پارس ناز پورتال

بهترین مارک لوازم آرایشی | دانستنی های بسیار مهم برای خرید لوازم آرایشی

بهترین مارک لوازم آرایشی | دانستنی های بسیار مهم برای خرید لوازم آرایشی

بهترین مارک لوازم آرایشی

اگر همین حالا از شما بپرسند چند مارک لوازم آرایشی را می‌شناسید چه پاسخی می‌دهید؟ احتمالاً همه ما حداقل تا 20 برند لوازم آرایشی و بهداشتی را می‌شناسیم و حتی اگر تا به حال از محصولاتشان استفاده نکرده باشیم باز هم آوازه‌شان به گوشمان. تعداد تولید کنندگان لوازم آرایش این روزها تا حدی بالا رفته که دیگر بر خلاف گذشته بسته به بودجه‌مان محدود به چند برند خاص نیستیم.

 

اما بدون تعارف باید گفت این تنوع بالا گرچه مزایای زیادی دارد اما انتخاب مارک را برایمان دشوار کرده و حالا برای خرید مناسب‌ترین لوازم آرایشی که مطابق ایده‌آل هایمان باشد، کار چندان ساده‌ای را پیش رو نداریم. به همین منظور در ادامه قصد داریم تا راهکارهایی برای انتخاب بهترین لوازم آرایشی را در اختیارتان بگذاریم و 10 مورد از پرطرفدارترین مارک‌های لوازم آرایش را نیز به شما معرفی کنیم.

 

ویژگی‌های بهترین لوازم آرایشی برای خرید

گرچه گاهی اوقات اولین فاکتوری که به هنگام خرید لوازم آرایش مورد توجه قرار می‌‌گیرد، قیمت این دسته از محصولات است؛ اما بگذارید صادقانه بگویم قربانی کردن کیفیت و سلامت یک محصول تنها برای قیمت، در دراز مدت تبعات خوبی نخواهد داشت. پس چند دقیقه از وقت خود را برای مطالعه این مطلب اختصاص دهید تا در خریدهای بعدی خود رضایت بیشتری داشته باشید.

 

ماندگاری بالا

افزایش ماندگاری محصولات آرایشی همیشه یکی از بزرگترین دغدغه‌های تولیدکنندگان بوده که تا حد زیادی آن‌ها را  ناچار به استفاده از مواد شیمیایی نه چندان سالم کرده است. اما فاکتوری که با کیفیت‌ ترین لوازم آرایشی را از سایر محصولات موجود در بازار متمایز می‌سازد، انتخاب مواد نگهدارنده سالم است.

بهترین مارک لوازم آرایشی | دانستنی های بسیار مهم برای خرید لوازم آرایشی

به همین دلیل نیز اغلب برندهای مشهور و تأیید شده جهانی به استفاده از مواد نگهدارنده طبیعی و سالمی چون عصاره آلوئه‌ورا، بنزیل الکل، سیتریک اسید، پتاسیم سوربات و سوربیک اسید روی آورده اند.

 

قیمت مناسب

آیا منظور از قیمت مناسب، هزینه و ارزشگذاری اقتصادی پایین است؟ بدون شک خیر! وقتی از قیمت مناسب صحبت می‌کنیم منظورمان تناسب قیمت با کیفیت، میزان اعتبار برند و مزایایی است که یک محصول آرایشی برایمان فراهم می آورد. یک برند آرایشی معتبر همیشه این تناسب را در ارائه محصولاتش رعایت می‌کند.

 

مقاوم در برابر نور خورشید

تا چند سال پیش برای حافظت پوست خود در برابر نور خورشید راه دیگری جز استفاده از کرم ضد آفتاب به ذهنمان نمی‌رسید. اما شاید جالب باشد بدانید این روزها برخی از معتبرترین مارک‌های لوازم آرایش نه تنها کرم‌های ضد آفتاب، بلکه سایر محصولات آرایشی خود را نیز به صورت SPF دار فرموله می‌کنند تا پوستمان در برابر اشعه خطرناک UV و نور خورشید در امان باشد.

