پارس ناز پورتال

بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدن

بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدن

بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدن 

مهتاب کرامتی بازیگر و فعال اجتماعی شناخته شده در ایران و سراسر دنیا هست که آثار سینمایی زیادی را از وی دیده ایم همین طور وی بعنوان سفیر یونیسف نیز فعالیت می کند. 

 

بیوگرافی و تصویر های مهتاب کرامتی و خانواده اش

مهتاب کرامتی متولد 25 مهر 1348 در شهر ملایر بازیگر هست،، همسرش بابک ریاحی‌ پور هست… مهتاب کرامتی فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد هست، او اضافه بر بازیگری در طراحی لباس و دکوراسیون نیز فعالیت میکند

بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنمهتاب کرامتی

 

زندگی شخصی مهتاب کرامتی
آن زمان که ما می‌ خواستیم به کلاس بازیگری برویم باید با خانواده‌ هایمان می‌جنگیدیم تا به ما اجازه رفتن به این دوره‌ها را بدهند خانواده خود من به هیچ وجه راضی نبودند من بازیگر شوم بعد از اتمام تحصیلات در پی ورود به عرصه هنر بود به همین خاطر کلاس های بازیگری رو زیر نظر امین تارخ در سال ۱۳۷۵ گذراند.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدن

مهتاب کرامتی در گذر زمان
از زمانی که به یاد دارم کار کرده ام؛ وقتی دانشجو بودم، تدریس خصوصی می کردم، در آزمایشگاه دانشگاه نیز مشغول به کار بودم. همۀ وقت} یاد گرفتم که باید کار کنم. پول توجیبی ام را از پدرم می گرفتم ولی همه ي وقت کارم را هم انجام می دادم.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنمهتاب کرامتی

 

ازدواج و طلاق مهتاب کرامتی و بابک ریاحی پور
مهتاب کرامتی با بابک ریاحی پور نوازنده و خواننده ازدواج کرده بود.من سال ها پیش ازدواج کردم. زندگی خیلی خوبی هم داشتم. در واقع چون در سن پایین ازدواج شکل گرفت موفقیت آمیز نبود. اما هنوز از حال هم باخبر هستیم. اما خب این بزرگ شدن ما در 2 روند متفاوت شکل گرفت و در نهایت مسیر ما از هم جدا شد.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدن

مهتاب کرامتی و بابک ریاحی پور

 

بابک ریاحی پور
بابک ریاحی پور یکی از مشهور‌ترین نوازنده‌های ایرانی با ساز تخصصی گیتار باس هست و در اساس موسیقی راک فعالیت میکند. او در کشور آلمان موسیقی را آموخته، آن را در ایران ادامه داده و با خواننده‌هایي مانند محمد نوری و گروه‌هایي مانند اوهام و آویژه که نوعی موسیقی تلفیقی را دنبال میکرد‌ه‌اند، همکاری داشته هست.

 

دیدنی اینکه ریاحی پور زودتر از کرامتی به سینما آمده بود. او در سال 1374 برای موسیقی فیلم «فاتح» نوازندگی کرده بود؛ کاری که بعدها ریاحی پور کمتر سراغ آن رفت.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنبابک ریاحی پور

 

دختر مهتاب کرامتی
در چندین سایت تصویر مهتاب کرامتی در کنار دختر خانومی با تیتر دخترش منتشر شده که این مقاله کذب هست و تصویر مربوط به هلنا یگانه راد دختر بازیگر در فیلم عصر یخبندان هست که در همایش های این فیلم در کنار او بود.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدن

مهتاب کرامتی و هلنا یگانه

 

شروع فعالیت هنری مهتاب کرامتی
کرامتی دوره کلاسهای آزاد بازیگری می‌گذراند و همان‌جا برای ایفای نقش هلن در فیلم – آلبوم مردان آنجلس گزینه میشود. کرامتی با همین آلبوم شناخته می‌ شود ولی نمیتواند از این موقعیت بهره گیری مناسبی کند. سال ۱۳۷۷ در مردی از جنس بلور به کارگردانی سعید سهیلی ایفای نقش می‌ کند که نمیتواند درخششی برایش محسوب شود.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنمهتاب کرامتی

 

یک سال پس از مردی از جنی بلور در فیلم مومیایی ۳ و مرد بارانی بازی می‌ کند. اولین فیلم کمدی خوش ساخت با بازی پرویز پرستویی بود که جای کار چندانی برای او به نقش یک دلال عتیقه نداشت و دومین فیلم به کارگردانی ابوالحسن داوودی با بازی ابوالفضل پورعرب بود که در آن ایفاگر نقش یک وکیل بود.

