پارس ناز پورتال

بازی هایی که بر اساس داستان های اسکاندیناوی ساخته شده اند

بازی هایی که بر اساس داستان های اسکاندیناوی ساخته شده اند

بازی هایی که بر اساس داستان های اسکاندیناوی ساخته شده اند 

تعداد زیادی از بازی ها هستند که بر اساس حکايت ها و افسانه ها ساخته شده اند، امروز ما بشما حکايت هایي بر اساس افسانه هاي اسکاندیناوی معرفی میکنیم. اساطیر نورس یا اسکاندیناوی، همیشه یکی از جذابیت‌ترین موضوعاتی بوده که سازندگان بازی‌هاي کامپیوتر‌اي علاقمند به تولید عناوینی مرتبط با آن‌ها بوده‌اند.

 

از گذشته تا کنون، بازی‌هاي زیادی در باب این موضوع ساخته شده است اما کمتر عنوانی بوده که توانسته نظر مخاطبان و منتقدان رابه خود جلب کند و شایسته تقدیر باشد.دروازه‌هاي والهالابا مشهوترین بازی‌هایي آشنا شوید که براساس افسانه‌هاي اسکاندیناوی «نورس» ساخته شده‌اند

بازی هایی که بر اساس داستان های اسکاندیناوی ساخته شده اند

دراین مقاله کوتاه سعی کردیم پنج شماره از این عناوین رابه شما معرفی کنیم تا اگر به چنین موضوعاتی علاقه‌دارید، تجربه آن‌ها را از دست ندهید. لازم به ذکر است که دراین مقاله، عناوینی که در چندین سال اخیر منتشر شده یا خواهد شد، جای داده شده و از ذکر بازی‌هایي که بیش از اندازه قدیمی شده‌اند، خودداري کرده‌ایم.

 

بلیت ورود به بهشت وایکینگ‌ها

Jotun

بازی هایی که بر اساس داستان های اسکاندیناوی ساخته شده اند

«جوتون»، یا با تلفظ زبان وایکینگی، یوتون، یکی از عناوین شایسته تقدیری است که درسال ۲۰۱۵ ابتدا برای پلتفرم کامپیوتر‌هاي شخصی و یک‌سال پس ازآن برای پلتفرم‌هاي دیگر نیز منتشر شد. این عنوان توسط یک تیم مستقل ساخته و منتشر شده است. حکايت آن بسیار سرراست و ساده نقل می شود. جنگجویی از وایکینگ‌ها بر اثر یک رخداد جان خودرا از دست می دهد و حالا باید برای ورود به والهالا «بهشت وایکینگی» با چندی از اساطیر غول‌پیکر مبارزه و نظر آن‌ها رابه خود جلب کند.

 

چیزی که این عنوان را متفاوت میکند، سبک گرافیکی و طراحی، و درعین‌حال عرضه یک گیم‌پلی کلاسیک است. طراحی بازی کاملا بصورت دو بعدی انجام شده و تمامی طرح‌هایي که در طول بازی خواهید دید همگان با دست کشیده و مستقیما از کاغذ به دنیای دیجیتال منتقل شده‌اند؛

 

به‌طوریکه فرض کنید روی یک کتاب حکايت و نقاشی، درحال بازرسی کاراکتر و مبارزه با اساطیر هستید. برای مبارزه با هر فرد باید دو مرحله مربوط به او راکه گاها با معما آمیخته است را طی کنید تا به او برسید. دوربین بازی از نوع ایزومتریک است ودر کنار ضربات ساده تبر، قدرتی از قدرت اساطیر را نیز برای کمک به‌همراه خواهید داشت.

