پارس ناز پورتال

با امن ترین پروازهای جهان آشنا شوید

با امن ترین پروازهای جهان آشنا شوید

با امن ترین پروازهای جهان آشنا شوید 

پروازهای امن یکی از دستاوردهای شرکت های هواپیمایی بوده است که برای حفظ جان انسان ها و مسافران قدم مثبتی به حساب می آید. در این نوشتار درباره ۱۰ امن ترین خطوط هوایی جهان بر اساس معتبرترین ارزیابی از امنیت خطوط هوایی بحث می شود.

با امن ترین پروازهای جهان آشنا شوید

این ارزیابی از سوی مرکز بررسی سوانح هوایی (JACDEC) مستقر در هامبورگ و بر اساس مقایسه ۶۰ شرکت هواپیمایی بزرگ جهان با یکدیگر انجام شده است.بر اساس ارزیابی کارشناسان آلمانی شرکت هواپیمایی هنک‌کنگی “کاتای پاسیفیک” در سال ۲۰۱۵ نیز همانند سال پیش از آن، ایمن‌ترین شرکت‌ هواپیمایی‌ جهان لقب گرفته است.

 

در رده دوم این فهرست، شرکت هواپیمایی‌ “امارات” قرار دارد و پس از آن شرکت هواپیمایی‌ “اوا ایر” متعلق به تایوان در جایگاه سوم قرار گرفته است.نکته قابل توجه در این ارزیابی که در مجله تخصصی “Aero International” منتشر شده، این است که در رده اول تا پنجم ایمن‌ترین خطوط هواپیمایی‌ جهان،

 

شرکت‌های هوایی آسیایی و عربی قرار دارند. تازه در رده ششم است که با حضور شرکت هواپیمایی‌ هلندی “کی‌ال‌ام” این سلطه شکسته می‌شود.خطوط هواپیمایی‌ “لوفت‌هانزا” و “ایر برلین” که هر دو متعلق به آلمان هستند، در رده دوازدهم و بیستم جای دارند.

 

۱۰ خطوط هواپیمایی‌ امن جهان به ترتیب:

۱. کاتای پسیفیک (چین/هنگ‌کنگ)
۲. امارات (امارات متحده عربی)
۳. اوا ایر (تایوان)
۴. قطر ایرویز (قطر)
۵. هاینان ایرلاینز (چین)
۶. کی ال ام (هلند)
۷. ایر نیوزلند (نیوزلند)
۸. هواپیمایی‌ اتحاد (امارات متحده عربی)
۹. هواپیمایی‌ ژاپن (ژاپن)
۱۰. تی ای پی پرتغال (پرتغال)

 

سایت بازده