پارس ناز پورتال

بهترین کارتون های دوبله فارسی جهان

بهترین کارتون های دوبله فارسی جهان

از دیرباز تا به امروز کودکان ایرانی در هر سنی عاشق تماشای کارتون دوبله فارسی و انیمیشن جذاب بوده و هستند. البته علاقه آنها عجیب و غریب نیست؛ چرا که بخش بزرگی از دوران کودکی هر فردی با دیدن برنامه کودک و کارتون گذشته و کارتون‌ها بخش اجتناب‌ناپذیر از زندگی هر کودکی هستند.

 

بسیاری از والدین با دیدن کارتون و برنامه کودک کاملا مخالفند و آنها براین باورند که این برنامه‌ها ذهن کودک را بهم می‌ریزند. اما واقعیت این نیست؛ کارتون چه دوبله فارسی و چه نسخه اصلی، می‌تواند بر رشد و رفتار کودک تاثیرات مثبتی را بگذارد.

 

به عنوان مثال برخی از کارتون‌ها و برنامه‌ کودک‌ها به رشد مهارت‌های شناختی، پرورش خلاقیت، برقرار ارتباط با اطرافیان و… به کودک شما کمک می‌کنند.در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با فهرستی از بهترین کارتون‌های دوبله فارسی جهان آشنا کنیم. کودک شما می‌تواند ساعت‌ها با دیدن این کارتون‌ها سرگرم باشند.

 

انیمیشن زوتوپیا

 

یکی از موفق‌ترین آثار دیزنی زوتوپیا است. این کارتون دوبله فارسی با نگاهی طنزآمیز و صمیمی توانسته قلب بسیاری از مخاطبین را تسخیر خودش کند. علاوه براین این با فروش بیش از یک میلیارد دلار، سود عظیمی را نصیب کمپانی تولیدکننده کرده است.

 

کارتون زوتوپیا به کارگردانی ریچ مور و بایرون هاوارد توانسته رقبای خودش را در گلدن گلوب و اسکار شکست دهد و جایزه بهترین پویانمایی سال را دریافت کند. داستان این کارتون دوستی ناسازگار و عجیب بین یک خرگوش جوان به نام جودی هاپس با صداپیشگی جنیفر گودین و یک روباه باهوش به نام نیک وایلد با صدا پیشگی جیسون بیتمن است.

 

در این کارتون در دنیایی که همه به فکر کار سنتی و زندگی عادی خود هستند، جودی آرزوی تبدیل شدن به یک افسر پلیس را در ذهنش می‌پروراند. اما او خرگوشی بیش نیست و افسر پلیس بودن در شهر آنها متعلق به حیوانات خشن‌تر مانند شیر و ببر است. در طی این داستان، اتفاقات هیجان‌انگیزی رخ می‌دهد که برای بسیاری از کودکان می‌تواند جذاب و دوست داشتنی باشد.

 

دخترک کفشدوزکی

کارتون دختر کفشدوزکی در رابطه با دختر (آدریان) و پسر (مرینت) نوجوانی است که توانایی تبدیل شدن به ابرقهرمان را دارد. این کارتون دوبله فارسی در سال 2015 به کارگردانی توماس آستروک تهیه و از آن پس در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

 

فصل جدید این کارتون دوبله فارسی دقیقا 7 سال بعد یعنی در سال 2022 اکران شد. این نسخه جدید به دختر کفشدوزکی و گربه نوآری معروف است. مرینت دختری با موهای سرمه‌ای و چشمانی آبی است که در رویاهایش قصد دارد در آینده طراح مد شود.

 

این دختر در نقش دخترک کفشدوزکی ویژگی‌های اخلاقی بسیار زیادی نظیر شجاعت، مهربانی و باهوشی را دارد. در مقابل این دختر آدرین قرار دارد، پسری با موهای طلایی و چشم‌های سبز. او در نقش پسر گربه‌ای نیز دارای برخی ویژگی‌های اخلاقی نظیر مهربانی، شجاعت و دلسوزی را دارد.

 

این کارتون دوبله فارسی علاوه بر جذابیت، نکات اخلاقی بسیار زیادی را به کودکان شما آموزش می‌دهد. برخی از آنها عبارتند از: مشارکت در کارهای گروهی، عدم حسادت، برخورد مناسب با اطرافیان و دوستان و توجه به احساسات. برای دیدن این کارتون دوبله فارسی جذاب می‌توانید از سایت اشتراک ویدیو کلیپشو اقدام کنید.

 

باب اسفنجی

 

بهترین کارتون های دوبله فارسی جهان

 

فکر می‌کنم کمتر کسی را در این کره خاکی پیدا کنید که تا به حال یک قسمت از این انیمیشن جذاب و دوست داشتنی را ندیده باشد. باب اسفنجی یا همان شلوار مکعبی، از سری انیمیشن‌های جذاب دوبله فارسی است که تا به امروز بیش از 100 قسمت آن ساخته و پخش شده است.

