پارس ناز پورتال

بیوگرافی مستر بیست (MrBeast) یوتیوبر مشهور دنیا + عکس

بیوگرافی مستر بیست (MrBeast) یوتیوبر مشهور دنیا + عکس

بیوگرافی مستر بیست یوتیوبر مشهور 

دراین پست، بیوگرافی مستر بیست را مرور میکنیم. جیمی دونالدسون مشهور بـه مستر بیست «MrBeast»، معروفترین و ثروتمندترین یوتیوبر جهان می باشد. وی با فعالیت دراین پلتفرم مشهور و پر کاربر، بـه شهرت جهانی و ثروت بالایی دست پیدا کرده اسـت. این چهره همانند سلبریتی هاي مشهور، هواداران زیادی از سرتاسر جهان دارد. مـا در ادامه بیوگرافی این یوتیوبر مشهور را آورده ایم.

 

آقای جیمی استیون دونالدسون، متولد ۷ می ۱۹۹۸ می‌باشد. او کـه بیشتر با نام «مستر بیست» شناخته می شود، یوتیوبر، کارآفرین و نیکوکار آمریکایی اسـت. دونالدسون، با انجام چالش‌هاي گران‌قیمت از جمله اهدای پول و هدیه بـه دیگران و بـه چالش کشیدن مردم شناخته شده‌اسـت. باید بگوییم کـه در ژوئیه ۲۰۲۳، کانال یوتیوب او از ۱۶۰ میلیون مشترک گذشت.

 

در اوایل سال ۲۰۱۲، دونالدسون در سن ۱۳ سالگی شروع بـه ارسال ویدیو در یوتیوب کرد. ویدئوهای اولیه او شامل انجام بازی‌هاي ویدئویی و تخمین ثروت سایر یوتیوبرها بود. درسال ۲۰۱۷، مستربیست پس از انتشار ویدئو «شمارش تا ۱۰۰۰۰۰» در عرض چند روز ده‌ها هزار بازدید بـه دست آورد و ازآن زمان تا کنون محبوبیت بیشتری پیدا کرده اسـت.

 

اکثر ویدیوهای او الان بـه ده‌ها میلیون بازدیدکننده رسیده اند. با گذشت زمان، سبک محتوای مستربیست متنوع شد و شروع بـه انتشار ویدئوهای چالشی با اهدا پول کرد کـه افراد با انجام وظایف سخت و چالش‌هاي بقا، پاداش مالی دریافت می کند. سپس، دونالدسون چند تن از دوستان دوران کودکی خودرا استخدام کرد تا بـه او در رشد برندش کمک کنند کـه تعداد آنها بـه 60 نفر میرسد.

 

مستر بیست کیست؟

مستربیست بخاطر ویدیوهای جالب و منحصر بـه فردش شهرت قابل توجهی کسب کرده اسـت. وی در ویدیوهای خود، از حرکات خطرناک، چالش‌ها و اهدای مقادیر زیادی پول بـه افراد مختلف، موسسات خیریه و علل اجتماعی استفاده میکند. محتوای مستربیست بدلیل بخشندگی و کمک بـه جامعه‌اش شناخته می شود. عده اي از ویدیوهای مشهور او شامل اهدای هزاران دلار بـه غریبه‌هاي تصادفی اسـت.

بیوگرافی مستر بیست (MrBeast) یوتیوبر مشهور دنیا + عکس

هم چنین، برگزاری چالش‌ها با جوایز نقدی بزرگ، کاشت درختان برای کمک بـه محیط زیست و حمایت از کسب‌وکارهای محلی در برابر نیازها هستند. او با بهره‌گیری از رویکرد منحصربه‌فرد خود بـه ایجاد محتوا، بعنوان فردی کـه از بستر خود برای ایجاد تأثیر مثبت در جهان استفاده میکند، یک پیروزی بزرگ در یوتیوب بـه دست آورده اسـت.

 

او اغلب با یوتیوبرها و سلبریتی‌هاي محبوب دیگر همکاری می کند تا تلاش‌هاي خیریه‌اي خودرا التیام بخشد. بخش اعظم بیوگرافی MrBeast شامل کارهای او و هم چنین نحوه رشد او در یوتیوب می‌باشد. باید بگوییم کـه این چهره از ضریب هوشی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. مـا در ادامه بشما خواهیم گفت کـه مستربیست چگونه بـه این موفقیت دست پیدا کرد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جاستین بیبر و همسرش

 

مستر بیست چگونه مشهور شد؟

در پاییز سال ۲۰۱۶ جیمی دونالدسن بنظر نمی‌رسید در آینده یک سلبریتی مولتی میلیونر باشد. آن پسر ۱۸ ساله ي خجالتی بـه مدت ۵ سال از خانه ي مادرش در ایالت کارولینای شمالی ِ ایالات امریکا در یوتیوب ویدئو گذاشته بود بدون آنکه بـه موفقیت قابل توجهی دست یابد. مادر جیمی از او خواست بـه دانشگاه برود، اما او بعد از ۲ هفته تحصیل در دانشگاه کارولینای شرقی را رها کرد.

