پارس ناز پورتال

بهترین مودم های بازار ایران کدامند؟ معرفی مودم HA6400 سیم کارتی همراه اول

بهترین مودم های بازار ایران کدامند؟ معرفی مودم HA6400 سیم کارتی همراه اول

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت، مودم همراه اول نیز به‌عنوان یکی از نمونه‌های سیم‌کارتی به بازار عرضه شد که امکان دسترسی آسان به اینترنت پرسرعت را برای کاربران فراهم می‌کند.

 

در چند سال اخیر استفاده از مودم‌های مختلف به یکی از نیازهای ضروری در خانه و برای کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شده است؛ و هرکدام از آن‌ها با ارائه ویژگی‌های خاصی خدمات ویژه‌ای به کاربران ارائه می‌دهند.

 

مدل‌هایی که امکان پشتیبانی از سیم‌کارت را برای افراد فراهم می‌کنند، به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار به‌شمار می‌روند که دسترسی سریع و آسان به اینترنت را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

 

منظور از مودم سیم کارت خور چیست؟

در گذشته مودم‌های خانگی به گونه‌ای طراحی می‌شد که اندازه بزرگی داشت و برای اتصال به اینترنت وابسته به خطوط ثابت بود؛ البته بعدها دچار تغییراتی شد و نمونه‌های مختلفی از آن‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

 

با گذشت زمان و هم‌زمان با تغییر نسل اینترنت، شرکت‌های سازنده سعی بر این داشتند تا مدل‌هایی جدیدتر و باکیفیت‌تر در اختیار کاربران قرار دهند.

 

از همین رو در سال‌های اخیر مودم‌هایی با قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت که با نام مودم LTE نیز شناخته می‌شوند، تولید شد که برای ارائه سرویس اینترنت به اپراتورهای تلفن همراه وابسته هستند.

 

چرا استفاده از مودم سیم کارت خور اهمیت دارد؟

 

شاید برخی بر این باور باشند که استفاده از دیتای گوشی همراه تفاوتی با مودم سیم کارتی نداشته باشد اما باید این را بدانید که چنین تفکری تا حدودی اشتباه است؛ زیرا مزایای مختلفی را می‌توان برای این مودم‌ها در نظر گرفت که آن‌ها را به محصولی محبوب تبدیل می‌کند.

 

اگر شما هم علاوه‌بر استفاده از داده همراه خود نیاز دارید که به‌صورت مداوم دستگاه‌های مختلف را از طریق هات اسپات به اینترنت وصل کنید، در چنین حالتی به اهمیت استفاده از مودم سیم کارت خور پی می‌برید، دیگر مزایا به شرح زیر است:

 

دسترسی به اینترنت پرسرعت

مودم‌های سیم کارتی قابلیت ارائه اینترنت پرسرعت را برای تعداد بیشتری از کاربران فراهم می‌کنند. درحال‌حاضر می‌توان مودم فورجی یا 4.5G را به‌راحتی در بازار پیدا کرد.

 

میزان پوشش‌دهی و سرعت مورد انتظار از این تجهیزات وابستگی زیادی به اپراتور ارائه‌دهنده خدمات دارد؛ در همین راستا باید برای انتخاب مودم همراه به میزان سرعت اینترنت در هر اپراتور توجه کنید.

 

امکان اتصال چندین دستگاه به‌صورت همزمان به مودم سیم کارت خور

 

این را در نظر بگیرید که در محیط خانه یا فضای کار، دسترسی به یک منبع چند کاربره برای اتصال به اینترنت می‌تواند بسیار به‌صرفه‌تر باشد تا اینکه هرکدام از اعضا به‌صورت جداگانه از دیتا استفاده کنند.

 

از طرفی افراد می‌توانند با استفاده از مودم‌های سیم کارتی تعداد زیادی دستگاه را به‌صورت همزمان به شبکه اینترنت متصل کنند که مدل‌های موجود در بازار از نظر تعداد کاربرانی که پشتیبانی می‌کنند، متغیر هستند.

