پارس ناز پورتال

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

مجموعه : اخبار سینما
بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

فیلم های سینمایی اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

 

در اینبخش با بهترین فیلمهای اکشن سال 2019 آشنا میشویم. سال 2018 پر بود از فیلمهای تخیلی و ابرقهرمانی و امسال هم همین روند ادامه دارد و سینمای هالیوود حال و هوای اکشن و ابرقهرمانی دارد، البته فیلمهای امسال در مقایسه با 2015، 2016 و 2017 سطح پایین تری دارند اما برای طرفداران دنیای اکشن، ابرقهرمان ها و اکشن هاي ورزشی می تواند جذاب باشد. با پارس ناز همراه باشید.

 

فیلم های برتر سال 2019 در ژانر اکشن

بهترین فیلم‌هاي اکشنی کـه درسال ۲۰۱۹ اکران خواهند شد کدامند؟ بی شک فیلم‌هاي «کاپیتان مارول»، «شازم!» و «انتقام جویان: پایان بازی» در بین آن‌ها خواهند بود. در مورد فیلم‌هاي اکشن خارج از ژانر ابرقهرمانی نیز «هابز و شاو»، «جان ویک: فصل سوم-پارابلوم» و «مردان سیاه پوش: بین المللی» را خواهیم داشت.

 

فیلم سینمایی آلیتا: فرشته جنگ

فیلم «آلیتا: فرشته جنگ» «Alita: Battle Angel» یک فیلم اکشن علمی تخیلی اسـت کـه توسط رابرت رودریگز کارگردانی شده و بر اساس یک مانگا نوشته یوکیتو کیشیرو ساخته شده اسـت.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

سایبورگ آلیتا «رُزا سالازار» بعد از این‌کـه توسط مردی بنام پزشک دایسون ایدو «کریستوف والتز» بـه زندگی بازگردانده می شود، سفری خطرناک را برای پی بردن بـه منشأ خود آغاز می کند. علاوه بر رُزا سالازار و کریستوف والتز، جنیفر کانلی، ماهرشالا علی و اد اسکرین اشاره کرد.

 

فیلم سینمایی قطبی

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

فیلم «قطبی» «Polar» یک فیلم اکشن بـه کارگردانی یوناس آکرلاند بر اساس کمیک بوکی نوشته ویکتور سانتوس اسـت. یک قاتل حرفه‌اي کهنه کار «مدس میکلسن» از بازنشستگی خارج میشود تا با گروهی از قاتلان اجیر شده جوان روبه‌رو شود. علاوه بر مدس میکلسن، ونسان هاجنز، کاترین وینیک، مت لوکاس و رابرت میلت از دیگر بازیگران این فیلم اکشن هستند.

 

فیلم سینمایی نزدیک

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

فیلم «نزدیک» «Close» یک تریلر اکشن بـه کارگردانی ویکی جوسون اسـت. یک کارشناس امنیتی تنها «نائومی راپاس» برای محافظت از یک وارثه «سوفی نلیس» در برابر گروهی آدم ربای حرفه‌اي باید نقشه‌اي شیطانی را کشف کرده و هم زمان برای زنده ماندن تلاش کند. علاوه بر سوفی نلیس و نائومی راپاس، یون مکن، ایندریرا و ارما و میمی کین از دیگر بازیگران این فیلم اکشن هستند.

 

فیلم سینمایی تعقیب سرد

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

فیلم «تعقیب سرد» «Cold Pursuit» یک فیلم تریلر اشکن بـه کارگردانی هانس پیتر مولاند اسـت. یک برف روب بنام نلسون کاکسمن «لیام نیسن» پس از آنکه پسرش توسط یک دار و دسته قاچاقچی مواد مخدر کشته میشود قصد انتقام از کارتل مواد مخدر در شهر کوهستانی خودرا می کند. علاوه بر لیام نیسن، لارا درن، امی روسوم و تام بیتمن از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

