پارس ناز پورتال

بازیگرانی که در فیلم ها واقعا تا دم مرگ رفته اند

مجموعه : اخبار سینما
بازیگرانی که در فیلم ها واقعا تا دم مرگ رفته اند

بازیگرانی که در فیلم ها واقعا تا دم مرگ رفته اند 

شمار زیادی از بازیگران سرشناس هالیوودی در برخی از فیلم ها اتفاقاتی برایشان رخ داده که نزدیک بوده بمیرند و جان خود را از دست بدهند. تولید فیلم اصولا کار پر مخاطره اي ست, اما در این میان برخی فیلم ها تا جایی پیش میروند که ممکن هست به قیمت جان بازیگران تمام شود. در این مقاله حکایت هایي در مورد ستارگان که در حین فیلم برداری سختیهای زیادی را متحمل شدند و صدمه هاي جدی به بدن شان زدند, را برایتان آورده ایم.

 

ان هتوی در “بینوایان”- 2012
ان هتوی نقش سختی را در فیلم “بینوایان” به عهده گرفت. که گرچه نتیجه این سختی را نیز در سال 2013, زمانی که برنده برترین بازیگر مکمل شد, دریافت کرد. او برای این فیلم مجبور شد که وزن خود را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

او نقش خود را در این فیلم بعنوان یک کارگر ساده و فقیر نخست کرد, بنابراین گذشته از شروع فیلم برداری 4.5 کیلوگرم از وزن خود را کم کرد. اما از آنجا که در انتهای فیلم او باید نقش یک زن افسرده و در حال مرگ را در خیابان هاي پاریس بازی میکرد, مجبور شد که 7 کیلوی دیگر نیز از وزن خود بکاهد. او در این خصوص می‌گوید; “من 7 کیلو را باید در 13 روز کم می‌کردم, به همین علت مجبور شدم که تقریباً هیچ خوراکی نخورم.”

بازیگرانی که در فیلم ها واقعا تا دم مرگ رفته اند

این رژیم نه تنها صدمه جسمانی بلکه صدمه روحی نیز به او وارد کرد. ان هتوی میگوید; “من در آن دوران واقعیت را فراموش کرده و در نقش ام غرق شدم. پس از آخر فیلم, زمانی که به منزل بازگشتم, تا هفته ها نمی توانستم تصویر العمل مناسبی از خودم نشان دهم و شرایط اطرافم را درک کنم. کوتاه کردن موها, کاهش وزن و گریه کردن هاي مدام در برابر دوربین مرا از خودم دور کرده بود. مدت ها زمان برد تا من به دنیای حقیقی خود باز گردم.”

 

میلا کونیس در “قوی سیاه” 2010
میلا کونیس برای “قوی سیاه” تعلیم و تمرین‌هاي دشوار باله زیادی را پشت سر گذاشت. او 9 کیلوگرم از وزن اش را تنها بدین علت که شبیه بالرین ها شود, از دست داد. احتمالا 9 کیلوگرم از نظر شما هیچ باشد اما برای میلا کونیس که پس از آن 43 کیلوگرم شد, خوفناک بود.

 

برای این کاهش وزن, میلا رژیم خوراکی درستی را دنبال کرد اما سیگار کشیدن هاي مدام او, به اندام اش صدمه رساند. او 7 هفته مدام به مدت 4 ساعت هر روز تمرین باله میکرد, به همین علت فشارهای زیادی را بردباری کرد. حتی در انتهای فیلم, قسمت هایي از پشت بدن اش زخم شده بود.

بازیگرانی که در فیلم ها واقعا تا دم مرگ رفته اند

پس از فیلم برداری, او به تدریج به وزن طبیعی خود بازگشت. او می‌گوید که من هر روز یک پیتزای کامل می خوردم, اما بدن ام هیچگاه مثل گذشته نشد. من گذشته از فیلم برداری اندام خوش فرم و یکدستی داشتم اما پس از آن دیگر آن گونه نبود. در نهایتاو آن‌قدر در این فیلم سختی کشید که دیگر آماده نیست چنین سختی هایي را بردباری کند.