 

میراث بایوور

The Banner Saga ۲

بازی هایی که بر اساس داستان های اسکاندیناوی ساخته شده اند

«بنر ساگا ۲»، دومین شماره از سه‌گانه‌اي است که توسط کارمندان قدیمی شرکت سرشناس بایوویر ساخته شده است. سومین شماره از این عنوان نیز توسط یک طرح «کیک‌استارتر» معرفی شد و توانست در مدت کمی دو برابر بودجه مورد نیاز برای تولید بازی را تامین کند. بنر ساگا۲ درسال ۲۰۱۶ منتشر شد

 

و توانست مشابه شماره اول خود با بازخوردهای خوبی روبه‌رو شود و امتیازات خوبی را از منتقدان دریافت کند. سبک بازی بر پایه نقش‌آفرینی تاکتیکال یا همان مبارزات نوبتی بنا شده اما جزئیات به‌کار رفته دراین نوع مبارزات و آزادی عملی که بازی برای چینش مبارزات به بازیکن میدهد قابل تقدیر و مثال‌زدنی است.

 

گرافیک بازی نیز مثل عنوان «یوتون» که بالاتر توضیح دادیم، دو بُعدی با طراحی دستی است که خود بر ارزش این عنوان افزوده و صحنه‌هاي بصری و زیبایی را بریتان به ارمغان می‌آورد. از منظر داستانی، بنر ساگا۲، ادامه‌دهنده راه شماره اول است و به همان زیبایی روایت میشود. قدرت انتخاب دیالوگ‌ها و تصمیم‌گیری‌هاي

 

 

که بر سر موضوعات مختلف خواهید داشت میتواند تاثیر مستقیمی در روال ماجرا داشته باشند. کاراکتر‌هاي زیادی را برای انتخاب دارید ودر کنار افراد قدیمی، کاراکترها و نژادهای جدیدی مثل سنتور «انسان‌هاي نیمه‌اسب» به بازی اضافه شده‌اند. هنوز تاریخی برای انتشار شماره پایانی این عنوان اعلام نشده است.

 

فرمانروای نورس

Expeditions: Viking

بازی هایی که بر اساس داستان های اسکاندیناوی ساخته شده اند

۷۹۰ سال پس از میلاد مسیح است. بعد از مرگ پدر، نظارت کاراکتر فرزندش به دست بازیکن سپرده میشود و حالا شما رهبر یک دهکده وایکینگی در سرزمین‌هاي شمالی هستید، اما بهمین راضی نیستید و برای اینکه اسم خودرا در سنگ‌هاي رونی حکاکی و ماندگار کنید باید کار بزرگ‌تری انجام دهید

 

گفته میشود در مسیر غرب دریا سرزمینی است که سرشار از ثروت و دارایی است و این‌گونه بود که گروهی از وایکینگ‌ها پا به جزایر بریتانیا گذاشتند. شما در نقش فرمانده این گروه اعزامی موظف هستید تا سربلندي را برای دهکده و گروه وایکینگی خود به‌دست آورید.

 

سبک این بازی نیز استراتژیک نقش‌آفرینی است. میتوانید میزان مهارت کاراکترهایتان را بالا ببرید و قابلیت‌هاي جدید برای آن‌ها باز کنید. میتوانید با دیگر قبایل متحد شوید یا به‌تنهایی به دل دشمن بزنید. بازی از گرافیک قابل‌قبولی برخودار است و چرخه شب و روز و تغییرات آب و هوایی از نکات برجسته آن به‌شمار میروند.

 

صحبت با کاراکترهای دیگر نیز بصورت جزئی در آن وجوددارد اما تمرکز بازی بیشتر روی مبارزات و سیستم ارتقاست. این عنوان با کسب میانگین امتیاز قابل‌قبول از طرف منتقدان و کاربران میتواند از انتخاب‌هاي شما روی پلتفرم PC باشد.