 

به‌طور کلی می‌توان گفت مودمی که امکان اتصال تعداد بیشتری کاربر را فراهم کند، بدون اینکه اختلالی در سرعت و کیفیت اینترنت آن ایجاد شود، به‌عنوان یکی از نمونه‌های بسیار مناسب شناخته می‌شود.

بهترین مودم های بازار ایران کدامند؟

کاهش بروز آسیب به گوشی

استفاده مداوم از دیتای موبایل به مرور زمان می‌تواند صدماتی را به باتری گوشی هوشمند شما وارد کند، این مسئله اهمیت دسترسی به یک مودم را بیشتر از هر زمان دیگری نشان می‌دهد.

 

در واقع شما با صرف هزینه‌ای مناسب، ابزاری خریداری می‌کنید که تا مدت‌ها امکان اتصال به اینترنت پرسرعت را برای شما فراهم می‌کند و مانع از ایجاد آسیب جدی برای گوشی همراه شما می‌شود.

 

امکان اتصال به اینترنت بدون بروز اختلال در خط ثابت

بسیاری از مودم‌هایی که با استفاده از خطوط ثابت کار می‌کنند، به‌طور معمول امکان دارد اختلال‌هایی را برای این شبکه ایجاد کنند اما در صورت استفاده از مدل‌های سیم‌کارتی چنین مشکلی به‌وجود نمی‌آید.

 

نکاتی که باید برای خرید مودم همراه در نظر گرفت

 

در هر خانه یا فضای کاری امکان دسترسی به اینترنت به یکی از ملزومات ضروری تبدیل شده و با توجه به اینکه مودم‌ها می‌توانند امکان اتصال برای چندین کاربر را به‌صورت همزمان فراهم کنند، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از این تجهیزات استفاده کنند.

 

باید این را در نظر داشته باشید که خرید مودم نیازمند توجه به چندین نکته مهم و اساسی است که به شما کمک می‌کند تا محصولی مناسب و مطمئن را برای رفع نیاز خود خریداری کنید.

 

بررسی میزان سرعت اتصال به اینترنت

سرعت اینترنت براساس مقیاس مگابیت بر ثانیه بیان می‌شود؛ این مورد یکی از نکات مهمی است که در زمان خرید انواع مودم باید مد نظر قرار گیرد.

 

در ضمن یکی از معیارهایی که برای بررسی مدت‌زمان اتصال دو دستگاه در شبکه به‌کار می‌رود، با عنوان پینگ معروف است؛ می‌توان گفت سرعت اینترنت و پهنای باند تاثیر زیادی بر این امر دارد.

 

از همین رو اگر برای استفاده از اینترنت به میزان پینگ پایین‌تری نیاز داشته باشید لازم است تا این معیار را در رابطه با شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنتی در نظر بگیرید.

 

محدوده تحت پوشش مودم

مودم‌های رومیزی و ثابت که معمولاً برای خانه یا محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرند قابلیت پوشش‌دهی تا محدوده مشخصی دارد؛ از همین رو باید در زمان خرید این محصول به چنین معیاری نیز توجه داشته باشید.

 

باید این را در نظر بگیرید که به‌طور معمول وجود دیوارها باعث می‌شود تا قدرت سیگنال‌دهی مودم کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین بهتر است مدلی با قدرت سینگال بیشتر را انتخاب کنید.

 

تعداد دستگاه‌های متصل به مودم را تعیین کنید

اگر هدف شما از خرید یک مودم امکان اتصال چندین دستگاه شامل کامپیوتر رومیزی، لپ‌تاپ، تلفن همراه یا حتی تلویزیون است، باید متناسب با تعداد آن‌ها محصولی را خریداری کنید که قدرت لازم برای سرویس‌دهی را داشته باشد.

 

به‌طور معمول یک مودم کوچک با قدرت پایین این امکان را به شما می‌دهد که تعداد محدودی دستگاه را متصل کنید و از طرفی پهنای باند کم‌تری نیز به شما ارائه می‌دهد.

