پارس ناز پورتال

به چه ویلایی لوکس می گویند؟

به چه ویلایی لوکس می گویند؟

نکاتی برای خرید ویلای لوکس

به طور کلی احتمالا اکثریت ما طراحی ویلای لوکس به گوشمان خورده است، تقریبا در تمامی آگهی های مربوط به ویلا، ویلای لوکس به چشم می خورد. اما تا به حال درمورد مفهوم لوکس بودن یک ویلا تحقیق کرده اید ؟

 

یا حتی می دانید که یک ویلا باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا آن را ویلای لوکس نامید ؟ لوکس بودن یک ویلا نماینگر چه چیز هایی است ؟ در مقاله امروز ما می خواهیم به تمام این سوالات شما و مفهوم لوکس بودن یک ویلا را کاملا توضیح دهیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

به چه ویلایی لوکس می گویند؟

ویلای لوکس

لوکس بودن یک ویلا به معنای این است که آن ویلا دارای کیفیت ساخت، موقعیت مکانی، مساحت بنا و زمین، امکانات موجود در آن، به بیانی دیگر یک ویلای لوکس یک حریم خصوصی است که یک منظره ای از شهر یا طبیعت و یا یک زندگی در اقیانوس یا ساحل خصوصی یا حتی ویلا در یک جزیره شخصی گفته می شود.

 

بعضی از افراد ویلای لوکس را خانه ای هوشمند که در آن لوازم و گجت های مطابق با تکنولوژی روز وجود دارد، می دانند. یا عده ای دیگر از افراد ویلای لوکس را با ارزش معماری آن می سنجند. این ارزش معماری می تواند شامل سبک آن، ارزش هنری و حتی ایده های معمار دانست.

 

به طور کلی ویلای لوکس یا همان لاکچری به ویلایی که از جنبه طراحی حرفه ای باشد و در محیطی داشت با امکانات رفاهی و خدماتی وجود داشته باشد، به گونه ای که این امکانات رفاهی آسایش و رفاه را از لحاظ امنیت و از لحاظ خدمات برای کسانی که ساکن آنجا هستند به وجود آورد.

 

http://gillim.ir/property-type/luxury/

به چه ویلایی لوکس می گویند؟

طراحی ویلا

بین تمام بنا ها طراحی ویلا یکی از محبوب ترین گرایش های طراحی معماری محسوب می شود. ویلای لوکس که نظر افراد زیادی را به خود جلب می کند، در جایی دور از فضای شهری و در مکانی خوش آب و هوا احداث می شود.

 

یکی از نکته هایی که باعث می شود یک ویلا لوکس باشد، طراحی آن است که باید در آن اصول و قوانین خاصی رعایت شود. در طراحی یک ویلای لوکس باید هماهنگی زیادی بین پلان و فرم آن هماهنگی وجود داشته باشد.

 

این یعنی اینکه فضا هایی که در ویلا قرار می گیرند، هر کدام باید متناسب و هماهنگ باشند.یکی دیگر از اصول و قوانینی که رعایت کردن آن ها در ویلا ضروری است، موقعیت و شرایط آب و هوایی آن منطقه ای که ویلا در آن قرار دارد می باشد.

 

اصولی که باید در نمای بیرونی ویلا رعایت شود:

– هماهنگی رنگ ها :  رنگ هایی که در نمای ساختمان استفاده می شوند باید اصولی باشند زیرا در صورتی که اصولی نباشند، کیفیت ویلا پایین می آید. از همین رو انتخاب مواد و رنگ اهمیت زیادی در نمای ویلا دارد و ضروری است که با عناصر هم خوانی داشته باشند.

 

– اهمیت سادگی در نما : سادگی و همخوانی در رنگ ها یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت. لازم است بدانید که پیچیدکی زیاد و بهم ریختگی باعث از بین رفتن زیبایی ویلای شما می شود. در نتیجه هر چه نما ساده تر باشد کیفیت آن بالاتر می رود.

 

هماهنگی در عناصر نمای ویلا : در نمای ویلای شما باید یک پیوستگی در تمام عناصر آن وجود داشته باشد به گونه ای که به شکل واحد مشاهده شود و از اجزای پراکنده شده باشد.

 

– نور پردازی نما : یکی دیگر از عناصری که در نمای ویلا تاثیر دارد نور پردازی آن است که باعث می شود هنگام شب که هوا تاریک است ویلا همچنان زیبا باشد و دیدنی تر باشد اما موضوعی که اهمیت دارد این است نور پردازی باید به گونه ای باشد که ویلا به چشم بیاید.

به چه ویلایی لوکس می گویند؟

طراحی محیط داخلی ویلا

در طراحی محیط داخلی آن نیز معمولا از پنجره های بلند با ابعاد بزرگ استفاده می شود و دلیل آن این است که این نوع پنجره ها باعث وارد نور بیشتری به ویلا شده و همچنین کیفیت محیط داخلی را بالا می برند.

 

به طور کلی طراحی ساختمان ویلا به موارد مختلفی همچون معماری، محوطه سازی، طراحی داخلی، انتخاب مصالح ، مبلمان بستگی دارد که باید مورد دقت و بررسی قرار بگیرند و ترکیب همه این عوامل با هم ترکیب می شوند تا فضای زیبایی در ویلا شکل بگیرد.

 

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم تناسب در طراحی فضا های ویلا از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین اندازه بخش های مختلف ویلا یکی دیگر از مواردی است که بیننده های زیادی را به خود جلب می کند.به عنوان مثال اگر یک اتاق با اندازه کوچک ساخته شود باعث کاهش شکوه و بزرگی ویلا می شود.

 

همچنین قسمت هایی مختلف ویلا باید اندازه های مناسبی باشد زیر همانطور که گفتیم تناسب اهمیت زیادی دارد. در طراحی یک ویلای لوکس باید به جای فضا های مختلف دقت و توگجه زیادی داشت.

 

به عنوان مثال حمام نباید در کنار آشپزخانه قرار بگیرد زیرا داخل آن به راحتی از آشپزخانه دیده می شود. در نتیجه باید هر یک از بخش های ویلا در جای مناسب قرار بگیرند و باید عرصه بندی در فضا های مختلف ویلا رعایت شود.

 

موقعیت مکانی

محل قرار گیری ولا بر اساس موارد زیر بررسی می شود و این عوامل موجب می شود که بک ویلا ویلای لوکس گفته شود.

 

– امنیت

امنیت یکی از مهم ترین ویژگی های یک ویلا محسوب می شود. امنیت ویلا از موارد مختلفی صورت می کیرد. به عنوان مثال یک ویلا ممکن است در شهرک بنا شده باشد اما نسبت به ویلا های مستقل امنیت بیشتری داشته باشد.

 

همسایگی ویلا

همسایگی یکی دیگر از مواد مهم در لوکس لودن ویلا است که با توجه به محیط اطراف آن، ویلای های اطراف، بافت محیط و توجه به مسیر های اصلی و فرعی ویلا سنجیده می شود.

 

– دسترسی به مرکز شهر

دسترسی آسان و راحت به شهر و امکانات آن، همچنین خدمات رفاهی و بهداشتی نیز از مسائل مهم در ویلای لوکس هستند.

 

– مناظر و چشم انداز ویلا

محیط آرام و با منظره ای زیبا یکی دیگر از مواردی است که برای ساکین اهمیت زیادی دارد.

 

منبع: https://gillim.ir