فیلم سینمایی کاپیتان مارول

فیلم «کاپیتان مارول» «Captain Marvel» یک فیلم اکشن ابرقهرمانی بـه کارگردانی آنا بودن و رایان فلک اسـت کـه بر اساس یک شخصیت کمیک بوکی ساخته شده اسـت. کارول دانورس «بری لارسون» کـه یک خلبان جنگنده نیروی هوایی اسـت بـه یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان کهکشان تبدیل شده و بـه نیرو‌هاي موسوم بـه استارفورس می‌پیوندد.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

استارفورس یک تیم زبده از مبارزان هستند و پس از این‌کـه زمین در بین جنگ بین دو نیروی فرا زمینی گرفتار می شود او با سوال‌هایي جدید در مورد گذشته و هویت خود بـه خانه بازمی گردد. درکنار بری لارسون، بازیگرانی مانند ساموئل ال جکسون، بن مندلسون، دجیمون هونسو و لي پیس از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

فیلم سینمایی مهمان عروسی

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

فیلم «مهمان عروسی» «The Wedding Guest» یک تریلر اکشن بریتانیایی بـه نویسندگی و کارگردانی مایکل وینترباتم اسـت. یک مرد مسلمان مرموز بریتانیایی «دو پاتل» بـه سفری پرماجرا در پاکستان و هند میرود کـه اتفاقاتی را برای وی رقم می زند. علاوه بر پاتل، رادیکا آپته و جیم سارب از دیگر بازیگران این فیلم اکشن هستند.

 

فیلم سینمایی عاشق فلین

فیلم «عاشق فلین» «In Like Flynn» بـه کارگردانی راسل مولکاهی یک فیلم استرالیایی زندگینامه‌اي اسـت کـه بر اساس داستان ارول فلین، سرباز سابق و بازیگر سرشناس استرالیایی ساخته شده اسـت. ارول فلین «توماس کاکورل» نقشه‌اي را از جیب یک جستجوگر طلا کـه بتازگی مرده بیرون میکشد.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

ارول فکر میکند این نقشه وی را بـه یک گنج باارزش در پاپوآ گینه نو خواهد رساند ودر ادامه سه مرد دیگر را ترغیب میکند کـه دراین سفر با وی همراه شده و بدین ترتیب دست بـه سرقت یک قایق تفریحی زده و بـه دریا میزنند. علاوه بر توماس کاکورل، کوری لارج، ویلیام مازلی، کلیف استاندن و ایزابل لوکاس از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

فیلم سینمایی دوشیزه بالا

فیلم «دوشیزه بالا» «Miss Bala» یک فیلم تریلر درام اکشن مکزیکی- آمریکایی بـه کارگردانی کاترین هاردویک اسـت کـه بازسازی فیلمی مکزیکی بهمین نام ساخته سال ۲۰۱۱ اسـت.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

یک دختر کـه برنده مسابقات دختر شایسته شده اسـت «جینا رودریگز» بعد از این‌کـه شاهد رخ دادن یک قتل اسـت برای زنده ماندن چاره‌اي جز کار کردن برای یک رییس باند تبهکاری ندارد. علاوه بر جینا رودریگز، اسماعیل کروز کوردووا، آنتونی مک کی و آیسلین دربز نیز در فیلم «دوشیزه بالا» حضور دارند.

 

فیلم سینمایی خشم

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

فیلم «خشم» «Furie» یک فیلم اکشن ویتنامی بـه کارگردانی لي وان کیت اسـت. یک گانگستر قدیمی بنام‌هاي فونگ کـه دست از کار‌هاي گذشته اش برداشته و اکنون نقش یک مادر مهربان و ساده را بازی می کند با گذشته تاریک خود روبه‌رو می شود و بعد از این‌کـه دخترش ربوده می شود بار دیگر بـه دوران خشن گذشته اش باز می گردد.

 


 

پیشنهاداتی برای فیلم های اکشن ورزشی

بهترین فیلم‌هاي ژانر ورزشی آن‌هایي هستند کـه مستقل از ورزشی کـه آن رابه تصویر می کشند، روایت می شوند. داستان این فیلم‌ها هر شخصی را فارغ از میزان علاقه‌اش بـه ورزش، جذب خود میکنند. قسمت موردعلاقه‌ي تماشاگران از ورزش و فیلم، غیر قابل‌پیش‌بینی بودن آن‌هاست.

