پارس ناز پورتال

بیوگرافی امیرحسین فتحی و همسرش + مصاحبه و عکس امیرحسین فتحی

بیوگرافی امیرحسین فتحی و همسرش + مصاحبه و عکس امیرحسین فتحی

بیوگرافی امیرحسین فتحی و همسرش 

دراین پست، بیوگرافی امیرحسین فتحی و همسرش را مرور میکنیم. امیرحسین فتحی یکی از بازیگران جوان و خوش چهره سینما و تلویزیون می‌باشد. وی با بازی در سریال شهرزاد بـه شهرت رسید و حالا جزو چهره هاي شناخته شده در حوزه بازیگری می باشد. وی فرزند حسن فتحی کارگردان معروف می‌باشد. مـا در ادامه بیوگرافی و نکات جالبی درمورد این چهره رابه اشتراک گذاشته ایم.

 

باید بگوییم کـه امیرحسین فتحی، متولد دهه هفتاد، در تهران، کارشناسی ارشد سینما و ادبیات انگلیسی، بازیگر سینما و تئاتر اسـت کـه در کارنامه هنری او می‌توان بـه فیلمهای سینمایی «مدار صفر درجه»، «کیفر»، «چای سیاه»، «شاهگوش»، «پرده نشین»، «آخرینبار کی سحر را دیدی؟»، «گلدان تایم»، «کشتارگاه» و سریال پرمخاطب «شهرزاد» اشاره کرد.

 

امیرحسین فتحی کیست؟

آقای امیرحسین فتحی بازیگر سینما و تلویزیون در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۷۲ در تهران بدنیا آمد. او فرزند دوم کارگردان معروف حسن فتحی و اعظم بروجردی اسـت. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما و ادبیات انگلیسی می‌باشد، هم چنین فارغ‌التحصیل ممتاز بازیگری از موسسه ي سینمایی کارنامه می باشد. شهرت اصلی این بازیگر بـه نقش آفرینی در سریال شهرزاد بـه کارگردانی پدرش بر میگردد.

امیرحسین فتحی

این سریال کـه با ژانر عاشقانه قدیم اکران شد توانست موفقیت زیادی را برای این بازیگر جوان بـه همراه بیاورد. علاقه امیرحسین فتحی بـه سینما بدلیل آشنایی او با این حرفه بـه کودکی اش بر می‌گردد، وی از همان سنین با فنون حرفه اي بازیگری و هنر علاقه مند شد و از نزدیک فعالیت هاي پدرش را تماشا کرده بود. وی برای آموختن این هنر یک دوره تکمیلی در بيرون از کشور گذراند.

 

ازدواج و همسر امیرحسین فتحی

این بازیگر جوان مجرد اسـت و هنوز ازدواج نکرده اسـت.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی آیسان آقاخانی همسر محمدرضا گلزار

 

امیرحسین فتحی چگونه مشهور شد؟

امیرحسین فتحی برای گذراندن دوره هاي مختلف بازیگری در داخل و خارج ایران تلاش بسیاری کرد تا بتواند مستقل از نام پدرش و با تکیه بر دانش خودش بـه شهرت و موفقیت برسد. همانگونه کـه اشاره شد امیرحسین فتحی فرزند دوم حسن فتحی کارگردان معروف ایرانی و اعظم بروجردی نویسنده و کارگردان تئاتر اسـت. او تنها یک برادر بزرگ‌تر از خودش دارد کـه نام او محمدرضا می باشد.

بیوگرافی امیرحسین فتحی

آغاز فعالیت هنری این بازیگر جوان بـه سال ۱۳۸۸ برمی گردد زمانی کـه در فیلم سینمایی کیفر ایفای نقش کرد، بعد ازآن هم در فیلم پریناز بعنوان بازیگر انتخاب شد کـه با کارگردانی بهرام بهرامیان ساخته شد اما در همان زمان بـه دلایلی اکران نشد و بعد از ۷ سال یعنی درسال ۱۳۹۶ روی پرده سینما رفت. سریال نمایش خانگی شهرزاد توانست محبوبیت بسیاری بین مردم کسب کند.

امیرحسین فتحی بازیگر

این سریال بـه کارگردانی حسن فتحی تولید شد و امیرحسین فتحی هم بعنوان یکی از بازیگران این سریال ایفای نقش کرد و بـه خوبی درخشید. او بعنوان یک بازیگر تازه کار توانست مورد توجه مردم قرار بگیرد. در سریال شهرزاد امیرحسین فتحی نقش صابر عبدلی کـه یک رعیت زاده را بازی می‌کرد کـه بـه قصد فریب کاری با ظاهری متفاوت بـه خانواده دیوان سالار نزدیک شد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی سحر قریشی و همسرش + حواشی و عکس های جدید سحر قریشی

 

خوانندگی امیرحسین فتحی

امیرحسین فتحی خوانندگی و آواز خواندن رابه صورت شخصی نزد استادانی مانند آقای شجریان و علیرضا قربانی در فضایی سنتی آموزش دیده اسـت کـه گاهی اوقات انها را زمزمه می‌کند .هم چنین عنوان کرده اسـت: رپ را از رپرهای خیلی درست ایرانی آموختم، برای دیدن فیلم یا گوش دادن بـه موسیقی سبک برایم اهمیت ندارد و کار خوب را گوش می‌کنم.

