پارس ناز پورتال

بهترین ویژگی های بانوان خانه دار حرفه ای

بهترین ویژگی های بانوان خانه دار حرفه ای

بهترین ویژگی های بانوان خانه دار حرفه ای 

مرتب نگه داشتن خانه و رسیدگی شبانه روزی به کارهای آن اصلا آسان نیست خانم هاي خانه دار را باید بابت این کارشان تحسین نمود. شاید در نگاه اول خانه داری و خانه دار بودن فعالیت ساده و کم زحمتی باشد. اما باید بگوییم که خانه داری یکی از پر زحمت ترین کارهای هست که اگر بخواهیم به نحو احسنت آن را به سرانجام برسانیم

 

حتما باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم و فوت و فن هاي آن را به خوبی بشناسید. پیش تر در این جا شما را با انواع ترفندهای خانه داری برای برترین بودن آشنا کرده ایم اما امروز مي خواهیم پاسخ به سوال چگونه خانه دار خوبی باشیم؟ را در غالب چند ترفند با شما در بین بگذاریم پس با ما همراه باشید.

 

۱. همۀ وقت} خانه را مرتب نگه دارید.

برای خانه دار مفید بودن نخستین انتخاب که به فکر هر کس مي رسد مرتب کردن فضای خانه هست. برای این منظور برنامه اي برای مرتب کردن هرروز خانه تدارک مشاهده نمایید. با این روش اضافه بر این که در مرتب کردن کلی فضای خانه زمان کوتاه تری صرف خواهید کرد همۀ وقت} خانه مرتب و منظمی خواهید داشت. در تمیز کردن خانه به این نکات دقت داشته باشید که

 

برای نظافت و فعالیت هاي هرروز تان برنامه ریزی کنید.
به صورت هرروز خانه را گرد گیری کنید.

 

فضاهای پر تردد مثل آشپزخانه و سرویس هاي بهداشتی به طور کامل نظافت کنید.
ظروف اضافی داخل آبچکان را به کابینت ها بازگردانید .

 

هر هفته یخچال را پاکسازی کنید.
باقی مانده ي غذا هاي هفته را حتما دور بریزید.

 

هر سه روز یکبار بسته به میزان تردد، فضای داخلی تان را جارو بکشید. بهتر هست اگر فرزند کوچک دارید اینکار را هر دو روز یک‌بار انجام دهید.

 

به مرتب کردن داخل کمد و کابینت ها اهمیت دهید.
وسایل حمام و سرویس بهداشتی را دائم عوض کنید.
نظافت کلی فضای خانه را فراموش نکنید.

 

۲. کمد لباس را فراموش نکنید.

در فرآیند مرتب کردن خانه بازگرداندن لباسهای اضافی به کمد ها و مرتب کردن کمد را فراموش نکنید.
بهتر هست در پایان هر فصل لباسهای خارج از فصل را جمع کنید و کمدهایتان را خلوت کنید با این روش مي توانید ساده تر به کمدهایتان نظم ببخشید.

 

۳. به خریدهایتان سر و سامان بدهید.

بیشتر خانم هاي خانه دار وظیفه ي خرید هرروز و یا خرید هاي هفتگی را بر عهده دارند. یکی از راه حل هاي خانه دار مفید بودن سر و سامان دادن به لوازم و وسایل خریداری شده هست.

 

گذشته از خرید هاي خانه چه هرروز و چه هفتگی حتما از مایحتاج خود لیستی تهیه کنید تا خرید اضافه و یا کمتر از نیاز نداشته باشید. پس از خرید پیش از هر کاری لوازم خریدداری شده را در جای معین شان جایگذاری کنید با اینکار از شلوغ شدن فضای اطرافتان کم مي کنید و تمرکز بیشتری رو فعالیت خود خواهید داشت.

 

۴. به سبد لباس چرک ها سری بزنید.

همانگونه که گفته شد برای خانه دار خوبی بودن باید به تمام قسمت هاي خانه دقت کنید. سبد لباس چرک همان جایی هست که باید در نخستین فرصت آن را خالی کنید چرا که اضافه بر پراکندگی آلودگی در فضا باعث بد بو شدن فضای خانه تان می شود به خصوص اگر فرزند کوچکی دارید قطعا میزان لباسهای کثیف شما چند برابر خواهد شد

 

بنابراین زمان مشخصی را برای خالی کردن سبد لباس چرک در نظر بگیرد.به طور مثال دو بار در هفته و پس از شستن لباس ها را به فضای اولیشان بازگردانید.

 

۵. خانه خوشبو داشته باشید.

همۀ وقت} در گوشه و کنار خانه تان گل هاي خوش داشته باشید. گل ها باعث مي شوند که ظاهر خانه تان دلچسب تر باشد و طراوت خاصی به فضای داخلی شما ببخشد.

 

۶. همه ي وقت برای مهمان آماده باشید.

زمانی که برای پذیرایی از مهمان آماده مي شوید همۀ وقت} وظایف خود را به برترین نحو انجام مي دهید. پس اگر مي خواهید خانه دار خوبی باشید برای مهمان آماده باشید. برای مهمان آماده بودن به این معناست که:

 

همۀ وقت} خانه مرتب و منظم داشته باشید.
ظروف پذیرایی مرتب و آماده داشته باشید.
مواد خوراکی و مواد خوراکی آماده برای پذیرایی از مهمانان و شام شب داشته باشید.

 

حتی اگر فراتر بایندیشید باید لوازم خواب و استراحت مهمان را فراهم کنید.
همه ي وقت حوله و مسواک و ملحفه اضافی برای مهمانان داشته باشید.

با انجام این فعالیت ها هیچ وقت از آمدن مهمانان غافل گیر نخواهید شد و بعنوان یک خانه دار مشابه شناخته مي شوید.

 

۷. باسلیقه باشید.

برای خانه دار خوبی بودن باید با سلیقه باشید، به جرات مي توان گفت خانه داری ارتباط موثری با سلیقه دارد بنابراین سعی کنید الگوهای با سلیقه بودن را یاد بگیرید و در زندگی تان به کار بگیرید.