پارس ناز پورتال

بازیگرانی که پوشش نامتعارف را انتخاب می کنند

بازیگرانی که پوشش نامتعارف را انتخاب می کنند

بازیگرانی که پوشش نامتعارف را انتخاب می کنند 

این مسئله در همه جهان دیده می شود و مایکل جکسون در سال های پیش و لیدی گاگا در زمان حال مثال های خوبی برای توضیح مطلب ما هستند. انتخاب پوشش بازیگران در مناسک رسمی همواره حاشیه‌های خاص خود را داشته است.همان‌قدر که بازیگران تراز اولی را داشته‌ایم که سعی می‌کنند

 

با انتخاب پوشش‌های وزین و باوقار در مناسکی مانند جشن‌ها و جشنواره‌های سینمایی حاضر شوند با برخی چهره‌ها هم روبه‌رو هستیم که اغلب نمی‌توانند پوشش مناسبی برای این قبیل جشن‌ها و گردهمایی‌ها برای خود انتخاب کنند و پوشش آنها به سمت حرف و حدیث و حاشیه‌های رسانه‌ای و غیررسانه‌ای کشیده می‌شود.

 

برگزاری تازه‌ترین دوره جشن حافظ با تأخیری چند روزه و انتقال از برج میلاد به تالار وحدت، مانند تمامی جشن‌های سینمایی سالیان اخیر پوشش بعضی بازیگران را با حاشیه‌هایی مواجه ساخت.اگر در جشنواره سال گذشته برخی هنرپیشه‌های مرد مورد انتقاد قرار گرفتند این‌بار بعضی بانوان بازیگر بودند

 

که پوشش آنها مورد توجه افکارعمومی قرار گرفت و حاشیه‌ساز شد. بازیگرانی که بعضاً در سال‌های اخیر حضور پررنگی در سینما و تلویزیون در زمینه حرفه‌ای خویش ندارند اما در صفحات شخصی و شبکه‌های اجتماعی، حضور پررنگی دارند.گستردگی فضاهای ارتباطی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی زودتر از حد تصور به اشتراک‌گذاری تصاویر این بازیگران و پوشش‌های غریب‌شان منجر شد.

 

نتیجه هم سیل کامنت‌هایی بود که به صفحات اجتماعی این بازیگران سرازیر شد.البته هیچ یک از این بازیگران هم سعی نکردند به خاطر انتخاب نوع نادرست پوشش خود بر خویش خرده بگیرند و نهایت کار بعضی‌هایشان آن بود که این انتخاب‌ها را به طراحان لباسی نسبت دادند که سال‌هاست با آنها قرارداد دارند و در چنین مناسبت‌هایی نیز آنها هستند که پیشنهاد انتخاب پوشش می‌دهند.

بازیگرانی که پوشش نامتعارف را انتخاب می کنند

تقصیر طراحان لباس است

الیکا عبدالرزاقی که بیشتر به خاطر کار در تلویزیون و به خصوص همکاری در سریال‌های مهران مدیری شناخته می‌‌شود در جشن حافظ با پوشش و میکاپی ظاهر شده بود که مخاطبان را واداشت به شدت به انتقاد از وی بپردازند.

 

میکاپ اغراق آمیز عبدالرزاقی و پوشش خاصش باعث شد برخی مخاطبان به گلایه از این نوع لباس پوشیدن و البته صرف هزینه‌ای که برای این کار می‌‌شود بپردازند.عبدالرزاقی اما در واکنش به این انتقادات بیان داشت:تشکر می‌کنم از همه عزیزانی که به بنده لطف داشتند و یک توضیح کوچک برای عزیزانی که ناراحت‌اند از گریم غلیظ و لباسم و پولی که گمان می‌‌کنند ما هزینه می‌‌کنیم در این اوضاع نابسامان اقتصادی.

 

عزیزان دل، نازنینان، در این چند سال اخیر طراحان لباس و گریمورها مثل سایر کشورها بدون دریافت کوچکترین وجهی، لباس و گریم مراسم مهم را برعهده می‌گیرند و ما به لطف این عزیزان با ظاهری آراسته‌تر در این گونه مراسم شرکت می‌‌کنیم.حال اگر این گریم یا آرایش، غلیظ هست یا لباسم باب سلیقه برخی نیست من شرمنده‌ام. مخلص همه مهربان‌ها و نامهربان‌ها هم هستم.

 

طراح لباس باید در خدمت بازیگر باشد و نه برعکس

اما آیا واقعا مسأله بر سر مشکل طراحان لباس است؟ به نظر نمی‌رسد واقعیت چنین باشد چون در همه این مراسم همواره بانوان بازیگری را هم داشته‌ایم که با پوششی کاملا معقول و البته شیک ظاهر شده‌اند؛ نمونه‌اش مهتاب کرامتی یا نیکی کریمی که همواره با پوششی کاملا زیبا و برازنده در مراسم مختلف ظاهر می‌‌شوند.

 

از آن طرف این طراح لباس است که ابتدا باید در خدمت بازیگر باشد و بعد از آن در خدمت فرهنگ جامعه‌ای که در آن زیست می‌‌کند. از همه مهمتر عنصر اصلی طراحی لباس که زیبایی و چشم‌نواز بودن است و برآمده از هنر طراحی، در هیچ کدام از این پوشش‌های غیرمتعارف رعایت نشده بود. چرا؟

 

اگر به مرور کارنامه حرفه‌ای بازیگرانی که چنین پوشش‌هایی را انتخاب کرده‌اند نگاهی بیندازیم نکته‌ای که بیش از هر چیز قابل توجه است اینکه اغلب چنین بازیگرانی کارنامه هنری قابل اعتنایی در سینما و تلویزیون ندارند.این بازیگران که به دلایل مختلف نمی‌توانند نقش‌هایی قابل توجه را در سینما یا حتی تلویزیون ایفا کنند

 

حضور در مراسمی مانند جشنها و جشنواره‌‌ها را مجالی می‌‌کنند برای دیده شدن و متأسفانه سهل‌الوصول‌ترین راه برای دیده شدن هم همین انتخاب پوششی غریب و غیرمتعارف است.این پوشش هم بیشتر از همه فضایی را فراهم می‌‌کند

 

برای برخی جریانات تندرو که به جای آن که به مقایسه میان پوشش این بازیگران فرعی با پوشش موقر بازیگران مطرح پرداخته و سپس به نتیجه‌گیری دلخواه خود در این باره برسند و کلیت سینما و تلویزیون را زیر سوال ببرند.