 

هیلاری سوانک در “دختر میلیون‌دلاری”- 2004
هیلاری سوانک همه ي وقت اندامی متناسب داشته اما خودش اعتراف می‌کند که فیلم “دختر میلیون‌دلاری” سخت تر از آن چه فکرش را میکرد, بود. او مجبور بود که هر روز چند تخم مرغ خام برای صبحانه اش بخورد که یکی از سخت ترین تجربه هایش بوده هست.

 

در واقع او باید وزن اش را بالا می‌برد, به همین علت مجبور بود که روزی 4000 کالری مصرف کند تا به هدف اش برسد. بدتر اینکه او باید رژیم خوراکی خاصی را دنبال می‌کرد. رژیم خوراکی او شامل مواد حاوی پروتئین بود تا بتواند عضلات اش را تقویت کند. او می‌گوید; “من مجبور بودم که روزی 60 شماره سفیده تخم مرغ بخورم,

 

یعنی هر یک ساعت و نیم یک‌بار. من حتی مجبور می‌شدم که شبها نیز از خواب بیدار شوم و شیک هاي گوناگون بنوشم. احتمالا از نظر شما بیدار شدن در شب و غذا خوردن خیلی کار سختی نباشد اما زمانی که روزی 5 ساعت تمرینات سخت ورزشی میکنید, دیگر توان بیدار شدن در شب را ندارید.”

بازیگرانی که در فیلم ها واقعا تا دم مرگ رفته اند

با همه این اوصاف, او توانست 10 کیلو عضله به اندام خود بیافزاید. اگر چه او در طول تمرینات فیلم برداری بارها دچار خون دماغ شد اما صدمه جدی به خودش وارد نکرد, گرچه جز اینکه سفیده تخم را به طور کل از زندگی اش حذف کرد.

 

جرارد باتلر در “تعقیب ماوریکس”- 2012
جرارد باتلر عادت دارد که در فیلمهای پر از هیجان و خطر هنرنمایی کند اما او هیچگاه فکرش را هم نمی‌کرد که یک موج بتواند وی را تا این حد به مرگ نزدیک کند. فیلم “تعقیب ماوریکس” در مورد مرد جوانی هست که برای موج سواری در بدترین شرایط اصرار می‌کند. او در این فیلم مجبور بود که برخی از صحنه هاي موج سواری را خودش اجرا کند, به همین علت یادگیری این ورزش را نخست کرد.

بازیگرانی که در فیلم ها واقعا تا دم مرگ رفته اند

یک روز در حین موج سواری, یک موج بلند از پشت به او برخورد می‌کند و وی را می اندازد. گذشته از آنکه جرارد بتواند خودش را از اعماق آب بیرون بکشد, موج دوم نیز به سمت اش راهی میشود. او می‌گوید; “من مدت زیادی زیر موج ها به این طرف و آن طرف پرتاب می‌شدم. آنجا بود که با خودم فکر کردم که وای بر من! من به دلیل فیلم برداری داشتم جان خودم را از دست می دادم.”

 

در نهایت او توسط یک آمبولانس به بیمارستان منتقل شد اما خوشبختانه صدمه جدی به او وارد نشد. او می‌گوید; “من خطرهای بسیاری را پشت سر گذاشتم, از تصادف گرفته تا افتادن از سقف, اما این رخداد بدترین شان بود.”

 

آدرین برودی در “پیانیست”- 2002
فیلم “پیانیست” کارنامه درخشانی را در زندگی آدرین برودی ثبت کرد. از آنجا که او مجبور بود در این فیلم پیانو بنوازد, گذشته از شروع فیلم برداری هر روز به مدت 4 ساعت پیانو تمرین میکرد. اضافه بر آن, او تا جاییکه امکان داشت غذا نمی‌خورد تا وزن اش کم شود و اندامی اسکلتی برای خود بسازد طوری که در طول 6 هفته توانست وزن خود را به 59 کیلوگرم کاهش دهد که برای یک مرد وزن بسیار کمی هست.

