پارس ناز پورتال

بررسی مختصر کارگزاری های ارانته و روبو فارکس در ایران و حساب اسلامی در این بروکرها

بررسی مختصر کارگزاری های ارانته و روبو فارکس در ایران و حساب اسلامی در این بروکرها

کارگزاری یا بروکر ارانته، از جمله بروکر هایی می باشد که تازه تاسیس است. این بروکر در سال 2018 افتتاح شده و از آن زمان تاکنون، خدمات مالی خود را به افراد در سراسر جهان، ارائه می دهد. شاید تعجب کنید که در میان بروکر های زیادی که در جهان برای فارکس وجود دارند،

 

چگونه یک بروکر تازه تاسیس توانسته است در میان این مجموعه ها، قد علم کند. این بروکر دارای خدمات و تیم حرفه ای می باشد که همین موضوع باعث شده است چنین پیشرفتی کند. علاوه بر موارد فوق، نکته ی جالب درباره ی این بروکر، این میباشد که دارای زبان فارسی می باشد.

 

به همین علت، تعداد کاربران ایرانی این بروکر نیز مثال زدنی می باشد. بروکر ارانته، از جمله بروکر های تازه تاسیس می باشد که امکانات زیادی به کاربران خود می دهد

 

اعتبار بروکر ارانته

بروکر ارانته، تحت نظر رگولاتوری CySec و FSA می باشد. البته که به تازگی، این بروکر در وبسایت FXEMPIRE رگوله شده است. این وب سایت، یکی از سایت های معتبر در زمینه ی فارکس می باشد و لیست شدن در آن، می تواند این بروکر را بیش از پیش، معتبر نماید.

 

نکته ی جالبی که درباره ی لیست سایت ها در این وب سایت وجود دارد، این می باشد که تنها سایتی که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می دهد، بروکر ارانته می باشد.

 

انواع حساب های موجود در این بروکر

در کارگزاری ارانته، 4 نوع حساب برای افتتاح وجود دارد. البته مسئولان این سایت ادعا می کنند که تمام حساب های موجود در این بروکر، ECN می باشند. به طور کلی حساب هایی که در این بروکر وجود دارند، عبارتند از:

 

1- حساب ECN Standard که این حساب با واریزی 50 دلار فعال شده و اسپرد آن، به طور میانگین 1 پیپ می باشد.

 

2- حساب ECN Premium که حداقل واریزی برای آن 1000 دلار بوده و اسپرد آن، 0.7 پیپ می باشد.

 

3- ECN VIP که حداقل واریزی آن 5000 دلار بوده و اسپرد آن، 0.3 پیپ می باشد. البته مقدار 3 دلار در هر لات نیز باید کمیسیون پرداخت شود.

 

4- حساب چهارم و آخر این بروکر نیز Tailor Made می باشد که میزان شارژ آن، حداقل 15000 دلار بوده و اسپرد آن نیز صفر می باشد. البته این حساب در هر لات، 2 دلار کمیسیون دریافت می کند.

بررسی مختصر کارگزاری های ارانته و روبو فارکس در ایران و حساب اسلامی در این بروکرها

حساب اسلامی در بروکر ارانته

برخی از تریدر ها که به مسائل شرعی اعتقاد دارند، دغدغه ای به نام حساب اسلامی دارند. در بروکر ارانته، شرایط حساب اسلامی بسیار خوبی ارائه می شود. در هر 4 نوع حساب موجود در این بروکر، می توانید درخواست دهید تا بهره بر روی آن قرار نگیرد.

 

با این کار، بر روی هیچ یک از دارایی های مالی معامله شده، بهره یا سود دریافت نمی شود. البته تنها محدودیت آن، این می باشد که این عمل، برای 7 شب بدون بهره می باشد و از شب 8 به بعد، بهره دریافت می شود.

 

 با این حال، می توان گفت که بروکر ارانته، از جمله بروکر های فارکس جذاب می باشد که حساب اسلامی در آن به بهترین صورت اجرا می شود. البته کاربران می توانند اطلاعات بیشتر را از طریق پشتیبانی این بروکر، دریافت کنند.

 

یکی از بروکر هایی که در ایران سابقه دار است، روبو فارکس می باشد. پس از اینکه برخی از بروکر ها، عدم تمایل خود را نسبت به ایرانیان نشان داده اند، این بروکر توانست رضایت ایرانیان را جلب نماید. در این محتوا، به بررسی این بروکر می پردازیم و از مزایای آن برایتان خواهیم گفت. اگر علاقه مند به این موضوع می باشید، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

کارگزاری روبو فارکس

بروکر روبو فارکس، در سال 2009 تاسیس شد و از آن زمان تاکنون به ارائه ی خدمات مالی، فعالیت می کند. این بروکر از نظر میزان محبوبیت در بین کاربران ایرانی، در بین 5 بروکر برتر قرار دارد. البته این بروکر از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و به همین علت، پشتیبانی فارسی آن نیز ضعیف می باشد.

 

البته این نقاط ضعف، باعث نمی شود جایگاه و رتبه ی این بروکر نزول پیدا کند؛ زیرا ویژگی های زیاد آن مانند انواع حساب معاملاتی و پلتفرم های متنوع، باعث جذابیت آن شده است.

بررسی مختصر کارگزاری های ارانته و روبو فارکس در ایران و حساب اسلامی در این بروکرها

انواع حساب های موجود در این بروکر

یکی از اصلی ترین مولفه هایی که یک معامله گر در انتخاب بروکر به آن توجه می کند، حساب های معاملاتی می باشد. در روبو فارکس، 5 نوع حساب معاملاتی وجود دارد. نخستین حساب معاملاتی، Pro می باشد که اغلب کاربران از آن استفاده می کنند.

 

حساب دوم، Pro Cent می باشد که نسبت به حساب نخست، بیشتر مناسب افراد مبتدی می باشد که در آن واحد پولی، به سنت می باشد. حساب سوم، Prime بوده که بنا بر ادعای بروکر، بهترین حساب معاملاتی می باشد و می تواند باعث رقم خوردن تجربه ای متمایز برای کاربران شود.

 

حساب چهارم، ECN می باشد که این بروکر مانند سایر بروکر ها، حساب ECN را ارائه می دهد. سرانجام حساب آخر موجود در این بروکر، R Trader می باشد. این پلتفرم و حساب معاملاتی، مشابه با TradingView بوده و ابزار های زیادی را به معامله گر می دهد تا بتواند معامله خود را انجام دهد.

 

دارایی های قابل معامله در روبو فارکس

در بروکر روبو فارکس، شاهد وجود داشتن نماد های معاملاتی زیادی می باشیم. 36 جفت ارز در دسته ی فارکس، طلا و نقره در دسته ی فلزات، گندم، سویا و … در دسته ی کالاها، شاخص داوجونز و …

 

در دسته ی شاخص ها، بیت کوین و اتریوم در دسته ی ارز دیجیتال و تسلا، اپل و … در دسته ی سهام، در این بروکر ارائه شده است تا معامله گر با مجموعه ای وسیع از دارایی، بتواند معامله ی خود را انجام دهد.

 

نکته ی جالب درباره ی این بروکر، این می باشد که برای شروع معامله و افتتاح حساب، نیازمند تنها 10 دلار می باشید. در انتهای این مقاله، امیدواریم از این محتوا، مطالب مورد نیاز خود را دریافت کرده باشید.