پارس ناز پورتال

بهترین مقاصد گردشگری در پاییز

بهترین مقاصد گردشگری در پاییز

برای رزرو بلیط پرواز از فلای تودی کدام مقصد را برای پاییز انتخاب کنیم؟ ایران را می‌توان کشوری چهار فصل به‌شمار آورد که در هر زمانی از سال مناطق بسیار زیبایی برای تفریح و خوش‌گذرانی دارد.

با توجه به اینکه شروع پاییز با بازگشایی مدارس همراه است، حجم سفرها تا حدی کاهش پیدا می‌کند و شناخت یک مقصد گردشگری مناسب این امکان را به شما می‌دهد تا یک تفریح ارزان و به‌صرفه را تجربه کنید.

البته رفتن به مناطقی از کشور که در این فصل هوای خیلی سردی دارند، برای اغلب افراد مناسب به‌نظر نمی‌رسد پس با ما همراه شوید تا بهترین مکان‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

در فصل پاییز کدام شهرها را برای سفر انتخاب کنیم؟

زیبایی‌های فصل پاییز در هر شهر و دیاری خود را به‌شکل خاصی نشان می‌دهد که در بسیاری از مناطق نه خبری از گرمای خسته‌کننده تابستان است و نه سرمای شدید، آزاردهنده به‌نظر می‌رسد.

از همین رو پاییز می‌تواند بهترین زمان برای پیداکردن یک مقصد دوست‌داشتنی و رزرو پرواز از فلای تودی باشد تا برای چند روزی را دور از هیاهوی زندگی به تفریح و سرگرمی بگذرانید. اگر دنبال بهترین انتخاب هستید، پیشنهاد ما سفر به کیش و تجربه اقامتی به یادماندنی در هتل بین المللی کیش است. پاییز بهترین زمان سفر به این جزیره محسوب می شود.

 

یزد، شهری زیبا در دل کویر

این شهر زیبا که در بخش مرکزی کشور قرار گرفته، می‌تواند مقصدی بسیار مناسب برای فصل پاییز باشد به‌خصوص برای کسانی که دوست دارند تا این شهر تاریخی را در موقعی از سال که هوا خنک‌تر است، ببینند.

با این تفاسیر اگر در پاییز پرواز خود را از طریق فلای تودی به مقصد یزد انتخاب کرده‌اید بهتر است سری به مکان‌های تاریخی همچون حمام خان، امیرچخماق، آب انبار و کاروانسرای زین‌الدین بزنید.

از طرفی قدم‌زدن در میان کوچه‌پس‌کوچه‌های یزد و تماشای بافت قدیمی این منطقه یکی از بخش‌های شیرین سفر به این شهر در نظر گرفته می‌شود که با توجه به خنکای هوا برای اغلب افراد گردشی دوست‌داشتنی به‌شمار می‌رود.

در ضمن برای اقامت در شهر زیبا و تاریخی یزد نیز می‌توانید در هتل‌هایی همچون داد، زنبق، مهر، فهادان، لب خندق، ملک التجار و دیگر مکان‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید که امکان رزرو آنلاین از فلای تودی را دارند.

 

اصفهان و کویرگردی در پاییز

کسانی که همیشه به‌دنبال طبیعت‌گردی هستند اعتقاد دارند یکی از بهترین زمان‌ها برای گشت‌وگذار در دل کویر فصل پاییز است که البته در کاشان یا آران و بیدگل می‌توان بهترین مناطق برای این منظور را پیدا کرد.

از همین رو برای تجربه یک سفر زیبا و رویایی در کویرهای مرنجاب، مصر، چاه عروس، خارا یا ورزنه بهتر است همین حالا بلیط خود از فلای تودی به مقصد اصفهان را رزرو کنید.

 

چابهار و شگفتی‌های طبیعی

آب‌وهوای معتدل بندر چابهار در فصل پاییز بهترین موقعیت برای تفریح در این منطقه به‌شمار می‌رود؛ شما می‌توانید از پدیده‌های شگفت‌انگیزی همچون کوه‌های مریخی، روستای درک، جنگل حرا و بسیاری موارد دیگر دیدن کنید.

 

زیبایی‌هایی شمال کشور را در پاییز از یاد نبرید

اگر می‌خواهید پاییز هزار رنگ را از نزدیک ببینید بهترین کار این است که سفری به شهرهای شمالی کشور داشته باشید که در این موقع از سال نیز خبری از رطوبت شدید و آزاردهنده نیست.

