پارس ناز پورتال

بزرگترین هواپیمای جهان که روی آب می نشیند

بزرگترین هواپیمای جهان که روی آب می نشیند

بزرگترین هواپیمای جهان که روی آب می نشیند 

بزرگترین هواپیمای آب نشین در جهان در کشور چین ساخته و رونمایی شد و شما تضویر آنرا می بینید.در ادامه با ما همراه باشید. هفته گذشته بزرگ‌ترین هواپیمای آب‌نشین جهان به نام AG600 توسط یک شرکت دولتی چینی رونمایی شد. کارشناسان می‌گویند جدیدترین تلاش این کشور در راستای تقویت صنعت نوپای هوانوردی‌اش است.

 

این هواپیما تقریبا به اندازه‌ی یک بوئینگ ۷۳۷ بوده و دامنه حرکتی آن هم ۲۸۰۰ مایل (۴۵۰۰ کیلومتر) است. طبق گزارش گاردین، از این هواپیما عمدتا برای مقابله با آتش‌سوزی‌های جنگلی یا اجرای ماموریت‌های نجات دریایی استفاده خواهد شد.

 

هواپیمای AG600 توسط شرکت دولتی صنعت هوانوردی چین در شهر «ژوهای» رونمایی شد. مقامان مربوطه گفته‌اند که این هواپیما برای توسعه و بهره‌برداری از منابع دریایی بسیار مفید خواهد بود. همچنین برای نظارت محیط زیست، شناسایی منابع و حمل و نقل کاربرد خواهد داشت.

 

زمان اعلام این خبر هم جالب بود. این هواپیما زمانی معرفی شد که چین بر سر حاکمیت بر آب‌ها با همسایه‌هایش مثل ژاپن، ویتنام و فیلیپین اختلافاتی دارد.

 

طول بال AG600 قابل توجه است، اما با این وجود از هواپیمای آب‌نشین مشهور H-4 Hercules کوتاه‌تر است. این هواپیمای بسیار بزرگ در دهه‌ی ۴۰ میلادی توسط «هاوارد هیوز» (Howard Hughes)، هوانورد معروف، ساخته شد تا سربازان را به میدان جنگ ببرد. اما آن هواپیما فقط یک بار پرواز کرد.بزرگترین هواپیمای جهان که روی آب می نشیند