پارس ناز پورتال

بزغاله ای که یک چشم در سر دارد +عکس

بزغاله ای که یک چشم در سر دارد +عکس

بزغاله ای که یک چشم در سر دارد +عکس 

بعضی اوقات موجوداتی به جهان می‌آیند که به اصطلاح عجیب الخلقه میباشند، مثل این بزغاله که تنها یک چشم در سر خود دارد. سایکلوپیا «Cyclopia» یک اختلال مادرزادی نادر هست که هم در انسانها و هم در حیوانات رخ می‌دهد.
بزغاله ای که یک چشم در سر دارد +عکس

لوب پیشانی مغز جنین به درستی در دو نیمکره مجزای راست و چپ توسعه نمی یابد.مخلوقی که دارای سایکلوپیا باشد می‌تواند روشنایی و تاریکی را تشخیص دهد ولی دید مناسب نخواهد داشت زیرا شبکیه چشم او به درستی شکل نگرفته هست.موجوداتی که دارای این اوضاع باشند به طور نرمال یا مرده به جهان می‌آیند

 

و یا اندکی پس از آن به خاطر مشکلات تنفسی و مغزی می می زند.موارد شیوع آن 1 در 16000 در حیوانات متولد شده و 1 در 200 در جنینهای سقط شده هست.

بزغاله ای که یک چشم در سر دارد +عکس

 به گزارش پارس ناز این ناشی از نقصهای ژنتیکی یا مواد سمی مصرف شده در طی بارداری همچون 2-deoxyjervineاست، که در گیاه نیلوفر صحرایی یافت میشود. نام سایکلوپیا برگرفته از واژه یونانی cyclops هست که ترجمه تحت اللفظی آن گردچشم هست.یک روستایی که برای مشاهده این بزغاله آمده بود گفت: “وقتی خبرش به من رسید فکر کردم یک دروغ هست.

 

ولی از مشاهده بزی که یک چشم دارد شوکه شدم.”موخوری گفت: “مسئولیت من هست که از این بزغاله مراقبت کنم. ما به او مثل یک بز نرمال غذا داده ام”.“شاید خواست خدا بوده که این بزغاله در منزل ما متولد شده هست.”موخوری همین طور معتقد هست که تولد این بزغاله برایش منزل اش شانس به همراه خواهد داشت.او گفت: “خیلیها به منزل ما می‌آیند تا این بزغاله را ببینند. ما خوشحالیم که اینجوری سرشناس می‌شویم.”