پارس ناز پورتال

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

 

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم؟ چگونه زن خیلی خوبی برای شوهرمان باشیم و یک زندگی ایده آل داشته باشیم؟ عشق ابتدای راه زندی مشترک اسـت، وقتی وارد زندگی می‌شویم و بعد از چند مدتی اوضاع کمی تغییر می کند. مـا می‌توانیم عشق بـه شوهرمان را بیشتر کنیم و همینطور او هم سعی خواهد کرد جبران کرده و بهترین شوهر دنیا باشد. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

دید مثبت داشته باشید

اگر دید منفی داشته باشید، تقریباً غیرممکن اسـت کـه بتوانید زن خوبی برای شوهرتان باشید. دید منفی همه ی چیز را ویران می کند. هیچکس دوست ندارد با کسی ازدواج کند کـه دائما نیمه خالی لیوان را می بیند. این رویه همسرتان را مغموم می کند و جوی فوق العاده بد و افسرده در زندگی تان ایجاد می کند. تا جاییکه می توانید برای همسرتان فردی شاد و مثبت باشید.

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

صبح ها با روی گشاده بـه او صبح بخیر بگویید و موقعی کـه از سر کار بـه خانه بر می‌گردد، با لبخند بـه استقبالش بروید. اگر دیدتان مثبت نباشد خیلی زود بـه دیر آمدن هایش بـه خانه شک می کنید، بـه او گیر می دهید و سرش غر می‌زنید. پس خوش بین باشید. مثبت اندیشی و خوش بینی، راه حل تعداد زیادی از مشکلات شـما در زندگی اسـت. در رابطه تان در هر موردی منتظر بهترین اتفاقات و چیزها باشید.

 

نق نزنید

این مورد احتمالا یکی از مفیدترین راهکارهای ممکن برای این اسـت کـه زن خوبی برای شوهرتان شوید. زنی کـه نق میزند زن خوبی نیست. همچین شخصیتی مدام نق می‌زند و آدم را خسته می کند. اگر فکر می کنید با نق زدن بـه خواسته تان میرسید، این را بدانید کـه هرگز این طور نخواهد شد.

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

نق زدن تنها مشکلات بیشتری رابه وجود می آورد و آقایان هم بـه آن توجهی نمی‌کنند. بهترین راه این اسـت از همسرتان سوال بپرسید و بـه جواب هایش گوش دهید. با او با ملایمت صحبت کنید نه با پرخاش. اگر با مردها آرام صحبت کنید طبق معمول بـه انجام کار مورد نظرتان راضی می شوند؛ اما اگر نق بزنید هرگز راضی نخواهند شد.

 

بـه او اعتماد کنید

اعتماد کردن یکی از ارکان اصلی هر رابطه موفقی اسـت. بدون اعتماد، هیچ رابطه اي نمیتواند پیشرفت کند. اگر بـه شوهرتان اعتماد کنید، او این حس را دوست خواهد داشت و از این کـه برای ایجاد چنین حسی، بـه اندازه کافی تلاش کرده اسـت احساس رضایت خواهد کرد.

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

ممکن اسـت باور نکنید، اما شوهران مـا تلاش زیادی می کنند تا اعتماد مـا را جلب کنند. اگر بـه او نشان دهید بـه او اعتماد دارید ودر صداقتش تردیدی ندارید، رابطه تان قوی‌تر هم خواهد شد. بـه او ایمان داشته باشید. بعنوان همسرش، این وظیفه شماست.

 

برای جلب نظر او تلاش کنید

یک همسر خوب، زنی اسـت کـه برای جلب توجه شوهرش تلاش می کند. در شب قرار لباس خوب بـه تن می کند، آرایشش را مورد پسند همسرش انجام می دهد، و تلاش می کند هر زمان توانست بـه او کمک کند. تلاش برای جلب توجه همسر نباید صرفا محدود بـه لباس پوشیدن شود.

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

وقت گذاشتن و صحبت با او، گوش کردن بـه حرف هایش و همیشه در کنارش بودن هم می تواند شامل موارد فوق شود. برای این کـه یک رابطه بـه خوبی پیش رود، هردو طرف باید برای هم دیگر تلاش کنند. ۱۰۰% توان خودرا برای راضی کردن همسرتان اختصاص دهید و زنی باشید کـه شوهرتان همیشه بـه او می بالد.