فرقی ندارد برای رزرو بلیط پرواز و انتخاب هتل از فلای تودی استان گیلان را انتخاب کنید یا گلستان و مازندران، در هر صورت گشت‌وگذار در جنگل‌های زیبا و رویایی این مناطق حس و حال بسیار خوبی را به شما می‌بخشد.

از زیبایی‌های مناطق شمالی که دیدن آن‌ها برای هر فردی لذت‌بخش خواهد بود می‌توان به جاده اسالم خلخال، فیلبند، پارک جنگلی النگدره گرگان، ماسال و آب گرم لاویج در استان مازندران اشاره کرد.

 

لرستان و تماشای مناظر طبیعی در دل کوهستان

اگر می‌خواهید طبیعتی بکر و دست‌نخورده را در فصل پاییز تماشا کنید، بدون شک استان لرستان بهترین مقصد برای شما خواهد بود که مناطق دیدنی بسیاری را در دل رشته کوه زاگرس به نمایش می‌گذارد و تعدادی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • آبشار بیشه: این منطقه که در فهرست میراث طبیعی ایران نیز قرار دارد یکی از مناطق رویایی و زیبا در فصل پاییز است که معمولاً علاقه‌مندان به مناظر زیبای طبیعت از دیدن این آبشار با ارتفاع 48 متری لذت می‌برند. در دامنه کوه نیز انبوهی از درختان با رنگ‌های پاییزی و دلنشین را می‌بینید.
  • دره کهمان: در بخش دیگری از لرستان نیز یکی دیگر از مناطق دیدنی را مشاهده خواهید کرد که با نام دره کهمان یا تخت شاه معروف است که وجود یخچال‌های طبیعی و درختان مرتفع، زیبایی خاصی به آن می‌بخشد.
  • تنگه شیرز: در میان مناطق طبیعی که در استان لرستان وجود دارد باید به تنگه شیرز نیز اشاره کرد که زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد.

 

کیش، سفری مهیج در فصل پاییز

به‌طور معمول در فصل پاییز رزرو بلیط کیش از فلای تودی طرفداران زیادی دارد که البته می‌توان گفت دلیل این انتخاب نیز به خاطر آب‌وهوای مناسب جزیره در این موقع از سال است.

قدم‌زدن در ساحل و حس خوب وزش نسیم دریا، امکان گشت‌وگذار در طول روز و سر زدن به مناطق دیدنی بدون کلافگی‌های ناشی از گرمای هوا، باعث می‌شود تا کیش به یکی از بهترین مقاصد پاییزی تبدیل شود.

در هنگام حضور در این جزیره حتماً از کلبه هور، شهر زیرزمینی کاریز، آکواریوم، باغ پرندگان، پارک دلفین، روستای باغو، ساحل مرجان و مراکز خرید متعددی که در جزیره وجود دارد، دیدن کنید.

از طرفی اگر برای اقامت در این منطقه هزینه هتل برای شما اهمیتی نداشته باشد یکی از بهترین مکان‌ها، هتل بین المللی کیش است که خدمات بسیار خوبی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

 

هرمز و خاک‌های رنگارنگ

مناطق جنوبی کشور همیشه در فصل پاییز میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است. گردشگران در این فصل از سال می‌توانند در خنکای هوا با خیالی راحت از مکان‌های دیدنی بازدید کنند.

در بین جزیره‌های جنوبی، زیبایی‌های هرمز را نمی‌توان فراموش کرد که با وجود خاک‌های رنگارنگ مناظر جالب و خیره‌کننده‌ای را در مقابل هر بیننده‌ای به نمایش می‌گذارد.

قلعه پرتغالی‌ها، ساحل سرخ، غار الهه نمک، دره رنگین کمان، غارهای دریایی، پرتگاه غروب و بسیاری از مناطق طبیعی دیگر را می‌توانید در این جزیره رنگارنگ و زیبا مشاهده کنید.

هرمز و خاک‌های رنگارنگ

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید در فصل پاییز از طریق فلای تودی یکی از بهترین مناطق را برای گردش و تفریح انتخاب کنید، شهرهایی مثل یزد، مناطق شمالی کشور، جزیره‌هایی همچون کیش و هرمز، کویرهای متعدد اصفهان، مناظر طبیعی استان لرستان و چابهار می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای رقم زدن یک سفر هیجان‌انگیز و خاطره‌ساز باشند.