پارس ناز پورتال

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند 

تعداد زیادی از ایرانی ها در کتاب گینس رکورددار میباشند و ما در مقاله پیش رو انها را به شما معرفی می‌کنیم تا افراد خاص ایرانی را بشناسید. نمی‌توان این واقعیت را تکذیب کرد که این روزها کتاب رکوردهای «رکوردهای گینس» از بزرگترین ستاره هاي جهان نیز مشهورتر هست. خیلی از مردم در سراسر جهان این کتاب را به خوبی می شناسند

 

و همه ي وقت پیگیر اخبارش میباشند. کتاب رکوردهای کتاب گینس هر سال با رکوردهای جدیدی به چاپ میرسد. در این میان، ایرانی ها هم با همه ي دردسرهایی که برای ثبت رکوردشان در این کتاب دارند توانسته اند رکوردهای جالبی را در این کتاب به ثبت برسانند. اگر ایرانی باشید، ثبت رکورد در کتاب رکوردهای گینس بسیار برای تان سخت خواهد بود و دردسرهایی خیلی اکثر از مردم سایر کشورهای جهان خواهید داشت.

 

یکی از مشکلات ایرانی ها برای انجام اینکار عدم فعالیت نمایندگی کتاب گینس در کشورمون هست. در چنین شرایطی از آنجا که کتاب گینس در ایران نمایندگی ندارد، نماینده اي هم برای ثبت به کشورمون نمی فرستد. بنابراین فردی که میخواهد رکوردش را ثبت کند باید گذشته از هر اقدامی مبلغی جهت ثبت نام

 

در این موسسه و بررسی رکوردش به حساب موسسه رکوردهای گینس واریز کند و بعد در کشوری مثل ترکیه و امارات، نمایندگان این موسسه را برای پیگیری رکوردش دعوت کند.رکوردگیری از او در حضور نمایندگان این کتاب صورت میگیرد و بعد از تایید شدن نام و رکوردش در جدید ترین کتاب رکوردهای گینس چاپ می‌شود. گرچه موسسه رکوردهای گینس راه دیگری نیز جلوی

 

پای افرادی گذاشته که توانایی ثبت رکورد دارند ولی امکان پرداخت هزینه را ندارند. این افراد می‌توانند در وب سایت موسسه رکوردهای گینس نام خود را به ثبت برسانند.فقط کافی هست فیلم و عکسی از زمان رکوردزنی خود برای کارشناسان اینترنتی وب سایت رکوردهای گینس ارسال کنند. دیدنی هست بدانید موسسه کتاب گینس به فردی که یکی از این دو روش

 

را برای ثبت گزینه کرده باشد، مدرک ثبت رکورد خواهد داد. در این گزارش به سراغ ایرانی هایي رفته ایم که به یکی از این روشها رکوردشان در کتاب گینس ثبت شده هست.

 

1. بزرگترین فرش دستباف جهان

یک شرکت معتبر ایرانی که سابقه خوبی در عرصه بافت فرش ایرانی در کارنامه کاری اش داشت، در سال 1384 برنده مناقصه بافت فرشی شش هزار متر مربعی شد. کشور سفارش دهنده این فرش بزرگ، کشور امارات بود. آنها این فرش را برای پهن کردن در مسجد «شیخ زاید» می‌خواستند.
ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

مسجد شیخ زاید، مسجدی هست در شهر «ابوظبی» که بعد از «مسجدالحرام» و «مسجدالنبی» در عربستان سعودی، سومین مسجد بزرگ جهان به شمار می‌رود و یکی از نقاط دیدنی کشور امارات به شمار می‌آید.پس از گذشت 14 ماه از عقد قرارداد، فرشبافان نیشابوری فرشی با ابعاد شش هزار متر مربع با دو میلیارد و 224 میلیون گره

 

را در 35 رنگ به اماراتی ها تحویل دادند. گرچه پیش از تحویل این فرش به اماراتی ها، ایرانی ها از این فرش در مصلای شهر تهران و در حضور خبرنگاران ایرانی و خارجی رونمایی کردند.شرکت بافنده این فرش ادعا کرد که این فرش، بزرگترین فرش دستباف جهان هست و از نمایندگان کتاب رکوردهای گینس درخواست کرد برای کارشناسی به کشور امارات بیایند.

 

نمایندگان رکوردهای گینس نیز پس از بررسی هاي دقیق اعلام کردند که تاکنون در جهان فرش دستبافی به این بزرگی بافته نشده هست. بزرگترین فرش دستباف جهان در سال 1390 در کتاب رکوردهای کتاب گینس به نام ایران ثبت شد.

 

2. شنا در 85 روز

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

نام محمدحسین کبادی، شناگر هرمزگانی در سال 2012 در کتاب کتاب گینس به ثبت رسید. این ایرانی یک رکورد دیدنی در تاریخ رشته شنا در آب هاي آزاد به جا گذاشته هست. کبادی توانست در مدت 85 روز شنا در آب هاي آزاد خلیج فارس و طی کردن هزار و 100 کیلومتر رکورد نخستین و سریع ترین زمان برای شنا در خلیج فارس را به نام خود ثبت کند.

