پارس ناز پورتال

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + عکس و حواشی 

 

امروز بیوگرافی امیر حسین صدیق بازیگر و مجری مشهور سینما و تلویزیون را مرور می کنیم. بیشتر مـا وی را بخاطر بازی در سریالهای: قصه هاي تا بـه تا و کارآگاه شمسی می شناسیم. او مجری سابق برنامه کتاب باز از شبکه نسیم نیز می‌باشد، خیلی ها در حین پخش برنامه وی را بـه سخره گرفتند چرا کـه چهره خودرا شبیه بـه لئوناردو دیکاپریو بازیگر مشهور هالیوودی میکرد. در ادامه با او بیشتر آشنا می‌شویم.

 

بیوگرافی امیر حسین صدیق

امیرحسین صدیق متولد ۸ آبان ۱۳۵۱ در نیشابور اسـت. وی پدرش علی صدیق را زمانی که 7 سال بیشتر نداشت در سانحه تصادف رانندگی در تاریخ اول مهر ۱۳۵۸ خورشیدی از دست داد. اوج درخشندگی او در شماری از ساخته‌هاي مرضیه برومند کارگردان مشهور ایرانی بوده اسـت.

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

دیپلم بازیگری از مدرسه فیلم و هنر ادبیات صدا و سیما دارد، با زی زی گولو بـه شهرت رسید، از شهر فراری است و درحال حاضر در روستا زندگی می کند، مجسمه می سازد ونقاشی میکشد و عاشق سفر اسـت. وی هم اکنون مجرد اسـت!

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

فعالیت خودرا از اوایل دهه ۷۰ با تئاتر آغاز کرد و سپس با فیلم قافله در سال ۱۳۷۱ جلوی دوربین رفت ودر نخستین تجربه تلویزیونی خود با سریال قصه‌ هاي تا به‌ تا مشهور بـه زی زی گولو در نقش آقای پدر بـه شدت بـه شهرت رسید کـه باعث شد بازیگری را ادامه دهد.

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

وی اصرار زیادی دارد تا در کارهای مرضیه برومند بازی کند ودر این رابطه می‌گوید: من در ابتدای جوانی این فرصت را داشتم که با خانم مرضیه برومند و طرز تفکر و شیوه کار او آشنا شوم و سعی کرده‌ام کـه همیشه هر طوری شده خودم را در گوشه‌ اي از کارهایش بگنجانم، این اصرار خودم بوده اسـت.

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

البته همیشه هم در قالب بازیگری نبوده و از طراحی صحنه تا برنامه‌ ریزی و دستیاری و هر کار دیگری دوست داشته‌ام کـه این همکاری ادامه پیدا کند. خودم این همکاری رابه منزله نوعی دانشگاه بیست و چند ساله می دانم و درس‌ هاي زیادی را از خانم برومند یاد گرفته‌ ام.

 

علت روستا نشینی امیر حسین صدیق

در سن ۳۰ سالگی تصمیم گرفتم کـه وقتی ۴۰ ساله شدم دیگر تهران زندگی نکنم و خوشبختانه موفق شدم قبل از 40 سالگی بـه این رویایم جامه عمل بپوشانم و با همه ی سختی‌ هایي کـه داشت عاقبت درروستای کمرد ساکن شدم.

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

حدود ۷ سال پیش یک باغ قدیمی در کمرد خریدم و شروع بـه ساخت خانه‌ ام در باغ کردم البته از وقتی نخستین اتاق ساخته شد مـن بـه این جا نقل‌ مکان کردم.

 

دلیل مجرد ماندن امیر حسین صدیق

اگرچه امیرحسین صدیق آدم پر جنب و جوش و شوخی بـه نظر میاد ولی مطمئنن راز هاي در ته دل دارد کـه شاید کمتر کسی از انها باخبر باشد این کـه او دراین سن چرا ازدواج نکرده اسـت مطمئنن بی دلیل نخواهد بود.

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

او بـه همراه مادرش در روستا زندگی میکند، امیرحسین صدیق کارهای زیادی در حوضه سینمایی و تلویزیون انجام داده اسـت و مدتی هم در رادیو مجری گری کرده اسـت. مرحوم علی صدیق پدر و زهره دهسنگی مادر، امیرحسین هستند.

