پارس ناز پورتال

بهترین راه های سفر از بندرعباس به مشهد

بهترین راه های سفر از بندرعباس به مشهد

مشهد به پرطرفدارترین مقصد گردشگری داخلی ایران تبدیل شده و شهری زیارتی – سیاحتی محسوب می‌شود. جالب است بدانید براساس آمار منتشر شده، شهر مشهد سالیانه پذیرای بیش از 27 میلیون زائر است که از این تعداد، 2 میلیون آن‌ها گردشگران خارجی هستند.

 

یکی از طولانی‌ترین مسیرهای داخلی به مشهد، مسیر بندرعباس تا این شهر است. اگر شما نیز ساکن بندر هستید، خوب است بهترین راه سفر به مشهد را بدانید. در این مقاله به بلیط قطار بندرعباس مشهد و نحوه تهیه آن خواهیم پرداخت.

 

راه‌هایی که شما را از بندر به مشهد می‌رسانند

 

خوشبختانه سیستم حمل و نقل در چند سال اخیر در کشور ما پیشرفت مطلوبی داشته و از این رو، دسترسی به شهرهای مختلف از طریق وسایل حمل و نقل عمومی میسر شده است؛ به عنوان مثال بهبود راه‌سازی و جاده‌های کشور، سفرهای جاده‌ای را تسهیل کرده و بروز سوانح را کاهش داده‌اند.

 

همچنین خطوط راه آهن از هر گوشه ایران به سمت دیگر کشیده شده‌اند تا به‌راحتی بتوانید به هر نقطه از کشور، سفر کنید. برای سفر از بندرعباس به مشهد نیز راه‌‌های مختلفی پیش روی شما وجود دارد که با بررسی آن‌ها، بهترین مورد را معرفی خواهیم کرد.

 

مسیر هوایی و پرواز بندرعباس به مشهد

یکی از بهترین راه‌های رسیدن به شهر مشهد از بندرعباس، سفر هوایی و استفاده از هواپیماست. اگر می‌خواهید ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشهد برسید و خستگی راه را احساس نکنید، هواپیما انتخاب مناسبی است. فاصله هوایی این دو شهر از یکدیگر، معادل 1060 کیلومتر است که به طور معمول این فاصله ظرف مدت زمان 1 ساعت و 50 دقیقه طی می‌شود.

 

البته این عدد ثابت و قطعی نیست؛ بلکه بسته به شرایط آب و هوایی تغییر می‌کند و ممکن است بیشتر یا کمتر شود. استان هرمزگان به سبب موقعیت استراتژیک خود و همچنین تعدد جزایر، تعداد زیادی فرودگاه در جزایر مختلف دارد که می‌توانید برای پرواز به آن‌ها مراجعه کنید. اگر در خود بندر ساکن هستید، فرودگاه بین‌المللی بندرعباس پذیرای شما خواهد بود.

 

مسیر ریلی و سفر با قطار

یکی دیگر از بهترین گزینه‌هایی که برای سفر به مشهد پیش رو دارید، خرید بلیط قطار بندرعباس مشهد است. مسیر ریلی و راه آهن همواره به سبب مزایای متعددی که دارد، مورد توجه قرار می‌گیرد و به همین خاطر است که تقاضا برای بلیط قطار زیاد است. ازجمله مزایای سفر با قطار می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

 

  • سفر با قطار اقتصادی است و با صرف هزینه‌ای کمتر از سفر هوایی، می‌توانید خود را به مقصد برسانید.

 

  • قطار یک وسیله نقلیه ایمن است و از آن جا که در مسیر مشخصی روی ریل‌ها حرکت می‌کند، به ندرت شاهد بروز سانحه با آن هستیم.