 

این شناگر تمام مسیر را به صورت انفرادی و داخل یک محفظه فلزی طراحی شده شنا کرده هست. سفر او در 23 اسفند 1390 به اتمام رسیده هست. پیش از این شناگر اتریشی، یک شناگر اتریشی با طی کردن 700 کیلومتر نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی رکوردهای گینس ثبت کرده بود.

 

3. ماراتن به سبک مویدی

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

«پروانه مویدی» یک زن ایرانی هست که از سال ها گذشته ساکن کشور آمریکاست. نام او در کتاب کتاب گینس بعنوان رکورددار «بیشترین شرکت در دو ماراتن در یک سال» به ثبت رسیده هست. مویدی پیروز شده در مدت یک سال در 168 مسابقه دو ماراتن شرکت کند و بدود. مویدی ادعا کرد که توانایی شرکت در بیش از 168 مسابقه را هم داشته و شاید یک روز خودش رکورد خودش را بزند.

 

4. سیامند رحمان در کتاب گینس

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

چندی پیش یک اتفاق دیدنی در بین پارالمپیکی هاي ایران افتاد. «خیلی از ورزشکاران پیروز شدند با رکوردزنی هاي بی سابقه نام شان را در کتاب کتاب گینس به چاپ برسانند.یکی از این ورزشکاران «سیامند رحمان» بود. او در روز چهارم دسامبر 2011 در دسته 100+ کیلو پیروز شد در شارجه امارات وزنه 291 کیلویی را مهار کند.

 

همین طور این وزنه بردار در بازی هاي پارالمپیک 2012 که در لندن برگزار می شد توانست با مهار وزنه 280 کیلویی، مدال طلای جهان را از آن خود کند. نام این ورزشکار بعنوان رکورددار در تازه ترین کتاب کتاب گینس به چاپ رسیده هست.

 

5. کماندار رکورددار
ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

«زهرا نعمتی» تنها کماندار ایرانی هست که در 30 مه سال 2010 در مسابقه اي که در جمهوری چک برگزار می شد توانست پیروز به کسب امتیاز 622 شود. او همین طور در مسابقات پارالمپیک لندن با کسب امتیاز 613 قهرمان جهان شد. نام این بانوی قهرمان نیز بعنوان رکورددار امتیاز در کتاب کتاب گینس به چاپ رسیده هست.

 

6. رضا پاکروان یک گینسی تمام عیار

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

او یک گینسی تمام عیار هست. نام این ورزشکار بعنوان سریع ترین دوچرخه سواری که از صحرا عبور کرده در کتاب کتاب گینس به ثبت رسیده هست. «رضا پاکروان» زندگی هیجان انگیز و ماجراجویانه اي دارد. او پیروز شد در سال 2011 سوار بر دوچرخه در مدت 13 روز از الجزایر به سودان سفر کند و 1734 کیلومتر را طی کند.

 

7. حسین رضازاده

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

نام حسین رضازاده که به میان می‌آید همه ي یاد رکوردزنی در رشته وزنه برداری می افتند. او بعد از اینکه در المپیک 2000 سیدنی 472 کیلوگرم را در مجموع حرکات یک ضرب و دو ضرب بالای سر برد، صاحب یک رکورد اخیر در جهان شد. بعد از آن نیز در سال 2004 بار دیگر پیروز به مهار وزنه 263 کیلوگرم در حرکت دو ضرب شد

 

و همان زمان نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید. اما رکورد او در سال 2015 و در مسابقات جهانی کشور آمریکا توسط یک وزنه بردار روس شکسته شد. «الکسی لاوچف» وزنه بردار فوق سنگین روس توانست رکورد رضازاده را بزند اما چند روز پس از این رکوردزنی، تست دوپینگ لاوچف مثبت در آمد و این جایگاه برای رضازاده باقی ماند.

 

8. احسان قائم مقامی
ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

احسان قائم مقامی در سال 2011 در بازی «سمولاته» – مسابقه شطرنج همزمان با چند شطرنج باز – توانست عنوان بیشترین بازی شطرنج همزمان را به نام خود ثبت کند. این استاد بزرگ شطرنج در این رقابت 25 ساعته با 604 شطرنج باز بازی کرد و توانست 590 پیروزی به دست آورد و 97 درصد از بازی هایش را ببرد.

 

9. طولانی ترین نقاشی جهان

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

بوم هاي 100 متری به هم متصل شدند و مسافتی پنج کیلومتری را به وجود آوردند. طولانی ترین نقاشی جهان روی همین بوم ها کشیده شده هست. موضوع این نقاشی «به سوی نور» هست و زندگی حضرت محمد «ص» و تلاش این حضرت را برای گسترش صلح و عدالت به عکس کشیده هست. این رکورد در وب سایت کتاب گینس به ثبت رسید. رکورد قبلی طولانی ترین نقاشی با 2987 متر در امارات ثبت شده هست.

