پارس ناز پورتال

بررسی امکانات خودرو BMW X5 +عکس

بررسی امکانات خودرو BMW X5 +عکس

بررسی امکانات خودرو BMW X5 +عکس 

هاچ بک اخیر BMW X5 با ظاهری جذاب و امکانات لوکس, یکی از برترین انتخاب هاي خرید ماشین بری اسپرت بازها هست. با هم نگاهی داریم به امکانات فنی و عکس هاي این ماشین. در بازار خودروهای امروزی, کراس اوور:SUV ها به سرعت در حال گسترش و رواج در بازار میباشند و برندهای مطرحی مانند بنتلی و آلفارومئو سرمایه گذاری زیادی در این کلاس کرده اند.

 

اما این روند پرشتاب در حوزه کراس اوور:SUV ها بدان معنا نیست که کیفیت فدای کمیت شود و می‌توان گفت اکثریت ماشین هایي که در این کلاس معرفی میشوند, همگی عملکرد خوبی از خود نشان داده اند. یکی از این ماشین ها BMW X5 M مدل 2017 هست که میتوان گفت تقریبا خصوصیت هاي مثبت یک ماشین کامل را دارا هست اما در عین حال نقاط ضعفی نیز در آن دیدن شده که در ادامه به انها می‌پردازیم.

بررسی امکانات خودرو BMW X5 +عکس

از نظر مکانیکی میتوان گفت این ماشین عملکرد بهتری از مدل X6 M دارد اما از لحاظ سواری و عملکرد کلی, قطعا X6 M که یک کوپه چهار در هست, عملکرد بهتری دارد. مدل X5 M که وزنی حدود 5303 پوند دارد, با کمترین تغییرات نسبت به نسل دوم این مدل که در سال 2015 معرفی شد, روانه بازار شده هست.

 

از پیشرانه 8 سیلندر با حجم 4.4 لیتری و توربوشارژرهای دوقلو در این ماشین بهره گیری شده که حداکثر قدرت آن 567 اسب بخار و حداکثر دورموتور آن 6500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاورش 553 پوند:فوت هست.از سیستم انتقال هشت دنده اي با تنظیم M خودکار برای انتقال نیروی موتور هب دو محور بهره گیری شده که برای سواری بهتر, اکثر نیروی تولید شده توسط موتور به دیفرانسیل عقب این ماشین منتقل میشود.

 

*متفاوت با نیاکان

در واقع در این مدل از BMW مواردی را شاهد هستیم که قبلا در سری M ندیده بودیم چرا که BMW قصد داشت از سیستم توربوشارژ دو محور خودکار در مدلهای سوپرسدان M5 که در سال 2018 روانه بازار میشوند بهره گیری کند اما در این مدل شاهد بهره گیری از این سیستم پیشرفته هستیم. در مدل 2017 X5 M از نسخه 5 نرم افزار در سیستم نرم افزاری و سرگرمی آن بهره گیری شده که قابلیت بهره گیری از صفحه لمسی را به سرنشینان می‌دهد.

 

بسته Executive 4700که دلار قیمت دارد, امکان شارژ بی سیم و هات اسپات Wifi را در اختیار خریداران می‌گذارد و خریداران این بسته همین طور میتوانند رنگ اختصاصی متالیک خاص BMW را برای بدنه و بهره گیری از چرم مرغوب در طراحی داخلی آن را سفارش دهند.

بررسی امکانات خودرو BMW X5 +عکس

احتمالاً مدل X6 از مدل X5 M سریع تر و بهتر عمل کند اما در دورانی که SUV هاي مزخرفی در حال تولید شدن میباشند, از این مدل میتوان بعنوان یک همانند استاندارد اسم برد. بر خلاف وزن سنگین و طول 1972.7 اینچی این ماشین, کراس اوور X5 M قادر هست در هر شاخصی با سدان هاي

 

اسپورت M3 شرکت BMW به رقابت بپردازد؛ به عناون مثال این ماشین ظرف 3.8 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می‌رسد و ظرف 12.2 ثانیه قادر هست 250 فوت را با سرعت 114 مایل در ساعت طی کند؛ با طی مسافت 153 فوت از سرعت 70 مایل در ساعت به ایست کامل می سرد. در تست هایي که قبلاً در ماشین هاي گوناگون داشتیم,

 

تنها بنتلی بنتاگیا و تسلا مدل X P90D از این ماشین سریع تر بودند که گرچه هیچکدام در عبور از پیچ ها قابلیت هاي بالای این مدل از BMW را نداشتند.این ماشین قابلیت هاي دریفت هم دارد اما ما از این قابلیت ها در مسیرهای عمومی نتوانستیم بهره گیری کنیم اما در یک پیچ تند که سیستم بازرسی کشش بدنه ماشین را غیرفعال کرده بودیم,

 

پا را بر روی گاز گذاشته و از تمامی قابلیت هاي لاستیک هاي میشلن پایلوت سوپراسپروت این ماشین بهره گیری کردیم. گرچه باید به این نکته نیزاشاره کرد که کیفیت سواری سرنشینان عقب با جلو در این ماشین متفاوت هست.

 

*بهره گیری بیش از اندازه فناوری در X5 M

همان طور که قبلاً اشاره شد, سواری با X5 M عمده دلچسب نیست و احتمالاً شمار زیادی از قوانین فیزیکی در سواری با این ماشین نقض شوند! بلندی فضای داخل کابین 67.6 اینچ هست که پنج سرنشین به سادگی در آن قرار میگیرند و 36 فوت مکعب فضای بار نیز برای آن تعبیه شده که کافی و مناسب به نظر می‌رسد.

