پارس ناز پورتال

بیماری پوستی اگزما و وضعیت مبتلایان

بیماری پوستی اگزما و وضعیت مبتلایان

بیماری پوستی اگزما و وضعیت مبتلایان 

بیماری اگزما یک بیماری شایع پوستی در میان مردم است که در آن پوست بدن دارای لکه های قرمز میشود و همراه با خارش شدید است. بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی مبتلا به بیماری پوستی اگزما هستند که با خارش و لکه های قرمز همراه است. در این مقاله سه تن از بیمارات تجربیات خود را در رابطه با ابتلا به این بیماری در اختیار ما قرار داده اند.

 

همانند واکنش پوستی نسبت به یک پیچک سمی است. البته واکنش به پیچک سمی بعد از چند روز اذیت و آزار از بین می رود و بهبود می یابد. تصور کنید که پوست شما به نوعی پیچک سمی حساسیت نشان دهد و این حساسیت از بین نرود و تا زمانی نامشخص باقی باشد ، ابتلا به اگزما دقیقا همینگونه است.

 

نخاروندن آن غیر ممکن است. اینکه به فرد مبتلا توصیه کنید که خاروند را متوقف کند یکی از بی اهمیت ترین کارهای مفید است. احساس خارش با یک احساس سوزن سوزن شروع می شود و کم کم زیاد می شود بگونه ای که قابل مقابله نیست. و زمانیکه شروع به خاروندن میکنید دیگر متوقف کردن آن کار دشواری بشمار می آید.

 

زمانیکه مبتلا به اگزمای شدید هستید مردم از شما می ترسند. مردم به شما زل می زنند و فکر می کنند که این بیماری مسری است در نتیجه از شما دوری می کنند. در واقع من که یکی از مبتلایان به این بیماری هستم در یک رابطه ۲۰ ساله هستم که در طرف مقابل هیچ یک از علائم اگزما مشاهده نشده است.

 

پس این بیماری مسری نیست افراد مبتلا صرفا قدرت دافعه دارند و آن هم بخاطر ظاهری است که دارند.زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. به این معنا که در انتخاب لباس و آب و هوایی که از منزل خارج می شوید باید دقت کنید و تقریبا مدت زمان طولانی را در میان محصولات مراقبتی و درمانی پوست می گذرانید.

 

انتخاب لباس و پیرهن های آستین کوتاه با دشواری همراه است و حتی بسیاری از مبتلایان از رفتن به استخر اجتناب می کنند زیرا می ترسند بیماری شدت یابد و یا ظاهری زشت داشته باشند.

 

درمان های این بیماری پوستی سرشار از آزمون و خطا است. برخی از افراد که مبتلا به نوع خفیف آن هستند ممکن است به استفاده از کرم و داروهای مراقبتی درمان شوند و نیازی به نوردرمانی ، استروئیدها ، برخی هورمونها و داروهای بیولوژیک نداشته باشند. گاهی امکان دارد درمانی که در یک فرد جواب داده است در دیگری موثر واقع نشود.

 

همچنین شرایطه مبتلایان به این بیماری یکسان و ثابت نیست. مثلا یکی از افراد مبتلا می گوید که در زمان ابتلا هرگز به نور خورشید حساسیت نشان نداده است اما چند سالی است که بیشتر از ۲۰ دقیقه نمی تواند زیر نور خورشید بماند زیرا خارش بدن او آغاز می شود.