میبینید یک خواننده‌اي توانایی‌‌اش را دارد و سالی پنج آلبوم هم می دهد. اصلاً این صحبت شما ملاک نیست به نظرم.

 

درباره کنسرت‌هایي که پیش‌ رویتان است، توضیح دهید.

احتمالا با استاد فرهاد فخرالدینی با ارکستر ملی یکسری کنسرت‌هایي را داشته باشیم.

 

از چه زمانی این اجراها روی صحنه خواهد رفت؟

احتمالا از بهمن ماه این اجراها را آغاز خواهیم کرد. استاد فخرالدینی یگانه موسیقیدان مملکت ما هستند که من افتخار داشتم حدود ۱۰ سال در ارکستر ملی خدمت کنم. تمرکز این اجراها در تهران خواهد بود. البته در دیگر شهر های ایران هم اجرا خواهیم داشت. البته احتمالاً در شهر ژنو سوئیس هم کنسرتی خواهیم داشت که به محض قطعی شدن خبرش را منتشر خواهیم کرد.

 

تیتراژهای تلویزیونی جدید ندارید؟

فعلاً نه.

 

همانگونه که احتمالاً میدانید چند سالی است نوع موسیقی موسوم به تلفیقی در ایران شروع به فعالیت کرده و اتفاقاً بازار خوبی رابه خودش اختصاص داده است. بنظر شما این ماجرا اتفاق خوبی برای موسیقی سنتی است یا اصلاً این دو به هم ارتباطی ندارند؟

 

اگر این اتفاق بر اساس پایه‌ها و چارچوب‌هاي موسیقی ایرانی باشد می تواند کمک کننده باشد اما غیر از این نه.

 

گروه‌هاي فعال در بازار امروز موسیقی هم چون چارتار، پالت یا مثلا علی زندوکیلی…

 

این دوستان امروز در حال فعالیت هستند و مردم هم دوستشان دارند. بنظر من تا جاییکه مردم هستند هنرمند هم باید فعالیت کند.