پارس ناز پورتال

باورهای نادرست درباره مراقبت از پوست کدامند؟

باورهای نادرست درباره مراقبت از پوست کدامند؟

پوست افراد یکی از موارد مهمی است به مراقبت زیاد نیاز داشته و باید به آن اهمیت داده شود. داشتن اطلاعات صحیح و کافی نیز یکی از موارد مهمی است که برای داشتن پوستی سالم و مراقبت از آن باید به آن اهمیت دهید.در این گزارش که توسط کارشناسان ما در تالگو پاریس تهیه شده است در نظر داریم چند باور نادرست درباره مراقبت از پوست را برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

 

10 نکته مهم از باورهای نادرست درباره مراقبت از پوست

در برخی موارد ممکن است پیش آید که طبق عادت هر روز که به صورت مرتب و همینطور پایین بودن سطح آگاهی مراقبت از پوست، افراد به اشتباه از پوست خود محافظت کنند. همین امر موجب می شود تا به مرور شاهد تیره شدن پوست، خشکی پوست و همینطور ایجاد لک بر روی پوست خود باشید.

 

هر یک از باورهای نادرست مراقبت از پوست می تواند شامل موارد زیر باشد:

1- پوست های چرب نیازی به مرطوب کننده ندارند.

2- در روزهای ابری نیازی به استفاده از ضد آفتاب نیست.

3- برای محافظت بیشتر از پوست در روزهای آفتابی از کرمهای ضدآفتاب با اس پی اف بالا استفاده کنید.

4- خطرناک نبودن آفتاب سوختگی برای برنزه شدن

5- با آرایش خوابیدن پوست را خراب نمی کند.

6- مناسب بودن آب داغ برای پوست

7- آکنه فقط در نوجوانان به وجود می آید.

8- پس از مشاهده علائم پیری باید از پوست مراقبت کرد.

9- دلیل خشکی پوست کم آبی بدن است.

10- استفاده بیش از حد از اسکراب برای رفع خشکی پوست

باورهای نادرست درباره مراقبت از پوست کدامند؟

مراقبت های صحیح از پوست

 

همواره باید بدانید که پاکسازی پوست به روش صحیح یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. پاکسازی پوست به منظور لایه برداری و تخلیه ی جوش ها و دانه های سرسیاه یا سرسفید بدون التهاب است که به آن تخلیه کومدون ها نیز گفته می شود. پاکسازی می تواند به بهترین روش مکانیکی یا با محصولات تاثیر گذار انجام گیرد که این متد کمک بسیار زیادی در مراقبت های حرفه ای زیبایی پوست می تواند داشته باشد.

 

با توجه به اینکه پوست شما از چه نوعی باشد در هر صورت پاکسازی پوست باید حداقل ماهی یکبار روی صورت انجام پذیرد. تا علاوه بر تمیز کردن منافذ پوست، لایه ی شاخی و مرده که بر اثر نشستن آلودگی ها روی صورت قرار گرفته را بزداید و شادابی و سلامت طبیعی پوست بازیابی شود.از دیگر موارد نادرست محافظت از پوست می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

 

استفاده نکردن از مرطوب کننده برای پوست های چرب

یکی از باورهای غلط در خصوص پوست های چرب، استفاده نکردن از کرم مرطوب کننده یا آبرسان می باشد. هر نوع پوستی نیاز به آبرسانی دارد و دلیل بیشتر چرب شدن پوست عدم وجود رطوبت در پوست می باشد. یکی از دلایل به وجود آمدن آکنه بر روی پوستهای چرب عدم وجود آبرسانی به پوست می باشد.

 

استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب در روزهای ابری

دیگر باور نادرست استفاده نکردن از ضدآفتاب در روزهای ابری می باشد. متخصصان زیبایی این باور غلط را رد کرده اند و تاکید می کنند که حتما در روزهای ابری یا در فصلهای سرد سال از ضدآفتاب به صورت مرتب و روزانه استفاده کنید زیرا انعکاس نور خورشید در اثر برخورد به ابرها می تواند خطرناک تر از نور مستقیم آن باشد.