 

مهتاب کرامتی برای همین کاندیدای دریافت جایزه از هجدهمین جشنواره فیلم فجر میشود. سال ۱۳۷۹ را درحالی به اتمام برد که یک آلبوم تلویزیونی و یک فیلم سینمایی را به کارنامه‌اش اضافه کرده بود.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنمهتاب کرامتی

 

مریم مقدس باز هم یک اثر تاریخی مذهبی به کارگردانی شهریار بحرانی بود؛ که به صورت فیلم و آلبوم تلویزیونی ساخته شد و بهشت از آن تو تجربه‌اي متفاوت از علیرضا داوودنژاد بود که بازی مفید کرامتی به آن جلوه داد. سال ۱۳۸۰ تنها به بازی در آلبوم تلویزیونی خاک سرخ می‌پردازد که اولین تجربه تلویزیونی حاتمی کیا محسوب میشود.

 

او نقش یک زن جنوبی که به دنبال دخترش میگردد برای دومین بار رویاروی پرویز پرستویی قرار میگیرد که شاید تا به امروز برترین بازی کرامتی در یک اثر محسوب میشود.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنمهتاب کرامتی

 

سال ۱۳۸۱ در اکشن ملاقات با طوطی همراه با ماهایا پطروسیان و محمدرضا فروتن ظاهر میشود که دومین همکاری او علیرضا داوودنژاد محسوب می‌ شود. شاه خاموش در سال بعد به کارگردانی همایون شهنواز تجربه ناموفقی تاریخی بود
و نتوانست هیچ موفقیتی چه از لحاظ تجاری و چه از لحاظ هنری برای او در پی داشته باشد.

 

هشت پا حاصل سومین همکاری او با علیرضا داودنژاد می‌باشد. پس از آن در همکاری با سیروس الوند رستگاری در هشت و بیست دقیقه را بازی کرد که در آن با شهاب حسینی و بهرام رادان هم بازی هست.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنجشن تولد مهتاب کرامتی

 

وی در سال ۱۳۸۵ نیز در دو فیلم آدم و پاداش سکوت به ایفای نقش پرداختکرامتی در سال ۱۳۸۷ به پروژه بیست عبدالرضا کاهانی می‌پیوندد و با درخشش خود در این فیلم برنده سیمرغ بلورین برترین بازیگر زن مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر می‌ شود.

 

مهتاب کرامتی در سال ۱۳۸۹ در فیلم پیروز آلزایمر بازی کرد. وی در سال ۱۳۹۰ در فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم هم بازی ابراهیم حاتمی کیا و حمید فرخ‌نژاد شد. کرامتی در سال ۱۳۹۳ با بازی در فیلم عصر یخبندان به کارگردانی مصطفی کیایی نامزد جایزه برترین بازیگر نقش اول زن سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر شد و بازی او مورد تحسین قرار گرفت.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنمهتاب کرامتی در کنار مدیر برنامه هایش سمیرا

 

مهتاب کرامتی در فیلم عصر یخبندان
کرامتی برای بازی در فیلم عصر یخبندان به کارگردانی مصطفی کیایی کاندید دریافت سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول زن در دوره سی و سوم جشنواره فیلم فجر سال 1393 شد ولی سیمرغ را باران کوثری از آن خود کرد.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنفیلم عصر یخبندان

 

مهتاب کرامتی در فیلم بیست
بیست عنوان فیلمی سینمایی ساخته عبدالرضا کاهانی محصول سال ۱۳۸۷ ایران هست. داستان فیلم درموردٔ صاحب یک سالن پذیرایی به نام سلیمانی هست که به پیشنهاد دکتر معالج‌اش، تصمیم میگیرد سالن را به فروش بگذارد. کارگران تالار که وابستگی زیادی به آن دارند، در مهلت بیست روزه‌اي که تا زمان واگذاری سالن دارند، مجبور به تلاش برای پیشگیري از این اتفاق میباشند.