 

فیلم سینمایی Breaking Away ۱۹۷۹

این فیلم در مورد چهار دوست صمیمی دبیرستانی اسـت کـه برای فرار از لقبی «شهرستانی» کـه بـه آن‌ها در شهر دانشگاه ایندیانا Indiana می‌دادند و هم‌ چنین برای محکم‌کردن دوستی‌شان تصمیم گرفتند بطور حرفه‌اي دوچرخه‌سواری کنند.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

«گسستن» Breaking Away احساس گیر کردن دریک شهر کوچک و دوست داشتن شهر خود ودر عین حال تلاش برای خارج شدن ازآن رابه خوبی بـه تصویر میکشد. این فیلم بازیگران مطرحی مثل دنیس کواید Dennis Quaid، جکی ارل هیلی Jackie Earle Haley، دانیل استرن Daniel Stern و دنیس کریستوفر Dennis Christopher را در اوج جوانی‌شان دور هم جمع کرده اسـت.

 

فیلم سینمایی Million Dollar Baby ۲۰۰۴

درام بوکس کلینت ایست‌وود Clint Eastwood همه ی را درسال ۲۰۰۴ متحیر کرد: هیچ‌کس تا قبل از موعد اسکار Oscar آنرا ندیده بودو خیلی زود همه ی‌ي را شگفت‌زده کرد. «دختر میلیون دلاری» Million Dollar Baby موفق شد اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و بهترین کارگردانی را ازآن خود کند.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

با این‌کـه بعضی از صحنه‌هاي فیلم زیادی کلیشه‌اي و معمولی هستند، اما فیلم بخاطر ایفای نقش فوق‌العاده‌ي هیلاری سوانک Hilary Swank و ایست‌وود بسیار قوی از آب درآمده اسـت. شاید یکی از دلایل موفقیت «دختر میلیون دلاری» این باشد کـه با این‌کـه یک فیلم بوکسی اسـت، اما مخاطب در حین تماشای فیلم این موضوع را حس نمیکند.

 

فیلم سینمایی Slap Shot ۱۹۷۷

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

این فیلم بیشتر از هر فیلم دیگری دراین فهرست، طرفداران آن ورزش را، در این جا هاکی، بیش‌تر از تماشاگران عادی جذب خود می کند: این فیلم همان چیزی اسـت کـه طرفداران هاکی از ورزششان انتظار دارند. «ضربه‌ي محکم» Slap Shot بـه طرز چشمگیری در مورد چیزی کـه افراد رابه این ورزش جذب می کند، صادق اسـت: خشونت، خون و بازهم خشونت.

 

فیلم سینمایی A League of Their Own ۱۹۹۲

جالب اسـت کـه در زمان پخش این فیلم یکی از مهم ترین جاذبه‌هاي آن حضور مدونا Madonna در بین بازیگرانش بوده اسـت. کمدی پنی مارشال Penny Marshall در مورد لیگ بیسبال حرفه‌اي زنان در زمان جنگ‌جهانی دوم حسابی شـما را تحت تاثیر قرار میدهد.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

داستان فیلم بر روی رابطه‌ي میان دو خواهری کـه جینا دیویس Geena Davis و لوری پتی Lori Petty در نقش آن‌ها جلوی دوربین رفته‌اند، جلو میرود. A League of Their Own بهتر از هر فیلم دیگری بیسبال را درک میکند. از میان تمام فیلم‌هاي این فهرست کـه در مورد بیسبال هستند، این فیلم انتخاب مـا برای تماشای چندین و چند باره اسـت.