 

  • در سفرهایی که با قطار خواهید داشت، آسایش و راحتی را تجربه می‌کنید؛ به خصوص اگر قطارهای مناسبی را برای سفر انتخاب کرده باشید. هر یک از مسافران یک تخت مجزا دارند و می‌توانند تا رسیدن به مقصد، استراحت کنند؛ همچنین اگر به صورت دسته جمعی سفر می‌کنید، می‌توانید تخت‌های یک کوپه را رزرو کنید تا کاملاً راحت باشید.

 

  • هنگامی که با قطار سفر می‌کنید، از زیبایی‌های مسیر نیز بهره‌مند خواهید شد و تا رسیدن به مقصد، می‌توانید از قاب پنجره، مناظر بیرون را تماشا کنید.

 

با توجه به این مزایا، منطقی است که بسیاری از افراد قطار را به‌عنوان بهترین وسیله حمل و نقل عمومی انتخاب کنند. جالب است بدانید مسیر ریلی بندرعباس به مشهد، یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی ایران است.

 

طول راه آهن بین این دو شهر برابر با 1400 کیلومتر است که با قطار این مسیر در مدت زمان 17 ساعت یا بیشتر طی می‌شود. این نکته بسیار مهمی است که باید پیش از خرید بلیط قطار بندرعباس مشهد به آن توجه داشته باشید.

بهترین راه های سفر از بندرعباس به مشهد

سفر با خودروی شخصی یا اتوبوس

سفر با خودروی شخصی معمولاً آخرین انتخاب کسانی است که می‌خواهند از بندرعباس به مشهد سفر کنند. طولانی بودن مسیر سبب شده که اغلب افراد مسیر هوایی یا ریلی را انتخاب نموده و راحتی خود را در اولویت قرار دهند.

 

مسیر جاده‌ای بندرعباس تا مشهد نیز مانند مسیر ریلی آن نزدیک به 1400 کیلومتر طول دارد و می‌توان آن را ظرف مدت 17 ساعت طی کرد؛ اما قطعاً سفر با خودروی شخصی یا اتوبوس به اندازه قطار راحت نیست و باید مدتی را در میانه راه توقف کنید. با این حال اگر قصد بازدید از شهرهای گوناگون را دارید، این روش هم می‌تواند مناسب باشد.

 

بهترین انتخاب از میان این مسیرها کدام است؟

 

حقیقت این است که همیشه انتخاب بهترین و بدترین بسته به شرایط شما صورت می‌گیرد. باید شرایط خود را بسنجید و ببینید با کدام مسیر احساس راحتی بیشتری می‌کنید. اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر را مدیریت کرده و آن‌ها را تا حد امکان کاهش دهید یا اصلاً با پرواز و سفرهای هوایی راحت نیستید، شاید قطار بهترین انتخاب برای شما باشد.

 

اگرچه طول مسیر ریلی با جاده‌ای یکسان است، اما سفر با قطار مزایایی دارد که نباید از آن‌ها غافل شد. پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای یک بار هم که شده خودتان را به یک سفر با قطار مهمان کنید.

بلیط قطار بندرعباس مشهد

خرید آنی بلیط قطار از وبسایت فلای‌تودی

 

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، بلیط‌های قطار معمولاً بسیار سریع به فروش می‌رسند. معمولاً از همان اول ماه، بلیط‌های کل ماه خریداری می‌شوند و اگر به‌موقع نسبت به خرید بلیط اقدام نکنید، ممکن است موفق به خرید بلیط قطار بندرعباس مشهد نشوید.

 

با این اوصاف بهتر است مدتی قبل از سفر به وبسایت فلای‌تودی مراجعه کرده و از قسمت «قطار» که به‌تازگی به سایت افزوده شده، بلیط مدنظر خود را خریداری کنید. مجموعه فلای‌تودی طی سالیانی که در حوزه خدمات گردشگری فعالیت داشته، درجه‌یک و حرفه‌ای بودن خود را اثبات کرده است. امیدواریم بهترین سفر زندگی‌تان را با فلای‌تودی تجربه کنید.