 

کرامتی در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر جایزه سیمرغ بلورین برترین بازیگر زن مکمل را برای بازی در فیلم بیست به دست آورد.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدن

بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر

 

مهتاب کرامتی در فیلم ماجان
ماجان فیلمی به کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد، نویسندگی لیلا لاریجانی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی عسگرپور ساخته سال ۱۳۹۳ هست.رحمان سیفی آزاد با بیان اینکه با ساخت فیلم «ماجان» می خواسته ادای احترامی به مادرش که امروز در قید حیات نیست کند.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنفیلم ماجان

 

مهتاب کرامتی در فیلم مرد بارانی
مرد بارانی فیلمی ایرانی محصول ۱۳۷۸ به کارگردانی ابوالحسن داوودی هست.این فیلم در هجدهمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۷۸) پیروز به دریافت سیمرغ بلورین برترین نقش اول مرد برای فرامرز قریبیان شد.هم چنین نامزد سیمرغ بلورین برترین فیلم، نقش دوم مرد (جمشید اسماعیل خانی)، برترین نقش اول زن (مهتاب کرامتی)، برترین نقش دوم زن (رویا تیموریان)،

 

برترین طراحی صحنه (پروین صفری)، برترین چهره پردازی (رضا رادمنش)، برترین فیلم برداری (بهرام بدخشانی) بود.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنمهتاب کرامتی

 

مهتاب کرامتی در سریال مردان آنجلس
مردان آنجلس یک آلبوم تلویزیونی به کارگردانی فرج‌الله سلحشور، ساخت سال ۱۳۷۵ شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران هست.کرامتی ایفاگر نقش هلن در فیلم آلبوم مردان آنجلس بود.مریم مقدس باز هم یک اثر تاریخی مذهبی به کارگردانی شهریار بحرانی بود. که به صورت فیلم/ آلبوم تلویزیونی ساخته شد

 

در سال ۱۳۹۲ اکران این آلبوم تلویزیونی در مصر بعنوان اولین سریال ایرانی اکران شده از کانال رسمی این کشور مخالفت‌هایي را از سوی سلفی‌ها که این عمل را تلاشی برای ترابرد فرهنگ شیعی می‌شمردند در پی داشت.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنسریال مردان آنجلس

 

مهتاب کرامتی در سریال مریم مقدس
مریم مقدس باز هم یک اثر تاریخی مذهبی به کارگردانی شهریار بحرانی بود. که به صورت فیلم/ آلبوم تلویزیونی ساخته شد در این فیلم بیش از ۹۰ بازیگر به ایفای نقش پرداخته‌اند
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنسریال مریم مقدس

 

مهتاب کرامتی در سریال خاک سرخ
خاک سرخ نام یک آلبوم تلویزیونی ۱۷ قسمتی به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا هست . کرامتی نقش یک زن جنوبی که به دنبال دخترش می گردد برای دومین بار رویاروی پرویز پرستویی قرار می گیرد که شاید تا به امروز برترین بازی وی در یک اثر محسوب می شود.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنسریال خاک سرخ

 

فیلمهای سینمایی مهتاب کرامتی
ماجان , رحمان سیفی‌آزاد ۱۳۹۵
مرداد , بهمن کامیار ۱۳۹۵
مزار شریف , عبدالحسن برزیده ۱۳۹۳
عصر یخبندان , مصطفی کیایی ۱۳۹۳
ارغوان , امید بنکدار و کیوان علیمحمدی۱۳۹۳
جامه‌دران , حمیدرضا قطبی ۱۳۹۳
رستاخیز , احمدرضا درویش ۱۳۹۲
اشباح , داریوش مهرجویی ۱۳۹۲
ناخواسته , برزو نیک نژاد ۱۳۹۲
فرزند چهارم , وحید موسائیان ۱۳۹۱
آذر , (فیلم تلویزیونی) فرزاد مؤتمن ۱۳۹۰
زندگی خصوصی آقا و خانم میم , روح‌الله حجازی ۱۳۹۰
اسب حیوان نجیبی هست , عبدالرضا کاهانی ۱۳۹۰
چیزهایی هست که نمی‌ دانی , فردین صاحب‌الزمانی ۱۳۸۹
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنفرهاد اصلانی در کنار مهتاب کرامتی جشنواره فیلم گرجستان