 

فیلم سینمایی Ali ۲۰۰۱

در آن زمان مردم از خود می‌پرسیدند کـه چرا مایکل مان Michael Mann تصمیم گرفته اسـت فیلمی بر اساس داستان زندگی محمد علی کلی بسازد؟ این بوکسور کـه درسال ۲۰۱۶ از دنیا رفت، یکی از معروف ترین مردم در سرتاسر جهان بودو آثار دیگری همانند مستند «وقتی مـا سلطان بودیم» کـه در قسمت قبل بررسی شد هم بـه زیبایی بـه این سوژه پرداخته بودند.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

علاوه بر این آیا ویل اسمیت Will Smith می‌توانست روحیه‌ي قوی این بوکسور رابه تصویر بکشد؟ با گذشت دو دهه ازآن زمان، «علی» Ali هنوز هم تمامی شک‌ها و تردید‌ها در مورد ساختش رابا قدرت رد میکند. این فیلم همان‌قدر کـه در مورد علی اسـت، بـه همان میزان هم بـه سیاست و نژادپرستی می پردازد.

 

فیلم سینمایی The Wrestler ۲۰۰۸

«کشتی‌گیر» The Wrestler کـه داستان یک کشتی‌گیر فراموش‌شده رابه تصویر می کشد، بعد از سالها پروژ‌ه‌هاي ضعیف و تصمیمات شخصی عجیب، میکی رورک Mickey Rourke را دوباره بر سرزبان‌ها انداخت. میکی نقش کشتی‌گیری را بازی میکند کـه از دوران اوجش سالها گذشته، اما هنوز هم بخاطر علاقه‌اش کشتی را ول‌نکرده اسـت.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

او با زنی «مریسا تومی Marisa Tomei» کـه سختی‌هاي زیادی را در زندگی پشت سر گذاشته آشنا می شود و دوباره با دخترش «ایوان ریچل وود Evan Rachel Wood» ارتباط می گیرد. «کشتی‌گیر» هم‌ چنین برای کارگردانش دارن آرونوفسکی Darren Aronofsky نیز بازگشتی موفق بـه حساب می آید.

 

فیلم سینمایی Pride of the Yankees ۱۹۴۲

چند سال پیش طی تحقیقی کـه در مورد محبوب‌ترین لحظات پخش شده از تلویزیون میشد، سخنرانی “مـن خوش‌شانس‌ترین مرد روی کره‌ي زمین هستم” لو گهریگ Lou Gehrig در بین پرطرفدارترین‌ها بود.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

این خود نشان ‌دهنده‌ي اهمیت این قهرمان یانکی‌هاي Yankees اسـت کـه گری کوپر Gary Cooper نیز بـه زیبایی در «غرور یانکی‌ها» در نقش او جلوی دوربین رفت. این فیلم این بازیکن موفق راکه در اوج دوران شهرتش بعلت بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ALS از دنیا رفت را بعنوان قهرمان یانکی‌ها در خاطر مـا ثبت کرد.

 

فیلم سینمایی Foxcatcher ۲۰۱۴

تعداد زیادی از فیلم‌هاي ورزشی ناراحت‌کننده و یا تاثیر گذار هستند، اما هیچ‌کدام ازآن‌ها بـه اندازه‌ي «فاکس‌کچر» Foxcatcher ترحم‌برانگیز نیستند. دراین فیلم کارگردان بنت میلر Bennett Miller موفق شد بـه خوبی نقش ورزش در زندگی مردم رابه تصویر بکشد.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

این داستان واقعی در مورد برادران شولتز Schultz و مربی غیرعادی و عجیب‌شان، بـه طرز قابل ملاحظه‌اي بدبینانه اسـت. استیو کارل Steve Carell در نقش جان اي. د پونت John E. du Pont ثروتمند و عجیب کـه بـه امید قهرمانی در المپیک سال ۱۹۸۸ مارک Mark «چنینگ تیتوم Channing Tatum» و دیو Dave «مارک رافلو Mark Ruffalo» شولتز را برای تیمش انتخاب میکند، جلوی دوربین رفته اسـت.