 

او بجای رفتن بـه کلاس هاي درس، بیشتر وقت خود در دانشگاه را در خودرویش بـه ویرایش ویدئوهای میگذارند. بعد از رها کردن دانشگاه، مادر جیمی آن چنان از پسر خود ناامید شد کـه وی را از خانه بیرون انداخت. اما تصمیم جیمی نتیجه داد. حالا ۷ سال بعد، جیمی با نام مستر بیست «MrBeast» شناخته می شود، ۱۶۷ میلیون دنبال کننده در یوتیوب دارد.

بیوگرافی مستر بیست (MrBeast) یوتیوبر مشهور دنیا + عکس

باید بگوییم کـه او در تیک تاک ۸۵ میلیون دنبال کننده ودر اینستاگرام نیز ۳۹ میلیون دنبال کننده دارد. و او نخستین نفری هم بود کـه توانست در تردز، شبکه اجتماعی جدید شرکت متا بـه یک میلیون دنبال کننده دست یابد. مستربیست، حالا در ۲۵ سالگی یک امپراتوری بـه سرعت در حال رشد را تحت مدیریت خود دارد کـه ممکن اسـت بیش از یک میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

 

جیمی، امپراتوری خودرا، با انجام بدلکاری هاي پرخرج و شگفت انگیز و بـه همراه اهدای پول و انجام کارهای انسان دوستانه ساخته اسـت. مثل اهدای هزینه ي انجام جراحی آب مروارید برای هزار فرد نابینا تا دوباره بینایی خود رابه دست آورند. می‌گوید: «فقط می‌خواهم ویدئوهای بهتری بسازم. پول درآوردن برایم مهم نیست. فقط میخواهم بهترین ویدئوهای کره زمین را بسازم.»

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی و عکس های بیگه اونال

 

رمز موفقیت مستر بیست چیست؟

جیمی، مسابقه ي «بازی مرکب» را بازسازی کرد، دست و پای یک مأمور اِف‌بی‌آی را بست و یک قطار را داخل یک چاله ي عظیم انداخت. اغلب ویدئوهای پراکشن مستر بیست با توضیحات جیمی آغاز می شود و با مجموعه اي از بدلکاری ها، چالش ها و شوخی هاي پرسرعت ادامه می‌یابد. وی دریک ویدئو کـه سال گذشته منتشر کرد، یک مأمور اِف‌بی‌آی رابه صندلی بست.

بیوگرافی مستر بیست (MrBeast) یوتیوبر مشهور دنیا + عکس

سپس، بـه طرفش چاقو پرتاب کرد و بـه این مأمور گفت اگر بتواند تا پیش از نیمه شب وی را بگیرد، ۱۰۰ هزار دلار بـه او خواهد داد. در ادامه تعقیب و گریزی دیوانه وار شامل هزارتوی پرچینی، تغییر قیافه و فرار با جت شخصی صورت گرفت. او با پول زیادی کـه حالا در اختیار دارد میتواند مخاطبان رابه همراه خود بـه جایی ببرد کـه چیزهایی ببینند کـه خود هرگز امکانش را ندارند.

بیوگرافی مستر بیست (MrBeast) یوتیوبر مشهور دنیا + عکس

مانند ویدئویی کـه جیمی در آن بـه هتل هاي لوکس سراسر دنیا می رفت، از جمله یک قلعه کـه هزینه ي یک شی اجاره ي آن یک میلیون دلار بود. اینکار خیلی جالبی اسـت چون بـه مخاطبان خود امکان دیدن چیزی را می‌دهد کـه در زندگی واقعی هرگز نمی‌توانند ببینند. چـه کسی را سراغ دارید کـه بتواند دریک هتل میلیون دلاری اتاق بگیرد؟

 

برخی ویدئوهای مستر بیست با نمایش خودنمایانه ي ثروت همراه هستند، مانند ویدئوی پرواز با گرانقیمت ترین بلیت هواپیمای دنیا. اما باوجود افزایش روزافزون درآمد و ثروت او، جیمی و دوستانش کـه وی را در ساخت ویدئوهایش همراهی می‌کنند در تمامی ماجراجویی هاي خود رفتار ساده و بی تکلفی دارند و همین امر سبب شده مخاطبان با او احساس نزدیکی کنند.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی اوزگه گورل و همسرش

 

افزایش سابسکرایب های یوتیوب Mr Beast

سال گذشته پس از آنکه مستر بیست نسخه ي واقعی مسابقه ي «بازی مرکب» رابه اجرا درآورد، تعداد دنبال کنندگانش در ویدئو با افزایش زیادی همراه بود. این ویدئو ۴۶۰ میلیون بار دیده شده اسـت. با افزایش شهرت مستر بیست، بودجه ي او برای ساخت ویدئو نیز افزایش یافته اسـت. او در یکی از ویدئوهای اخیرش یک قطار واقعی را درون یک گودال عظیم انداخت.

