پارس ناز پورتال

بازی نهنگ آبی در ایران از دسترس خارج شد

بازی نهنگ آبی در ایران از دسترس خارج شد

بازی نهنگ آبی در ایران از دسترس خارج شد 

سرورهای بازی نهنگ آبی در ایران از دسترس خارج شده اند تا به جوانان ایرانی صدمه نرسد البته عده اي حالا با این بازی درگیر میباشند. رئیس ستاد مبارزه با بازی هاي کامپیوتر اي غیر مجاز با پافشاری بر اینکه سِرور بازی نهنگ آبی از کار افتاده و این بازی از دسترس خارج شده استو گفت; آمار رسمی در رابطه با تاثیر منفی این بازی در ایران در دست نیست اما برخی از کاربران تا مرز صدمه جدی پیش رفتند.

 

“خسرو کردمیهن” روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با پافشاری بر اینکه نهنگ آبی به جای بازیو یک بحران به شمار می رفتو افزود; سازنده این بازی که به دلایل روانی از دانشگاه اخراج شده بودو تا مرحله 46 بازی کاربران را به کارهای عجیب سوق می داد و در نهایت او را به مرحله خودکشی می کشاند.

 

وی اظهار کرد; سازنده روسیه اي این بازی نیز مدعی شده که با این بازی برخی از آدم هاي به درد نخور دنیا هم چون نهنگ هاي مازاد به خودکشی اقدام می‌کنند.به قول وی بحران نهنگ آبی حساسیت مردم و مسئولان نسبت به بازی هاي کامپیوتر اي را افزایش داده و تاثیر این بازی ها را مورد دقت قرار هست.

 

وی با پافشاری بر اینکه گردش مالی بازی هاي کامپیوتر اي در سطح دنیا طی پنج سال قبل از فیلم نیز پیشی گرفته استو ادامه داد; بازی هاي کامپیوتر اي یک فرصت بر اي ایجاد اشتغال و کسب درآمد و از جانب دیگر تهدیدی برای کاربران به شمار میرود.به قول ‘خسرو کردمیهن’و والدین باید نسبت به بهره گیری بهینه فرزندانشان از بازی هاي کامپیوتر اي دلنازک تر شوند تا بازی مجاز وارد سبد خرید خانوارها شود.

 

وی ادامه داد; در ایران هر کودکی می‌تواند بازی هاي کامپیوتر اي بخرد اما در شمار زیادی از کشورهای دیگر فروش بازی هاي کامپیوتر اي به افراد زیر 18 سال ممنوع هست.

 

رئیس ستاد مبارزه با بازی هاي کامپیوتر اي غیر مجاز کشور اظهار کرد; بنیان ملی بازی هاي یارانه اي حدود 11 پیش بر زمینه منویات رهبری و با هدف پشتیبانی از بازی سازان داخلی راه اندازی شد و تا به حال از 220 بازی داخلی پشتیبانی کرده و سه هزار عنوان بازی خارجی را پس از بررسی محتواییو مورد تایید قرار داده هست.

 

خون بازی نامی هست که روی خط خطی کردن دست و پا و صدمه زدن به بدن با تیغ گذاشته اند؛ اتفاقی که همین چند ماه پیش برخی از کارشناسان اجتماعی و تربیتی بعنوان موج جدیدی از آن اسم بردند و اخطار دادند که وارد مدارس دخترانه پایتخت شده تا هیجان طلبیو افسردگیو نیاز به دیده شدنو نمایش قدرتو اعتراض و شمار زیادی از عواطف دیگر سرکوب شده و دوران نوجوانی از این روش بروز پیدا کند.

 

اینکه نهنگ آبی و بازی‌ها و بحران‌هایي مانند آن از جان نوجوان‌ها چه می‌خواهدو به جای اینکه در مجامع تحقیقاتی و دانشگاهی پرسیده و برایش راه حل پیدا شودو برای مدتی در خانواده‌ها بعنوان یک نگرانی جدی مطرح شد.اعضای خانواده که هرکدام تنها بخشی از این ماجرا را شنیده‌اندو در همان فرصت کمی که برای گفت‌ و گو پیدا می کردند از بازی خطرناکی سخت گفتند که بچه‌ها باید حواسشان را درمورد آن جمع می کردند.

 

پدر و مادرهایی که دقیقا نمیدانستند که از چه چیزی باید نگران باشند و درمورد چه چیزی باید به بچه‌هایشان اطلاع بدهندو با اطلاعات دست و پا شکستهو خبرهایی که در اینترنت خوانده‌ بودند را منتقل میکردند و نتیجه به جای اطلاع به هیجان و جذابیت اکثر منجر می‌شد و فرزندانشان برای عقب نماندن از قافله دست به کار می شدند تا ببینند این نهنگ قرار هست چکار کند که اینجور صدایش همه ي جا پیچیده هست.

 

با یک جستجوی ساده در اینترنتو اطلاعاتی درمورد این بازی پیدا می‌شدو اینکه چه قوانینی دارد و چه مراحلی را باید پشت سر گذاشت.اما این بحران قرار نبود تا یک شبه تمام شودو روزها طول می کشید و مرحله به مرحله اکثر بازی‌کننده را درگیر خودش می‌کردو هر روز از طرف مدیر بازی وظیفه‌اي به متقاضی

 

بازی محول می‌شد که باید آن را تمام و کمال انجام می داد و عکس‌ها و شواهدش را برای مدیر می فرستاد؛ وظیفه‌هایي که تقریباً تمامشان انزوا و خشونت بودو مانند این همانند‌ها;

 

مرحله اول- به کمک یک تیغو عبارت “f57” را روی دستت حک و نتیجه را برای مدیر بازی ارسال کن.

 

مرحله دوم- سر ساعت 04;20 صبح از خواب بلند شو و چند فیلم وحشتناک که توسط مدیر برایت ارسال شده را ببین.

 

مرحله سوم- به موازات سیاهرگو روی بازویت سه مرتبه خراش بینداز «این زخم‌ها نباید عمیق باشند». از نتیجه عکس گرفته و برای مدیر بازی ارسال کن.

 

مرحله چهارم- یک نهنگ روی کاغذ بکش و بعدو عکس آن را برای مدیر بفرست.

 

مرحله پنجم – اگر برای تبدیل شدن به یک نهنگ حاضر‌ایو عبارت “Yes” را با بهره گیری از تیغ روی بدنت حک کن. اگر هنوز آمادگی نداریو باید تنبیه شوی! مجازات تو این هست که چندین جای بدنت را با تیغ برش بدهی.!

 

و این مراحل آن‌قدر ادامه پیدا می کرد که به اعلام نهنگ بودن از جانب فرد بازی‌ کننده و ایجاد عکسِ نهنگ روی بدن می رسید و در نهایت یعنی در مرحله 50 باید این حکم اجرا شود; از یک بلندی بلند به پایین بپر.