 

فیلم سینمایی Bull Durham ۱۹۸۸

کوین کاستنر Kevin Costner دراین فیلم در نقش کرش دیویس Crash Davis بازیکن قدیمی بیس‌بال کـه برای مربی‌گری یک بازیکن جوان و کله‌شق «تیم رابینز Tim Robbins» استخدام می شود، بسیار جذاب ظاهر شده اسـت.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

هنگامیکه این دو با آنی ساوی Annie Savoy «سوزان ساراندون Susan Sarandon» آشنا می شوند تعامل و کشمکش این دو بر سر آنی، نشان ‌دهنده‌ي بعد فلسفی بازی بیس‌بال نیز هست. نبردی دائمی بین پیر و جوان، میان استعداد و تلاش و میان گذشته و آینده. هیچ فیلمی بـه خوبی «بول دورهام» نتوانسته اسـت بیس‌بال را تا ریزترین جز خود بفهمد.

 

فیلم سینمایی Rocky ۱۹۷۶

راجر ایبرت Roger Ebert منتقد سینما در نقد اولیه‌ي خود از «راکی» نوشته بود کـه سیلوستر استالونه Sylvester Stallone وی را بـه یاد یک مارلون براندو Brando جوان می‌اندازد. پیش از تمام دنباله‌ها، سکانس‌هاي مونتاژ شده و پیش از این‌کـه استالونه بـه این مرد عضلانی کـه امروز هست تبدیل شود.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

او مردی بود کـه می خواست داستان مردی کـه از دوران اوجش گذشته و با دختری آشنا شده و بالاخره شانسی برای نشان دادن خودش پیدا می کند را روایت کند. «راکی» داستان قهرمانی خوش‌قلب را بازگو میکند کـه کسی انتظار پیروزی وی را ندارد. با این‌کـه امروز بیش از ۴۰ سال از پخش این مجموعه فیلم‌ها می‌گذرد، اما هنوز هم همانند قبل تماشایی هستند.

 

فیلم سینمایی Raging Bull ۱۹۸۰

مارتین اسکورسیزی Martin Scorsese هیچ‌وقت ورزش را دوست نداشت. جمله‌هاي “هر چیزی کـه در آن توپ باشد، چیز خوبی نیست” و یا “مـن همیشه فکر میکردم بوکس کسل‌کننده اسـت” وی را همه ی‌ي مـا شنیده‌ایم. اما رابرت دنیرو Robert De Niro سعی کرد بـه او بفهماند کـه داستان جیک لاموتا Jake LaMotta درمورد بوکس نیست.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

بلکه در مورد خشونت، زنان و درد اسـت و این همان چیزی بود کـه اسکورسیزی آن رابه خوبی درک میکرد. در نتیجه «گاو عصبانی» کـه در مورد ورزش اسـت، در اصل در مورد خشونت، درد و بی‌رحمی اسـت. این فیلم در مورد بدی‌هاي استفاده‌ي غلط از قدرت بدنی اسـت و بـه خوبی نشان میدهد کـه چطور این استفاده‌ي غلط می تواند همه ی چیز از جمله خود شخص را از بین ببرد.

 

فیلم سینمایی Hoop Dreams ۱۹۹۴

«حلقه‌ي رویاها» Hoop Dreams مستندی در مورد دو نوجوان اهل شیکاگو Chicago ویلیام گیت William Gates و آرتور آگی Arthur Agee اسـت کـه رویای بازی در اتحادیه‌ي ملی بسکتبال NBA را در سر دارند. این فیلم سه ساعته بـه کارگردانی استیو جیمز Steve James تصویری از فقر، خانواده‌هاي از هم پاشیده، سیستم آموزشی ناموفق و نژادپرستی نهادینه در کشور آمریکا رابه مـا نشان می دهد.

بهترین فیلم های اکشن 2019 | از کاپیتان مارول تا فرشته جنگ

حلقۀ رویاها علاوه بر صحنه‌ هاي ورزشی هیجان‌ انگیز، تمامی جنبه‌ هاي یک زندگی ورزشی رابه مخاطب نشان می دهد جنبه‌ هایي کـه سایر فیلم‌ها بـه آن نمیپردازند. این فیلم هم‌ چنین یکی از بهترین فیلم‌ هاي مستند تاریخ سینما بـه شمار می آید.