پارس ناز پورتال

برترین مزایای استفاده از عینک آفتابی چیست؟

برترین مزایای استفاده از عینک آفتابی چیست؟

برترین مزایای استفاده از عینک آفتابی 

برترین مزایای استفاده از عینک آفتابی چیست؟ ما تمایل داریم که عینک آفتابی را یا به عنوان یک اکسسوری شیک یا صرفاً معیاری برای راحتی چشمان در روزهای آفتابی بزنیم. اما پوشیدن این عینک ها برای جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش، مزایای سلامتی شگفت انگیزی را به ما ارائه می دهد. درک مزایای کلیدی خرید عینک آفتابی خوب، می تواند انگیزه بیشتری برای شما ایجاد کند.

 

دلیل شماره یک استفاده از عینک آفتابی محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید است. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به شرایط چشمی مانند آب مروارید منجر می شود. یعنی عدسی داخل چشم به تدریج کدر می شده و باعث تاری دید می شود. آب مروارید اغلب نیاز به جراحی برای برداشتن و قرار دادن عدسی مصنوعی دارد.

 

همچنین، دژنراسیون ماکولا هم از مضرات تابش نور خورشید به چشم است. آسیب به بخش ماکولا شبکیه می رسد و بینایی مرکزی مورد نیاز برای خواندن، رانندگی و تشخیص چهره را مختل می کند. و در نتیجه، باعث کاهش دید غیر قابل برگشت می شود. به علاوه، نور آفتاب باعث سوختگی قرنیه، باعث حساسیت شدید نور، درد چشم و مشکلات موقت بینایی می شود.

 

بیشتر بخوانید: انتخاب صحیح عینک افتابی

 

عوارض استفاده نکردن از عینک آفتابی چیست؟

در نتیجه ی تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید به چشم ها، توده‌های غیرسرطانی روی سفیدی چشم ایجاد می‌شوند. این توده ها، در صورت گسترش بیش از حد می‌توانند بینایی و حرکت چشم را مختل کنند. باید بگوییم که در موارد شدید جراحی لازم است. همچنین، ابتلا به سرطان پوست هم می تواند از جمله معایب تابش طولانی مدت نور خورشید به پوست ما باشد.

مزایای استفاده از عینک آفتابی 

و به همین ترتیب هم، پلک ها و پوست اطراف چشم به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است دچار سرطان شوند. برای پیشگیری از تمام این عوارض و بیماری ها، شما نیاز به پیشگیری دارید نه درمان بعد از مشکلات چشمی و پوستی. استفاده از عینک آفتابی باکیفیت که 99 تا 100 درصد اشعه های UVA/UVB را مسدود می کند، خطرات را به حداقل می رساند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین مدل عینک آفتابی |با برترین برندهای عینک آفتابی دنیا آشنا شوید

 

فواید استفاده از عینک آفتابی

عینک آفتابی نقش مهمی به عنوان عینک محافظ برای ورزش و فعالیت دارد. لنزهای پلاستیکی این عینک ها از جنش پلی کربنات نشکن هستند اما شفافیت نوری خوبی را ارائه می دهند. این آنها را برای بزرگسالان و کودکان ایده آل می کند زمانی که مثلا، انجام ورزش های راکتی که در آن توپ های می توانند به چشم ها ضربه بزنند.

 

همچنین، در ماهیگیری و قایق سواری، قلاب ها می توانند چشم را از بین ببرند. یا ورزش های برفی مانند اسکی و اسنوبورد که در آن ذرات یخی با سرعت بالا پرواز می کنند می توانند به چشم آسیب بزنند. به علاوه، بازی های خانگی یا دوچرخه سواری، موتورسواری، هم می توانند باعث آسیب به چشم شوند. عینک آفتابی معمولی و ارزان، ممکن است در اثر یک ضربه بشکند و باعث آسیب چشم شود.

 

1. مبارزه با اختلالات حساسیت به نور

شما باید به دنبال عینک آفتابی بادوام با فریم انعطاف‌پذیر و بازوهای محکم در هنگام فعالیت باشید. برخی از اختلالات مانند سردردهای میگرنی یا بیماری خشکی مزمن چشم، مبتلایان را به شدت به نور حساس می کند. بنابراین، استفاده از عینک آفتابی، حتی در داخل خانه نیز، توصیه می شود. زیرا این عینک ها باعث جلوگیری از سردرد، حالت تهوع و سرگیجه ناشی از نور خواهند شد.