 

آلزایمر , احمدرضا معتمدی ۱۳۸۹
آدم‌کش , رضا کریمی ۱۳۸۸
شبانه روز , کیوان علیمحمدی و امید بنکدار ۱۳۸۷
بیست , عبدالرضا کاهانی ۱۳۸۷
دوزخ، برزخ، بهشت , بیژن میرباقری ۱۳۸۷
تردید , واروژ کریم‌مسیحی ۱۳۸۷
آتش سبز , محمدرضا اصلانی ۱۳۸۶
زن‌ها فرشته‌اند , شهرام شاه‌حسینی ۱۳۸۶
آدم , عبدالرضا کاهانی ۱۳۸۵
پاداش سکوت , مازیار میری ۱۳۸۵
حس مخفی , مصطفی رزاق‌کریمی ۱۳۸۵
رستگاری در هشت و بیست دقیقه , سیروس الوند ۱۳۸۳
هشت‌پا , علی‌رضا داوودنژاد ۱۳۸۳
شاه خاموش , همایون شهنواز ۱۳۸۲
ملاقات با طوطی , علی‌رضا داوودنژاد ۱۳۸۲
بهشت از آن تو , علی‌رضا داوودنژاد ۱۳۷۹
مرد بارانی , ابوالحسن داوودی ۱۳۷۸
مومیایی ۳ , محمدرضا هنرمند ۱۳۷۸
مردی از جنس بلور , سعید سهیلی ۱۳۷۷
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنمهتاب کرامتی در جشنواره فیلم شانگهای چین

 

مستند
صفرتا سکو (تهیه کننده مهتاب کرامتی ۱۳۹۵)
سریالهای تلویزیونی مهتاب کرامتی
خاک سرخ (آلبوم، ابراهیم حاتمی‌کیا، ۸۰–۱۳۷۹)
مریم مقدس (آلبوم، شهریار بحرانی، ۱۳۷۹)
مردان آنجلس (آلبوم، فرج‌الله سلحشور، ۷۷–۱۳۷۶)
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنمهتاب کرامتی

 

جوایز و افتخارات مهتاب کرامتی
جایزه برترین بازیگر زن – جشنواره بین‌المللی فیلم ایماجین ایندیا ۲۰۱۵
تندیس زرین و دیپلم افتخار برترین بازیگر زن – جشنواره فیلم شهر ۱۳۹۴
جایزه برترین بازیگر زن – جشنواره فیلم باتومی ۲۰۱۳
دیپلم افتخار برترین بازیگر زن – جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۹
کاندید و برنده سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش مکمل زن – جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۷
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنفرش قرمز جشنواره فيلم شانگهاي

 

فعالیت مهتاب کرامتی در یونیسف
گزینه من برای عنوان سفیر یونیسف به رشته تحصیلی من که «میکروبیولوژی» هست و مقوله ایدز. در واقع آشنایی من با یونیسف برمی گردد به کمپینی که با آنها همکاری کردم. من نمی دانستم چیزی به اسم «سفیر صلح» در ایران وجود دارد، اما خوشبختانه خوش شانسی من بود که این آشنایی اتفاق افتاد و دغدغه ام دیده شد.

