پارس ناز پورتال

بهترین قرص برای فشار خون بالا

بهترین قرص برای فشار خون بالا

فشار خون بالا می‌تواند منجر به بروز بسیاری از مشکلات جدی سلامتی مانند حمله قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی و بیماری کلیوی بشود. تشخیص به موقع و درمان زودهنگام فشار خون بالا در پیشگیری از بروز این مشکلات بسیار موثر است. گزینه‌های دارویی بسیاری برای درمان این عارضه وجود دارد که پزشک با توجه به شرایط بیمار آن را تجویز خواهد کرد.

 

یکی از گزینه‌ها برای پیشگیری و درمان فشار خون بالا استفاده از مکمل منیزیم و پتاسیم است چرا که این عناصر به‌طور طبیعی در بدن حضور دارند و در بسیاری از واکنش‌ها و فرآیندهای طبیعی بدن از جمله تنظیم فشار خون نقش مهمی ایفا می‌کنند.

 

در همین راستا مشخص شده است که سطح این دو عنصر در افرادی که دچار افزایش فشار خون شده‌اند افزایش داشته است.در این مقاله ابتدا به معرفی بهترین قرص و مکمل برای فشار خون بالا می‌پردازیم و سپس درباره‌ی مکمل منیزیم و پتاسیم مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

 

داروهای ادرار آور

دیورتیک‌ها یا ادرار‌آورها از رایج‌ترین داروهای مورد استفاده برای درمان فشار خون بالا هستند. این داروها به کلیه کمک می‌کنند تا آب و سدیم را دفع کنند. این موضوع باعث کاهش حجم خونی می‌شود که باید از رگ‌های خونی عبور کند و در نهایت باعث کاهش فشار خون نیز می‌شود. سه نوع اصلی از داروهای ادرارآور وجود دارد:

  • تیازید
  • نگهدارنده‌های پتاسیم
  • دیورتیک‌های حلقه

بهترین قرص برای فشار خون بالا

مسدودکننده‌های آلفا

در شرایط خاص، بدن شما هورمون‌هایی به نام کاتکول‌آمین می‌سازد. این هورمون‌ها می‌توانند به بخش‌هایی از سلول‌ها به‌نام گیرنده‌های آلفا متصل شوند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، رگ‌های خونی باریک می‌شود و قلب سریع‌تر و با قدرت بیشتری می‌تپد. این اتفاق نیز به افزایش فشار خون می‌انجامد.

 

مسدود‌کننده‌های آلفا با چسبیدن به کاتکول‌آمین‌ها از ایجاد اتصال بین آن‌ها و گیرنده‌های آن‌ها روی سطح سلول ممانعت می‌کنند و باعث می‌شوند خون آزادانه‌تر در رگ‌ها جریان پیدا کند و تپش‌های قلب عادی باشد. این مسئله به کاهش فشار خون می‌انجامد. از این دسته داروها می‌توان به دوکسازوسین، پرازوسین و ترازوسین اشاره کرد.

 

مسدود کننده‌های بتا

این دسته از داروها با مسدود کردن عملکرد هورمون‌هایی که باعث تحریک تپش قلب می‌شوند، اثر خود را اعمال می‌کنند. اثر این داروها باعث می‌شود که قلب با سرعت و قدرت کمتری بتپد که این امر به کاهش فشار خون منجر می‌شود.

 

این گروه در دو نوع انتخابی و غیر انتخابی موجود هستند. دسته‌ی اول تنها گیرنده‌های بتا-1 موجود در ماهیچه‌ی قلب را مسدود می‌کنند اما دسته‌ی دوم علاوه بر گیرنده‌های بتا-1 ، گیرنده‌های بتا-2 را که در ریه و ماهیچه‌های صاف وجود دارند مسدود می‌کنند.

