پارس ناز پورتال

انواع روتختی ساده وشیک 2023

انواع روتختی ساده وشیک 2023

انواع روتختی ها مختلف است ، باتوجه به جنس پارچه و طرح و رنگ ، همینطور تعداد تکه و اندازه تخت خواب میتوانند متفاوت باشند و در دسته های متفاوتی جای گیرند .اما نکته ای که امروزه مورد توجه بسیاری از خریداران کالای خواب قرارگرفته انتخاب روتختی شیک و ساده است !

 

خرید روتختی باید به گونه ای باشد که بتوان ان را به خوبی با دکوراسیون اتاق هماهنگ ساخت . در ادامه ابتدا به معرفی انواع مدل روتختی و کاربردهای آن میپردازیم سپس کالکشن های ساده و شیک برند زارا را با یک دیگر مرور میکنیم.

انواع روتختی ساده وشیک 2023

انواع مدل های روتختی

 

همانطور که گفتیم باتوجه به تعدادتکه های روتختی و اندازه تخت خواب و گرم و خنک بودنشان می توان ان هارا به انواع مختلفی دسته بندی کرد . مدل های روتختی هرساله باتوجه به ترندهای روز دنیا و نیازهای جدید مصرف کنندگان کالای خواب تغییر میکند .

 

در واقع این دسته بندی ها به شما کمک می کند که با انواع روتختی و ویژگی های هر کدامشان آشنا شوید و با توجه به نیازی که دارید، بهترین گزینه را برای تخت خوابتان انتخاب کنید.

 

انواع مدل های روتختی براساس جنس پارچه استفاده شده در ان ها :

 

به طور کلی روتختی هایی که در بازار وجود دارند، از الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی یا ترکیبی از این دو الیاف تولید می شوند.

 

توجه داشته باشید که پارچه های طبیعی مثل پنبه، کتان و ابریشم، بافت نرم و لطیفی دارند و ضد حساسیت و قابل تنفس هستند و در مقابل پارچه های مصنوعی مثل پلی استر و اکریلیک نسبتا زبر و خشن، حساسیت زا و غیر قابل تنفس می باشند. خوشبختانه  روتختی زارا معمولا از جنس تنسل ترک با تنفس پذیری بالا و بسیار نرم و لطیف هستند و یکی از گزینه های پرطرفدار برای انتخاب روتختی به شمارمی ایند.

 

 

انواع  مدل های روتختی بر اساس طرح و مدل های کار شده :

 

برای هرشخصی در بازار با هرنوع سلیقه و سبکی  روتختی وجود دارد . احترام به سلیقه ها و درنظرگرفتن تمام مخاطبان امروزه الویت کار برندها و تولیدکنندگان تمام اصناف هست اما از طرفی این گستردگی معمولا انتخاب را سخت و برای علاقه مندان به دنیای دکور و کالای خواب سخت تر میکند .

 

طرح و مدل های کلاسیک

باید بدانید که روتختی های کلاسیک جزئیات تزئینی و جلوه کار شده ای دارند و از هنرهای اپلیکه دوزی، دانتل دوزی ، گیپور دوزی در دوخت پارچه رویه آن ها استفاده می شود.با این توضیحات اگر اتاق خواب با سبک کلاسیک و یا با جلوه سلطنتی و تجملی می پسندید و یا روتختی عروس   شیک می خواهید بخرید، بهتر است این نوع روتختی را انتخاب کنید.

انواع روتختی ساده وشیک 2023

طرح و مدل های ساده و اسپرت

بر خلاف مدل قبلی که معرفی کردم، روتختی های با طرح ساده و اسپرت نیز در بازار وجود دارد که تختتان را بسیار شیک جلوه می دهند.پس اگر از آن دسته افرادی هستید که زیبایی را در سادگی می بینید و اتاق خوابتان به سبک مدرن و معاصر دکور شده است، پیشنهاد می کنم که سراغ این مدل روتختی ها بروید.

 

طرح و مدل مخمل

انواع  روتختی مخمل معمولا از جنس کتان، پنبه و مخملی تولید می‌شوند. روتختی مخمل کلاسیک بیشترین میزان تولید نسبت به سایر روتختی‌های مخملی را دارد و این نشان دهنده سلیقه و میزان تقاضای بالای مخاطبان است.