باورهای نادرست درباره مراقبت از پوست کدامند؟

استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست

دیگر تصورات اشتباه در خصوص مراقبت از انواع پوست

مهمترین باور نادرست درباره مراقبت از پوست این است که، در زمان خوابیدن نیازی به پاک کردن آرایش نیست. تقریبا همه می دانند با آرایش خوابیدن می تواند صدمات جدی به پوست وارد کند، اما باز هم افرادی هستند که فکر می کنند پاک نکردن آرایش در زمان خواب موردی ندارد. وجود آرایش بر روی صورت در زمان خواب موجب بسته شدن منافذ پوست و بوجود آمدن آکنه بر پوست می شود.

 

قبل از خواب دوش آب گرم نگیرید. استفاده از آب گرم به مدت طولانی موجب از بین رفتن روغن های طبیعی و ضروری پوست خواهد شد. بهترین راه برای جلوگیری از خشکی پوست دوش آب ولرم بوده که بهتر است بعد از حمام نیز از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

همچنین باید این مورد را هم اضافه کنیم که کرم های ضد آفتاب با اس پی اف بالا دلیل بر محافظت بیشتر از پوست نیستند. استفاده از کرم ضدآفتاب به این صورت است که هر چند ساعت یکبار باید تمدید شود. بالا بودن اس پی اف ضد آفتاب به معنی این است که فاصله زمانی برای تمدید کرم بیشتر خواهد بود و پایین بودن آن در فاصله زمانی کمتری نیاز به تمدید دارد.

 

مراقبت از پوست با شرکت در دوره های پاکسازی

اگر در زمینه مراقبت از انواع پوست اطلاعات کافی ندارید، ما به شما دوره پاکسازی پوست را پیشنهاد می دهیم که در موسسه های مختلف زیبایی پوست برگزار می شود. یکی از موسسه های برگزار کننده دوره های مراقبت از پوست، موسسه تالگو پاریس می باشد.دوره های آموزش مراقبت از پوست به روش تالگو فرانسه در نمایندگی رسمی تالگو پاریس، به صورت ویژه تحت عنوان دوره های آموزشی Skin Care برگزار می گردد.

 

موسسه تالگو فرانسه در تهران تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور و مدرسه عالی تالگو فرانسه می باشد. از آنجایی که مدرک سازمان فنی و حرفه ای کشور بین المللی و قابل ترجمه است و نیاز به اخذ این مدرک برای شروع کار صددرصد الزامی می باشد. لذا موسسه تالگو پاریس این امکان را برای کارآموزان فراهم نموده است.

 

بعد از گذراندن کل فلسفه تالگو در این مرکز تخصصی موفق به اخد مدرک بین المللی تالگو فرانسه و مدرک سازمان فنی و حرفه ای کشور می شوید. که در همه کشورهای مطرح دنیا مورد تایید و استفاده می باشد.

باورهای نادرست درباره مراقبت از پوست کدامند؟

موسسه تالگو پاریس، برگزار کننده دوره های آموزشی مراقبت از پوست

سخن پایانی

موسسه تالگو یکی از موسسات برگزار کننده دوره های آموزشی مراقبت از پوست می باشد که می توانید علاوه بر شرکت دوره آموزشی این موسسه، نسبت به خرید انواع کرم های مناسب برای پوست صورت، بدن و همینطور خرید انواع مکمل ها نیز اقدام کنید.

 

موسسه تالگو پاریس (THALGO PARIS) نمایندگی رسمی تالگو ایران تحت نظر مدرسه عالی تالگو پاریس می باشد. ارائه دهنده – دوره های آموزشی مراقبت های زیبایی پوست با دیپلم بین المللی تالگو فرانسه – ارائه خدمات زیبایی پوست (SKIN CARE) را در تالگو پاریس (www.thalgoparis.com) تجربه کنید.