 

فیلم شناسی امیرحسین صدیق

= بیست و یک روزبعد: ۱۳۹۵

= بیداری: ۱۳۸۷

= میم مثل مادر: ۱۳۸۵

= تله: ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵

= نوک برج: ۱۳۸۴

= شبانه: ۱۳۸۳

= مربای شیرین: ۱۳۸۰

= دختری بـه نام تندر: ۱۳۷۹

= نسل سوخته: ۱۳۷۷

= شب روباه: ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶

= در سرزمینی دیگر: ۱۳۷۵

= قافله: ۱۳۷۱

 

سریال های تلویزیونی امیر حسین صدیق

= دردسرهای عظیم ۲: ۱۳۹۴

= تله‌ فیلم گوشی قرمز: ۱۳۹۲

= عصر پاییزی: ۱۳۹۱–۱۳۹۲

= تله‌ فیلم جزر و مد: ۱۳۹۱

= آب‌ پریا: ۱۳۹۱

= تله‌ فیلم برگشت‌ناپذیر: ۱۳۹۱

= تله‌ فیلم لبخند در مراسم ترحیم: ۱۳۹۱

= تله‌ فیلم بهترین همسایه دنیا: ۱۳۹۱

= تله‌ فیلم خدا تـو را دوست دارد ؟: ۱۳۹۰

= تله‌ فیلم قصه سیمین: ۱۳۹۰

= تله‌ فیلم نادرست‌انداز: ۱۳۸۹

= تله‌ فیلم آخرین چک برگشتی: ۱۳۸۸

= تله‌ فیلم مژدگانی برای ایلیا: ۱۳۸۸

= ماه عسل: ۱۳۸۸

= همه ی بچه‌ هاي مـن: ۱۳۸۷–۱۳۸۸

= نشانی: ۱۳۸۶–۱۳۸۷

= تله‌ فیلم کسوف: ۱۳۸۶–۱۳۸۷

= تله‌ فیلم دهخدا: ۱۳۸۶

= کتاب‌ فروشی هدهد: ۱۳۸۵

= رقص پرواز: ۱۳۸۴

= دربه‌ درها: ۱۳۸۳

= روزگار قریب: ۱۳۸۲

= تله‌ فیلم آسفالت: ۱۳۸۲

= باغ بلور: ۱۳۸۲

= تله‌ فیلم آسفالت: ۱۳۸۲

= درکنار هم: ۱۳۸۱

= باران عشق: ۱۳۸۱

= بدون شرح: ۱۳۸۱

= هزاران چشم: ۱۳۸۱

= کارآگاه شمسی و دستیارش مادام: ۱۳۸۰

= داستان‌ هاي نوروز: ۱۳۷۹

= شب روباه: ۱۳۷۸

= ورثه آقای نیکبخت: ۱۳۷۸

= تله‌ فیلم دیروز، امروز، فردا: ۱۳۷۸

= کاشانه: ۱۳۷۸

= داستان یک شهر: ۱۳۷۸

= هتل: ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸

= این زمینی‌ ها: ۱۳۷۶

= تهران ۱۱–۵۹۵ ج ۴۸: ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶

=  برگی از زندگی: ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۵

= ماجراهای مـن و آقای اصل تهرانی: ۱۳۷۴

= قصه‌ هاي تا بـه‌ تا: ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۴

 

اجرا

کتاب باز: ۱۳۹۵

کودکی غلامحسین‌خان: ۱۳۷۵

 


 

و در ادامه جنجالی ترین مصاحبه با امیر حسین صدیق

«فرمول یک» میزبان امیرحسین صدیق بازیگر سینما و تلویزیون بودو با او از بی حاشیه بودنش گرفته تا شهرت احمد پورمخبر، حواشی «کتاب باز» و برنامه‌هایي چون «دورهمی»، «خندوانه» و «ماه عسل» گفتگو کرد. صدیق در پاسخ بـه این کـه قبول دارد بازیگر فراموش شده‌اي اسـت کـه در فهرست‌ها نیست، اظهار کرد: نمی دانم طبق چـه این را دسته بندی میکنند. دو تا تعریف دارم کـه از خانم برومند یاد گرفتم کـه می‌گوید:

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

جایی راکه مـا داریم مردم بـه مـا میدهند. با یک حکم حکومتی و نامه دولتی بـه مـا نمی گویند تـو همین حالا رییس بازیگران مشهور فراموش نشده‌اي! مردم اگر کارت را دوست داشته باشند هستی و نداشته باشند نه. وی افزود: مـن سال 73 این شانس را داشتم کـه نقش آقای پدر را در “زی زی گولو” بازی کردم ودر این 20 و چند سالی کـه کار حرفه‌اي‌ام بازیگری اسـت گاهی اوقات پیشنهاداتی راکه می شود سخت قبول میکنم.

 

چون بین مردم آبرویی جمع کرده‌ام و موظفم این آبرو را حفظ کنم و مردم را از خودم ناامید نکنم. البته کارهای بد هم داشتم. خیلی کارها رابه خاطر پول کردم. داشتم خانه اي اطراف تهران می‌ساختم و پولم کـه تمام می شد بـه کارگرها میگفتم مـن می‎روم تهران کار می کنم و پول درمی‌آورم و دوباره خبرتان می کنم. بازیگر «بیست و یک روزبعد» یادآور شد: نمیتوانم از هیچ‌کدام نام ببرم.