بیوگرافی مستر بیست (MrBeast) یوتیوبر مشهور دنیا + عکس

بـه گفته ي جیمی او هفته اي یک میلیون دلار صرف ویدئوهایش می کند. ویدئوهایش شکل ویژه اي از انجام کارهای خیر هستند. جیمی در ماه ژانویه ویدئویی تحت عنوان «هزار نابینا برای نخستین بار می‌توانند بینند» منتشر کرد کـه در آن در حضور پزشکان هزینه ي انجام عمل آب مروارید هزار بیمار را برعهده گرفت.

بیوگرافی مستر بیست (MrBeast) یوتیوبر مشهور دنیا + عکس

پس از بیرون آمدن بیماران از اتاق عمل کـه از چشمان عده اي از آنها اشک جاری بود، جیمی بـه بعضی از آنها چمدانی پر از پول داد. او بـه یکی از این بیماران کـه یک زن بود گفت: «این ۱۰ هزار دلار برای شـما اسـت تا روزتان بهتر شود.» زن با شنیدن این جمله بـه زمین افتاد و فریاد زد. جیمی با تعجب پرسید: «حالش خوب اسـت؟»

 

در ویدئوی دیگری کـه در ماه مه منتشر شد، جیمی برای ۲ هزار فرد قطع عضو شده، دست و پای مصنوعی خریداری کرد. برخی منتقدان جیم رابه سوء استفاده از افراد آسیب پذیر برای گرفتن بازدید و افزایش درآمد متهم کرده اند. اما برخی شیوه ي مستر بیست در تقسیم درآمد خود از یوتیوب برای حمایت از امور خیریه را خلاقانه میدانند.

 

تهمت های وارد شده به مستر بیست

هر چـه افراد بیشتری ویدئوهای وی را ببینند، او درآمد بیشتری کسب می کند و میتواند برای کارهای خیریه پول اهدا کند. با این حال، برخی کارشناسان میگویند این ویدئوهای مستر بیست این پیام ویرانگر را دارد کـه مشکلات اجتماعی را می‌توان از طریق کارهای خیر افراد ثروتمند حل کرد، نه از طریق اقدامات سیستماتیک تر دولت.

بیوگرافی مستر بیست (MrBeast) یوتیوبر مشهور دنیا + عکس

فرمول موفقیت مستر بیست از اجزای مختلفی تشکیل شده اسـت: جذابیت معمولی و شور و ذوق او، پروداکشن پرهزینه ي ویدئوها و بدلکاری هاي استادانه آنها، بـه همراه پول زیادی کـه بـه اسانی در انها خرج می شود. ولی، بـه عقیده ي کارشناسان، شهرت جیمی از شیوه ي ویژه ي او برای انجام کارهای خیر ناشی می شود.

 

او مخاطبان خود متقاعد می کند کـه با تماشای ویدئوهای او و کمک بـه بیشتر شدن بازدیدهای انها، در نوعی مشارکت اخلاقی سهیم می‌شوند. بـه علاوه، او با همین شیوه توانسته اسـت میلیونها دلار برای کاشت درخت پاک‌سازی اقیانوس ها از آشغال هاي پلاستیکی و خرید لباس برای افراد نیازمند پول گرد آوری کند.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز مشهور

 

مستر بیست هر کاری را ممکن می کند!

جیمی در گفت‌وگو هاي پیشین خود گفته بود کـه با بررسی دقیق الگوریتم پیشنهادات یوتیوب و آمار دیگر تولید کنندگان محتوا بـه فرمولی برای محبوب کردن ویدئوهای خود رسید. فرمت محتوای تعداد زیادی از ویدئوهای او بـه گونه اي اسـت کـه مخاطبان را تشویق می کند برای دیدن نتیجه، ویدئو را تا انتها تماشا کنند، امری کـه سبب می شود درآمد بیشتری نصیب هم جیمی و هم یوتیوب شود.

بیوگرافی مستر بیست (MrBeast) یوتیوبر مشهور دنیا + عکس

هم چنین، احتمال پیشنهاد شدن ویدئوهای او توسط الگوریتم یوتیوب بیشتر گردد. ویدئوهای او بسیار فکر شده هستند و محتوای آنها جذب کننده، دست اول و عاری از تقلیدند. جیمی حالا بـه الگویی برای نسل هاي جوان تری بدل شده اسـت کـه آرزو دارند بـه تولیدکننده ي محتوا واینفلوئنسر موفقی در شبکه هاي اجتماعی بدل شوند. مستر بیست ذهنیت شدنی بودن هر کاری کـه مایل بـه انجام آن باشید را ایجاد می کند.

بیوگرافی مستر بیست (MrBeast) یوتیوبر مشهور دنیا + عکس

پیج اینستاگرام مستر بیست

mrbeast@