 

علاوه بر این، برخی از مسدودکننده‌های بتا اثر ترکیبی دارند. مسدود‌کننده‌های ترکیبی آلفا و بتا، اتصال هورمون‌های کاتکول‌آمین به گیرنده‌های آلفا و بتا را مسدود می‌کنند.

 

مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)

 

این دسته از داروها بدن را از تولید هورمونی به نام آنژیوتانسین II که باعث باریک شدن رگ‌های خونی می‌شود، باز می‌دارند. این داروها فشار خون را با کمک به انبساط عروق خونی منقبض شده و در واقع کمک به عبور خون بیشتر کاهش می‌دهند. مصرف این دسته از داروهای کاهنده‌ی فشار خون در دوران بارداری منع شده است.

 

مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین II (ARBs)

 

این دسته از داروها از اثر آنژیوتانسین II بر عروق خونی ممانعت به عمل می‌آورد. آنژیوتانسین II با اتصال به گیرنده‌ی خود روی سطح عروق خونی، باعث انقباض و در واقع سفت شدن آن‌ها می‌شود. داروهای این گروه از این اتفاق جلوگیری می‌کنند و در نهایت از این راه به کاهش فشار خون دامن می‌زنند.

 

مکمل منیزیم و پتاسیم؛ کالمگ® (سیترات)

 

همان‌طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، منیزیم و پتاسیم از اجزای طبیعی بدن هستند و در بسیاری از واکنش‌های آنزیمی و فرآیندهای طبیعی بدن نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کنند. همچنین مطالعات نشان داده است مصرف منیزیم و پتاسیم چه از طریق رژیم غذایی و چه از طریق مکمل‌ها، باعث کمک به کاهش و کنترل فشار خون در افراد مبتلا به این عارضه می‌شود.

مکمل منیزیم و پتاسیم؛ کالمگ® (سیترات)

کالمگ یکی از جدیدترین محصولات شرکت سمانیک سلامت گستر است که حاوی هردو ماده‌ی منیزیم و پتاسیم است و می‌تواند به پیشگیری و درمان فشار خون بالا کمک کند.. منیزیم و پتاسیم به‌کار رفته در محصول کالمگ از نوع سیترات آن می‌باشد که باعث افزایش جذب و اثربخشی این محصول شده است. می‌توان از کالمگ به عنوان بهترین قرص برای پیشگیری و کاهش فشار خون بالا یاد کرد.

 

نکته‌ی مهم در رابطه با استفاده از این دسته‌های دارویی، وجود عوارض جانبی آن است. این داروها می‌توانند باعث بروز طیف وسعی از عارضه‌های ناخوشایند از قبیل تغییر در سطح الکترولیت‌های بدن، سر درد، لرزش، تغییر ریتم تپش قلب، مشکلات کلیوی، سوزش سر دل و … بشوند.

 

این محصول اثرات مثبت فراوانی بر بهبود وضعیت سلامت عمومی بدن دارد و به کاهش فشار خون، سلامت قلب و عروق، پیشگیری ودرمان سنگ کلیه، بهبود عملکرد عضلانی و کاهش اسپاسم و بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک به‌سزایی می‌کند.

 

مسدود کننده‌های کانال کلسیم

کلسیم ماده‌ای است که حضور آن برای حرکت ماهیچه‌ها ضروری است. مسدود‌کننده‌های کانال کلسیم به جلوگیری از ورود کلسیم به سلول‌های ماهیچه صاف قلب و عروق خونی کمک می‌کنند. این کار باعث می‌شود قلب با نیروی کمتری ضربان داشته باشد و به رگ‌های خونی کمک می‌کند که ریلکس شوند. در نتیجه‌ی این وقایع فشار خون کاهش می‌یابد.

 

متسع‌کننده‌های عروق

این دستهاز داروها همان‌طور که از نامشان پیداست باعث شل شدن عضلات دیواره‌ی رگ‌های خونی می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود که خون راح‌تر جریان یابد و فشار خون کم شود.