 

فاقد مواد سمی و مضر

شاید بگویید هیچ لوازم آرایشی در جهان وجود ندارد که بتوان گفت 100 درصد سالم و بی ضرر است. در جواب باید گفت بله، احتمالاً هیچ شرکت تولید کننده‌ای نیز چنین ادعایی ندارد. پس تفاوت یک برند شناخته شده و معروف با یک برند ناشناخته و غیر معتبر در میزان سلامت محصولات‌ شان را کجا می‌توان یافت؟

 

برندهای معتبری که نمایندگان کشورشان در جهان هستند به خوبی تحت نظر سازمان‌های بهداشتی قرار دارند و از طرفی نظارتی که بر روی این مارک‌ها صورت می‌گیرد، روی تولیدات تقلبی و فیک موجود بازار وجود ندارد. بنابراین سلامت محصولات این برندها قابل دفاع و تضمینی می‌باشد.

 

بهره‌مندی از انواع ویتامین و مواد مغذی

نکته دیگری که نباید از آن غافل شد آن است که یک محصول آرایشی به غیر از هدف اصلی‌اش در ایجاد زیبایی بیشتر، آیا خاصیت ترمیمی و تغذیه کنندگی نیز دارد یا خیر؟ برای مثال، رژ لب‌های ویتامینه و حاوی مواد آبرسان انتخاب بهتری نسبت به رژهای عادی هستند. پس به هنگام خرید لوازم آرایشی به مزایای این چنینی نیز توجه داشته باشید.

 

انتخاب بهترین مارک لوازم آرایشی

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، مارک‌های زیادی در دنیای لوازم آرایشی وجود دارند که برخی از آن‌ها در دسته برندهای خاص و گران‌قیمت و برخی دیگر در دسته مار‌ک‌های رده پایین‌ و اقتصادی طبقه‌بندی می‌شوند. در این مقاله تلاش داریم در مرز بین این دو نوع طبقه بندی حرکت کرده و برخی از بهترین برندهای جهان را معرفی کنیم که در عین حال چندان دور از دسترس نباشند.

 

1- دیور  Dior

دیور یکی از قدیمی‌ترین برندهای حاضر در لیست 10 تایی ما است. در خصوص لوازم آرایشی، دیور حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و از جمله لوکس‌ترین برندهای این حوزه به حساب می‌آید. از کرم‌های زیرساز گرفته تا ریمل و رژ لب، این برند تمام نیازهایتان را پوشش می‌دهد. با این وجود، میزان اسانس و مواد نگهدارنده بالای موجود در محصولات دیور مورد پسند عده‌ای نیست که البته اصالت و جذابیت تولیدات این برند این مورد را به خوبی کم‌رنگ می‌کند.

 

2- لورآل  L’Oréal

برند فرانسوی لورآل از چیزی که فکرش را بکنید وسیع تر است و شرکت‌های زیادی را زیر دست خود دارد. این برند از محصولات آرایشی صورت گرفته تا مو یکی از شناخته‌شده ترین برندها بوده و در فرموله کردن محصولات خود از نانوتکنولوژی استفاده می‌کند و به این همین دلیل نیز می‌توان گفت لوازم آرایشی و بهداشتی این برند بدون شک بی همتا اند.

 

3- میشا  Missha

برند میشا به عنوان نماینده کشور کره‌جنوبی در لیست ما قرار گرفته که نه تنها در بخش لوازم آرایشی، بلکه در حوزه محصولات مراقبت از پوست نیز پا به پای رقبای غربی خود حرکت می‌کند. آن‌چه میشا را به یکی از برترین مارک‌های لوازم آرایش در جهان تبدیل کرده، آن است که درصد قابل توجهی از محصولات این شرکت حاوی SPF اند و بنابراین به غیر از بیشتر به چشم آوردن زیبایی‌هایتان، در حفاظت از پوست نیز مؤثرند از معروف ترین محصولات آن میتوان به بی بی کرم میشا اشاره کرد که در بازار ایران نیز محبوبیت زیادی کسب کرده است .

 

اغلب ما به هنگام خرید چه به صورت حضوری و چه از انواع فروشگاه‌ آنلاین لوازم آرایشی، به بهره‌مندی محصول مورد نظرمان از SPF توجه نداریم و این مسئله در دراز مدت ما را با خشکی پوست و بروز چین و چروک‌های زود هنگام مواجه می‌کند.

 

4- سفورا  Sephora

تنوع محصولات برند سفورا بسیار بالا بوده و به غیر از حوزه لوازم آرایشی، در زمینه عطر و حتی انواع براش و تجهیزات آرایشی نیز شهرت خوبی یافته. جالب است بدانید برند سفورا در حال حاضر متعلق به برنارد آرنو است که به عنوان چهارمین فرد ثروتمند جهان شناخته شده است. لوکس بودن، تنوع و خلاقیت بالایی که در لوازم آرایشی سفورا دیده می‌شود موجب شده تا این برند را در لیست برترین مارک‌های لوازم آرایشی قرار دهیم.