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

چون مثلاً درباره یکی از کارهایی کـه مـن ازآن متنفر بودم فهمیدم کـه مردم چقدر دوستش دارند و سلیقه آنهاست. بـه هرحال در هر کاری کـه رفتم سعی کردم سلیقه‌ام را اعمال کنم. گاهی بـه مـن گفته‌اند خودخواهی اما مـن میخواستم سلیقه مردم را هم درنظر بگیرم. صدیق دراین باره کـه آیا هیچ‌وقت بـه سوپراستار بودن فکر نکرده، تصریح کرد: زمان “زی زی گولو” مـن 22 ساله بودم و وقتی سربازی‌ام بـه پایان رسید سر اینکار آمدم.

 

سه چیز ظرفیت میـــخواهد؛ شهرت، ثروت و قدرت. اگر آدم ظرفیتش را نداشته باشد شبیه بادکنک قرمز بزرگی اسـت کـه از دور خیلی چشمگیر اسـت اما تمامش بـه یک سوزن بند اسـت. بنابر این بنایی نیست کـه آدم بخواهد زندگی‌اش را بر مبنای آن بگذارد. وی ادامه داد: با علم بـه این کـه مـا نیاز داریم آدمهای خوشگل و جذاب بیایند هنرپیشه و خواننده شوند، خودم زندگی ام را بر این مبنا نگذاشتم.

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

زمانی کـه مرا بعنوان آقای پدر می شناختند در خیابان هاي غریبه از دست مردم فرار کردم و می‌ترسیدم کـه چطور در یکجای غریبه مرا می‌شناسند. مـن از تئاتر و کانون پرورش فکری شروع کردم و “زی زی گولو” کـه کار شد فکر نمی کردم بازیگری یک شغل اسـت و فکر می کردم عشقی مثل تئاتر با حقوق کم بود. اما بعد دیدم مدام بـه مـن پیشنهاد میشود و از این راه زندگی می کنم.

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

در حالیکه قبلاً این فکر را نمیکردم و آنرا بعنوان شغل نگاه نمی کردم. بازیگر «میم مثل مادر» در خصوص گفتگو‌اي کـه درباره احمد پورمخبر کرده بود، توضیح داد: خبرنگارها وقتی ضبط نمی کنند میگویند داریم یادداشت می کنیم اما آن چیزی کـه دوست دارند بـه رشته تحریر در می‌آورند! مـا در تلویزیون و سینما موظفیم قدری سطح سلیقه مردم را رعایت کنیم.

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

در دوره اي کـه از چند سال پیش شروع شد بـه برنامه‌هاي تلویزیونی و فیلم هاي سینمایی سخیف نگاه شد. با ورود برخی دوستان این اتفاق افتاد. آقای پورمخبر هم جزو همین ها بود. شغل مـن بازیگری اسـت و اگر خودم بـه شغلم احترام نگذارم نمی توانم از بقیه انتظار داشته باشم. استفاده نابجا از این دوستان باعث شد سطح برخی کارها پایین بیاید. صدیق تاکید کرد:

 

انتخاب پورمخبر توسط رضا عطاران درست ودر جایگاه درستی بود اما حضورهای بعدی کـه در امتداد آن اتفاق افتاد نادرست بودو مـن اگر او در فیلمی باشد در آن بازی نمی‌کنم. خانمی هم بود کـه لهجه ترکی داشت و اسمش را بلد نیستم. وی در پاسخ بـه سوال برنامه کـه آیا تیم ملی قهرمان میشود، بیان کرد: اگر حواشی برای تیم ملی نسازند و امکان تمرکز و تمرین داشته باشند و مربی‌ها کارشان را درست انجام دهند میتوانند موفق شوند.

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

اسم بازیکنان را نمیدانم فقط می دانم بیرانوند دروازه‌بان‌مان اسـت. رامین رضاییان را هم بخاطر موهایش کـه عجیب بودو مثل شیر شده بود یادم می آید. مجری سری اول «کتاب باز» درباره تجربه اجرا گفت: قبل از این هم با رامبد جوان برنامه‌اي بـه نام امشب را در شبکه دو داشتم و او از همان زمان درباره «خندوانه» و فرهنگ خندیدن ایده برنامه در ذهن داشت. سال ها قبل از کتاب باز آنرا اجرا کرده بودم.