فواید استفاده از عینک آفتابی

کارشناسان عینک المپیک توصیه می‌کنند در مورد عینک های سفارشی که حساسیت‌های خاص را برطرف می‌کنند، با یک اپتومتریست مشورت کنید. برخی برای مقرون به صرفه کردن رنگ های خاص، عینک آفتابی با تخفیف ارائه می دهند که مورد خوبی برای تمام افراد است. داشتن عینک مناسب از بدتر شدن اختلالات حساسیت به نور جلوگیری می کند.

 

بیشتر بخوانید: مدل عینک آفتابی 2024 (بهترین مدل های زنانه و مردانه + راهنمای خرید)

 

2. فواید استفاده از عینک دودی : بهبودی پس از جراحی یا جراحات چشم

عینک آفتابی محافظ اغلب برای موارد مثل: روش های لیزر چشم برای جلوگیری از تحریک در حین بهبودی، درمان عفونت های چشمی مانند چشم صورتی که چشم ها را آسیب پذیر می کند، یا آسیب هایی مانند ساییدگی قرنیه که نیاز به محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور دارند، تجویز می شود. پس به توصیه های چشم پزشک خود برای عینک آفتابی مناسب بعد از عمل یا بعد از آسیب گوش دهید.

 

3. افزایش اعتماد به نفس

در حالی که مزایای سلامتی در اولویت هستند، اما احساس خوب حین پوشیدن عینک آفتابی نیز، باعث تقویت خلق و خو می شود. این اکسسوری، به هر صورتی زیبایی می بخشد. لنزهای آینه‌ای، رنگ‌ها و اشکال متداول عینک های آفتابی اعتماد به نفس را در شما ایجاد می‌کنند. بنابراین شما باعث زیبایی چهره و حفظ سلامت چشم تان در درازمدت که امری ضروری است، خواهید شد.

فواید استفاده از عینک دودی

باید بگوییم که، عینک های آفتابی با کیفیت بالا با کاهش تابش نور خورشید، به ویژه در روزهای آفتابی یا در نزدیکی سطوح بازتابنده مانند آب یا برف، راحتی بصری را هم افزایش می دهند. لنزهای پلاریزه به ویژه مؤثر هستند، زیرا امواج نور افقی را فیلتر کرده و باعث وضوح بصری شما می شوند. این برای فعالیت هایی مانند رانندگی، ضروری است.

 

همچنین، برخی از عینک های آفتابی دارای لنزهای رنگی هستند که می توانند درک رنگ و وضوح کلی بصری را بهبود بخشند. رنگ‌های مختلف می‌توانند رنگ‌ها و کنتراست خاص را افزایش دهند. بنابراین، استفاده آنها را برای فعالیت‌های مختلف مانند گلف ایده‌آل می‌کنند. جایی که لنزهای سبز رنگ می‌توانند به دیدن مسیر با وضوح بیشتری کمک کنند.

 

بیشتر بخوانید: عینک آفتابی دخترانه 2024 | چه عینک هایی مد سال هستند؟

 

4. مزایای عینک آفتابی : حفاظت در برابر عوامل محیطی

عینک آفتابی به عنوان یک مانع فیزیکی در برابر باد، گرد و غبار و زباله های ریز عمل می کند. این محافظت برای فعالیت های خارج از منزل مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی، که در آن تحریک چشم ناشی از گرد و غبار و باد می تواند بینایی و لذت را مختل کند، بسیار مهم است. همچنین، عینک آفتابی می تواند با کاهش تبخیر ناشی از باد و خورشید به حفظ رطوبت چشم کمک کند.

 

5. حمایت از الگوهای خواب سالم

قرار گرفتن در معرض نور شدید، به ویژه نور آبی، می تواند ریتم خواب شبانه ما را مختل کند و کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از عینک آفتابی با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، به ویژه در اواخر روز، می تواند با کاهش قرار گرفتن در معرض نور آبی، به تنظیم این ریتم کمک کند و از الگوهای خواب سالم تر حمایت کند.

مزایای عینک آفتابی

بنابراین، سرمایه گذاری روی یک عینک آفتابی خوب فقط یک بیانیه برای مد نیست، بلکه یک تصمیم عاقلانه برای سلامتی است. استفاده منظم از عینک آفتابی با کیفیت می تواند در برابر طیف وسیعی از مشکلات چشمی محافظت کند، راحتی بصری را بهبود بخشد و کیفیت کلی زندگی را افزایش دهد. به یاد داشته باشید، بینایی شما غیرقابل جایگزین است – با یک عینک آفتابی مناسب از آن محافظت کنید.