پارس ناز پورتال

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چگونه انجام می شود؟

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چگونه انجام می شود؟

بلفاروپلاستی (جراحی پلک) روشی است که برای درمان پف اطراف چشم استفاده می‌شود. در طی این نوع جراحی پلاستیک، پزشک پوست، ماهیچه و گاهی چربی را که ممکن است باعث افتادگی ناحیه اطراف چشم شما شود را برمی‌دارد.

 

این روش دائمی است و فقط روند پیری می تواند روی آن اثر بگذارد. چشم ها از مهم ترین بخش های صورت هستند که پف اطراف آن ها می تواند باعث ایجاد حالت خواب آلودگی و خستگی در چهره شود. این روش به رفع این موارد کمک زیادی می کند.

 

چه کسی کاندید مناسب جراحی پلک است؟

 

جراحی پلک عمدتاً توسط افرادی انجام می‌شود که به دنبال درمان‌های ضد پیری هستند. افتادگی پوست اطراف چشم بخشی طبیعی از پیری است، اما اگر شروع به آزاردهنده شدن کند، ممکن است این نوع جراحی را در نظر گرفت.

 

اگر افراد دارای پف‌های قابل توجهی در زیر چشم هستند یا اگر ابروهایشان شروع به افتادگی کرده است، می توانند کاندید مناسبی برای این جراحی باشند.برای برخی افراد، بلفاروپلاستی فراتر از نگرانی‌های زیبایی است.

 

اگر بینایی شما تحت تاثیر افتادگی پوست باشد، ممکن است کاندیدای خوبی برای این روش باشید. برخی از افراد ممکن است شکایت داشته باشند که وقتی به بالا نگاه می‌کنند دید آن ها توسط پوست آویزان محدود می شود.

 

اگر سیگار نمی‌کشید یا بیماری مزمنی ندارید که می‌تواند بر بهبودی شما تأثیر بگذارد، ممکن است کاندیدای خوبی برای این جراحی باشید. این بیماری ها و سیگار می تواند عوارض بعد از جراحی ایجاد کند.

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چگونه انجام می شود؟

آماده سازی برای جراحی بلفاروپلاستی

 

آمادگی برای جراحی پلک پیچیده است. ابتدا، شما نیاز به مشاوره اولیه با یک جراح پلاستیک دارید تا در مورد نگرانی‌های خود و نتایج مورد نظر برای پلک‌های خود صحبت کنید.  فراموش نکنید این جراحی باید توسط متخصصی انجام شود که با آناتومی پلک آشنایی کافی داشته باشد.

 

در چنین شرایطی بهترین گزینه جراح پلاستیک چشم و صورت است. همچنین باید از بهترین جراح پلک و تجربیاتش در مورد این نوع جراحی بپرسید.قبل از انجام این روش، جراح شما باید آزمایشاتی را انجام دهد. معاینه فیزیکی برای مشاهده و اندازه گیری میزان پلک و چربی که باید برداشته شود، انجام می شود.

 

آزمایش بینایی و اشک نیز انجام می شود. در نهایت، پزشک از پلک های شما عکس می گیرد تا به پزشک در طول عمل کمک کند. نکته مهم این است که در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید به جراح خود بگویید. این دارو ها شامل:

 

* داروهای تجویزی

* داروهای بدون نسخه

* مکمل های گیاهی

 

معمولا قبل از جراحی از شما خواسته می‌شود که مصرف هر دارویی که خطر خونریزی را افزایش می‌دهد را متوقف کنید، مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین) یا وارفارین. همچنین باید چند هفته قبل از بلفاروپلاستی سیگار را ترک کنید.

 

شما باید برای چند روز اول پس از جراحی آماده شوید، زیرا ممکن است پلک‌های شما به حدی متورم شوند که توانایی شما برای انجام برخی فعالیت‌ها مختل شود. پختن غذاها را از قبل در نظر بگیرید و مطمئن شوید که تمام اقلام مورد نیاز خود را دارید تا مجبور نباشید خانه را ترک کنید. همچنین به یک دوست یا یکی از عزیزانتان نیاز دارید که شما را بعد از جراحی به خانه ببرد.