 

شوهرتان را در اولویت قرار دهید

وقتی در رابطه عاشقانه اي هستید، شریک عاطفی تان باید اولویت عدد یک شـما باشد؛ اما در مورد ازدواج این قضیه دوچندان می شود. شوهرتان باید در تمام مواقع اولویت اصلی تان باشد. هر بار کـه می خواهید تصمیمی بگیرید وی را در درجه اول قرار دهید.

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

وقتی برای آخرهفته دوستان تان شـما را برای یک دورهمی دعوت کرده اند، ابتدا از شوهرتان بپرسید او چـه برنامه اي دارد و بعد بـه دوستان تان جواب بدهید. زندگی هاي مـا خیلی پرمشغله شده و اگر شوهرمان رابه اولویت مان تبدیل نکنیم، خیلی آسان وی را فراموش خواهیم کرد.

 

صداقت داشته باشید

اگر صادق باشید، شوهرتان بشما احترام خواهد گذاشت و اعتماد خواهد کرد. رابطه تان رشدکرده و شکوفا می شود و هردو از بودن کنار هم احساس اسانی خواهید کرد.

 

به علایق او علاقه نشان دهید

یک زن خوب بـه چیزهایی کـه شوهرش بـه انها علاقمند اسـت، علاقه نشان می دهد. شاید بـه اندازه او شوق و ذوق نداشته باشد، اما حداقل بـه آنها علاقه دارد. نادیده گرفتن علایق شوهرتان بـه معنای این اسـت کـه از یک موقعیت خوب برای التیام رابطه تان بهره لازم را نبرده اید.

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

سعی کنید راجع بـه هر چـه دوست دارد، سوالاتی از او بپرسید. بـه او نشان دهید هر چـه برای او مهم اسـت برای شـما هم مهم اسـت. نیازی نیست کارهایی کـه دوست دارد را شـما هم انجام دهید؛ اما همین کـه همراهش باشید نشان می دهد بـه آن علاقه دارید.

 

بگذارید کارهای مردانه اش را انجام دهد

اگر نگذارید شوهرتان کارهای مردانه اش، مثل تماشای فوتبال یا بازی کردن آن با دوستانش، را انجام دهد دیگر همسر خوبی نیستید و بیشتر یک زن نق نقو خواهید بود! مردها بـه اوقاتی نیاز دارند کـه کارهای مردانه انجام دهند و این چیزی اسـت کـه یک زن خوب نه تنها درک می کند، بلکه بـه شوهرش اجازه آنرا هم می دهد.

 

مهربان و دلسوز باشید

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

اگر فشار زیادی روی شوهرتان اسـت، نشان دهید کـه این قضیه را درک می کنید و برایتان مهم اسـت. کنارش باشید و بـه او کمک کنید. بـه او نگویید اضطراب و استرسش بیهوده اسـت. عشق و حمایت و توجهی کـه نیاز دارد را نثارش کنید تا او نیز بیشتر دوست تان داشته باشد.

 

بـه خودتان برسید

زن خوب، زنی اسـت کـه از خودش مراقبت کند؛ چراکه زیبایی درون، مهربانی و عشق از او سرچشمه میگیرد. این را هم بدانید کـه زیبایی درون، پیش از زیبایی ظاهری و بیرونی، نمود پیدا می کند. یک زن خوب بـه ظاهر خودش هم رسیدگی می کند، چون می‌خواهد برای شوهرش بهترین باشد. او بـه رژیم غذایی خود اهمیت می دهد، ورزش می کند و هر کاری کـه باعث سلامتی و زیبایی و جذابیتش شود را انجام می دهد.

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

حالا کـه ازدواج کرده‌اید باید بیشتر از قبل بـه خودتان برسید. همسرتان باید انگیزه شـما برای ترک یکسری عادات بد و التیام سبک زندگی تان باشد. سعی کنید سالم و شاد باشید؛ اینکار، کار سختی نیست و بـه نفع هردوی شماست. اصلاح رژیم غذایی کارآسانی اسـت و انجام حرکات ملایم ورزشی، تنها چند بار در هفته، نیز تلاش و تکاپوی زیادی نمی طلبد.