 

طرح و مدل های سنتی

اگر از عاشقان هنر باستان ایرانی هستید و علاقه دارید تخت خوابتان با طرح و رنگ های تاریخی ایرانی، دکور شود، بهترین گزینه پیش رویتان، روتختی های سنتی است.توجه داشته باشید که این مدل ها با طرح هایی مثل بته جقه، گل شاه عباسی و اسلیمی و رنگ هایی مثل لاجوردی، فیروزه ای و عنابی تولید می شوند.

 

طرح و مدل های گلدار

اگر عاشق طبیعت و زیبایی های آن هستید و روحیه لطیفی دارید، به فکر خرید طرح های گلدار برای روتختیتان باشید.توجه داشته باشید که این مدل ها غالبا در طرح های رنگارنگ تولید می شوند، پس حتما سعی کنید رنگ های این انواع روتختی را هماهنگ با دیگر اجزا انتخاب کنید تا اتاقتان جلوه ای منسجم داشته باشد.

انواع روتختی ساده وشیک 2023

انواع مدل های مختلف ست و سرویس روتختی بر اساس تعداد تکه هایی که دارد :

 

باید بدانید که یک سرویس روتختی می تواند بر اساس نوع طراحی که شده است، شامل لحاف، کاور لحاف، روتختی، روبالشی، بالش، کوسن، کاور کوسن، روتشکی و … باشد.پس قبل از خرید حتما دقت داشته باشید که کدام یک از این تکه ها مورد نیازتان است و با توجه به بودجه ای که مد نظر دارید، گزینه مناسب را خریداری کنید.

 

نکته ای مهم : حداقل تعداد تکه هایی که ست سرویس روتختی می تواند داشته باشد، ۳ تکه است که شامل 1 روتختی و 2 روبالشی است.

 

مدل های روتختی بر اساس قابلیت استفاده شان در هوای گرم و سرد :

 

شما میتوانید برحسب نیاز و شرایط اب و هوایی روتختی خود را انتخاب کنید و یا براساس فصل ها به تخت خواب خود با جایگزین روتختی جدید تغییراتی فصلی دهید. روتختی ها بر اساس سرما و گرما به 3 دسته تقسیم میشوند:

 

– روتختی بهاره:

این مدل روتختی را به نام پیکه نیز می شناسند که ضخامت و جنس الیاف به کار رفته در آن به نوعی انتخاب شده است تا در فصل بهار و تابستان قابل استفاده باشد.

 

– سرویس لحاف روتختی:

توجه داشته باشید که لحاف روتختی ها، کاور یا روتختی هستند که دور لحاف دوخته شده اند و آن را می توانید در فصل پاییز و زمستان، روی تختتان پهن کنید.

 

– روتختی چهار فصل:

طراحی روتختی چهار فصل به صورتی است که یا ضخامتی متوسط دارد و یا به صورت کاور لحاف قابل جدا شدن عرضه می شود تا در تمام روزهای سال، از آن در اتاقتان استفاده کنید.

 

معرفی روتختی های شیک و ترند 2023

 

شما امسال می‌توانید  شاهد تغییرات هیجان‌انگیز در کالیته‌ی رنگ برای طراحی داخل منزل‌تان باشید. طبق ایده‌های دیزاینرها، در سال ۲۰۲۳ قصد بر این است که فضایی با انرژی مثبت و شادابی را به یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه، یعنی اتاق خواب تزریق کنند.

 

طیف رنگی سال جدید و سورپرایزهای این طیف رنگی(رنگ پرنشاط ارغوانی viva magenta) در تمام اشیاء و وسایل‌های ‌اتاق خواب در بازار به ویژه در انواع روتختی به چشم می‌خورد  پس برای به روز شدن بهتر با سال ۲۰۲۳ دانستن این ترندها شما را در انتخاب روتختی مناسب یاری خواهد کرد .

 

انواع روتختی زارا هوم 2023

برای برندی چون زاراهوم که همیشه سعی میکند سادگی را در دکوراسیون و به ویژه روتختی های زارا حفظ کند و برندی مینیمال است امسال با توجه به ترند رنگ ها و رنگ سال اعلام شده از سمت شرکت پنتون سالی متفاوت و پرچالش بود .طراحی انواع روتختی در کالکشن جدید بسیار رنگارنگ تر از قبل ومثل همیشه مینیمال بود .

 

روتختی های تک رنگ

رنگ ترند امسال را باید  باتوجه و دقت دکور کرد چرا که در ابعاد بزرگ می تواند هارمونی اتاق خواب را به هم ریخته و جلوه ای شلوغ دهد .