 

این کارتون جذاب توانسته مخاطبین زیادی را تسخیر خودش کند. داستان این کارتون زیبا در رابطه با اسفنج مکعبی با چشمان آبی و دوستش پاتریک یا همان ستاره دریایی صورتی رنگ است. این دو کاراکتر معروف داستان در زیر دریا برای خود زندگی هیجان‌انگیزی دارند. این برنامه کودک از روی کتاب استیفان هیلنبرگ معلمی که برای آموزش بهتر دنیای زیر آب نوشته شده، ساخته شده است.

 

انیمیشن لوکا

 

کارتون لوکا یکی دیگر از کارتون‌های دوبله فارسی است که توسط شرکت پیکسار ساخته و در دسترس کودکان و نوجوانان قرار گرفته است. شخصیت اصلی داستان لوکاست و داستان انیمیشن در منطقه‌ای ساحلی در ایتالیا و در روزهای گرم و درخشان تابستان اتفاق می‌افتد.

 

در این کارتون لوکا و دوست صمیمی‌اش آلبرتو، موجودات دریایی هستند که روی زمین به شکل هیبت انسانی ظاهر می‌شوند اما درون آب همانند یک ماهی هستند. داستان این کارتون دوبله فارسی از این قرار است که در دهه 1950، ساکنان پوتوروسو، شهری کوچک در ریورای ایتالیا، درباره هیولاهای شروری صحبت می‌کنند که سروکله‌شان در آن شهر ساحلی پیدا شده است.

 

این افراد نمی‌دانند که آن دو هیولا نامشان لوکا و آلبرتو است. این دو موجود به نسبت بامزه در بین مردم در رفت‌وآمد هستند و قصد شرکت در مسابقه سالانه را دارند.

 

انیمیشن بالا (UP)

 

بهترین کارتون های دوبله فارسی جهان

یکی دیگر از انیمیشن‌های بسیار پرطرفدار، کارتون دوبله فارسی بالا (UP) است. این انیمیشن جذاب ساخت شرکت پیکسار بوده و در سال 2009 ساخته و به بازار عرضه شده است.

 

این انیمیشن زندگی یک پیرمردی را روایت می‌کند که پس از مرگ همسرش تصمیم می‌گیرد رویای مشترکشان را محقق کند. او بالای سقف خانه‌ خود را هزاران هزار بادکنک می‌بندد تا آن را به حرکت در بیاورد و به سمت آبشار بهشت، جایی در جنوب آمریکا سفر کند.

 

در این سفر به طور کاملا اتفاقی پسر بچه بسیار بانمک و بامزه‌ای با او همراه می‌شود. در طی رسیدن به آبشار بهشت برای پیرمرد و پسر بچه (راسل) اتفاقات هیجان‌انگیزی رخ می‌دهد. برای مشاهده این کارتون دوبله فارسی هیجان‌انگیز می‌توانید از وب سایت اشتراک ویدیو کلیپ شو اقدام کنید.

 

معرفی برترین سایت‌های دانلود کارتون دوبله فارسی

 

اگر شما هم به دنبال دیدن انیمیشن‌های جدید و کارتون‌های دوبله فارسی هستید، می‌توانید از طریق برخی از وبسایت‌های اشتراک فیلم و کارتون اقدام به مشاهده این برنامه‌ها کنید.

 

در برخی از این وبسایت‌ها علاوه بر کارتون، کاردستی و آهنگ کودکانه جدید با هدف پرورش خلاقیت و رشد مهارت‌های اخلاقی و شناختی کودکان وجود دارد. یکی از بهترین وب‌سایت‌ها برای این منظور، کلی شو است.

 

· کلیپشو

کلیپشو سایت اشتراک ویدیو کوتاه است. بنابراین شما می‌توانید کانال بسازید و ویدیو‌هایی که دوست دارید را با بقیه به اشتراک بگذارید. داخل کلیپشو می‌توانید انیمیشن و کارتون ببینید، کاردستی و اوریگامی درست کردن یاد بگیرید، موسیقی گوش دهید.

 

تمامی محتواهای کانال های کلیپشو قبل از نمایش بررسی و تأیید می‌شود و شما می‌توانید کنار خانواده به‌راحتی تماشا کنید. پس با کلیک روی کارتون کلیپشو از تماشای برنامه موردعلاقه‌تان لذت ببرید. 

 

جمع بندی

انیمیشن‌ها و کارتون‌های دوبله فارسی علاوه بر سرگرمی، به پرورش ذهن کودک شما هم کمک می‌کنند. بنابراین سعی کنید برنامه‌های هوشمندتری را برای اوقات فراغت کودک خود انتخاب کنید.

 

در این صورت نه تنها سرگرم می‌شود بلکه آموزش نیز می‌بیند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای این مار همانطور که در طول مقاله توضیح داده شد، استفاده از برنامه کلیپ شو است.