 

گم شده در اساطیر

Hellblade: Senua’s Sacrifice

بازی هایی که بر اساس داستان های اسکاندیناوی ساخته شده اند

شاید اسم این بازی برایتان آشنا باشد. «تیغ جهنمی: پیشکش سنوئا» – که نقد آن در شماره ۷۷۳ روزنامه «صبا» به چاپ رسید-روایتگر حکايت دختری است که برای یافتن معشوق خود پا به سرزمین‌هاي خطرناک شمالی میگذارد تا با گذر از سد راه اساطیر نورس، معشوق خودرا از دل دوزخ این اساطیر یعنی

 

«نیفلهایم» نجات دهد. این عنوان بیشتر بر پایه دیالوگ‌ها و داستانسرایی است، که مثل کلاس درس عمل کرده و مخاطب رابا دنیاها و اساطیر نورس آشنا می کند. کاراکتر ما دارای مشکل روان‌پریشی یا سایکوز است و سازندگان تلاش کرده‌اند با استفاده از تکنولوژی سه‌بعدی صداگذاری، هرچه بیشتر ما رابا مشکلات این دست از بیماران آشنا کنند. البته این صحبت‌ها بدین معنی نیست که این بازی شبیه ساز پیاده‌روی است!

 

سیستم مبارزه HnS مثل، و معماهای آن، به اندازه‌اي جذابیت دارد که شما را تا پایان بازی، پای خود نگاه دارد. درکنار سیستم مبارزه خوب و قصه‌سرایی زیبایی که سازندگان برایتان درنظر گرفته‌اند می توان این عنوان را یکی از برترین عناوینی دانست که تا کنون با محوریت موضوع اساطیر نورس و وایکینگ ساخته شده است.

 

انتقال رب‌النوع جنگ از یونان به اسکاندیناوی

God of War

بازی هایی که بر اساس داستان های اسکاندیناوی ساخته شده اند

آخرین عنوانی که به معرفی آن خواهیم پرداخت هنوز منتشر نشده و بازه زمانی سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ برایش درنظر گرفته شده است. کسی نیست که تا کنون نامی از این بازی نشنیده باشد و با کریتوس آشنا نباشد. مبارزی یونانی که برای انتقام خون خانواده خود تمامی اساطیر یونان را قلع‌و‌قمع کرد و حالا بعد از گذشت چندین سال ازآن وقایع، به دلایلی نامعلوم، سر از سرزمین‌هاي شمالی درآورده است و چیزی که حکايت را عجیب‌تر می کند این است که او یک فرزند پسر هم دارد!

 

با دقت به پیشینه‌ و شناختی که از سازندگان این سری بازی‌ها یعنی شرکت «سانتامونیکا» داریم، شاید بتوان به‌جرات گفت این عنوان جدی‌ترین و پرمحتوا‌ترین عنوانی خواهد بود که تا کنون در باب اساطیر نورس ساخته شده است. اگر با سفر های کریتوس در شماره‌هاي قبلی این سری همراه بودید،

 

شما نیز اینچنین دیدگاهی به این بازی خواهید داشت. مضمون مهمی که این شماره را از سری قبلی خود جدا میکند، تغییر کلی سبک آن از حالت دوربین ایزومتریک به دوربین پشت کاراکتر است. بدین معنی که دیگر مثل گذشته زاویه دید بازیکن از بالا و به‌ صورت پیش‌فرض نیست و حالا قادر خواهید بود

 

دوربین را آزادانه حرکت دهید. ظاهراً دیگر خبری از تیغ‌هاي قدیمی کریتوس نیست و تبر، که معروفترین سلاح مردمان شمالی است جای گزین آن شده است که مشابه چکش ثور، قابلیت بازگشت بعد از پرتاب را دارد.

 

بنظر میرسد این شماره فصل جدیدی را در سفرها و زندگی کریتوس رقم خواهد زد. حضور فرزند کریتوس در هنگام مبارزات و داستانسرایی جدیدی که برایش درنظر گرفته شده گواهی بر این ادعاست که باید با کریتوس قدیمی خداحافظی کنیم و منتظر تغییرات بنیادین در پیکره آینده این سری از بازی‌ها باشیم. ما هم بی‌صبرانه منتظر انتشار این عنوان هستیم.