 


 

بهترین همسر، بهترین رابطه

چـه راهی بهتر از این کـه با مطالعه‌ي متخصصان، کمی بیشتر درباره عشق بفهمیم؟ نه متخصصان روانشناسی، بلکه زوج‌هاي متخصصی کـه ۱۰ سال یا بیشتر با هم زندگی کرده‌اند. یافته‌هاي شگفت انگیز این مطالعه، نشان داده کـه نه تنها پس از ۱۰ سال ازدواج هم هنوز بسیاری عاشق هم هستند، بلکه فاکتور‌هاي پیشبینی کننده‌ي یک عشق بلندمدت را تشخیص داد.

 

مثبت فکر کردن درباره همسر

داشتن افکار مثبت درباره شریک زندگی‌تان بـه این معنی اسـت کـه شـما روی نکات مثبت شخصیتی شریک زندگی‌تان و نه نکات منفی او، تمرکز دارید. تفکر بیش از حد بر چیز‌هایي کـه شـما را اذيت می دهند، تنها باعث میشود کـه شـما نقاط ضعف وی را بزرگ تر ببینید و این نکات حتی بیشتر از قبل، بشما اذيت برسانند.

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

افرادی کـه در روابط خوبی هستند، درگیر «نادیده گرفتن ضعف‌ها» هستند؛ بـه این معنی کـه آن‌ها بیشتر تجارب مطلوب رابه یاد می‌آوردند تا تجارب نامطوبی کـه با همسرشان تجربه میکنند؛ بنابر این اگر میخواهید کـه بهترین همسر باشید، روی نکات منفی همسرتان تمرکز نکنید.

 

فکر کردن به همسر در زمان جدایی

زمانی کـه شـما و همسرتان یک روز یا یک عصر را از هم دور هستید و یا زمان جدایی‌تان افزایش پیدا میکند، آیا وجود وی را فراموش می کنید؟ آیا همسرتان مصداق «از دل برود، هرآنکه از دیده برفت» اسـت؟

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

اگر اینطور اسـت، این می تواند نشانه آن باشد کـه در شـما عشق زیادی وجود ندارد. قرار نیست کـه هر لحظه‌اي کـه از همسرتان جدا هستید با حسرت آه بکشید، اما حقیقت این اسـت اگر همسرتان در کنارتان نیست، حداقل چندبار در روز باید از ذهنت ان عبور کند.

 

دشواری در تمرکز بر چیز‌های دیگر، زمانی که به همسر فکر می‌کنید

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

اگر شـما خیلی آسان میتوانید فکر کردن بـه همسرتان را متوقف کنید و وی را کنار بگذارید، این بدین معناست کـه او حجم کمی از بار شناختی شـما را اشغال می کند. افراد در روابط موفق، زمانی کـه بـه همسرشان فکر می کردند، قادر بـه انجام کار ذهنی دیگری نیستند و این بـه خصوص در رابطه با مردان صادق اسـت.

 

تجربه و چالش

بطور قطع، مشابه‌ها بـه هم جذب می شوند. زمانی کـه شـما با همسرتان سپری میکنید بسیار مهم اسـت. اما این کـه چگونه این زمان رابا هم سپری میکنید هم بر میزان رضایت شـما از رابطه‌تان اثرگذار اسـت. مدل «خود توسعه آرون» کـه در تحقیقات تجربی مورد آزمایش قرار گرفت، نشان داد کـه زوج‌ها میتوانند با وقت گذاشتن با یک دیگر، برای کشف فعالیت‌هاي جدید و چالش برانگیز عشقشان را تقویت کنند.

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

مطالعاتی کـه در ابتدای این مقاله نیز بـه آن اشاره شد، نشان می دهد کـه این فاکتور بـه خصوص برای مردان اهمیت دارد. اگر می خواهید برای بار اول بـه بانجی جامپینگ بروید، اگر با همسرتان با هم با این چالش روبه‌رو شوید، این بـه نفع رابطه‌ شـما اسـت؛ در واقع بهتر اسـت بـه دنبال راه‌هایي باشید کـه در روتین روزمره‌تان با همسرتان چالش را تجربه کنید.

 

صرف زمان با هم

اگر کسی را دوست داشته باشید، می خواهید کـه با او وقت بگذرانید و هرچه بیشتر با هم زمان سپری کنید، عشقتان بیشتر خواهد شد. زمانی کـه با هم دارید را، همان طور کـه گفتیم صرف فعالیت‌هاي چالش برانگیز کنید. اما لازم نیست همواره این اتفاق تکرار شود.