بازیگرانی که در فیلم ها واقعا تا دم مرگ رفته اند

“من ناراحتی هاي زیادی را در زندگی ام بردباری کردم, افراد زیادی را از دست دادم اما از افسردگی حاصل از گرسنگی هیچ نمیدانستم. من برای این فیلم مجبور بودم که روزهای زیادی را در تنهایی خودم سر کنم. از خانواده و دوستانم جدا بودم و اینکار به روحیه من لطمه زیادی وارد کرد. گاهی با خودم فکر می‌کردم که دیگر هیچگاه به زندگی حقیقی خود باز نخواهم گشت. در واقع نزدیک به 1 سال گذشت تا من خودم را بار دیگر پیدا کنم.”

 

رابرت دنیرو در “تنگه وحشت”- 1991
رابرت دنیرو تجربه هاي زیادی برای بازی در فیلمهای پر مخاطره دارد که “تنگه وحشت” نیز یکی از آنهاست. برای اینکه او در این فیلم بتواند بعنوان یک مجرم انتقام خود را بگیرد, به مدت 6 ماه رژیم خوراکی خاصی را دنبال کرد طوری که اندام اش مثل ورزشکاران ورزیده شده بود. او حتی از خوردن آب هم در طول فیلم برداری امتناع می‌کرد.

بازیگرانی که در فیلم ها واقعا تا دم مرگ رفته اند

همین کار موجب اختلالاتی در اندام اش شد. بعنوان مثال دندان هایش شادابی خود را از دست دادند که اصلا برای فیلم برداری مناسب نبود. به همین علت او 5000 دلار خرج کرد تا دندان هایش را بار دیگر سفید و درخشان کند. در واقع برای اینکه خنده به لبان این ستاره سینما باز گردد, کارگردان خرج زیادی را متحمل شد.

 

متیو مک کانهی در “باشگاه خریداران دالاس”
فیلم “باشگاه خریداران دالاس” در مورد یک مریض مبتلا به ایدز هست که بعد از بهره گیری از یک داروی تایید نشده و احساس بهبودی متیو مک کانهی برای بازی در این نقش 23 کیلو وزن کم کرد اما در عوض پاداش اسکار را از آن خود کرد.

بازیگرانی که در فیلم ها واقعا تا دم مرگ رفته اند

او در مورد کاهش وزن اش میگوید; “من اینکار را به برترین و تندرست ترین شکل ممکن انجام دادم. به این صورت که اول با یک مشاور تغذیه مشورت کردم, پس از آن به خودم 4 ماه زمان دادم تا به وزن مد نظر ام برسم. تنها چیزی که در این دوران مرا سورپرایز کرد, انرژی وافری بود که از دست دادم و هیچگاه هم جبران نشد.”

 

مت دیمون در “دلیری در زیر آتش”- 1997
احتمالاً مت دیمون در آن زمان می خواسته خودش را اثبات کند که آماده شد تمام سختیهای فیلم را به جان بخرد.

بازیگرانی که در فیلم ها واقعا تا دم مرگ رفته اند

تنها برای 2 روز بازی بعنوان یک سرباز, مت دیمون 18 کیلو وزن خود را در طول 3 ماه کم کرد که تاثیرات منفی خود را برای همۀ وقت} بر بدن اش او باقی گذاشت. او میگوید; “این سخت ترین کار ممکن برای من بود. من صبح ها و شبها حدود 6 مایل می دویدم و برای آن 6 فنجان قهوه در روز می خوردم تا بتوانم

 

انرژی ام را بالا نگه دارم. اگر چه من از لاغری خودم وحشت کرده بودم اما واقعا بازی در آن فیلم تجربه اي بود که هیچگاه نداشتم. پس از آخر فیلم برداری نزد پزشک رفتم و او گفت که خوشبختانه قلب تو آسیبی ندید. اما خب قند خون من دچار دشوار شد و من هنوز هم تحت درمان هستم.”