بهترین مارک لوازم آرایشی | دانستنی های بسیار مهم برای خرید لوازم آرایشی

5- مک  Mac

بدون شک برند مک نیز شایسته حصور در این لیست است؛ چرا که نه در تنها کیفیت محصولاتش در حوزه میکاپ ثابت شده است، بلکه مخاطبان اصلی‌اش نیز حرفه‌ای ترین میکاپ‌ آرتیست‌ها هستند! یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که موجب محبویت این برند میان علاقه‌مندان به لوازم آرایش شده، رنگ‌های رژ لب و همچنین کیفیت بالای فونداسیون ها یا زیر سازهای آرایش این برند می‌باشد.

 

6- میبلین  Maybelline

میبلین از جمله برندهایی است که تحت نظر شرکت لورآل فعالیت کرده و بنابراین کیفیت تولیداتش تضمین شده به حساب می‌آید. ریمل، کرم پودر و پالت‌های این برند بیش از سایر محصولاتش در ایران شهرت یافته‌اند و در فرمولاسیون آن‌ها نیز کمترین مواد شیمیایی مضر را می‌توان یافت.میبلین در کنار میشا، بورژوآ و الارو از جمله برندهای معروف و شناخته شده‌ای است که تنوع خوبی از محصولاتش در کشورمان موجود بوده و به این ترتیب به هنگام انتخاب محدودمان نمی‌کند.

 

7- استی لادر Estée Lauder

کرم پودرها و زیرسازهای برند استی لادر در جهان به خوبی شناخته شده اند و تنوع رنگ ‌بالای کرم‌های سی سی این برند نیز کمک می‌کند تا با هر تناژ پوستی که دارید، بلخره رنگ کرم پودری که با پوستتان تطابق دارد را بیابید. استی لادر در دسته برندهای لوکس طبقه بندی می‌شود که نسبت به چند برندی که در قسمت قبل به آن ها اشاره شد، قیمت بیشتری را برای محصولاتش ارائه می‌دهد.

 

8- بورژوآ  Bourjois

بورژوآ نیز همانند باقی رقبایش در این لیست 10 تایی، مجموعه وسیعی از لوازم آرایشی را ارائه می‌کند. با این وجود فونداسیون و رژ گونه این برند بیش از سایر تولیداتش در ایران طرفدار دارد. علاقه‌مندان به تولیدات این برند معمولاً افرادی هستند که آرایش نچرال و ساده را بیشتر می‌پسندند. طیف وسیع رنگ کرم پودر و همچنین رنگ‌های خاص و جذاب رژ لب و رژ گونه‌های این برند یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار در محبوبیت این مارک لوازم آرایشی بوده.

 

9- الارو  Ellaro

الارو را احتمالاً همه ما با کرم‌های ضد آفتابش می‌شناسیم. برخی از تولیدات الارو که در کشورمان با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند، کرم ضد آفتاب، کرم پودر و محصولات مراقبت از پوست این برند هستند. شاید الارو، اوریفلیم و میشا را می‌توان به عنوان فعال‌ترین برندهای حاضر در این لیست به حساب آورد که تنوع محصولات مراقبت از پوستشان به خوبی لوازم آرایشی آن هاست.

 

10- اوریفلیم  Oriflame

در انتها می‌رسیم به اوریفلیم که یک برند سوئدی است و مدتی است که محصولات آن به کشورمان وارد می‌شوند. بخش قابل توجهی از تولیدات برند اوریفلیم را محصولات مراقبت از پوست و مو تشکیل می‌دهند و بنابراین محصولات پرفروش و پرطرفدار  این برند نیز کرم‌های ترمیم کننده و مراقبت از پوست آن هستند. البته پنکیک‌های این برند نیز از جمله بهترین‌های اوریفلیم به حساب می‌آیند که به دلیل قیمت نسبتاً مناسبشان اوریفلیم را لایغ حضور در این لیست دانستیم.

 

در این مطلب تلاش داشتیم تا به معرفی برخی از برترین مارک‌های محصولات آرایشی بپردازیم تا این بار به هنگام خرید لوازم آرایشی دلخواهتان، انتخاب ساده‌تری را پیش روی خود داشته باشید. از اینکه تا انتها با ما همراهی کردید متشکریم.