 

بر خلاف شمار زیادی از مدلهای اخیر BMW, شاهد سواری راحتی در این ماشین نیستیم چرا که دستور سنگین و گیج این ماشین از کیفیت رانندگی با آن کاسته هست. با وجود بهره گیری از موتور 8 سیلندر در این ماشین و قیمت بیش از 100 هزار دلاری آن, اما عملکرد آن نسبت به قیمت بالایش عمده مناسب ارزیابی نمیشود.

بررسی امکانات خودرو BMW X5 +عکس

دکمه ها و تنظیمات گیج کننده X5 M احتمالاً کار را برای کار کردن راننده با آن ها سخت میکند؛ با وجود بهره گیری از سه حالت خودکار, دستی و تعویض پدال در گیربکس این ماشین, شاهد به کارگیری سه اوضاع دیگر در تنظیمات حکم, قدرت موتور, نرمی کمک فنر به اسم هاي اسپورت, اسپورت+ و آسان نیز هستیم

 

که ترکیب بهره گیری از این حالات کمی گیج کننده به نظر می‌رسد. دو دکمه اضافی برای بهره گیری از برترین حالت بر روی دستور قرار داده شده که مناسب به نظر میرسد اما هم چنان وجود آن را میتوان اضافی ارزیابی کرد.

بررسی امکانات خودرو BMW X5 +عکس

با این حال, فرآوری تمامی این دکمه ها و تنظیمات در کنسول مرکزی و روی حکم با بهره گیری از مواد مرغوبی انجام شده که به زیبایی آن ها افزوده هست. در این مدل از X5 در عین حال از برترین دسته دنده در تمامی مدلهای این سری بهره گیری شده که به سادگی هر چه تمام تر قادر به تعویض دنده با آن هستید. هیچ دکمه یا تنظیمات اضافه اي بر روی دنده قرار ندارد و همین سادگی و روانی در تعویض دنده دستی یک حسن برای این ماشین محسوب میشود.

بررسی امکانات خودرو BMW X5 +عکس

با وجود بهره گیری از 18 تنظیم گوناگون برای صندلی هاي جلو, یکی از سخت ترین کارهایی که برای سواری آسان با این ماشین باید انجام داد این هست که چگونه برترین حالت رانندگی با آن را در شرایط گوناگون پیدا کنیم و حتی با بهره گیری از تایرهای 21 اینچی و صندلی هاي استاندارد که به طور خودکار نیز تنظیم میشوند, سواری با این ماشین خشک و سفت ارزیابی می‌شود.

 

گرچه ما SUV هاي سری M را نیز با تایرهای 20 اینچی آزمون کردیم ولی تاثیر زیادی در نتیجه نهایی نداشت و سرنشینان, عبور از دست اندازهای ریز جاده را احساس میکردند. همین دشوار باعث شده تا آخرین مدل از مرسدس بنز یعنی AMG GLE63 S بتواند بر پرچمدار این سری از BMW ها یعنی X6 M نیز غلبه کرده و آن را شکست دهد.

بررسی امکانات خودرو BMW X5 +عکس

احتمالا تولید این ماشین یکی از دلایلی باشد تا هم چنان به ذخیره منابع نفت بپردازیم چرا که مصرف سوخت بالای این ماشین نیز یکی دیگر از نقاط ضعف آن هست اما با نرخ مصرف 14 و 19 مایل به ازای هر گالن در شهر و بزرگراه و نرخ مصرف متوسط 16 مایل به ازای هر گالن می‌توان گفت که مصرف قابل قبولی برای ماشینی به وزن 2.5 تن محسوب می‌شود اما خریداران آن قطعاً از این مصرف سوخت بالا خوشنود نخواهند بود.

 

*قیمت و ارزش X5 M

به دور از نتایج آزمایشاتی که ما بر روی این ماشین انجام دادیم, ظاهر X5 M بسیار شیک و تمیز هست و شمار زیادی از ضعف هاي عملکردی آن را می پوشاند. بدنه مونوکرومیک و فشرده آن قادر به رقابت با ستارگان این کلاس هست و با دقت به قیمتش در برابر یک بنتایگای 231825 دلاری مناسب به نظر می‌رسد؛

 

نورپردازی داخل این ماشین و بهره گیری از چرم مرغوب در طراحی داخلی آن, X5 M را به ماشینی مناسب از نظر طراحی بدل کرده هست. قیمت شش رقمی این ماشین با دقت به عملکرد نه عمده مناسبش ممکن هست از نظر برخی عمده به نظر برسد اما طراحی بیرونی زیبای آن پرداخت قیمت پایه 101695 دلار برای آن را کمی قابل قبول تر میکند.

 

فهرست امکانات استاندارد X5 M در اکثر SUV هاي حال آماده بازار دیده می‌شود؛ گرچه ماشینی که ما آن رو مورد آزمایش و ارزیابی قرار دادیم شامل بسته هاي Executive و همیار راننده و کمک پارک و در نهایت رابطه اپل کارپلی بود که به قیمت آن افزوده بود. این بسته ها شامل امکاناتی مانند تشخیص نقطه کور, اخطار خروج از خط, ترمز خودکار اضطراری,اخطار ترافیک از عقب و یک دوربین 360 درجه بودند

 

در نهایت, کارشناسان حوزه ماشین این ماشین را از ایده آل و استانداردهای حال آماده بازار کمی دور میدانند چرا که با دقت به پیشینه شرکت BMW انتظار بیشتری از آن برای ارائه یک سواری آسان در X5 M داشتند.

 

گرچه به زودی شاهد به روزرسانی هاي بیشتری بر روی این ماشین نسل 5 از سوی رقبایی هم چون جیپ,مرسدس بنز, پورشه خواهیم بود که با عرضه ماشین هاي اخیر این خودروسازان قطعا نقاط ضعف X5 M در انها برطرف خواهد شد.