 

از سوی دیگر باید به این مسئله نیز توجه کنید که میزان استفاده شما از اینترنت تا چه اندازه است؛ به‌طور مثال افرادی که برای استفاده روزمره به‌دنبال تهیه یک مودم هستند معمولاً کم‌مصرف‌تر هستند.

 

این در حالی است که برای گیمرها و کسانی که به‌طور گسترده نیاز به استفاده از برنامه‌های اینترنتی دارند، قدرت بالا و سرویس‌دهی مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

در ضمن علاوه‌بر اتصال از طریق وای‌فای، برخوداری از پورت LAN نیز به‌عنوان یکی از مشخصه‌های بسیار مهم در مودم‌های سیم کارتی در نظر گرفته می‌شود که امکان اتصال دستگاه به شبکه اینترنت را با استفاده از کابل فراهم می‌کند.

بهترین مودم سیم کارت خور کدام است؟

از امنیت مودم انتخابی اطمینان حاصل کنید

یکی دیگر از مسائل مهم و اساسی در زمینه خرید این محصولات، توجه به روش رمزگذاری و میزان امنیتی است که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود تا مانع از هک‌شدن مودم شود.

 

بودجه خود را برای خرید مودم در نظر بگیرید

بدون شک برای خرید هر محصولی توجه به قیمت می‌تواند به‌عنوان یک معیار ضروری در نظر گرفته شود؛ بر همین اساس سعی کنید تا چندین گزینه مختلف را با توجه به بودجه مورد نظر خود مورد بررسی قرار دهید.

 

توجه خود را روی تعداد محدودی از مود‌م‌ها قرار دهید

با توجه به اینکه امکان دارد انتخاب از میان تنوع بالای مودم‌های موجود در بازار تا حدودی شما را سردرگم کند، بهتر است برای اینکه خرید بهتری را تجربه کنید، بررسی و تحقیقات خود را روی تعداد محدودی مدل انجام دهید.

 

بازخورد مشتریان، خدماتی که یک سرویس‌دهنده اینترنت در اختیار شما قرار می‌دهد، مشخصات فنی محصول و هر آنچه مد نظر دارید را در رابطه با چند مدل خاص از مودم‌های موجود در بازار بررسی کنید.

 

ارائه گارانتی برای مودم

هر اندازه که نسبت به کیفیت و کارایی یک مودم اطمینان داشته باشید، باز هم در مواقعی امکان دارد که مشکلاتی در رابطه با استفاده از این محصول برای شما پیش بیاید؛ در این حالت ارائه یک ضمانت‌نامه معتبر بسیار مهم تلقی می‌شود.

 

با توجه به این مسئله باید اهمیت انتخاب یک شرکت معتبر که اصالت کالای خود را تضمین کند، بسیار مهم تلقی می‌شود. در نظر داشته باشید که شما با دریافت گارانتی میزان اطمینان خود را نسبت به خرید یک مودم افزایش می‌دهید.

 

بهترین مودم سیم کارت خور کدام است؟

با در نظر گرفتن تمامی مزایایی که برای استفاده از مودم‌های سیم کارت خور و رومیزی در نظر گرفته شد، امکان دارد بپرسید که مناسب‌ترین مودم سیم کارتی کدام است؟ بیایید در ادامه به بررسی یکی از مدل‌های مودم همراه اول بپردازیم.

 

معرفی مودم همراه اول

همراه اول به‌عنوان یکی از اپراتورهای باسابقه در داخل کشور، چند سالی است که مودم‌هایی را با لوگوی اختصاصی خود به بازار عرضه می‌کند که هرکدام از آن‌ها خدمات مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهند.

 

مودم همراه اول در مدل‌های جیبی و رومیزی طراحی و تولید می‌شود که افراد می‌توانند متناسب با نیاز خود و ویژگی‌هایی که در نظر دارند، یکی از آن‌ها را خریداری کنند.

 

آشنایی با مودم HA6400 همراه اول

مودم HA6400 همراه اول جدیدترین نسل از محصولات این شرکت است که به‌عنوان یکی از نمونه‌های سیم‌کارت خور و رومیزی شناخته می‌شود که امکان اتصال به اینترنت پرسرعت را برای کاربران فراهم می‌کند.