امیرحسین فتحی اتاق گریم

این بازیگر جوان بـه موسیقی علاقه زیادی دارد، بـه طوری‌كه عنوان کرده اسـت: موسیقی در زندگی مـن نقش زیادی ایفا می‌کند، همیشه بـه مـن آرامش داده و بـه مـن کمک می‌کند. مـن با گوش دادن بـه موسیقی انرژی می‌گیرم ، تخلیه می‌شوم و حتی روانم نیز با موسیقی آرام می‌شود. در حقیقت بدون موسیقی نمی‌دانم چـه کاری انجام دهم.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی سام درخشانی و همسرش + عکس های جدید همسر و فرزندانش

 

فعالیت امیرحسین فتحی در مدلینگ

این بازیگر خوش چهره بـه لطف ژنتیک خوب دارای استایل مناسبی نیز هست. بهمین دلیل در طی این سال‌ها بـه او پیشنهاداتی در زمینه مدل شدن ارائه شده اسـت، کـه بـه گفته خودشان هیچ کدام آن ها را نپذیرفته اند. دلیل این رد فعالیت را علاقه بـه بازیگری عنوان کرده اسـت. او می‌گوید: اکنون چند پیشنهاد بازیگری بـه مـن ارائه شده اسـت کـه در حال بررسی آن ها هستم.

 

مصاحبه با امیرحسین فتحی

شاید بشود گفت از ۱۶ سالگی مطمئن شدم کـه میخواهم بازیگر شوم و قبل ازآن فکر نمی‌کردم بخواهم بازیگر شوم، چون با خانواده مادری خیلی معاشرت داشتیم و انها مثل یک سری عوام جامعه این فضا را فضای سالمی نمیدانستند و مـن هم طبعا خیلی بـه فضای سینما فکر نمیکردم.

مصاحبه با امیرحسین فتحی

البته چون مادر مـن هم نویسنده و کارگردان تئاتر هستند، از بچگی دراین فضاها بوده ام، اما هیچوقت فکر نمی‌کردم کـه بخواهم دراین فضا باشم. شاید معجزه ماجرا هم برای مـن همین باشد کـه حالا دارم برای هدف خودم و چیزی کـه می‌خواهم بـه آن برسم، تلاش می‌کنم.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی دنیا جهانبخت و همسرش + حواشی اینستاگرام

 

نظر امیرحسین فتحی درمورد بازیگری

فکر نمی‌کنم برای هیچ بازیگری بـه این شکل باشد کـه بگوید نقشی کـه مـن می‌خواهم بازی کنم، باید این ویژگی، این ویژگی و این ویژگی را داشته باشد. بنظر مـن این بیشتر بـه متن و سلیقه آن بازیگر برمی گردد. حالا این کـه چـه چیزی در سلیقه مـن اسـت و چـه متنی میتواند این ماجرا را برای مـن تحقق ببخشد، خیلی قابل توضیح نیست.

سلفی امیرحسین فتحی

مـن هم اصولا مثل بازیگرهای دیگر دوست دارم نقش هاي خوبی بازی کنم؛ نقش هایي کـه چند وجهی باشند، ویژگی هاي مختلفی داشته باشند و جزو افراد تاثیر گذار قصه باشند. حالا در هر کدام از این بخشها تفاوت وجوددارد و می‌تواند یک بخشی از چارچوب باشد یا نباشد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی امیرحسین آرمان و همسرش

 

نظر امیرحسین فتحی درمورد تاثیر چهره در بازیگری

فکر می‌کنم همین حالا در سینمای کشور ایران، دوره دوره اي اسـت کـه بازیگر بیشتر باید توانمند باشد تا خوش چهره. حالا مـن این جا یک نقل قول میکنم از چند سال پیش کـه «الیور استون» برای جشنواره جهانی فجر بـه ایران آمده بود. ایشان بـه این نکته اشاره کردند کـه چرا در بعضی از فیلمهای ایرانی بازیگرها خیلی خوش چهره نیستند و همه ی فیلم ها در خانه ساخته می‌شود؟

گفت و گو با امیرحسین فتحی

مـن فکر میکنم درست ترین حالت، فاکتورهایی اسـت کـه یک بازیگر باید داشته باشد کـه قطعا خوش چهره بودن و کاریزماتیک بودن هم جزو آن فاکتورهاست و علاوه بر توانمندی هاي بازیگری، خیلی چیز مهمی اسـت. اگر بخواهم واقعیت را بگویم و آن چیزی کـه خودم فکر می‌کنم ودر درون مـن اسـت، این اسـت کـه فکر نمی‌کنم آنقدرها خوش چهره باشم.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی شهاب حسینی و همسرش

 

علاقه به نولان و اسپیلبرگ

کارگردان ها و بازیگرهایی کـه مـن آن ها را دوست دارم، خیلی زیاد هستند؛ چـه آنهایی کـه مـن از بچگی آن ها را دوست داشته ام و چـه کسانی کـه دراین سال‌ها آمده اند. مثلاً مـن در میان کارگردان ها «کریستوفر نولان» را خیلی دوست دارم، «ایناریتو» و «تیم برتون» رابه شدت دوست دارم، «اسپیلبرگ» هم همیشه و آقای «اسکورسیزی» هم کـه وجود دارند.

پیج اینستاگرام امیرحسین فتحی

پیج اینستاگرام امیرحسین فتحی

amirhosseinfathhy@