پارس ناز پورتال

اینطور پیاده روی ها بی فایده هستند

اینطور پیاده روی ها بی فایده هستند

اینطور پیاده روی ها بی فایده هستند 

درست است که پیاده روی ورزش بسیار مفیدی است و  همیشه از طرف پزشکان توصیه میشود , اما هر پیاده روی برای ما ورزش محسوب نمیشود . پیاده روی از محبوب ترین ورزش ها در جهان است و تنها ورزشی است که می توان آن را  به شکل های متفاوت و در مکان های مختلف انجام داد.

 

پیاده روی به درمان فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و بهبود عملکرد قلب کمک می کند.به منظور به دست آوردنمنافع جسمی و روحی از پیاده روی بهتر است زمان آن را بر حسب توانایی خود به حداکثر برسانید و باید سعی کنید به اندازه ی کافی این فعالیت را صحیح دنبال می کنید.

 

در این مطلب نشانه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از مفید بودن یا بی فایده بودن پیاده روی تان مطلع شوید.

اینطور پیاده روی ها بی فایده هستند

نشانه ی اول : هرگز عرق نمی کنید

اگر می بینید لازم نیست بعد از پیاده روی لباس تان را عوض کنید، صورت تان را بشویید و یا دوش بگیرید چون اصلا عرقی نکرده اید، به احتمال 75 تا 80 درصد قلب تان با انجام این ورزش هوازی دچار تغییر ضربانی نشده است.به طور ایده ال باید طی 10 تا 15 دقیقه از زمان 30 دقیقه ای پیاده روی، ضربان قلبتان تندتر گردد تا منجر به ارتقای سلامتی تان شود.

 

راه حل:

روی تردمیل پیاده روی کنید. در این صورت می توانید سرعتی را که قلب در آن تندتر می زند انتخاب کرده و با آن سرعت پیاده روی کنید.اگر شما عاشق دویدن یا پیاده روی در محیط بیرون از خانه یا باشگاه هستید، بهتر است چند دقیقه بر روی تردمیل با سرعت مشخص پیاده روی کنید. سپس به بیرون رفته و ادامه کار را در آنجا انجام دهید.

اینطور پیاده روی ها بی فایده هستند

نشانه ی دوم : هنگام پیاده روی زیاد با دیگران صحبت می کنید

پیاده روی روزانه می تواند یک شانس برای انجام چند کار باشد، مثلا می توانید همزمان که با دوست یا همسرتان پیاده روی می کنید احساسات خود را بیان کرده و با هم گفتگو کنید.

 

اما اگر توانستید بعد از چند مکالمه همچنان در کنار هم راه بروید یا بدوید، نشان می دهد پیاده روی شما بی فایده است، زیرا صحبت کردن در حین پیاده روی واقعی مشکل است و اگر برای شما مشکل نیست، پس حتما یک جای کار می لنگد.

 

راه حل:

اگر واقعا نیاز به صحبت کردن با همراهتان دارید، می توانید در فواصل زمانی مختلف این کار را انجام دهید، برای مثال بعد از هر سه دقیقه دویدن یا پیاده روی تند، یک دقیقه سرعت خودتان را کم کنید و حرف بزنید.

 

یا می توانید یک مکان را برای توقف یا گفتگو مشخص کنید، مثلا بگویید وقتی به آن درخت رسیدیم توقف کنیم و حرف بزنیم. این کار هم به سوزاندن کالری کمک می کند و هم حرف هایتان ناگفته باقی نمی ماند.

اینطور پیاده روی ها بی فایده هستند

نشانه ی سوم : به هیچ نتیجه ای نمی رسید

گاهی به هیچ کاهش وزنی پس از ورزش و رژیم غذایی نمی رسید. به جای مأیوس شدن بهتر است روال ورزش و رژیم غذایی تان را تغییر دهید.

 

راه حل:

زمان پیاده روی خود را دو قسمت کنید و به جای یک بار پیاده روی در روز، دو بار این کار را انجام دهید. در این صورت کالری بهتر می سوزدراه حل دیگر اینکه رژیم غذایی سالم خود را حفظ کنید.

 

متأسفانه اغلب افرادی که در صبح پیاده روی می کنند، بعد از آن به خود اجازه ی خوردن هر چیزی را می دهند.دو بار پیاده روی در روز به ذهن شما کمک می کند تا بتوانید خود را از خوردن هر چیز مضر و بیش از اندازه ای منع کنید.

 

نشانه ی چهارم : پس از پیاده روی احساس خستگی نمی کنید

اگر شما کوچک ترین احساس خستگی بعد از پیاده روی ندارید به این معنی است که باید بیشتر از اینها به خودتان سخت بگیرید.

 

حتی پیاده روی در یک راه صاف و بدون شیب سبب خستگی می شود.راه حل: بهتر است مسیر پیاده روی خود را تغییر دهید و در مکان های شیب دار پیاده روی کنید تا عضلات پشت پا و ساق پا بیشتر درگیر شوند. در این حالت علاوه بر تقویت عضلات ، ضربان قلب نیز افزایش می یابد و کارتان نتیجه بخش می شود.