پارس ناز پورتال

بهترین مدل‌ میز و صندلی رستوران در بازار ایران چیست؟

بهترین مدل‌ میز و صندلی رستوران در بازار ایران چیست؟

رستوران‌ها یکی از مکان‌هایی هستند که طراحی دکوراسیون آن‌ها با میز و صندلی‌های متنوعی انجام می‌شود. انتخاب میز و صندلی رستوران مناسب، تأثیر مستقیمی برجذب مشتری دارد. انتخاب خوب و کاربردی یکی از مهم‌ترین مراحل تجهیز رستوران‌ها است؛

 

چراکه مشتری اولین چیزی را که انتخاب می‌کند محل نشستن خود در رستوران است. در بازار ایران امروزه سبک‌ها و مدل‌های مختلفی از میز و صندلی رستورانی مشهد تولید و عرضه‌شده است که این انتخاب با توجه به فضا و نوع سبک رستوران انجام می‌شود.

 

انواع مدل میز و صندلی رستورانی

 

در خرید میز و صندلی رستوران اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، سبک کلی رستوران است. میز و صندلی‌های رستورانی شامل سه دسته می‌شوند:

 

1- میز و صندلی رستورانی کلاسیک

این نوع صندلی‌های رستورانی به‌صورت سنتی طراحی‌شده‌اند که برخلاف صندلی‌های سبک معاصر هستند. طراحی این صندلی‌ها معمولاً به‌صورت منحنی شکل بوده و در آن از خطوط صاف و تمیز خبری نیست؛ همچنین این سبک از صندلی‌های رستورانی دارای زرق‌وبرق زیادی نبوده و بیشتر برای سالن‌های پذیرایی و تالارها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 

2- میز و صندلی رستورانی مدرن

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های میز و صندلی رستوران نوع مدرن آن است که به‌صورت صاف و بدون منحنی تولید و طراحی‌شده‌اند. پایه‌های این نوع صندلی‌های رستورانی معمولاً دارای جنس فلز هست و استفاده از رزین و فایبرگلاس در صندلی‌های سبک مدرن متداول است.

 

3- میز و صندلی رستورانی معاصر

این صندلی‌ها نیز شباهت زیادی به سبک مدرن دارند؛ زیرا در طراحی و تولید صندلی‌های رستورانی از مواد و متریال فلزی استفاده‌شده است. صندلی‌های رستورانی معاصر بدون انحنا و دارای ظاهری ساده هستند که مدام در حال تغییر طرح و رنگ در بازار هستند. میز و صندلی رستورانی مشهد ویژگی‌های صندلی رستورانی معاصر را تا حدودی دارا هستند.

بهترین مدل‌ میز و صندلی رستوران در بازار ایران چیست؟

4 مدل صندلی رستورانی پرطرفدار بازار ایران

 

یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید میز و صندلی رستوران، صندلی رستورانی فلزی است که از مقاومت بالایی برخوردار است. این نمونه برای استفاده در رستوران‌هایی که دارای فضا و محیط بسته هستند توصیه می‌شود.

 

صندلی فلزی در رستوران‌های کلاسیک و فست‌فودها کاربرد بیشتری داشته و جنس آن معمولاً از استیل یا آلومینیوم همراه با نشیمن جنس چوب یا فلز است. در ادامه با 5 نوع از مدل میز و صندلی رستورانی آشنا خواهید شد.

 

صندلی رستورانی تونت: این نوع صندلی رستورانی بیشترین کاربرد را در رستوران‌های با فضای کلاسیک و کافی‌شاپ‌ها دارد. خرید صندلی رستوران مدل تونت برای افرادی که فضای خاصی را برای محیط کافی شاپ و رستوران خود، مدنظر دارند، مناسب و کاربردی است.

 

صندلی رستورانی تولیکس: از مدل‌های پرطرفدار در صنعت رستوران صندلی تولیکس است که از یک بدنه فلزی تشکیل‌شده و دارای رنگ کوره‌ای است. رنگ‌های کوره‌ای مقاومت بالای در برابر هرگونه آسیب‌دیدگی رادارند.

