پارس ناز پورتال

اوضاع شغلی خود را خوب و باکیفیت کنید

اوضاع شغلی خود را خوب و باکیفیت کنید

اوضاع شغلی خود را خوب و باکیفیت کنید 

اوضاع شغلی برای همه افراد مهم است،جایگاهی که در مجموعه دارند،حقوق دریافتی آن ها و محیط کار و همکاران همگی در اوضاع شغلی انسان نقش دارند. در طول تعطیلات آخر هفته سرعت همه چیز کندتر می شود. اغلب افراد در این دوران به استراحت و تجدید قوا می پردازند تا در شروع هفته کاری جدید

 

با نیروی بیشتری کار را آغاز کنند. اما در کنار استراحت و گذراندن اوقات با خانواده می توانید با انجام کارهایی کوتاه و موثر بر کیفیت کاری خود بیفزایید و از دوران تعطیلات به بهترین نحو استفاده کنید.

 

پیشنهادهای زیر اقداماتی بسیار ساده هستند که در کمترین زمان قابل انجام اند. در عین حال، تاثیرات قابل توجهی با این تغییرات کوچک ایجاد می شود که می تواند روند امور را بهبود بخشیده و حرفه شما را با کیفیت سازند.

 

1- نام خود را در گوگل سرچ کنید

با قرار دادن نام خود در علامت ” ” می توانید نتایج مرتبط با آن را مشاهده کنید. اگر مدیریت یک کسب و کار شخصی را برعهده دارید، نام شرکت را جستجو و اخبار و نوشته های احتمالی پیرامون آن را مشاهده کنید. از این راه، نسبت به وضعیت موجود و نظر دیگران آگاهی پیدا خواهید کرد.
اوضاع شغلی خود را خوب و باکیفیت کنید2- شرکت هایی را که مایل به کار کردن در آن ها هستید، بشناسید

با استفاده از جستجوی اینترنتی می توانید از بازار کار مرتبط با تخصص خودتان اطلاع پیدا کنید. اگر شرکت یا مجموعه خاصی را برای آینده مد نظر دارید، در هنگام آسایش درباره آن ها جستجو کنید و چشم انتظار موقعیتی برای کارکردن در آن ها باشید. از این راه، در صورت نیاز به نغییر شغل، فرایند کاریابی با هوشمندی و سرعت بیشتری پیش خواهدرفت.

 

3- ارتباط با دوستان قدیمی را از سر بگیرید

ممکن است فشار کاری بر روابط شما تاثیر گذشته باشد و برخی از روابط کم رنگ شده باشد. فرصت تعطیلات زمان مناسبی برای بهبود این روابط است. می توانید با هر بهانه ای به دوستان قدیمی خود ایمیل بزنید و ضمن احوال پرسی آن ها را در جریان زندگی و کار خود قرار دهید. کلید موفقیت در کار، ارتباطات است و از انجام چنین کاری ضرر نخواهید کرد.

 

4- اطلاعات شبکه تجاری را به روز رسانی کنید

بسیاری از ایرانیان در شبکه حرفه ای لینکداین (LinkedIn) یا دیگر شبکه های اینترنتی حرفه ای عضواند. سعی کنید در فرصت های موجود، اطلاعات خود را در این شبکه ها به روز کنید و کارفرمایان احتمالی را نسبت به چند و چون حرفه ای خود آگاه سازید. این کار موجب ایجاد فرصت هایی تازه برای شما خواهدشد.

 

5- در شبکه اجتماعی تازه ای عضو شوید

امروزه اغلب افراد در شبکه های اجتماعی فعال اند و اطلاعات حرفه ای و شخصی خود را بادیگران به اشتراک می گذارند. هر روز به شمار این شبکه ها افزوده می شود و شبکه های اجتماعی جدید امکانات تازه ای را به مخاطبان عرضه می کنند. از این رو شاید عضویت در شبکه ای جدید بتواند در مسیر حرفه ای شما موثر واقع شود.
اوضاع شغلی خود را خوب و باکیفیت کنید6- فهرستی از کتاب های مفید برای کسب و کار تهیه کنید

مطالعه یکی از کلیدهای اصلی وفقیت است. می توانید در اوقات فراغت با جستجویی ساده فهرستی از کتاب های مناسب در حوزه کسب و کار تهیه کرده و برای خواندن آن ها برنامه ریزی کنید. مطمئن باشید که تاثیرات حاصل از مطالعه شما روی کار و حرفه مورد علاقه تان، باعث شگفتی خواهدبود.

 

7- فهرستی از آرزوهای خود تهیه کنید

در دنیا به هرچه بخواهید می رسید؛ اما باید به درستی و دقت بدانید که چه می خواهید. دوران تعطیلات بهترین زمان برای شناسایی اهداف و آرزوهای شماست. می توانید محیطی آرام انتخاب کرده و آرزوهای خود را روی کاغذ بنویسید. اگر ازدواج کرده اید با شریک زندگی خود نیز در این باره گفت و گو کنید و آرزوهای مشترک را شناسایی نمایید.

 

8- تفریحات ساده را از یاد نبرید

زندگی بدون تفریح لذت بخش نیست. امروزه طیف متنوعی از تفریحات وجود دارد که با صرف کمترین هزینه می توانید خود و عزیزانتان را از آن ها بهره مند سازید. سعی کنید در هنگامی کاری تعدادی از تفریحات جذاب را پیدا کنید و برای استفاده از آن ها برنامه ریزی نمایید.

 

9- کارت ویزیت سفارش دهید

با ظهور فن آوری های جدید استفاده از کارت ویزیت تا حدودی کاهش یافته است؛ اما همچنان می توانید از این ابزار جهت ایجاد چهره ای حرفه ای برای خود استفاده کنید. کارت ویزیت با کمترین هزینه قابل چاپ است و می توانید آن را به سادگی سفارش دهید.

 

10- درباره دستمزد خود تحقیق کنید

هنگام آسایش زمان مناسبی برای انواع تحقیقات است. شاید مهم ترین مورد دراین میان، یافتن دستمزد متوسط برای فردی مثل شما در بازار است. با این کار می توانید موقعیت کنونی خود را مورد ارزیابی قرار دهید و برای تغییرات احتمالی آماده شوید.
اوضاع شغلی خود را خوب و باکیفیت کنید11- اتاق و میز کار شخصی تان را سر و سامان دهید

اگر در فضایی منظم و تمیز زندگی کنید، کیفیت کاری شما ارتقا پیدا خواهدکرد. در صورتی که نمی توانید در ساعات کاری برای این کار زمان اختصاص دهید، استفاده از تعطیلات گزینه مناسبی برای شما است. سعی کنید هر چیز را در جای خود قرار دهید و نظم مطلوبی را بر وسائل شخصی و کاری حکم فرما سازید.

 

12- برنامه های خود را در تقویم یادداشت کنید

زمان بندی تاثیر قابل توجهی روی کیفیت کاری شما دارد. سعی کنید فهرستی از کارهای هفته یا ماه آینده را تهیه کرده و آن ها را روی تقویم خود ثبت کنید. استفاده از ابزارهای هوشمند و تقویم رایانه ای نیز گزینه ای قابل استفاده برای شماست.