پارس ناز پورتال

با هومکا در کمتر از 16 ساعت جواب تست کرونای شما حاضر است!

با هومکا در کمتر از 16 ساعت جواب تست کرونای شما حاضر است!

جواب تست کرونا چقدر طول می‌کشد؟

جواب تست کرونا در حالت معمول باید در طول 24 ساعت آماده شود، اما موارد اضطراری همیشه پیش می‌آید و در این مورد خاص هم مراکز خدمات آزمایشگاهی راه حل دارند. یکی از تدابیر هومکا برای سرعت یافتن روند تشخیص و درمان مبتلایان به کرونا ویروس، ارائه هرچه سریعتر پاسخ تست کروناست.

 

به اینصورت که شما خدمات تست کرونا را در منزل و محل کار دریافت می‌کنید و درصورت لزوم می‌توانید پاسخ تست PCR را در کمتر از 16 ساعت دریافت نمایید.پاسخ تست PCR 16 ساعته علاوه‌بر افزایش سرعت تشخیص، برای هموطنانی که نیاز به پاسخ فوری تست کرونا دارند نیز گزینه‌ای ایده آل است. اگر قصد سفر هوایی داشته باشید و یا اینکه برای مراجعه به محلی نیاز به پاسخ تست کرونا داشته باشید، تست کرونا 16 ساعته هومکا به کمکتان خواهد آمد.

با هومکا در کمتر از 16 ساعت جواب تست کرونای شما حاضر است!

مقدار CT در تست کرونا

Cycle Threshold یا CT یکی از پارامترهای موجود در تست کرونا است و در تشخیص مثبت و منفی بودن تست کرونا کاملاً موثر است. بنابراین عدد درج شده در CT می‌تواند ملاکی برای تشخیص ابتلای فرد به کرونا ویروس باشد. درمورد پارامتر CT عدد 40 را بعنوان مرز ابتلا به ویروس کرونا تعیین کرده‌اند.

 

* اگر در پاسخ تست کرونا عدد CT 40 باشد به این معناست که تست PCR مثبت بوده و فرد مبتلا به ویروس است. این بیمار با CT 40 ناقل بیماری نیز شناخته می‌شود.

 

* در صورتی که عدد CT کمتر از عدد 22 را نشان دهد، به این معناست که لود ویروس بالاست و فرد کاملاً درگیر به ویروس شده است.

 

چگونه از عدد CT برای تخمین مدت ابتلا استفاده می‌کنند؟

یکی از کاربردهای پارامتر CT این است که متخصص می‌تواند با توجه به نتیجه آن تخمین بزند که بیمار در چه مرحله از بیماریست. بعنوان مثال اگر نتیجه CT تست کرونا یک بیمار به عدد 40 نزدیک باشد، به این معناست که فرد روزهای اول ابتلا به ویروس را پشت سر می‌گذارد. البته همزمان با توجه به عدد CT شرح حال و علائم بیمار نیز ملاک‌های مهمی برای تشخیص خواهند بود.

 

از زمانی که فرد مبتلا به کرونا می‌شود، عدد CT از 40 روند نزولی را طی می‌کند و هرچه شرایط سلامت بیمار وخیم‌تر باشد احتمال اینکه از عدد 22 نیز عبور کند وجود دارد. روند نزولی CT معمولاً در هفته اول به اوج خود می‌رسد و سپس با بهبود شرایط سلامت بیمار این عدد روند صعودی را در پیش می‌گیرد.

 

به تدریج عدد به 40 نزدیک شده، از آن عبور می‌کند و در نهایت تست مجدد کرونا منفی خواهد شد که نشان می‌دهد ویروس کاملاً ازبین رفته.همانطور که اشاره کردیم پزشک علاوه‌بر عدد CT به علائم و شرح حال شما نیز توجه می‌کند، بنابراین نباید تصور کنید که درج NO در CT و یا اعداد بالای 40 تا 45 به این معناست که شما مبتلا به کرونا ویروس نیستید.

 

چنانچه CT در گزارش تست شما No باشد و یا بطور کلی تست شما منفی اعلام شود، اما شما علائم کرونا را داشتید یک فرد مشکوک به ابتلا تلقی می‌شوید.لازم است افرادی که تستشان منفی اعلام شده اما علائم بیماری را دارند، حتماً در قرنطینه خانگی بمانند، فاصله گذاری را رعایت کنند تا زمانی که علائم کاملاً برطرف شوند. درضمن درصورت شدت یافتن علائم لازم است مجدداً تست تکرار شده و حتماً به پزشک مراجعه کنند.

با هومکا در کمتر از 16 ساعت جواب تست کرونای شما حاضر است!

تست کرونای امیکرون

 

از آنجایی که امیکرون یک سویه جدید است و نسبت به دیگر گونه‌های جهش یافته سرعت انتقال بیشتری دارد، این سوال مطرح می‌شود که آیا تست بخصوصی برای امیکرون انجام می‌گیرد. در آزمایشگاه‌ها این ویروس با استفاده از کیت‌های تشخیصی مخصوص قابل تشخیص است.

 

اما همچنان برای تشخیص ابتلای افراد به این ویروس از تست PCR و سایر روش‌های مورد تایید همچون تست آنتی بادی استفاده می‌کنند.دقت کنید که تست آنتی بادی مبتلا بودن فرد را نشان نمی‌دهد و تنها مشخص می‌کند که فرد قبلاً مبتلا شده و آنتی بادی ویروس در بدنش وجود دارد.

 

جواب تست کرونای پروازی چقدر طول می‌کشد؟

از آنجایی که بسیاری از افراد از ضرورت انجام تست کرونا برای پرواز بی‌اطلاع هستند، معمولاً با کمبود زمان مواجه می‌شوند. در اینصورت توصیه می‌شود این افراد از خدمات تست کرونا 16 تا 24 ساعته استفاده کنند. با ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز از طریق هومکا حداکثر در طول 24 ساعت تست را انجام می‌دهید و پاسخ آن را دریافت می‌کنید.

با هومکا در کمتر از 16 ساعت جواب تست کرونای شما حاضر است!

تست کرونا در منزل با هومکا

برای انجام تست کرونا  در منزل کافیست از طریق وبسایت هومکا درخواست خود را ثبت کنید، زمان مورد نظرتان را انتخاب کنید و تست را در منزل انجام دهید. طبق قوانین پروازهای داخلی و خارجی شما باید تست PCR انجام دهید.

 

این تست به صورت نمونه‌گیری همزمان از حلق و بینی است و بهترین روش برای تشخیص ابتلا و عدم ابتلا به کرونا ویروس شناخته می‌شود.جهت رزرو نوبت تست کرونا در منزل می‌توانید با شماره 02191025595 مرکز خدمات آزمایشی و درمانی هومکا تماس بگیرید و یا به وبسایت هومکا به آدرس www.homeca.ir مراجعه کنید.