 

این صندلی به دلیل طول عمری که دارد بسیار موردعلاقه صاحبان رستوران‌ها قرارگرفته و بسیار مناسب رستوران‌های کلاسیک و ساده هست. قیمت میز و صندلی رستوران نسبتاً بالا است؛ اما با خیال راحت می‌توانید برای چند سال استفاده کنید.

 

صندلی رستورانی تولیکس با رویه چوب: طراحی این نوع صندلی به‌صورت بدنه فلزی و رویه چوب است که زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد. استفاده از این نوع صندلی برای سبک‌های مختلف رستورانی مناسب هست؛ ولی طول عمر آن نسبت به صندلی تولیکس کمتر است.

 

صندلی رستورانی پلیمری: جنس این صندلی از پلیمر بوده و دارای تنوع رنگ بالایی در بازار است. این مدل میز و صندلی رستورانی در برابر عوامل مختلف دارای مقاومت بالا و برای انواع رستوران و فست‌فودها مورداستفاده قرار می‌گیرد. قیمت میز و صندلی رستوران فضای باز بالا است به همین دلیل؛ از صندلی پلیمری برای فضای باز نیز استفاده می‌کنند.

 

فروشگاه اینترنتی آلپر به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر محصولات و تجهیزات هتل، تالار و رستوران درباره جنس میز و صندلی، نکات زیر را گفته است:

 

{ جنس میز و صندلی مناسب رستوران بیشتر روی قیمت اثرگذار است؛ اما به طور کلی باید به جنس میز و صندلی نیز توجه ویژه ای داشته باشد. همان طور که می دانید میز و صندلی با جنس مرغوب مانند چوب های درجه یک، قیمت های به مراتب بالاتری دارد و میز و صندلی با جنس فلزات مختلف نیز قیمت مناسب‌تری نسبت به نمونه چوبی دارد.

 

در نتیجه این فاکتور مهم را فراموش نکنید. بهتر است که در انتخاب جنس میز و صندلی به این نکته توجه کنید که جنسی را در نظر بگیرید که در طولانی مدت، کاربرد قابل توجهی برای شما داشته باشد و در همین طور زیبایی و اصالت را به رخ مشتریان بکشد.}

بهترین مدل‌ میز و صندلی رستوران در بازار ایران چیست؟

نکات مهم در خرید میز رستوران

 

در خرید میز رستوران باید بدانید که به‌صورت کلی این کالا به‌صورت جدا و پایه‌دار در بازار عرضه می‌شوند. میزهای جداشونده این قابلیت رادارند که در صورت خراب شدن یک بخش از آن، فقط همان قسمت را عوض کنید و نیازی به تعویض کل میز نباشد. رویه میزهای رستوران به‌صورت مربع، دایره و مستطیل در سایزهای مختلف شامل جنس‌های متنوع چوب، گرانیت و لمینت می‌شود.

 

قیمت میز و صندلی رستوران با توجه به نوع و مدل آن از قیمت‌های مختلفی در بازار ایران برخوردار است. سبک طراحی‌های مختلف که در میز صندلی رستورانی بکار برده می‌شود و همچنین استفاده از جنس‌های مختلف، سبب می‌شود تا این میز و صندلی‌ها نسبت به یکدیگر دارای درجه‌بندی و کیفیت‌های مختلف باشند. خرید میز و صندلی رستوران کار بسیار حساس بوده و باید تمام نکات را از قبل بدانید.

 

سخن پایانی

با توجه به آنکه محیط و طراحی دکوراسیون رستوران‌ها ارتباط مستقیمی با نوع میز و صندلی رستوران دارد پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را بکار برد. رستوران‌ها دارای سبک‌های خاصی از نظر محیط و فضا هستند که همین باعث می‌شود تا نتوانند از هر نوع مدل میز و صندلی استفاده کنند. با توجه به اینکه در بازار ایران سبک‌ها و مدل‌های مختلف میز و صندلی رستورانی وجود دارد، امکان انتخاب برای محیط‌های مختلف رستورانی فراهم‌شده است.