پارس ناز پورتال

همه افراد این 5 راز را در دل نگه می دارند

همه افراد این 5 راز را در دل نگه می دارند

همه افراد این 5 راز را در دل نگه می دارند 

مشکلات می توانند در ذهن افراد کشمکش هایي بوجود آورند تا جایی که تبدیل به راز شوند و در دل آنها نگه داشته شوند. نتایج مطالعه‌اي اخیر نشان میدهد هر انسان به صورت میانگین 13 راز دارد که در دل خود نگاه می دارد و از این میان 5 راز را، هیچ‌فردی جز خودش نمیداند

 

دانشمندان دریافته‌اند که حفظ رازها بار سنگینی هست که میتواند به شیوه‌هایي غیرمنتظره بر انسان اثربگذارد، درحدی که بعضی از افراد زمانی که رازی در سینه دارند احساس سنگینی فیزیکی میکنند و این حس سنگینی میتواند بر مسیریابی و عملکرد فیزیکی فرد اثرگذار باشد.

 

هر انسان ۱۳ راز در دل دارد
به گفته محققان مدرسه تجارت کلمبیا، زمانی که افراد درمورد رازهای خود فکر میکنند، به گونه‌اي رفتار میکنند که گویی بار فیزیکی را با خود حمل می کنند.محققان 13 هزار رازی راکه در 10 مطالعه پیشین ثبت شده‌ بودند را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند افراد چه موضوعاتی را بعنوان راز حفظ میکنند، رازداری چگونه هست و چرا حفظ راز بعنوان یک تجربه به شدت منفی انسانی، تلقی و توصیف میشود؟

 

آن چه برای محققان جذابیت ویژه‌اي داشت این تصور قدیمی بود که: رازها میتوانند برای سلامت روحی و فیزیکی زیان آور باشند، مطالعات پیشین رازداری را، به افسردگی، اضطراب و مریضی‌هاي فیزیکی مرتبط کرده‌بود.

 

محققان این 13 هزار راز را در 38 گروه معمول دسته‌بندی کردند و آنها را در اختیار 2000 داوطلب اخیر قرار دادند. گروه‌ راز ها شامل دروغ‌گویی، آسیب زدن به دیگران، مصرف مواد مخدر،‌سواستفاده از اعتماد دیگران، خیانت، سرگرمی مخفیانه و گرایش جنسیتی بود.

 

زمانی که از داوطلبان پرسیده شد رازی مرتبط با این گروه‌ها دارند یا خیر محققان دریافتند که هر فرد به صورت متوسط 13 راز را در دل خود نگه می‌دارد و 5 مورد از آنها را هرگز با کسی در بین نخواهد گذاشت. به گفته محققان برای هر فرد، احتمال این که یکی از این رازها درمورد سواستفاده از اعتماد دیگران باشد 47 درصد،‌ احتمال وجود دروغ یا ضعف مالی در رازها 60 درصد و احتمال وجود موضوعاتی درمورد سرقت، ارتباط پنهانی یا نارضایتی در کار در رازها 33 درصد هست.

 

محققان سپس از داوطلبان پرسیدند که چه مقدار از زمان خود را طی ماه‌هاي قبل صرف فکر کردن به این رازها کرده‌اند و چند بار خود را وادار به انجام فعالیت‌هایي برای مخفی کردن این رازها کرده‌اند.

 

نتایج نشان داد افراد زمانی که تنها میباشند اکثر، انرژی خود را صرف فکر کردن به رازهایشان می کنند تا در موقعیت‌هاي اجتماعی، به بیانی دیگر افراد اکثر در زمان تنهایی انرژی ذهنی خود را برای فکر کردن به رازهایشان صرف میکنند تا این که فعالانه تلاش کنند رازها را از دیگران مخفی سازند.

 

محققان همین طور دریافتند هیچ شاخصی وجود ندارد که بتواند میزان انرژی مصرف شده در افراد را برای فکر کردن به یک راز تعیین کند، زیرا رازی که تمامی انرژی فکری یک نفر را می گیرد، شاید برای فرد دیگری از کمترین اهمیت ممکن برخوردار باشد.

 

 به گزارش پارس ناز محققان میگویند آسیب‌هایي که رازها می توانند به انسان‌ها وارد کنند با احساس گناه ناشی از مخفی کردن آن رازها از دوستان و اعضای خانواده ارتباطی ندارد و اکثر به علت مشغولیت ذهنی فرد به این راز ها ایجاد می شود.

 

محققان در پروژه‌هاي پیشین دریافته‌بودند که بار ناشی از نگه داشتن یک راز، حقیقی‌تر از چیزی هست که به نظر می آید، زیرا می تواند انجام فعالیت‌هاي فیزیکی را دشوارتر از انچه واقعا میباشند جلوه دهد. زمانی که از داوطلبان درخواست شد تا درمورد شیب یک تپه یا مسافت یک مسیر اظهار نظر کنند، آنهایی که ذهن شان درگیر یک راز بود تپه را تیزتر و مسیر را طولانی‌تر از حد حقیقی می دیدند.

 

و زمانی که از آنها درخواست شد تا توپی را به درون سبدی بیاندازند، آنها با شدت بیشتری توپ را پرتاب می کردند زیرا تصور میکردند برای انجام این کار به نیروی بیشتری نیاز دارد.درواقع محققان دریافتند، زمانی که فردی رازی را پنها کرده‌هست، به گونه‌اي رفتار می کند گویی که واقعا وزنی سنگین‌تر دارد، یا باری را بردوش میکشد.