 

همراه اول برای تولید این مدل از فناوری پیشرفته 4.5G LTE CAT6 بهره گرفته است که سرعت و کیفیت اینترنت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از دیگر مشخصات این مدل باید به موارد زیر اشاره کرد:

 

سرعت : در رابطه با این ویژگی باید بدانید که مدل HA6400 قابلیت دانلود تا 300 مگابیت بر ثانیه و از سرعت آپلود 50 مگابیت بر ثانیه برخودار است.

 

  • نحوه اتصال : شما برای استفاده از مودم HA6400 همراه اول تنها کافی‌است یک سیم‌کارت درون دستگاه قرار دهید و بعد از روشن‌کردن، بدون نیاز به هیچ‌گونه تنظیمات خاصی از اینترنت پرسرعت این اپراتور بهره‌مند شوید.

 

  • پشتیبانی از نسل پنجم WiFi: فناوری ac(5GHz) این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با استفاده از مودم همراه اول مدل HA6400 بتوانید سرعت وای‌فای تا 1200 مگابیت بر ثانیه را در اختیار داشته باشید.

 

  • برخوداری از چندین باند مختلف : این مودم می‌تواند از 4G-LTE TDD در باندهای B40، B42 و B43 و از 4G-LTE FDD در باندهای B1، B3، B7، B8 و B20 پشتیبانی کند.

 

محتویات داخل جعبه مودم HA6400 همراه اول چیست؟

زمانی که شما از میان مدل‌های موجود در بازار مودم همراه اول را برای خرید انتخاب می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که با خرید از یک مرجع معتبر می‌توانید باکیفیت‌ترین محصول را همراه با تجهیزات زیر در اختیار داشته باشید:

 

  • آداپتور تغذیه
  • کارت هدیه برای دریافت یک سیم‌کارت رایگان
  • دفترچه راهنما
  • کابل شبکه به طول 100 سانتی‌متر
 
مزایای انتخاب مودم همراه اول مدل HA6400

در کنار تمامی ویژگی‌هایی که برای مودم همراه اول مدل HA6400 ارائه شد باید این را هم در نظر داشته باشید که خرید این محصول مزایای بسیار خوبی را برای شما به همراه دارد که عبارت‌اند از:

 

  • امکان استفاده از بسته اینترنت 300 گیگابایت یک ساله
  • پشتیبانی از سیم‌کارت اعتباری عادی
  • برخوداری از دو پورت LAN با سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه
  • مودم همراه اول به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین نمونه‌های ارائه‌شده، این امکان را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد که 32 کاربر از طریق WiFi به اینترنت دسترسی داشته باشند.

برای خرید مودم همراه اول مدل HA6400 به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید مودم همراه اول مدل HA6400 به کجا مراجعه کنیم؟

 

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که محصولی اصل و باکیفیت را خریداری کرده‌اید، مراجعه به فروشگاهی معتبر و مطمئن است. بر همین اساس برای کسانی که قصد دارند تا مودم همراه اول را با بالاترین کیفیت و کارایی، به همراه خدمات گارانتی خریداری کنند، بهترین کار این است که به فروشگاه آنلاین همراه اول مراجعه کنند.

 

جمع‌بندی

مودم‌های سیم کارتی به‌عنوان نسل جدیدی از این محصولات به‌شمار می‌روند که درحال‌حاضر مدل‌های مختلفی را می‌توانید در بازار پیدا کنید که مودم همراه اول نیز یکی از آن‌ها محسوب می‌شود.

 

نمونه‌هایی که امکان پشتیبانی از سیم‌کارت را در اختیار افراد قرار می‌دهند، امکان اتصال به اینترنت پرسرعت فورجی و 4.5G را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و از مزایای بسیار خوبی برخودار هستند.

 

از میان تمام مدل‌های موجود در بازار یکی از مودم‌های همراه اول با نام HA6400 به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات محسوب می‌شود، که خدماتی همچون سرعت بالا، برخواری از چندین باند و امکان اتصال 32 کاربر به‌صورت هم‌زمان را فراهم می‌کند.