پارس ناز پورتال

بزرگترین پارک ها و باغ های تهران

بزرگترین پارک ها و باغ های تهران

بزرگترین پارک ها و باغ های تهران

تاکنون به پایتخت رفته‌اید؟ در خیابان‌های آن گردش داشتید و سراغ جاهای دیدنی آن را گرفته‌اید؟ سالانه میلیون‌ها نفر به تهران وارد و از آن خارج می‌شوند. تقریبا همه آن‌ها به پارک و باغ‌هایی نیاز دارند تا لحظه‌ای از شلوغی زیاد این شهر دور شوند و به مکانی امن برسند. اگر اهل سفر هستید و مسیرتان به تهران می‌خورد، با ما همراه باشید تا مکانی پاک برای استراحت به شما معرفی کنیم.

 

از آن‌جایی که چندین رودخانه از رشته کوه‌های البرز مرکزی به تهران سرازیر می‌شود، این شهر پر است از باغ و پارک‌های بسیار بزرگ که بین این همه دود و کثیفی به محلی برای استراحت مردم تبدیل شده‌اند. ریه‌های تهران شامل این موارد می‌شوند:

 

باغ کتاب تهران

یکی از مهم‌ترین و آرام‌ترین جاهای تهران باغ کتاب آن است. اگر وارد این فضا شدید، متوجه خواهید شد که کنار همه سروصدایی که می‌بینید، آرامش عجیبی در این محل وجود دارد. احتمالا به‌دلیل شرایط فرهنگی حاکم بر این منطقه شما هیچ‌وقت حس دوستی آن‌جا را با چیز دیگری تغییر ندهید.

 

در باغ کتاب تهران ده‌ها قسمت تفریحی، فرهنگی و دوستانه وجود دارد؛ از اتاق فرار و سالن سینما گرفته تا بخش‌های فرهنگی، آموزشی و سالن پژوهش. شما می‌توانید نقطه دور شده فرهنگ را در این بخش از تهران بیابید. چیزی که باید صدها مثل آن در همه شهرهای ایران باشد اما…

 

پارک ساعی

ویژگی بارز پارک های تهران چیزی جز طراحی دقیق و مهندسی از همان اول نیست. پارک ساعی یکی از همین جاهاست که با نگاهی به سرگذشتش متوجه حرف من خواهید شد. از سال 40 ایده ساخت این پارک مطرح شد.

 

از آن زمان مهندس ساعی و حسین محجوبی دست‌ به طراحی این پارک زدند. میان همه پارک های تهران، پارک ساعی بهترین گزینه برای آن‌هاست که در مرکز تهران هستند. خیابان ولی‌عصر جایی است که این پارک در آن ساخته شده و شما با گردش در آن به‌راحتی این پارک را خواهید یافت.

بزرگترین پارک ها و باغ های تهران

پارک چیتگر

یکی از پارک‌های بزرگ شهر تهران که جدیدا ساخته شده، پارک چیتگر است. این پارک به‌عنوان یکی از حیاتی‌ترین نقاط شهر تهران شناخته می‌شود؛ زیرا هدف از ساختش چیزی جز توسعه هوای پاک در تهران نبود. این پارک به‌دلیل این‌که کنار دریاچه چیتگر ساخته شده، اهمیت بسیار زیادی دارد. با حضور در این پارک از شرایط پارک به‌خوبی لذت می‌برید. البته این مساله را بدانید که پارک چیتگر برای شب ماندن مناسب نیست.

 

باغ پرندگان

در این قسمت از مطلب می‌خواهم یکی از گزینه‌های دوست‌داشتنی گردش در تهران را به شما معرفی کنم که کنار استراحت و آسایش لذتی هم از تفریح ببرید. باغ پرندگان تهران یکی از گزینه‌های ناب وجذابی است که با حضور در آن از صدای پرندگان لذت می‌برید و از قدم‌زدن نفستان تازه می‌شود.

 

باغ پرندگان تهران یکی از بزرگ‌ترین مراکز تفریحی کشور است؛ باغی وسط جنگل‌های لویزان محلی مناسب برای گردش و تماشای بهترین و برترین پرندگان جهان. این باغ از دو بخش آبچر و دشتچر ساخته شده؛ بخش آبچر درواقع به‌صورت سینمایی طراحی شده است.

 

بخشی دیدنی که پرندگان در آن آزادانه می‌توانند بگردند و شما آن‌ها را تماشا کنید. بخش دشتچر باغ همان جایی‌ است که می‌توانید با حضور در آن پرندگان وحشی در قفس را مشاهده کنید؛ آن‌هایی که غذایشان متفاوت است و درواقع خوی متفاوتی دارند.

 

باغ پرندگان در منطقه چهار این شهر در پارک جنگلی لویزان ساخته شده است. هرچند که میان پارک‌های جنگلی و باغ‌ های تهران، این‌جا بیشتر حال‌و‌هوای گردشگری دارد تا تفریحی؛ اما بازهم بازدیدش را پیشنهاد می‌کنم.

بزرگترین پارک ها و باغ های تهران

پارک شهر آرا

یکی دیگر از گزینه‌های خوب و مناسب برای خانواده‌هایی که دوست دارند دقایق یا ساعتی را کنار درختان باشند، پارک شهر آرا خیابان ستارخان است. این پارک قدمتی 50 ساله دارد و توانسته درطول سالیان دراز مردم زیادی را برای تفریح اسکان دهد. در این پارک امکاناتی مثل بوفه، سرویس بهداشتی، وسایل بدنسازی، زمین اسکی، کلینیک گل‌و گیاه، مخزن آب و.. وجود دارد.

 

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه یکی از بوستان‌های تهران است که حدود ۱۰ هکتار مساحت دارد. ویژگی بارز این پارک معماری متفاوت آن با سایر پارک های تهران است. در آن‌جا آبشار مصنوعی و یک حوض زیبا قرار دارد. اگر از پله‌های پارک بالا بروید، در آخرین نقطه آن نمای زیبایی از تهران زیر پایتان قرار می‌گیرد که مشاهده آن خالی از لطف نیست.

 

پارک جمشیدیه برای کسانی که عاشق کوهنوردی، پیاده‌روی و مشاهده چشم‌اندازهای زیبا هستند،‌ گزینه مناسبی است. هوای تازه و دور از هیاهو و شلوغی شهر، مکانی دنج‌وخلوت به‌خصوص برای زوج‌های جوان ایجاد می‌کند. البته بهتر است بدانید بعد از بارش برف در زمستان،‌ چهره آن‎جا شمایل زیباتری به خود می‌گیرد.

 

اگر تاکنون در سفر به تهران از نداشتن محل اسکان و اقامتی مناسب رنج می‌کشید، بهتر است همین الان و قبل از سفر با استفاده از علی بابا بهترین هتل و اقامتگاه این شهر را بشناسید و رزروش کنید.