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

حتی گذراندن زمان با هم در فعالیت‌هاي روزمره خانوادگی هم میتواند شدت شور و شوق شـما را افزایش دهد. مثلاً بازسازی خانه یا با هم غذا درست کردن می تواند شـما رابه بهترین همسر برای او و وی را بهترین همسر برای شـما تبدیل کند و رابطه تان را تقویت کند.

 

ابراز عشق

احساس عشق و علاقه بسیار مهم اسـت، اما مهمتر ازآن بیان این احساس بـه روش‌هاي فیزیکی اسـت. اگر می خواهید رابطه‌ي‌اي بلند مدت بنا کنید و میخواهید بهترین همسر باشید، اصلا خوب نیست کـه خودتان را دست نیافتنی بروز دهید.

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

محبتی کـه شـما بـه او نشان میدهید، باید استادانه و جذاب باشد. مثل بوسیدن، لمس کردن و یا در آغوش گرفتن همسرتان می تواند پایه‌هاي یک رابطه بـه اندازه‌ي یک عمر را بنا نهد.

 

برانگیخته شدن توسط همسر

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

آن لمس و بوسه‌ي کوچک نه تنها رابطه احساسی شـما و همسرتان را تقویت میکند، بلکه جرقه‌اي برای شروع رابطه جنسی شـما میشود. در مطالعه‌اي کـه صحبت آن رفت، پاسخ دهندگان گزارش کرده‌اند، زمانی کـه همسرشان آن‌ها را لمس میکند، بدنشان واکنش نشان می دهد و بـه این معناست کـه با تماس فیزیکی از سوی همسر احساس گرما و برانگیختگی بـه آن‌ها دست می دهد.

 

تعامل جنسی

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

اصلا جای تعجب نیست کـه داشتن رابطه جنسی کامل، یکی از راه‌هاي ابراز شدت عشق و تقویت آن اسـت. افراد عاشق پیشه، بیشتر احتمال دارد کـه با هم رابطه جنسی داشته باشند. مطالعات نشان می دهند افرادی کـه در رابطه خود عشق می‌ورزند، علاقه دارند کـه با همسرشان بطور مرتبط رابطه جنسی داشته باشند. نتیجه این کـه فعالیت جنسی باعث ایجاد و حفظ احساس عشق و حتی شادی در روابط می شود.

 

احساس شادی عمومی

یکیدیگر از نشانه‌هایي کـه شـما بهترین همسر را دارید، این اسـت کـه نسبت بـه زندگی حس شادی دارید و حتی با عشق ورزیدن بـه همسرتان این احساس تشدید میشود. مـا نمی توانید بگوییم کـه یا افراد عاشق شادترند و یا برعکس. بلکه مطالعات نشان داده‌اند کـه:

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

اگر شـما احساس پریشانی درونی دارید، این احساس می تواند نشت کند و باعث رنجش رابطه‌تان شود و بطور مشابه، اگر رابطه‌ي پرتنشی دارید، درونتان نیز آسیب میبیند. بنابر این همسر خوبی بودن، نیازمند آن اسـت کـه از لحاظ ذهنی در سلامت باشید.

 

تمایل به دانستن اینکه همسرتان کجاست

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

بـه شدت عاشق بودن، بـه خصوص در مردان، با تمایل بـه دانستن محل شریک زندگی‌تان ارتباط دارد. شاید این بنظر تعقیب کردن برسد، اما اگر بخواهیم آنرا مثبت ببینیم، این کـه بخواهید بدانید همسرتان کجاست، با این ارتباط دارد کـه نمی توانید دست از فکر کردن بـه او بردارید. دراین رابطه پیشنهاد می کنیم مطلب نشانه هاي حسادت عاشقانه در مردان را مطالعه کنید.

 

وسواس گونه به همسر فکر کردن

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم | ویژگی های همسران خوب

کمی درگیر شدن با فکر همسر، بـه خصوص در زنان، با شدت عشق ارتباط دارد. زنان عاشق در مطالعه‌اي کـه انجام شده اسـت، علاقه‌ اي بـه آنکه بدانند همسرشان کجاست نداشتند، اما بیشتر تمایل داشتن کـه درگیر فکر کردن بـه همسرشان باشند.