 

روش انجام جراحی پلک

عمل بلفاروپلاستی به صورت سرپایی انجام می‌شود. این بدان معناست که می‌توانید مدت کوتاهی پس از عمل به خانه بروید و نیازی به بستری شدن در بیمارستان یا کلینیک نیست. این روش تحت بی حسی موضعی انجام می شود و بیمار در حین جراحی هوشیار است و با پزشک جهت برداشتن پوست و چربی اضافی همکاری می کند.

 

ابتدا پلک‌های بالایی جراحی می شوند. جراح یک برش کوچک ایجاد می‌کند و پوست اضافی و همچنین عضلات و گاهی اوقات چربی را برمی دارد. این برش در چین طبیعی پلک ایجاد می شود، از این رو محل برش مشخص نیست و به مرور از بین می رود. روند بهبودی در هر فردی متفاوت است و نیازمند مراقبت هایی است.

 

بلفاروپلاستی پلک پایین معمولاً شامل برداشتن چربی و یا جا به جایی چربی است که به پف زیر چشم کمک می‌کند و همچنین گاهی اوقات مقدار کمی از پوست برداشته می‌شود. این برش ممکن است در داخل پلک یا در قسمت بیرونی زیر مژه‌های پایینی باشد.

 

تا زمانی که برای مشکلات بینایی تحت عمل جراحی پلک قرار نگیرید، بیمه این عمل را پوشش نمی‌دهد. در مورد تمام هزینه های مربوط به این جراحی، قبل از عمل با پزشک خود صحبت کنید.

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چگونه انجام می شود؟

روند بهبودی در بلفارو

 

بهبودی از بلفاروپلاستی در مقایسه با سایر انواع جراحی نسبتاً کوتاه است. بلافاصله پس از عمل شما به اتاق ریکاوری منتقل خواهید شد. از نظر عوارض جانبی تحت نظر خواهید بود و همان روز به خانه می‌روید.

 

استراحت چند روزه بلافاصله پس از جراحی زیبایی پلک بسیار مهم است. ممکن است کمی تورم و درد را بعد از جراحی تجربه کنید. ممکن است پزشک برای تسکین این علائم، مصرف ایبوپروفن را به شما توصیه کند.

 

ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد تا این علائم به طور کامل از بین بروند. همچنین ممکن است جراح استفاده از کمپرس یخ را برای چند روز آینده توصیه کند.تاری دید و حساسیت به نور نیز از عوارض کوتاه مدت احتمالی این عمل است. اگر این علائم بیش از یک یا دو روز طول کشید با پزشک خود تماس بگیرید.

 

به مدت دو هفته پس از جراحی پلک نمی‌توانید از لنزهای تماسی استفاده کنید. حتما یک جایگزین مانند عینک طبی در دسترس داشته باشید.لازم نیست در تمام مرحله بهبودی چشمان خود را بپوشانید، اما ممکن است برای محافظت از ناحیه، با گاز به خانه فرستاده شوید.

 

همچنین باید ناحیه جراحی شده را به آرامی بشویید و آن را تمیز نگه دارید. پس از چند روز، مجدداً برای ارزیابی و برداشتن بخیه‌ها در صورت لزوم به جراح مراجعه خواهید کرد.

 

خطرات احتمالی جراحی پلک

 

همه انواع جراحی هت خطر خونریزی، کبودی و عفونت را به همراه دارند. لخته شدن خون نیز یک خطر نادر اما جدی است. سایر خطرات و عوارض عبارتند از:

 

* تاری دید

* آسیب ناشی از قرار گرفتن بیش از حد خورشید

* خشکی چشم

* خارش اطراف چشم

* ناتوانی در بستن چشم

* آسیب عضلانی

* زخم ها

 

مهم است که از قبل با پزشک خود در مورد این خطرات صحبت کنید. همچنین در صورت داشتن هرگونه عارضه قبلی با هر نوع جراحی در گذشته به جراح خود اطلاع دهید.

 

چشم انداز

 

بلفاروپلاستی در درجه اول برای درمان علائم شایع پیری که در اطراف چشم شما ایجاد می شود استفاده می شود. اگر نگران میزان بیش از حد پوست یا افتادگی اطراف چشم خود هستید، در مورد گزینه‌های خود با یک متخصص صحبت کنید. در برخی موارد ممکن است نیازی به جراحی نداشته باشید.