 

واقعیت این هست من برای این کمپین و موارد اینچنینی زمان می گذاشتم؛ یعنی فقط بعنوان یک نماد و دوستدار به این همکاری نگاه نکردم. ما برای کار وقت میگذاریم، خیلی اکثر از روزهای اول. بعد از آن، کار من جدی تر شد و تبدیل شدم به سفیر حسن نیت یونیسف که در شاخه های گوناگون کار می کند و HIV (ایدز) یکی از آن هاست.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنمهتاب کرامتی سفیر یونیسف

 

فعالیت مهتاب کرامتی در اساس طراحی لباس
زندگی من از راه بازیگری سپری می شود؛ کارهای جانبی مانند طراحی لباس راکه داشتم هم کنار گذاشته ام؛ در یونیسف هم که به صورت داوطلبانه کار می کنم، دستمزد من یک دلار در سال هست. همه ي وقت می گویم آن یک دلار هنوز هم به من پرداخت نشده (می خندد). به هر حال درآمد من برای زندگی ارتزاق از سینماست.
بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنجشنواره فیلم فجر

 

مهتاب کرامتی از 15 سالگی کار کردم. اولین کارم، مراقبت کنکور بود. مراقب کنکور بودم و اولین درآمدم از آن راه بود. بسیار هم بینظیر بود. سنم از بچه هایي که داشتند کنکور می دادند کمتر بود ولی چون قد بلندی داشتم خدا را شکر متوجه نمی شدند و می ترسیدند.در کار جدی هستم. تدریس خصوصی در رشته خودم هم که تا دلتان بخواهد انجام داده ام. من همۀ وقت} سعی می کنم کار کنم چون کار کردن آدم را می سازد.

بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنمهتاب کرامتی

 

راز زیبایی مهتاب کرامتی
من سعی می‌ کنم شب‌ ها خیلی زود بخوابم، به تغذیه‌ ام می‌عرف و پرخوری نمی‌ کنممادرم متخصص تغذیه هست و در خانواده‌اي بزرگ شده‌‌ام که خیلی به نوع خورد و خوراک دقت می‌ شود، صبح‌ ها ساعت7٫30 – 8 بیدار می‌شوم. حتما 8 ساعت در روز را می‌‌ خوابم شب‌ ها زود شام میخورم و صبح‌ ها که بیدار میشوم حتما آب می‌‌ خورم ولی آب خیلی یخ نمی‌خورم

بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنجشنواره فیلم فجر

 

کتاب و تنهایی
دوست داریم همۀ وقت} در حال کتاب خواندن باشم .اما همین حالا متاسفانه این قدر دغدغه و کار دارم که نمی شود. ولی موقعی که سرم شلوغ نیست کتاب چندان می خوانم برای همین هم تنهایی ام را دوست دارم

بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدنمرحوم علی معلم و مهتاب کرامتی در فرانسه

 

لقب بانوي سينماي ايران چه حسي را در شما بر مي‌انگيزد؟

 

شنيدن لقب بانوي سينماي ايران براي من لذتبخش هست. اتفاقي كه مي‌‌افتد وظيفه من را دشوارتر مي‌كند. من بايد در قدم‌های بعدي كه برمي‌دارم كمتر اشتباه داشته باشم. سعي مي‌كنم كارم را به نحو بهتري انجام دهم چه در مقوله سينما و چه در زمينه‌های ديگر كاري‌ ام. در نهايت فكر مي‌كنم گرفتن اين لقب مسير مرا مشكل‌تر مي‌كند.

بیوگرافی مهتاب کرامتی ازدواج تا سفیر یونیسف شدننشست رسانه اي فیلم ماجان

 

مهتاب کرامتی آرزویم برای بهار 96 اول از همه ي سلامتی برای همۀ مردم هست ولی برای سینما و اهالی سینما آرزو می کنم که سینمای پربارتری داشته باشند. آرزو می کنم در سال اخیر همدیگر را اکثر دوست داشته باشیم. آرزو می کنم همدیگر را کمتر قضاوت کنیم. آرزو می کنم که هوای هم را اکثر داشته باشیم.

 

شاید همۀ این ها به نظر شعار بیاید ولی اگر یک کوچولو به آن فکر کنیم و هر کدام مان یک قدم کوچک برداریم و کمی مثبت تر فکر کنیم، مطمئنم سال آینده سال پیروز تری برای سینمای کشور ایران خواهد بود. حداقل می توانیم آرزو کنیم.