 

هم چنین برنامه‌اي بـه نام «آفتابگردان» را هم در شبکه دو داشتم. ماجرای «کتاب باز» هم این بود کـه کرمی مدیر شبکه نسیم بدلیل کارهای فرهنگی کـه مـن کرده بودم از جمله «کتابفروشی هدهد» کـه با خانم برومند داشتم می‌خواستند مـن برنامه را اجرا کنم. صدیق ادامه داد: مـن هم رفتم و سعی کردم با تهیه‌کننده جوانی کـه آنجا بود بـه همفکری برسیم. فصل اول را کار کردم و بـه نظرم تا اندازه اي بـه ایده‌آل‌هایم نزدیک شدم.

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

گذشت تا این کـه زمان ساخت فصل دوم رسید و سروش صحت بـه مـن زنگ زد و گفت مـن برای کتاب باز قرارداد بسته‌ام. عیبی ندارد؟ گفتم حالا کـه قرارداد بسته‌اي نه! دوست داشتم با تهیه‌کننده حرف بزنم و بدانم چرا؟ هم اکنون کـه گاهی برنامه را دنبال می کنم میبینم چـه خوب اسـت کـه مـن نبودم چون در ذهنم این بود کـه می‌خواهیم برنامه‌اي را بسازیم کـه عامه مردم را در روستا و شهر هـای دورافتاده بـه کتاب خواندن ترغیب کنم.

 

اما همین حالا شکلی نیست کـه بتواند اینکار را انجام بدهد. وی درباره برنامه خندوانه این‌طور اظهارنظر کرد: رامبد پنج سال قبل ازآن خندوانه را در ذهنش داشت کـه قابل تقدیر و کار درستی بود. حالا هم هرکسی انتقاد می کند بـه او این را می گویم. بـه دلایل شرایط و سیاست‌هاي تلویزیون و مشکلات کشور شکل برنامه تغییر میکند و… بازیگر «همه ی بچه‌هاي مـن» درباره «دورهمی» گفت:

 

این برنامه را تک و توک و تکه پاره دیده‌ام. طرح آن از مهران مهام و برداشتی از یک مسابقه هندی بود. بـه مـن هم برای اجرا پیشنهاد دادند کـه گفتم مردم فحشم میدهند و نرفتم. گاهی نگاه میکردم بخاطر این کـه دوستانم دربخش‌هاي نمایشی آن کار می‌کردند و مهران مدیری را بعنوان بازیگر می‌شناسم. اما جزو کسانی نبودم کـه ساعت کوک کنم و هر شب آنرا نگاه کنم.

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

صدیق درباره «ماه عسل» هم اینچنین نظر داد: با این کـه یک شب میهمان احسان علیخانی بودم تقریبا هیچ قسمتی را ندیدم. وی در پایان گفت: دو سه ماه اسـت برای یک مستند در شهرستان‌هاي مختلف هستم و تهران نبودم. دیشب کـه بعد از چند ماه برای خرید رفته بودم و یک شیشه آبلیمو و روغن کنجد خریدم، پول زیادی شد. آن زمان احساس اصحاب کهف بـه مـن دست داد.

 


 

و در آخر نیز پاسخ احمدپور مخبر به امیرحسین صدیق

همانطور کـه دربالا خواندید، امیرحسین صدیق، بازیگر سینما و تلویزیون کشور، با حضور در برنامه فرمول یک درباره احمد پورمخبر اظهار نظر کرده و گفته کـه او سطح سینمای کشور ایران را پایین آورده اسـت. احمد پورمخبر نیز با انتشار پستی در اینستاگرام، بـه صحبت‌هاي امیرحسین صدیق واکنش نشان داد.

بیوگرافی امیر حسین صدیق و همسرش + حواشی و عکس های امیرحسین صدیق

احمد پورمخبر نوشته: «درود، اولا مـن شمارو اصلا نمیشناسم بعد کـه پرسیدم گفتند همون کـه تـو زى زى گولو بازى میکرد دوما اون موقع کـه شـما اصلا نمیدونستید سینما چیه برادر مـن محمد بـه شهرت مستعار محمدفرزین بازیگرسینما بود سوما مـن اصلا خودم نخواستم بازیگر بشم اول بـه تقاضای آقاى مجیدمجیدى دوم بـه تقاضای آقاى رضاعطاران بازى کردم.

 

بعد هرکسى در هرجایى مشهور میشود یا بـه بالاترین مقام می‌رسد خواست خداوند متعال هست این بدون هرکى با خدا در افتاد ور افتاد. بعد تمام کسانى کـه می خواهند بـه معروفیت برسند دوست دارن محبوب باشند کـه مـن شکر خدامحبوبیت دارم، الانم خدارو شکر اینقدر پیشنهاد دارم براى بازى خودم دیگرنمیخواهم بازى کنم خاک پاى ملت ایران احمدپورمخبر.