پارس ناز پورتال

بوی بد دهان در اوقات صبح و راهکارها

بوی بد دهان در اوقات صبح و راهکارها

بوی بد دهان در اوقات صبح و راهکارها 

وقتی از خواب برمی خیزیم دهان ما بوی بدی می دهد و این مسئله باعث ناراحتی مـا و دیگران شده اسـت و مخصوصا اگر ازدواج کرده باشید همسر شـما از این بابت ناراحت خواهد شد. دهان عده اي از افراد وقتی از خواب برمی‌خیزند بوی بد شدیدی می دهد کـه ممکن اسـت خودشان را نیز اذيت دهد.

 

اگر مشکل، ناشی از عوامل سلامتی و بهداشتی دیگر نباشد کـه دراین صورت باید تحت معاینه دکتری قرار گیرید، برای رفع آن راه ساده‌اي وجوددارد.این مهم اسـت کـه بهداشت را رعایت کنیم چون تمیز ماندن بـه مـا کمک میکند کـه جلوی بروز برخی بیماری‌ها را بگیریم. بهداشت دهان و دندان نیز بخش مهمی از همین روند محسوب میشود.

 

بوی بد دهان می تواند نشانه‌اي از عدم رعایت بهداشت یا رعایت بهداشت بـه شیوه‌اي غلط باشد اما اگر جزو کسانی هستید کـه باوجود رعایت بهداشت همان‌ گونه بوی بدی از دهانتان بخصوص صبح‌ها پس ازآن‌کـه از خواب برمی‌خیزید بـه مشامتان می رسد، ابتدا باید برای خاطرجمعی از نبود مشکلات دیگر تحت معاینه دکتری قرار گیرید.

 

با این حال، مسواک زدن صبحگاهی دندان‌ها می تواند تا حدود زیادی جلوی بوی بدی را بگیرد کـه بدلیل بسته بودن دهانتان طی شب گذشته افزایش پیدا کرده اسـت.از سوی دیگر، اگر قبل از خوردن صبحانه دندان‌هایتان رابا خمیردندان مسواک بزنید مواد خمیردندان نمی تواند

 

از دندان‌هاي شـما در برابر مواد غذایی راه یافته بـه دهان طی خوردن صبحانه پیش گیری کند. بنابر این بهتر اسـت هم قبل و هم بعد از صبحانه دندان‌ها را مسواک کنید.زیرا پس از صرف صبحانه، مواد غذایی پشت فضای دندانی یا لابلای دندان‌ها باقی میماند و با تجزیه شیمیایی در ساعات بعدی علاوه بر آسیب رساندن بـه دندان‌ها سبب ایجاد بوی بد در نفسی می شود کـه از دهانتان خارج میکنید.

 

ممکن اسـت چنین کاری کمی بـه نظرتان عجیب بیاید کـه هم قبل و هم بعد از صبحانه بخواهید مسواک بزنید اما برای کسانی کـه پس از بیدار شدن متوجه بوی بد دهان می شود انجام چنین کاری لازم اسـت تا همدیگر اعضای خانواده اذيت نبینند و هم خودتان دچار رنجش نشوید. مسواک زدن بعد از بیدار شدن و بعد از صبحانه در محافظت از دندان‌ها و حفظ بهداشت دهان ودر نتیجه کاهش بوی بد براستی موثر اسـت.