 

10. آیت الله خمینی «ره»

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

نام بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در وب سایت کتاب گینس ثبت شده هست. از مراسم تشییع پیکر مطهر امام خمینی «ره» به عنوان بیشترین تعداد شرکت کننده در یک مراسم یاد شده هست. به نوشته رکوردهای گینس، 10 میلیون و 200 هزار نفر در این مراسم شرکت کردند. این تعداد شرکت کننده حدود یک ششم جمعیت آن زمان ایران بوده هست.

 

11. نخستین زن توریست فضایی
ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

«انوشه انصاری» نخستین زنی هست که برای سفر تفریحی به فضا رفت. او در سال 1385 مدت 9 روز را در یک ایستگاه بین المللی فضایی سپری کرد و بعد از این سفر نامش را بعنوان نخستین توریست فضایی زن در کتاب رکوردهای بین المللی رکوردهای گینس و وب سایت رکوردهای گینس به ثبت رساند. انصاری تابعیت ایرانی و آمریکایی دارد. او برای این سفر حدود 20 میلیون دلار پرداخت کرد.

 

12. میلاد محسنی گل کاشت

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

«میلاد محسنی» یک فوتبالیست تکنیکی هست اما او تاکنون در هیچ تیم مشهور ایرانی توپ نزده هست. در عوض این بازیکن تمام وقتش را گذاشته تا هم بتواند با توپ پینگ پنگ روپایی بزند و هم با توپ فوتبال. او حتی در برنامه هاي زنده نیز با ساچمه روپایی زده هست. این پسر با استعداد توانست در دسامبر 2016 در کشور امارات مقابل چشمان

 

نمایندگان رکوردهای گینس رکورد رویایی را از آن خود کند. میلاد محسنی در این باره می‌گوید: «توانستم رکورد روپایی با توپ تنیس را در یک دقیقه بشکنم که پیش از من در دست مردی به نام جرمی از کشور کشور آلمان بود. او 190 روپایی در یک دقیقه زده بود و من توانستم 194 روپایی را ثبت کنم.»

 

13. حب درویش و 144 روپایی

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

«مهدی حب درویش» فوتبالیست جوان کشورمون با شکستن رکورد روپایی سرعتی با توپ، سال ها پیش نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی رکوردهای گینس به ثبت رساند. او در روز جمعه 25 دی ماه 90 در حضور نماینده رکوردهای گینس پیروز شد در یک دقیقه، 144 بار با توپ تنیس روپایی بزند و به این ترتیب رکورد سرعتی روپایی زدن را از آن خود کند.

 

حب درویش برای این رکورد سال ها وقت گذاشت و 55 هزار و 500 پوند هم به حساب رکوردهای گینس واریز کرد. مدتی بعد از ثبت رکورد حب درویش، یک مرد آلمانی رکورد وی را شکست و به این ترتیب نام مهدی حب درویش در جدید ترین چاپ کتاب رکوردهای گینس حذف شد.

 

14. تیم ملی گینسی

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

تیم والیبال نشسته مردان ایران در سالی که گذشت عنوان بهترین تیم ملی والیبال نشسته را در تمام ادوار پارالمپیک به دست آورد. کارشناسان اعلام کردند در سال هاي 192، 1996، 1988، 2000، 2008 و 2016 هیچ تیم والیبال نشسته اي نتوانسته هست مثل تیم ایران قدرتمند عمل کند. تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران نخستین تیم ملی کشورمون هست که گینسی شده هست.

 

15. مجید فرزین منهای 80 کیلوگرم

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

 به گزارش پارس ناز «مجید فرزین» یکی دیگر از ورزشکاران پارالمپیکی ایران هست. او که سال هاست در رشته وزنه برداری فعالیت می‌کند در کارنامه ورزشی خود مهار وزنه 340 کیلویی را دارد. او در دسته منهای 80 کیلوگرم در بازی هاي پارالمپیک 2016 ریو توانست وزنه 240 کیلویی را بالای سر برده و مدال طلای این دسته را کسب کند.

 

نام این ورزشکار نیز در کتاب کتاب گینس بعنوان رکورددار به چاپ رسیده هست. خودش می‌گوید تنها کسی که میتواند در دسته منهای 80 کیلوگرم این رکورد را بشکند خودش هست.

 

16. قدبلندترین مرد ایران

ایرانی هایی که در گینس رکورد ثبت کرده اند

«مرتضی مهرزاد» را خیلی ها می شناسند. این ورزشکار جوان سال ها پیش توسط خبرنگار «همشهری سرنخ» کشف شد و بعد از گفتگو با همشهری سرنخ به برنامه «ماه عسل» دعوت شد. بعد از آن بود که با حضور در این برنامه به تیم ملی والیبال نشسته دعوت شد.

 

مرتضی خیلی زود راهی تیم ملی والیبال پارالمپیک ایران شد و در مسابقات ریوی برزیل مفید درخشید. نام مرتضی با دو متر و 46 سانتیمتر قد بعنوان بلندترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک در آخرین نسخه رکوردهای گینس چاپ شده هست.